CONDOR

John Deere 6130 comfort vs. Valtra N92 HiTech

Polecane posty

CONDOR    10

Witam!!!

 

Interesuje mnie porównanie ciągników wyżej wymienionych w temacie pod względem spalania, uciągu, awaryjności, jakości do ceny. Ciągnik miałby spełniać funkcje pomocnika, czyli pracować z ładowaczem, rozsiewaczem, opryskiwaczem i w transporcie. Po prostu przynieś, wynieś, pozamiataj. Co myślicie o miękiej osi TLS w JD, której nie da się zblokować podczas pracy z ładowaczem? Jakiej marki ładowacz nadawałby się najlepiej do danego ciągnika?


JOHN DEERE
JOHN DEERE
only JOHN DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalosik    0

Ciekawą ofertę ma w tej chwili quicke. Do końca stycznia będzie na te ładowacze promocja. Jeżeli chodzi o wybór ciągnika to najbardziej dyskusyjną sprawą jest zachowanie się osi TLS z ładowaczem. Valtra oferuje bardzo ciekawą skrzynię biegów. Posiada funkcję N auto ( ruszanie przy użyciu gazu ) i automatykę zmian biegów. Moim zdaniem bardzo fajna i przydatna funkcja do pracy z ładowaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielFarmer    1379

Ciekawą ofertę ma w tej chwili quicke. Do końca stycznia będzie na te ładowacze promocja.

 

co za promocja??? jaka cena mp q46???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Ja bym wziął JD dlaczego?

 

-ramowa konstrukcja bez niej to właśnie silnik odczuwa wszystkie ciężary.

-4 biegi pod obciążeniem a valtrze 3 uwierz mi ten jesden bieg to bardzo dużo

-komfort

-wszystkie elementy są rozmieszczone ergonomicznie a nie jak w niektórych 1 przycisk tam drugi gdzieś styłu.

-oszczędny wcale nie jest tak jak mówią inni sam posiadam Jelenia 5720 i przy pracach typu załadowanie wozu paszowego czy wypychanie obornika spala mi 4 - 5 l .

-Zaufany marce JD możesz zaufać nie musisz się gotować na jakieś awarie

 

i wiele więcej czynników.

 

A z turów poleciłbym ci JD sam go mam bardzo dobre tury a jak nie to Quick tak jak koledzy podpowiadali.

Edytowano przez andrzej2257

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markendmark    1

Cena JD 6130 Special 234 tyś brutto tak około zależy ile bedzie euro stało

- przednia oś resorowana

- POWERQUAD PLUS 24/24 40KM/H z rewersem

- zbiornik paliwa 185 l

- komplet świateł

- sterowanie podnośnikiem i wom z błotnkiów

- przedni TUZ + gniazda hydrauliczne

- lepsze siedzenie pasażera

i tam parę innych pierdołów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

kolego @andrzej2257 masz JD to go chwalisz, ok mi to nie przeszkadza, ale bądź obiektywny. Co do konstrukcji ramowej jest to może jakiś plus, ale wiele ciągników jej nie posiada i też jeżdżą i nic się nie dzieje. A jeśli ten ciągnik będzie pracował jako pomocnik to wielkie wzmocnienia nie są mu potrzebne, a po drugie ładowacz posiada ramę więc nie ma jakichkolwiek obaw że coś się wydarzy, ale i tak pewnie nic nie ma prawa się zdarzyć bo to jest tak zaprojektowane że musi wytrzymać.

3 półbiegi w zupełności wystarczą dodając do tego jeszcze sprzęgło w przycisku i wcześniej już wspomniana automatyka zmiany biegów bardzo pomogą podczas transportu

co do komfortu to też nie możesz zarzucić Valtrze że jest mało komfortowym ciągnikiem, sam miałem przyjemność kilka krotnie prowadzić Valtrę i mogę powiedzieć że jest bardzo komfortowa. JD też trochę jeździłem i jestem zmuszony powiedzieć że takiego luksusu jak niektórzy chwalą to tam nie ma

rozmieszczenie poszczególnych przycisków i dźwigni jest według mnie bardzo ergonomiczne, wszystko znajduje się na bocznej konsoli,a przez to jest wszystko pod ręką. a co do JD to nie podoba mi się umiejscowienie dźwigni od hydrauliki(są za bardzo za siedzeniem)

co do spalania JD to się nie wypowiem chociaż co nieco wiem, a co do spalania Valtry osobiście nie mogę podać dokładnych liczb,ale od znajomych(którzy oczywiście pracują tymi ciągnikami) słyszałem że do spalania tej marki nie można się przyczepić jest bardzo do zaakceptowania

co do bezawaryjności JD to się dużo słyszy, ale ile w tym prawdy jest? jak dla mnie to są bajki i jak słyszę takie stwierdzenie "marce JD możesz zaufać nie musisz się gotować na jakieś awarie" to aż mnie cholera bierze. to jest maszyna i może się popsuć to normalne ale takie stwierdzenia to bzdura! co do bezawaryjności JD to mam przykład z niemiec gdzie w sezonie do 2 "bezawaryjnych" modeli 7930 serwis przyjeżdżał przynajmniej raz w tygodniu! co do awarii Valtry to nie słyszałem od owych znajomych żeby ich Valtry były awaryjne, może gdzieś tam kiedyś przydarzyła się jakaś nie groźna awaria, ale nie spowodowała tego że ciągnik nie był zdolny do pracy(ale to jest normalne tak jak już wcześniej pisałem).

co do ładowaczy to najlepiej zamawiać ciągnik wraz z firmowym ładowaczem(jeśli chce się mieć super firmowy zestaw). do Valtry to ładowacz właśnie Valtry lub Quicke(bo to to samo), a do JD ładowacz JD, firmowe ładowacze kosztują kupę kasy, ale ja myślę że taki przedsięwzięcie się opłaci

Ja polecam Valtrę, do JD nie mam przekonania, nasłuchałem się już tylu dobrych rzeczy o JD, a wcale nie jest taki super. jak dla mnie to przereklamowana marka. jak będę kupował następny nowy ciągnik to tym razem będzie to raczej fińska Valtra

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    10

Osobiście, w JD nie przywiązuje szczególnej uwagi do konstrukcji ramowej (nie mówie, także że pełna rama w ciągniku to wada), np. większa seria JD 8R nie ma ramy :rolleyes: . W valtrze jest sprawdzona skrzynia o liczbie biegów 36x36, dodatkowo występuje automatyka zmiany biegów (bardzo pomocne w pracach z ładowaczem, czy w zestawie ciągnik+ prasa zwijajaca itp.).

Valtra N oferuje niższy poziom hałasu w kabinie od JD 6030.

Valtra N92 posiada silnik 4 zaworowy, a JD 6130 2 zawory.

Przekładnia w valtrze jest już sprawdzoną konstrukcją, dostępną od kilku lat na rynku o liczbie biegów 36x36, w JD jest PowerQuad 24x24 (jeśli chodzi i trwałość to też nie słyszałem, żeby ktoś narzekał :rolleyes: ). Oczywiście oba ciągniki mają przekładnie elektro hydrauliczną.

Minimalna waga ciągników przy wysyłce to: valtra- 4650 kg JD- 4640kg

Moc znamionowa Valtry to 101 KM, a Jd 6130 to 85 KM. Mimo różnicy mocy to cena ciągników jest prawie identyczna.


JOHN DEERE
JOHN DEERE
only JOHN DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Skoro valtra jest taka dobra i tobie samemu si podoba to nad czym się zastanawiasz.

 

@Grzesiek10314 no z ramą może troche racji masz niech ci bedzie ale z biegami pod obciążeniem? wile użytkowników tak mówi a ja także więc racji ci przyznać nie mogę aha jeszcze jedno użytkowałeś ciągnik z biegami pod obciążeniem bo jeżeli nie to wszystko jasne.

 

Np. Zetor ma ylko 2 biegi pod obciążeniem co daje tylko 1 posunięcie do przodu czyli bardzo mało można by powiedzieć że to taki dodatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

O jakim Zetorze piszesz bo chyba nie o Forterze ani Proximie Power bo one maja 3 :P jedynie plus ma 2 ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

 

Valtra N92 posiada silnik 4 zaworowy, a JD 6130 2 zawory.

 

 

 

Nieprawda Valtra N92 ma 2 zawory/cylinder, zresztą jak wszystkie N-ki

Edytowano przez wildagro12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

@andrzej2257 ja napisałem że 3 półbiegi(biegi pod obciążeniem) w zupełności wystarczą, a nie że to jest niepotrzebne, oczywiście im więcej tym lepiej, ale 3 półbiegi są wystarczające(jeżeli przekładnia jest dobrze ze stopniowana, bo jeżeli jest źle ze stopniowana to i 4 półbiegi nie pomogą). co do twojego pytania czy pracowałem ciągnikiem z biegami zmienianymi pod obciążeniem(nie wiem skąd to pytanie???) to powiem ci że pracowałem takimi ciągnikami, więc wiem że są przydatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj