jaro606

Oleje w t-25.

Polecane posty

c360p    0

Mam zamiar wymienić olej w przekładni kierowniczej,w związku z tym mam pytanie jak wypuścić stary olej z przekładni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_farmer    18

Producent tych ciągników nie przewiduje wymiany oleju w tej przekładni,tylko dolewki.Jak chcesz całkowicie wylać to musisz wyjąć cała kolumnę kierowniczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c360p    0

Dzięki za odpowiedż,ale skoro nie przewidział to dlaczego w instrukcji obsługi jest dokładnie określone co ile mth i jaką ilość oleju należy wymienić w tej przekładni.Ciekawe czy nie udało by się z niej po prostu tego oleju wypompować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_farmer    18

W instrukcji jest tylko smarowanie obudowy przekładni kierowniczej smarem stałym.I to chodzi o tę kalamitkę zaraz pod kołem kierownicy.

Nawet nie masz podane ile w samej przekładni powinno być oleju.

Możesz spróbować wyssać dużą strzykawką z wężykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c360p    0

Zgadza się ,sprawdziłem dokładnie w instrukcji i rzeczywiście jest dolewanie co 1000 mth,ilość oleju w przekładni 0,75 L.A teraz skąd mam wiedzieć ile tego oleju dolać,jest tam jakaś miarka , bo na obudowie nie zauważyłem żadnego otworu kontrolnego.Chyba że leje się do pełna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinZugaj    0

Witam

Mam pytanie gdzie się sprawdza stan oleju w skrzyni  i gdzie się  dolewa ???????

Pytanie  gdzie się dolewa ole j do podnośnika???????????

Czy ma ktoś fotki tych miejsc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Do skrzyni biegów wlewa się olej takim dużym korkiem jest on z boku skrzyni ,a stan nalewa się do dolnej krawędzi otworu wlewowego, przy wymianie wlewa się 10 litrów oleju,do podnośnika dolewa się korkiem umieszczonym na górze obudowy podnośnika, stając z tyłu traktora po prawej stronie na wierzchu zbiornika i jest duży korek wlewowy ,a kontrolny jest zaraz obok wlewowego na klucz 14 jest on z miarką która wskazuje stan oleju, na pręcie jest kreska dokąd powinien olej być i (7,5l) wchodzi jako stan potrzebny do sprawnego działania układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sipma79    0

Szybkie pytanie, jaki HIPOL lejecie do skrzyni biegów T-25 ?

 

Edytowano przez Sipma79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matt81    0

Superol trudno nazwać olejem,to raczej coś olejopodobnego.Mój śmiga na Turdusie,nie grzeje się,polecam.

A tak ogólnie to skoro zmieniasz olej już nie raz to dlaczego się pytasz ile oleju się leje?

Superol to jest największe ścierwo  jakie można spotkać ,obok oleju nie powinien nawet stać .Nie bardzo kumam dlaczego ludzie to leją do swoich ciągników,domniemam że z czystego przyzwyczajenia . Jest cała masa świetnych olejów 15W40  które pod każdym względem biją na głowę Superol. Od czasu generalnego remontu we "wladku"  leje olej TOTAL  Rubia TIR 7400 ,jest to olej do ciężarówek .  Od wymiany do wymiany zero "szlamu " na filtrze oleju, jak to było na Superolu,dodatkowo cicha ,miękka praca silnika .Żeby nie robić reklamy jednej marce ,reasumując polecam wszystkie markowe oleje ktore leje się do ciężarówek  są to oleje dające sobie radę z wysokimi temperaturami ,dużymi przebiegami i przeciążeniami silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blazek    3

Troche odswieze temat bo będę do swojego rusina zakladal tura i nurtuje mnie jedno pytanie otóż co z olejem w hydraulice? mam zalany jak instrukcja nakazuje superolem, o ile ruska hydraulika doskonale sobie radzi na tym oleju o tyle sie zastanawiam czy rozdzielacz i silowniki tura juz nowszej generaci nie skoncza sie zbyt szybko na takim oleju? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek_t25    1

Wg nic nie powinno zaszkodzić, ciężkie Ursusy, c360, c330 bierze olej że skrzyni do obsługi hydrauliki i tura co bardziej szkodzi przy zaniedbanym oleju niż praca tura na superolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slavko360    0

Witam chciałem sie dowiedziec czy moge wlać olej turdus do silnika jak do tej pory jezdził caly czas na superolu i jest juz osad czy wlac superol albo milwus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Jak się tak boisz to po kilku motogodzinach wyczyść filtr oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slavko360    0

zastanawiał mnie tylko ten osad po tym superolu bo jak sie sciagnie dekiel od zaworów to widać ile na samym deklu jest ale jak można to ok wolałem sie zapytac

Edytowano przez Slavko360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ist    39
Czy Hydrol hl 46 będzie lepszy od Turdusa do hydrauliki? (ew. jaki najlepszy istniejący olej można zalać do hydrauliki w t25?) Ciagnik pracuje tylko od wiosny do jesieni, nie zależy mi na odpowiedniej gęstości w zimę. Wymieniam właśnie cała hydraulike i preferował bym żeby po kilku godzinach pracy przy rozgrzanym oleju nie przestawał podnosić. Czy jest NSZ 16 nie powoduje problemów z resztą hydrauliki? Ciągnik będzie dzwigał 600kg agregat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

No hl 46 jest to dośc żadki olej, ale jest jeszcze hl68,i hl100 i jeszcze gęstsze, z tymże na gęstym oleju ma pompa olejowa ciężej ale jak w zimę nie robisz to któryś z nich można śmiało zastosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ist    39
Czyli hl68/100 Na superolu miałem zawsze problem z podnoszeniem na gorącym oleju, po kilku godzinach pracy podnosił dużo słabiej niż na zimnym. Chciał bym zalać teraz najlepszą możliwą opcję żeby już do tego nie wracać. Wymieniam wszystko oprócz rurek i napędu pompy, został tylko wybór oleju. Czytałem że wg instrukcji zalewa się silnikowym ale czy to jest najelpsza mozliwa opcja biorąc pod uwage ilość x rodzajów olejów typowo hydraulicznych do wyboru? Do układu wchodzi 7.5l więc nawet jeśli ten olej miał by kosztować nawet 50zł/l to zdecydowanie wolę zainwestować teraz niż później rzucać ku___mi w polu i czekać aż przestygnie i znowu zacznie podnosić ._.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slavko360    0

Ja mam zalaną hudraulike hipolem i bardzo ładnie dzwiga i wszedzie sucho zadnych przecieków jedynie w zime wolniej podnosi ale w zimie praktycznie ciagnik stoi cały czas bo nie uzywam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj