jaro606

Oleje w t-25.

Polecane posty

GoRAL1    63

Dałeś pół syntetyk ? jaki masz przebieg ?

to nie jest silnik do takich olei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja w silniku mam turdus,w skrzyni i podnośniku agrol.Ogólnie próbuję lać takie olej są potrzebne a nie silnikowe do skrzyni cz tam podnośnika.

 

 

Ruscy to tak zaprojektowali, że do silnka i do podnośnika idzie ten sam olej. Słyszałem nawet opinie, że do hydrauliki w nowszych zachodnich ciagnikach niektórzy też zalecają lać olej silnikowy, bo ma podbne parametry, a dodatkow uszlachetniacze, choć ja osobiście tak nie robię

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Jeszcze nigdy nie lałem oleju silnikowego do skrzyni/podnośnika i nie mam zamiaru lać. ;) Co ile wymieniacie olej w skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Mój miał wymieniony olej w skrzyni na 2000mth, teraz ma 6500 i przydałoby się wymienić ale skrzynia jest już zużyta więc poczekam do remontu. Myślę, że optymalna byłaby wymiana co 1500-2000mth.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Od kiedy olej silnikowy można wlewać do skrzyni przekładniowej czy hydrauliki ? :o

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

@GoRAL1 tak,zalałem półsyntetykiem,silnik 400 mth po rk.Gwarantuje że mu nic się nie stanie,taki olej jest rzadszy zimą więc ma lepsze smarowanie niż

mineralny.Olej zmieniam co 100 mth,silnik czyściutki w środku.Nawet syntetyk można lać.Ten GM kupiłem po okazyjnej cenie,55zł za 5 l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Piotruniu co 300 mth to za często. Nie mam tej strony w instrukcji ale wydaje mi się, że co najmniej 1000mth .


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Mam nowego Ft i fabrycznie był zalany skrzynia z podnośnikiem i silnik jednym gat oleju i teraz dużo innych marek też ma jeden olej w ciągniku i aby muc podpinać przyczepę władka zalałem hydraulike też tym gat oleju co Ft a jeden kolega z forum zmienia w skrzyni władka co 300 mtg to przesada w naszym z 1979 roku wymienili w skrzyni po pierwszym roku i chyba raz dolałem z liter i jest ten sam do dziś mam ok 5 tyś mtg ostatnio sprawdzałem ma kolor brązowy jak zalany byłby niedawno i czysty ,władki mają dobre skrzynie tryby nie opiłkują olej praktycznie nie zagrzewa się w naszej 60 tce po kilku latach masz olej z opiłkami czarny kolor i skoki temperatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Ja mam skrzynie po remoncie i wolę częściej zmieniać olej niż od nowa wymieniać części.Bo przy remoncie skrzyni mocno mnie szarpnął z kieszeni. Więc wolę wydać 120zł za olej niż 1200zł za skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Po ilu mtg robiłeś remont skrzyni i jakie były objawy co się działo że musiałeś u mnie lekko nie miał władek dużo robił z turem i jak sadziłem kilka ha ziemniaka to 1 bieg blokada pełen gaz i 5 radeł dociążonych aby dobrze obrobić redliny w siewniku też miał co robić jak było twardo do dawałem 5 a jak miękko to 4 bieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Mi też się wydaje, że jak na władka to te minimum 1000 mtg można robić na jednym oleju w skrzyni pewnie większość ma olej od nowości do póki nic w skrzyni nie siądzie. Ja w tym roku pozmieniałem wszystko co się tylko dało wszędzie: silnik co 100 mtg, pompa wtryskowa co 40- 50, hydraulika, kolumna kierownicza, przystawka pompy hydraulicznej, zwolnice , skrzynia biegów,


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Od kiedy olej silnikowy można wlewać do skrzyni przekładniowej czy hydrauliki ? :o

 

Od początku jak produkują Władymirce. Oryginalnie silnik i układ hydrauliczny zawsze był zalewany tym samym olejem tyle, że ruskim. Potem to już różnie u różnych właścicieli bywa. U mnie zawsze tak było i zawsze tak będzie w T-25, że bęedzie olej taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Rosjanie zalecali olej silnikowy do hydrauliki dla twgo aby można było bezpiecznie używać podnośnika w bardzo niskich temperaturach ,a po rozgrzaniu nie tracił swoich właściwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hacki    0

dokładnie jak kolega wyzej pisze..

 

ale wymiana oleju w silniku co 250-300mtg w dodatku kiepskiego oleju falco niczym dobrym się nie skończy

pzdr

Edytowano przez hacki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

No 300mth to trochę za dużo, właściwie to albo raz w roku albo po max 150-200mth. Superol Falco czyli CD miałem w C-360 i powiem, że rewelacji nie ma. Chodzić chodził ale Turdus pewniejszy. Ten Falco trochę lepszy od Superolu CC ale te 5-10zł na 5l różnicy wielkiej nie robi więc lepiej Turdus.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

A czy na turdusie zimą dużo ciężej będzie kręcić w porównaniu do superolu?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Odnośnie kreceni TO NIE MA WPŁYWU CZY CC CZY CD TYLKO 20 w , 15 w.. . 10 w czym niższa liczba tym lepiej będzie kręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Mi się wydaje, że nawet trochę lepiej kręci, bo Superol CC jest typowo letnim olejem a w zimę robi się bardzo gęsty.

 

No i przy okazji 400 post :)


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

letni to cc sa 30 lub 40

wielosezonowy to cc 10 w 40 , 15 w 40 i p;podobne( to tylko przykłady)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Warto zimą zwłaszcza jak co dzień albo często odpalacie mieć to minimum 10W -40 bo pierwsza liczba jak wyższa to masz nie olej a masmix przy -20 ,a latem to druga liczba 40 to dobry a jak bierze olej można jeszcze pojezdzić kilka lat na 50 a jakiej firmy jest to mniej ważne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

10w40 to olej półsyntetyk

Można stosować na własna odpowiedzialność

zalecany do tego silnika to 15 w 40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Masz racje że półsyntetyk tylko wlej sobie 15w i 10w do butelki i postaw na mrozie tu masz olej tam już jak gęsty miód i jak uda się odpalić -20 np to silnik 15w nim zacznie smarować trochę potrwa ,ja kiedyś też zwykły superol od może 5 lat Agrol 10W-40 i ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj