Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 828 Vario


200 odpowiedzi na ten temat

#101 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 08 styczeń 2012 - 15:46

Fendt 828 Vario

Vario to skrzynia bezstopniowa, w JD nazywa się AutoPower, w dodatku obydwie skrzynie robione są w tej samej fabryce i praktycznie niczym się nie różnia.

Hubert jak zawsze lubię czytać Twoje posty tak tym razem dałeś ciała
skrzynie nie są robione w tej samej fabryce i są praktycznie całkowicie inne
vario to 2 zakresy hydraulik wspomagany mechanikiem
ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką
no i ap ma 33% mniejsze straty od vario :)
to takie 3 główne różnice
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#102 Share Dziedzio92

Dziedzio92

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzeg Dolny

Napisany 08 styczeń 2012 - 15:58

Fendt 828 Vario Dalej bede trzymal sie swojego , to jest prawda. Silnik jd spali malo jesli bedzie dociazony.Watpie zeby komp w 7820 klamal sprawdzalem pod kazdym wzgledem jak sie ma spalanie do wykonywanej pracy na pusto czy z ladunkiem , na postoju spalanie tez skacze.Znajomy pracujacy u dealera JD wspomnial mi o testach jakie robili na 5R wyszlo ze ciagniki 50% sa na biegu jalowym a druga polowa to praca ,tez przez to moze byc ze ma duze spalane stoja caly czas na biegu jalowym wiec paliwo sie przepala w wiekszej ilosci niz w pracy . 7920 AP jakos jest oszczedniejszy ale przez to ze dzojem ustawia se predkosc docelowa ,przy lekkiej pracy silnik sobie pyrka, przy obciazeniu juz zwieksza obr. w nim spalanie wychodzilo cos miedzy 26,5l/h w pracy 35l/h na postoju a 7820 PQ u ktorego spalanie skakalo w pracy 22,5 a 42l/h w postoju

Jak by ktos przegladal testy to jakos silnik JD przy max obciazeniu moze miec spadek tylko 30% inne marki maja spadek nawet o 56% . prawdopodobnie przez to ma mniejsze spalanie w ciezkiej pracy w porownaniu do konkurencji .
Dodany obrazek

#103 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2012 - 22:33

Fendt 828 Vario spadek czego? silnik na biegu jalowym 42 l/h? co ty za brednie wypisujesz.
masz jakies wymyslone przez siebie teorie, probujesz nas na sile nimi zainteresowac, a nawet nie potrafisz ich poprawnie sformulowac.
wez sobie najpierw jakas ksiazke od mechaniki, albo o silnikach i poczytaj, a pozniej sie udzielaj na forum publicznym.

ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką

zalezy ktory.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#104 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 styczeń 2012 - 22:57

Fendt 828 Vario

Hubert jak zawsze lubię czytać Twoje posty tak tym razem dałeś ciała
skrzynie nie są robione w tej samej fabryce i są praktycznie całkowicie inne
vario to 2 zakresy hydraulik wspomagany mechanikiem
ap to 4 zakresy mechanik wspomagany hydrauliką
no i ap ma 33% mniejsze straty od vario :)
to takie 3 główne różnice


Skrzynie te klepie jedna firma :P i podobne są, nawet bardzo

#105 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2012 - 23:14

Fendt 828 Vario hubert europejskie AP robi ZF jest to ich przekladnia Eccom i jest diametralnie rozna od vario.

natomiast amerykanskie AP jest robione w stanach, wiec jak moze byc robione w tej samej fabryce co vario?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#106 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2012 - 23:24

Fendt 828 Vario Kto jest producentem Vario? Fendt czy jakaś inna firma, a Niemcy od nich tylko kupują gotowe przekładnie? Szukam w necie ale jakoś nie mogę znaleźć takiej informacji.

#107 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 styczeń 2012 - 23:27

Fendt 828 Vario Dobra coś mi się p******* z tymi skrzyniami. Nie wazne....

#108 Share deer20

deer20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPS
  • Zainteresowania:KPJD - John Deere Team;) Siła i niezawodność!!! Nowoczesne rolnictwo, motoryzacja, muzyka, informatyka, fotografia, oczywiście kobiety oraz imprezki

Napisany 08 styczeń 2012 - 23:28

Fendt 828 Vario Fendt jest producentem skrzyni Vario, bodajże już od 1996roku

#109 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2012 - 08:52

Fendt 828 Vario

Jeśli spali połowe tego co 7930 spalił przez ostatnie 2 miesiace to spłaci sie wczesniej niz myślicie.


Kupujesz Fendta z myślą że spali połowę tego co JD czy też zaczynasz już robić sobie jaja?


Tylko czekać, jak u Korbanka i dilerów NH ustawią się kolejki, a rynek wtórny zaleją okazje pilnej sprzedaży kilkuletnich niezużytych JD. public/style_emoticons/default/laugh.gif


Nie wiem z czego tu się śmiać, sam masz 2 JD i jedziemy na tym samym wózku, nie piszę o takich co mają 3 albo 4, jeśli w porę nie wymienimy naszych Johnów na inny ciągnik z typu wąchających to popłyniemy. Ja poczyniłem już ku temu pewne kroki.

#110 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 09 styczeń 2012 - 15:07

Fendt 828 Vario jeśli w porę nie wymienimy naszych Johnów na inny ciągnik z typu wąchających to popłyniemy. Ja poczyniłem już ku temu pewne kroki - sugerujesz mimo wszytsko że janek pali zbyt dużo a fendt będzie zbawieniem ? rozwiń myśl
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#111 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2012 - 15:16

Fendt 828 Vario Pozwolę się dopierdzielić do kilku szczegółów jak to mam w zwyczaju
Wacek jeśli ty robisz swoim zetorem 90KM z agregatem uprawowym 4,2m to dla 7930 5x50 i terrano 4m to pikuś, po prostu sprzęt jakoś marnie dobrany, no bez urazy ale 4m agregat na 90km to dużo za dużo na góry i ciężką glebę, przynajmniej jak dla mnie
Z/10145 z 4m unia kombi na niektórych górach u mnie miał co robić więc jak u ciebie proxa gania z takim agromaszem to wy gór nie widzieliście :)

Terrano 4m FX ma 13 łap ja ganiałem z 12 łapowym 7610 i chodził, to że całe zakresy musiałem na jednym kawałku zmieniać to już inna sprawa ale szedł.
To narka do kiedyś

#112 Share JaskoDeere

JaskoDeere

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zbytków
  • Zainteresowania:Rolnictwo & motocross

Napisany 09 styczeń 2012 - 16:39

Fendt 828 Vario Wacek gospodaruje koło moich pól ale sa one płaskie, choc ciezkie. Prawdziwe kopce i pagórki zaczynaja sie w innym rejonie gdzie mam ponad 100ha pola. Potwierdzic moze to jeden gosc z tego forum bo slyszalem ze widział jak kosze kolo jego domu.

7930 szedł z Horschem nawet do 15km/h ale jazda z nim to była straszna meczarnia przód lekki sie robił i spalanie... jak już wspomniałem 8godzin i w baku pusto.

BOBEK trzyma strone DEERa i nie wiem co mu tak do śmiechu ;)

Na moje pozostałe Johny nie moge narzekać, bo w 6600 bak starcza na 3 dni prasowania po 12 godzin. narazie myśle zby wymienc głowny na oszczedniejszy pozniej może przyjdzie czas na kolejne :)

#113 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 09 styczeń 2012 - 16:52

Fendt 828 Vario to jaką powierzchnię min i max w ciagu godziny zrobiłeś oraz na całym baku z terrano ? że o głębokości nie wspomne i rodzaj u gleby łąćznie z konfiguracją

Edytowany przez atomik, 09 styczeń 2012 - 16:53.

wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#114 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2012 - 17:03

Fendt 828 Vario Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości. Dodany obrazek To miałem na myśli... o tym samym wspominał Hubert i @jaro.

@robertbara ja nie widzę problemu, bo oprócz tych dwóch są jeszcze dwa pozostałe, dzięki czemu jest szeroki wachlarz mocy do wyboru. Dodany obrazek Staramy się obciążać ciągniki adekwatnie do mocy, aby minimalizować przepały. Dodany obrazek

#115 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2012 - 17:36

Fendt 828 Vario

Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości.

co mozna takiego zrobic zeby obnizyc zuzycie paliwa? bob jesli glosisz takie hasla to zaklej sobie okienko gdzie ci komputerek pokazuje zuzycie paliwa. bo to jest dopiero klamstwo.

ja probowalem na wiele sposob zmniejszyc zuzycie paliwa w claasie (silnik dps), ale sie nie da. zawsze te 30 musi wziac na godzine. nie zaleznie na jakichh obrotach robie, jakim polbiegu to zuzycie paliwa to samo. z drugiej strony ma to sens, bo przeciez moc sie bierze z energii chemicznej zawartej w paliwie i nie oszukamy jej zapotrzebowania jesli chcemy tak samo dobrze zrobic dana prace.

ktos moze powiedziec steruj cisnieniem w oponach, g prawda u mnie po roku skonczylo sie na peknietym boku opony i juz nie jezdze na 0,8 bara.

jak popatrzylem na charakterystyke momentu to tez sie wszystko zgadza, na dana prace zawsze zuzyje podobna ilosc paliwa. popatrzcie sami:
http://www.dlg-test...._Cebis_0408.pdf
dopiero zakres 1200-1300 obr/min pozwolilby zaoszczedzic kapke, ale wtedy wiemy jak moca dysponujemy...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#116 Share JaskoDeere

JaskoDeere

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zbytków
  • Zainteresowania:Rolnictwo & motocross

Napisany 09 styczeń 2012 - 17:36

Fendt 828 Vario A Ty za bardzo wierzysz w to co powiedzą Ci profesorzy. Jakoś HUBERTA i JARO potrafie zrozumiec a nie potrafiłem rozpoznac co znacza Twoje wywody. Chce dowiedzieć sie jakie jest jego spalanie a wy ciagle prowadzicie jakies wojny która skzrzynia jest lepsza i wszystko byłoby dobre byleby John Deere był lepszy a ja moge wam wszystkim powiedziec ze nie ma najlepszego ciagnika.

3ha/godz, 20cm gleba ciezka, ślin.

#117 Share deer20

deer20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPS
  • Zainteresowania:KPJD - John Deere Team;) Siła i niezawodność!!! Nowoczesne rolnictwo, motoryzacja, muzyka, informatyka, fotografia, oczywiście kobiety oraz imprezki

Napisany 09 styczeń 2012 - 17:54

Fendt 828 Vario @brzozak2
Potwór przy takich obrotch to nie jest.
A wógóle to wydaje mi się że ten temat jest dla szpanu, mam tyle kasy że ciągniki zmieniam jak rękawiczki lecz na paliwo nie wyrabiam :blink:

#118 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 09 styczeń 2012 - 18:10

Fendt 828 Vario ok, zakładając czysto teoretycznie bak 500 litrów przez 8 godzin po 3 ha na godzinę - spalanie rzędu 20 litrów. praca 20 cm to dość głeboko i do tego ziemia ciężka. Jeżeli ten wyniki dla Ciebie to dużo to ja nie mam więcej pytań. ostatni komentarz deer20 uważam za puentę tego tematu. pozdrawiam

Edytowany przez atomik, 09 styczeń 2012 - 18:12.

wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#119 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 styczeń 2012 - 18:13

Fendt 828 Vario @Brzozak2 to ja Ci powiem jakie ceregele ja robię by być oszczedniejszym od TMSa w Fendzie.

TMS jak czuje ze ciagnik ma lekko to zmniejsza obroty przy tej samej predkosci, ale gdy z piachu wjedzie w gline to obroty najpierw spadną lekko, po czym się zwieksza.
Przykładowo.

10km/h 1400obr/min spadnie do 1200 czasami do 1100 po czym buchnie na 1800-1900obr/min, spalanie też podskoczy niesamowicie podczas przyspieszania i zwiekszanai obrotów.

Gdybym od poczatku jechał na obrotach 1800 i w chwili wjezdzania w glinę zmniejszył predksoc do 9km/h wówczas da się zmniejszyc spalanie. Efekt jest widoczny na ostrej mozaice. Uwierz i nie zasłaniaj się naukowymi tezami bo sam to testowałem :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 01:53
  •  

#120 Share kamil41

kamil41

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2012 - 18:20

Fendt 828 Vario

Za dużo wierzycie w elektronikę, a za mało we własne możliwości. Dodany obrazek To miałem na myśli... o tym samym wspominał Hubert i @jaro.

@robertbara ja nie widzę problemu, bo oprócz tych dwóch są jeszcze dwa pozostałe, dzięki czemu jest szeroki wachlarz mocy do wyboru. Dodany obrazek Staramy się obciążać ciągniki adekwatnie do mocy, aby minimalizować przepały. Dodany obrazek

Bobek dobrze mówisz...jeśli wyłączymy TMS w skrzyni vario to bardzo realne że spalanie spadnie tylko trzeba sie pilnować. W testach ciągników jest czesto ukazane że jeśli intensywnie wykorzystujemy ciągnik to spalanie JD staje sie normalne a Fendt przestaje wąchać opary i spalanie robi sie podobne do Fendta a czasami zapewne wyższe a dochodzi jeszcze fakt że w wiekszości co tak używają ciągniki sa to gospodarstwa duze i operatorami są pracownicy a to ewidentnie + dla JD.
Sytuacja zmienia sie gdy tak jak np u mnie ziemi jest stosunkowo za mało bym mógł używać ciągnika tylko do cieżkich prac i bardzo czesto używany jest w ładowaczu prasie transport itd a w takiej sytuacji Fendt faktycznie potrafi obyć sie samym "wąchaniem" do tego dochodzi fakt że w 70% kieruje osobiscie reszta ojciec

Podobne tematy