Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 828 Vario


200 odpowiedzi na ten temat

#181 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 28 maj 2012 - 13:21

Fendt 828 Vario Może Fendt z bezstopniówką pali mniej niż reszta z bezstopniówką. Albo spalanie mierzone jest przy obciążeniu na WOM. Wtedy skrzynia nie ma znaczenia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 23:31
  •  

#182 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 maj 2012 - 17:24

Fendt 828 Vario Nie chcę się wtrącać ale z mojego doświadczenia wynika że fendt mniej pali od JD. Ja np. wolę skrzynie bezstopniowe i fendty i dlatego je kupuję ale ktoś inny woli JD i dlatego też tylko je kupuje. Wszystko zależy od gustu.

#183 Share MariuszT

MariuszT

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2012 - 18:01

Fendt 828 Vario Od gustu zależy jakie sobie auto kupisz, a traktor kupuje się na miarę swoich możliwości finansowych oraz rozwiązań technicznych.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#184 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 maj 2012 - 19:34

Fendt 828 Vario Auto też kupuje się w miarę możliwości finansowych. Ciągniki które najczęściej się ludziom podobają są dobre bo to nie wygląd się podoba (częściowo też) ale właśnie rozwiązania techniczne. Jest tu kłótnia między zwolennikami JD i fendtów więc wytłumaczyłem że każdy kupuje to co woli.

#185 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 29 maj 2012 - 08:09

Fendt 828 Vario

Może Fendt z bezstopniówką pali mniej niż reszta z bezstopniówką.

a może to tylko zwykła mżonka?
vario ma całe nic sprawności to i spalanie w litrach wychodzi troche mniejsze ale przeliczyć na moc na kołach to smoki

Ciągniki które najczęściej się ludziom podobają są dobre bo to nie wygląd się podoba (częściowo też) ale właśnie rozwiązania techniczne

w Polsce liczy się cena stąd NH Zetor i Belarus, jest moda na JD i tak wyglada rynek ciągników w naszym kraju.
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#186 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 29 maj 2012 - 12:09

Fendt 828 Vario najpierw liczy się opina znajomych, marketing potem cena, belarusami już się ludzie najedli, moda na nh i zetory trwa
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#187 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 maj 2012 - 12:25

Fendt 828 Vario

a może to tylko zwykła mżonka?
vario ma całe nic sprawności to i spalanie w litrach wychodzi troche mniejsze ale przeliczyć na moc na kołach to smoki


Zaczęła się jakaś nagonka na Vario. Sprawność ok 85% to nie jest zły wynik, NH ma gorsze powershifty.
Te 5% strat na skrzyni zwróci się na utrzymaniu silnika w optymalnym punkcie pracy. Jeśli jednak niska sprawność jest dla kogoś nie do przyjęcia, to AGCO ma dla niego inną propozycje. Swoją drogą nędzne 820 Vario wypadło w teście lepiej niż T191.

#188 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 29 maj 2012 - 12:54

Fendt 828 Vario do 85 dużo jej brakuje, skąd wiesz, że się zwróci? może to tylko dobry marketing? ja uważam, że im wyższa wydajność tymwiększa rentowność także ekonomiczniej jest mieć skrzynie o sprawności 90 niż 80% (przykład)
vario bo bezstopniowka T191 ma PS więc jak tu porównywać PS do Vario?
atomik nie będę się sprzeczał ale w nadwiślańskim kraju to cena gra pierwsze skrzypce ;) przynajmniej jak dla mnie
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#189 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 maj 2012 - 14:39

Fendt 828 Vario Silnik pracujący w niewłaściwym punkcie może zużyć znacznie więcej paliwa. Spróbuj utrzymać silnik w optymalnym punkcie, nie wiedząc nawet gdzie on jest(bo takiej informacji nie poda, a TMS wie gdzie on jest).

Ekonomiczniejszy jest ten ciągnik, który spali mniej paliwa, nie ten który ma większą sprawność skrzyni. Dlatego bezstopniowy Fendt wypada lepiej niż Valtra z PS, bo co z tego, że skrzynia dobra, jak silnik nie nadąża.

#190 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 29 maj 2012 - 15:51

Fendt 828 Vario

(...) w nadwiślańskim kraju to cena gra pierwsze skrzypce ;) przynajmniej jak dla mnie

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Znam bardzo wielu rolników, którzy kupują sprzęt ponad miarę, ładując w niego o wiele za dużo kasy, tylko dlatego, żeby mieć lepszy/większy/lepiej wyposażony sprzęt niż sąsiad. I sytuacja nie dotyczy tylko ludzi z mojej okolicy, ale z wielu regionów Polski (sporo rozmawiam z przedstawicielami firm z branży, dilerami itp. i zdążyłem się o tym przekonać. Niektórzy wręcz się śmieją z tej sytuacji, ale przecież nie zabronią rolnikowi kupić... im to też jest przecież na rękę).

A co do Fendtów Vario, niższa sprawność skrzyni jest oczywiście w pewnym stopniu rekompensowana właściwym doborem przełożenia (silnik zawsze może pracować na najbardziej ekonomicznych obrotach). W połączeniu z raczej oszczędnymi silnikami Deutz lub AGCO Sisu Power daje to całkiem niezłe rezultaty, co potwierdzają użytkownicy.
Ale tak naprawdę to wszystko są tylko przypuszczenia, a jednoznaczną odpowiedź dałyby dopiero badania. Więc chyba nie ma się o co kłócić, dopóki ktoś nie znajdzie i nie przedstawi wyników jakichś badań (np. dlg) Jak znajdę czas to sam poszukam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 23:31
  •  

#191 Share bushmaster

bushmaster

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:to co robie

Napisany 29 maj 2012 - 16:04

Fendt 828 Vario

(bo takiej informacji nie poda, a TMS wie gdzie on jest).

większość producentów ma takowe systemy ale jakoś nie musi o tym mówić patrz "jonder"
koszt maszyn na pokazie w gospodarstwie - potrzebna info
na PW lub w moim temacie " Koszt maszyny na pokazie" dział ceny maszyn

#192 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 maj 2012 - 16:21

Fendt 828 Vario Nie mówiłem o systemach sterowania skrzynią, tylko o położeniu punktu największej sprawności silnika. Dwie zupełnie różne rzeczy. W skrócie: użytkownik może się tylko domyślać jakie jest optymalne obciążenie i prędkość obrotowa silnika, producent nie udostępnia tych danych. Ten sam producent, wiedząc, gdzie jest optymalny punkt pracy może napisać program sterujący skrzynią i silnikiem(TMS) utrzymujący silnik w tym punkcie.

#193 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 29 maj 2012 - 17:16

Fendt 828 Vario

Silnik pracujący w niewłaściwym punkcie może zużyć znacznie więcej paliwa. Spróbuj utrzymać silnik w optymalnym punkcie, nie wiedząc nawet gdzie on jest(bo takiej informacji nie poda, a TMS wie gdzie on jest).

no jak dla Mnie to zielone pole na obrotomierzu jeśli chodzi o obroty (jak "pacze" na wykres silników sisu to mi się zgadza) , tak jak bush napisał inni to mają i się nie chwalą.

Ekonomiczniejszy jest ten ciągnik, który spali mniej paliwa, nie ten który ma większą sprawność skrzyni. Dlatego bezstopniowy Fendt wypada lepiej niż Valtra z PS, bo co z tego, że skrzynia dobra, jak silnik nie nadąża.

Dokładnie całkowicie się z tobą zgadzam, zobacz jak ładnie JD na PS objeżdzą w spalaniu Fendta na vario czytaj 6430 z 412 :) johny spala na kW dużo mniej wachy przy lepszym uciągu, czego chcieć więcej. Gdzie oszczędność Fendta.

Do samej vario nic nie mam ale uważam że to skrzynia lat 90 i pierwszej połowy 00 obecnie bezstopniówki mają w większości przypadkow 4 przełożenia, ba samo AGCO pracuje nad 4 przełożeniową skrzynią czytaj Direct, pomysł super ale z wykonaniem gorzej, czekam jak to się rozwinie bo niedlugo ma się pojawić zmodernizowana wersja.

MAriusz ale TMS ma utrzymywać ten punkt, a co powiesz o fendtach bez TMS? już nie łapią tego punktu i co w tedy? kilka osób już pisało że bez TMS mieli mniejsze spalanie niż z. Jak nie udostępnia? Paczków większość silniko SISU rozrysowane po wykresach, gazeta się nazywa PTNSS Silniki spalinowe wszystko ładnie opisane, to nie moja wina że w TAP czy RPT tego nie ma
lycky to wyjaśnij mi skąd tyle belarusów na rynku? zetorów? hohlandów? bo są tanie, znam kilkunastu handlowców i każdy powtarza to samo 1 na 10 wybiera ciągnik pod siebie reszta patrzy w 80% na kasę, nie wiem może masz inny region kraju. Smieją się śmieją a robią to samo"jd dużo pali, uważaj pan na korbanaka" życie

Co do silników to ostatnio z oszczędnością perkinsa, deutza i sisu (przy tierIII) nie było najlepiej na tier IV widzę, że im przeszło
o dlg już pisałem wiele razy to pomiar WOM a ciągnik jak sama nazwa wskazuje ciągnie więc liczy się to co na kołach, kiedy mi się zwróci 20 tyś € wydane na fendta 412 który na kołach ma 92(chyba) konie jak mogę kupić jd 6430 który ma PS ale 107 (muszę sprawdzić) konie i spala 10g/kWh ON mniej? nie wspominając już o 1000 kN uciągu więcej?
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#194 Share luckywasak

luckywasak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 29 maj 2012 - 19:41

Fendt 828 Vario

lycky to wyjaśnij mi skąd tyle belarusów na rynku? zetorów? hohlandów? bo są tanie, znam kilkunastu handlowców i każdy powtarza to samo 1 na 10 wybiera ciągnik pod siebie reszta patrzy w 80% na kasę, nie wiem może masz inny region kraju. Smieją się śmieją a robią to samo"jd dużo pali, uważaj pan na korbanaka" życie


Stąd, że są jeszcze w tym kraju ludzie rozsądni, którzy mierzą siły na zamiary. A jak wiadomo, w wielu gospodarstwach Pronar, Farmtrac, czy inny tańszy ciągnik jest wystarczający. Nie napisałem, że wszyscy kupują sprzęt zbyt drogi i zbyt wydajny. Niemniej takich osób jest bardzo dużo. Stąd w 20-hektarowych gospodarstwach np. 4 ciągniki, w tym 2 powyżej 100 KM, 6-rzędowa sieczkarnia samojezdna na 3 ha kukurydzy, czy samojezdny (nowy!) opryskiwacz Amazone w gospodarstwie o całkowitej powierzchni 40 ha. Nie każdy patrzy na cenę.

#195 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 29 maj 2012 - 20:07

Fendt 828 Vario ceny z zeszłego tygodnia Farmtrac 690 88 KM był z tym samym wyposażeniem tańszy o ledwo 5 tyś od Claasa :) 88KM Ba rolnik który pytał o Farmtraca o tym wiedział ale stwierdził, że 5 tyś to za dużo. Rolnik liczy każdą złotówkę wydaną bez dofinansowań, dlatego tyle jest tanich marek gdzie liczy się kasa, rolnik nie popatrzy i nie zastanowi się jaka jest skrzynia w jednym i drugim, jakie mają te ciągniki silniki, jakość materiałów ich spasowanie. Liczy się kasa. Nie mówię, że to złe (dobrze też nie), ale na tym właśnie opieram swoją tezę, że w Polsce pierwsze skrzypce gra cena, bo jak komuś szkoda 2 tyś na rewers elektro hydrauliczny zamiast mechanicznego przy hodowli to ewidentnie brak mu wiedzy na ten temat i widzi tylko złotówki
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#196 Share rmiecz8 rmiecz8

rmiecz8
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 maj 2012 - 20:55

Fendt 828 Vario Ale niektórzy boją się elektroniki i dlatego wolą mechaniczne. Nie mówię że jestem przeciw ale elektronika ma też swoje wady bo łatwiej ją zepsuć.

#197 Share MariuszT

MariuszT

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 maj 2012 - 16:31

Fendt 828 Vario

Auto też kupuje się w miarę możliwości finansowych. Ciągniki które najczęściej się ludziom podobają są dobre bo to nie wygląd się podoba (częściowo też) ale właśnie rozwiązania techniczne. Jest tu kłótnia między zwolennikami JD i fendtów więc wytłumaczyłem że każdy kupuje to co woli.

Odwracasz kota ogonem...
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#198 Share AgroMalz

AgroMalz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2012 - 10:45

Fendt 828 Vario Po co te kłutnie i bezsensowne wypowiedzi moge dać porownanie od siebie i na bardzo trudnych warunkach jakimi sa żuławy wiślane 2 klasa ziemi...., Posiadam Fendta 924 818 i jd 6930 i 6220 i moge sie wypowiedzieć w tej kwesti po swoim wielorocznym doswiadczeniu z oby dwoma markami moge dac przykład ze ciagnik jd 6930 z 5 kvernelanda spala na 10 h pracy okolo 400-430 litrów paliwa przy predkosci do 8km/h a fendt 924 vario z 6 kuhn 182 vari master max 350 litrów przy czym jedzie 10km/h wiec porownanie jest tak samo jesli chodzi o 818 spalanie miedzy 6930 rozni sie wiele dlatego jd do pługa zaczepiam wtedy jesli fendty sa na przelocie taka sama roznica z talerzowka kuhn optimer 5m miedzy 818 a 6930 50-60 litrow paliwa spala wiecej jd przy tym samym obciazeniu wiec przekładajac to na wiekszy areał ziemi wiecej dni pracy , obróbki rocznie mozna zaoszczedzic 2-3 tys litrow paliwa mniej przekładajac na dzisiejsze ceny paliwa ponad 10 tys zł . Jesli ktos jest dosć pojetny to wie jakie warunki glebowe sa na żuławach przy wale wiślanym ... Pozdrawiam.

Edytowany przez AgroMalz, 14 lipiec 2012 - 12:47.


#199 Share deer20

deer20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPS
  • Zainteresowania:KPJD - John Deere Team;) Siła i niezawodność!!! Nowoczesne rolnictwo, motoryzacja, muzyka, informatyka, fotografia, oczywiście kobiety oraz imprezki

Napisany 30 lipiec 2012 - 11:45

Fendt 828 Vario 6930 z 5 kverniego, spali 400-430l/10h? to żeś chłopie pojechał :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 828 Vario Dzisiaj, 23:31
  •  

#200 Share BartekPL

BartekPL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska-Czernichów

Napisany 30 lipiec 2012 - 16:01

Fendt 828 Vario Kurde 40-43 litry na hektar. To chyba pług idzie po ramę w ziemi że ma takie spalanie. Chyba że jednak potwierdza się teoria że JD dużo pali.
POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Podobne tematy