Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka przyczepy- co i jak?


25 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 05 styczeń 2012 - 23:34

Przeróbka przyczepy- co i jak? Witam. Panowie i Panie, chciałem się Was poradzić w jednej sprawie. Otóż mam przyczepe d-50 sztywną i coraz poważniej myślę z ojcem o jej przerobieniu na 3-stronny wywrot. Tylko jak ojciec pytał w stacji diagnostycznej o to to mu facet powiedział że nie warto bo aby potem dostać przegląd to trzeba mieć opinie biegłego rzeczoznawcy a to kosztuje ok. 2000 zł. A widze że Wy swoje przyczepy przerabiacie. Więc chciałem Was spytać jak potem wygląda sprawa przy przeglądzie. Moja przyczepa ma papiery w porzadku wszystko. Tylko chodzi mi o to czy jak ją przerobimy i kiedyś pojadę z nią na przegląd to czy nie będzie jakiś kłopotów z tym? Ostatnio mi wpadła w oko przyczepa kolegi @Cichy94 jeśli dobrze pamietam. Bardzo ładnie zrobiona. Wiec jak to u Was jest z tymi sprawami prawnymi po takiej przeróbce?
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Przyczepa sztywna IFA HL 6102


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe IFA
  • 15000.00 PLN
  • 29 gru 2016
Przyczepa wywrotka Brandys Panav 17.13


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Przyczepy Dwuosiowe: Przyczepy Dwuosiowe Brandys
  • 20000.00 PLN
  • 29 gru 2016
www.zychar.pl Producent burt do przyczep, akcesoria rolnicze


Zobacz ogłoszenia w kategorii Środki transportu: Pozostałe przyczepy
  • PLN
  • 12 lut 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy- co i jak? Dzisiaj, 14:43
  •  

#2 Share mariusz3512

mariusz3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2012 - 02:22

Przeróbka przyczepy- co i jak? Też jestem ciekaw jak to jest z tymi przepisami czy dochodzą takie dodatkowe koszty. Mam sztywną przyczepe Autosan d46 (samochodowo-rolnicza teraz w papierach tylko rolnicza. Ciężko jest sprzedac sztywną a kupic w dobrym stanie wywrotke za roządne pieniądze,wiec zastanawiałem sie nad przeróbką. Tylko ile taka impreza kosztuje? Na allegro widziałem nowe siłowniki plus trzeba doliczyc materiał i robocizne.

#3 Share przemrolnik

przemrolnik

    WETERAN

  • V.I.P.
  • rank
  • 1162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, AgroFoto.pl

Napisany 06 styczeń 2012 - 09:26

Przeróbka przyczepy- co i jak? Nie masz jakiegoś "znajomego" ? Dodany obrazek U mnie w okolicy, możesz nawet przyczepkę przerobić, montujesz pneumatyke, lampy tył przód, równe koła i rejestrujesz. Dodany obrazek
Dziwne, ale nie wszędzie patrzą na to czy wywrotka czy sztywna. Dodany obrazek Podpytaj się jeszcze u kogoś, czy mieli by jakiś problem z zarejestrowaniem. Dodany obrazek

#4 Share benekbks1990

benekbks1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo i piłka nożna

Napisany 06 styczeń 2012 - 09:41

Przeróbka przyczepy- co i jak? Ja mam trzy wywrotki Sanok D50 i z tego co wiem to możesz mieć problem z jej zarejestrowaniem jak ją przerobisz ze sztywnej na wywrotkę. Musisz podpytać w wydziale komunikacji. Ja swoje kupowałem już przerobione. Przerobienie jej to jest nie problem. Jak będziesz chciał to wyślę Ci fotki ramy górnej. Jak coś to pisz na pw

Edytowany przez benekbks1990, 06 styczeń 2012 - 09:43.


#5 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 06 styczeń 2012 - 13:44

Przeróbka przyczepy- co i jak? Jak ją prerobić to ja wiem mniej wiecej bo taki znajomy przerabiał d-46. Specjalnie kupil sztywmna z papierami i przerobil na 3 stronny wywrot. Dał ramę górna z hutniczego ceownika chyba. I robił całą skrzynię od nowa czyli podloga burty i nadstawki 30 cm z nowych materiałów. To mowił koszt 4000-4500 zł bez robocizny. Ale blachy profile wszystko nowiutkie. I na podlodze blacha 3mm a na burtach 2 mm. Zrobił jedna a za pół roku kupił drugą i też przerobił. A i siłownik też nowy brał to sam siłownik 1400 chyba mowił kosztuje. Ale rama z hutniczej ceówki i po 7 ton sypie pszenicy i do tyłu kipuje i nic sie chwieje nie buja. A w oryginale d-47 to 6 ton jest i rama sie chwieje jak małe drzewo na wietrze. Pytałem go to mówił że żadnych problemów nie miał z papierami bo w dowodzie niby nie ma czy sztywna czy wywrot. A w starostwie mówił że tylko model maja. A policjant jak zatrzyma to żaden sie nie skapnie ze przerabiana. Póki co ojciec na razie tylko z dowód samochodem zawozi i przegląd jest ale kto wie co bd za pare lat...
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

#6 Share mariusz3512

mariusz3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2012 - 14:00

Przeróbka przyczepy- co i jak? Ja w swojej burty i zakładki mam dobre. Interesuje mnie tylko koszt materiału na rame ewentualnie jeszcze na podłoge. Myślałem o wywrocie na 2 siłowniki ale taniej pewnie jest na jeden. Właśnie w razie kontroli przez policje to patrzą tylko czy jest przegląd i najważniejsze OC.

#7 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 06 styczeń 2012 - 14:28

Przeróbka przyczepy- co i jak? No właśnie. Ich wywrot nie obchodzi. Problem jedynie w tym ze ja mam papiery do niej i jak ja przrobie to czy mi podbije przegląd w tym dowodzie jak zobaczy ze to wywrotka jest. W sumie d-50 były wywrotki tez fabryczne ale na boki, a jak bym zrobił na 3 strony to nie wiem jak to bedzie. Bo w sumie to można jadąc na porzegląd wymontować siłwonik i przewód hydrauliczny:d ale i tak beda uszy od wywrotu i druga rama wiec chyba nie ma to sensu. A teraz rolnicze maja co 2 lata przegląd to klopot by byl co 2 lata z tym, ale moja jest jako ciezarowa i nie moge jej jako rolnicza zrobić i mam przegląd co roku. Najbardziej to bym chciał żeby sie tu wypowiedział ktoś kto taką przyczepe przerobił i był z nia na przeglądzie jak sprawa wygląda.
@mariusz3512 ja myślę że na 2 siłowniki to nie ma sensu. Raz ze koszty faktycznie większe na 2 siłwoniki ale za to rama nie musi być taka mocna. Ale uważam że jak juz sie w to bawić to od razu na 3 strony. Tak jak u mnie to ona by woziła kiszonek troche to na tył by było idealnie. No i do zboża tez w stodole jest lepiej na tył.
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

#8 Share leonardo111

leonardo111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2012 - 19:46

Przeróbka przyczepy- co i jak? To jak wyjmiesz siłownik to niech ja na tym przeglądzie wywraca jak taki pudzian chyba do gory kołami to raczej nie ma znaczenia czy jest wywrotka czy nie w dowodzie rejestracyjnym nie pisze a przy przeglądzie nie sprawdza się nic co jest związane z wywrotem ana jeden siłownik jest drożej niż na dwa bo dwa od d 732 chinśkie kupisz za 1200 a teraz robie sobie 1 osiowke i kopilem sobie silownik około 8-tonowy za 1400 włoski mariz a od d-47 kosztyje 1800 którego nie polecam

Edytowany przez leonardo111, 06 styczeń 2012 - 19:51.


#9 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 06 styczeń 2012 - 23:54

Przeróbka przyczepy- co i jak? Co do ceny siłownika to tak znajomy mówił że 1400 dał ale nie wiem jakiej produkcji. Wiem ze ponad 7 ton podnosi czy na boki czy to do tyłu. Bo mówił że jak był pszenice sprzedać to 7200 kg miał na niej. @leonardo111 no w sumie to masz rację. Bo na przeglądzie jeśli już to tylko hamulce sprawdzą i światła choć nie wiem jak to teraz jest. Bo ostatni raz byłem z ojcem na przeglądzie z 7 lat temu C-360 z przyczepą. To na kanał nawet nie wjechaliśmy bo widział koleś że na placu przy hamowianiu koła blokuje w przyczepie i ciagniku i podbił oba dowody i do domu. A na razie to sie dowody wozi i jest dobrze. Więc chyba sie z ojcem trzeba bedzie wziać za tą przeróbkę i tyle. Co będzie dalej wyjdzie w praniu...
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

#10 Share mariusz3512

mariusz3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2012 - 18:26

Przeróbka przyczepy- co i jak? Na allegro są siłowniki: do d50 kosztuje sporo bo około 1900 zł a mniejsze tak jak chciałem dwustronny wywrot to są po niecałe 600 zl , co daje za dwa 1200z. Pewnie wszystko zależy od producenta ale różnica w cenie duża

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy- co i jak? Dzisiaj, 14:43
  •  

#11 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 styczeń 2012 - 20:41

Przeróbka przyczepy- co i jak?

Jak ją prerobić to ja wiem mniej wiecej bo taki znajomy przerabiał d-46. Specjalnie kupil sztywmna z papierami i przerobil na 3 stronny wywrot. Dał ramę górna z hutniczego ceownika chyba. I robił całą skrzynię od nowa czyli podloga burty i nadstawki 30 cm z nowych materiałów. To mowił koszt 4000-4500 zł bez robocizny. Ale blachy profile wszystko nowiutkie. I na podlodze blacha 3mm a na burtach 2 mm. Zrobił jedna a za pół roku kupił drugą i też przerobił. A i siłownik też nowy brał to sam siłownik 1400 chyba mowił kosztuje. Ale rama z hutniczej ceówki i po 7 ton sypie pszenicy i do tyłu kipuje i nic sie chwieje nie buja. A w oryginale d-47 to 6 ton jest i rama sie chwieje jak małe drzewo na wietrze. Pytałem go to mówił że żadnych problemów nie miał z papierami bo w dowodzie niby nie ma czy sztywna czy wywrot. A w starostwie mówił że tylko model maja. A policjant jak zatrzyma to żaden sie nie skapnie ze przerabiana. Póki co ojciec na razie tylko z dowód samochodem zawozi i przegląd jest ale kto wie co bd za pare lat...


Co ty piszesz za pierdoły jak D46 i D47 mają takie same wymiary skrzyni.

Jak mam kupić przyczepę do remontu załóżmy D 46 za ramę z papierem to koszt jakiś 3000 zł siłownik na allegro chyba nowy jak się nie mylę 1400 zł nowy budowa drugiej ramy myślę że w 1000 zł się zmieścisz podłoga na tą przyczepę 1000 zł nowe burty i zakładki 1300 zł po podsumowaniu mamy kwotę 5900 zł +/- to ja wole kupić orginalną D47 za 6500 zł i mam zrobioną i burty i zakładki dobre i nic się nie męczę i nie cuduje.

#12 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 07 styczeń 2012 - 21:27

Przeróbka przyczepy- co i jak? Według mojej wiedzy raczej szłoby taka przyczepę przerobić jeżeli masz papiery i nie będziesz ingerował w strefę numerów na ramie , podpytaj diagnostów w okolicy ,ale wnioskowałbyś o zmiany konstrukcyjne bo wzrośnie masa własna ,przecież nie jest zabronione wzmocnienie ramy przy okazji zmiany konstrukcyjne można by wykorzystać do przekwalifikowania przyczepy z ciężarowej na rolniczą ,ważne aby diagnosta właściwie opisał we wniosku. Dla uściślenia dodam że przyczepa aby mogła być rolniczą musi mieć trójkąt wyróżniający instalację elektryczną dostosowaną do ciągnika ,zaczep z tyłu ,instalację hamulcową jednoobwodową i opony balonowe(niekoniecznie).

Edytowany przez andrzej78, 07 styczeń 2012 - 21:48.


#13 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 07 styczeń 2012 - 23:30

Przeróbka przyczepy- co i jak? Nasza ma zaczep. Nie ma tylko wyjścia do hamulcy bo za nia chodzi d-35 to starcza hamulce w pierwszej. Trójkąt też jest. Ojciec kiedys chciał ja zrobić na rolniczą ale powiedzieli że sie nie da bo model d-50 figuruje w jakimś tam spisie jako ciężarowa-samochodowa i nic nie zrobia w tym. Chodzi tylko o to że przegląd jest co roku a nie co 2 jak w przyczepie rolniczej. A no i za samochodowa sie więcej płaci za przegląd. A co do numerów na ramie to myślę że nie bd potrzeby tam nic robić. A nie chcę się nic zmieniać z masami ani nic tam w dowodzie. Tylko chodzi mi o to czy jak ja przerobię i przypuścmy za 2-3 lata pojadę na przegląd(jak już nie będą chcieli podbić gdy samochodem dowód zawiozę) to czy mi podbije wtedy... W sumie muszę spytac tego znajomego jak będę u niego czy już z którąś swoją był na przeglądzie i jak to wyglądało.
@benekbks1990, a jak Ty kupiłeś przerobione to potem na przeglądzie nie robili problemów Ci z tym?

Edytowany przez Radek82, 07 styczeń 2012 - 23:39.

Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

#14 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 08 styczeń 2012 - 00:04

Przeróbka przyczepy- co i jak? Kup sztywną bez papierów. Przerób i zarejestruj jako SAM.

Ja mam przerobioną ze sztywnej na wywrotkę ale nie jest rejestrowana.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#15 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 08 styczeń 2012 - 15:24

Przeróbka przyczepy- co i jak? hmmm... @andrzej2110 w sumie nie głupi pomysł. Taka d-50 bez papierów to juz nawet za 2000 kupi ale burty do wymiany. To w sumie na jedno by wyszlo w kosztach. A jak to jest żeby potem taką przyczepe jako SAM zarejestrować? Gdzie to trzeba jechać z nią, jakie warunki musi spełnić taka przyczepa? Czy jest potrzebne jakieś specjalne badanie jakiegoś rzeczoznawcy czy coś? No i jak wyglądają koszty takiej rejestracji? Robił ktos z Was takie cos już?
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

#16 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 08 styczeń 2012 - 19:02

Przeróbka przyczepy- co i jak? Było już o tym pisane. Poszukaj ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#17 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 08 styczeń 2012 - 19:42

Przeróbka przyczepy- co i jak? przegląd na d-50 kosztuje 160zł na rok

#18 Share damian2609

damian2609

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 14 styczeń 2012 - 11:33

Przeróbka przyczepy- co i jak? Radku moim Skromnym zdaniem Tą sobie przerób na Bele, Załuz Balonówki Przedluż rame, i Będzie ok, a kup sobie D-47 B , Ja wczoraj Kupiłem D-47 B za nie całe 3000 tyśiacy, tylko że zdalo by się wymienić Burty. Nie warto inwestować w samorób, jeśli koszty będa wieksze niż orginał, moje zdanie jest takie :)

Pzdr ;)

#19 Share Radek82

Radek82

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze- okolice Gostynina (Sokołów)
  • Zainteresowania:Motoryzacja,

Napisany 18 styczeń 2012 - 23:37

Przeróbka przyczepy- co i jak? @Damian, na przyczepe de bel to ja mam inny patent, ale o tym kiedyś pogadamy. A jak sobie sam przerobie na wywrot to mam na pewno lepiej niz oryginal, właśnie przez Ciebie podana d-47b czy a. Przecież te ramy w nich to porażka, sam wiesz, bo słyszałem ostatnio ze w twojej się pogięła. A jak sam zrobie rame z hutniczego ceownika to bd mógł i 10 ton do tyłu wywracać i bd sztywna. A w d-47 to juz przy 5 tonach sie zaczyna gibanie i to dośc poważne...
Belarus MTZ 82 i URSUS C-360- na 19 ha nie mają co robić.
maszyny towarzyszące z firmy Unia Grudziądz i 2 przyczepy Sanok: D-35M i D-50.

Sprzedam przyczepę Sanok D-50, sztywna, stan dobry, opony dobre, lub zamienię na wywrotkę D-47 lub podobną w dobrym stanie. Kontakt:gg 8134005

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka przyczepy- co i jak? Dzisiaj, 14:43
  •  

#20 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 19 styczeń 2012 - 12:16

Przeróbka przyczepy- co i jak? a myślisz, że ktoś na przeglądzie będzie zwracał uwagę na to czy ona jest sztywna czy wywrotka
i przerabiając lepiej robić dolną ramę od nowa a oryginalną zostawić jako górną, bo 120 może być za słaba na trójstronny wywrot
ja przerobiłem 6 tonową może jak znajdę czas to wystawię zdjęcia
e-guzik007
d-47 to największy szmelc, spróbuj wywrócić do tyłu 6 ton na miękkim podłożu, rama się wygnie i po przyczepie
jak znajdziesz jeszcze z prostą ramą :lol:

Edytowany przez prometeusz, 19 styczeń 2012 - 12:22.


Podobne tematy