Skocz do zawartości

Zdjęcie

Stuki w silniku


28 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 05 styczeń 2012 - 10:14

Stuki w silniku Witam po odpaleniu Zetora 7711 usłyszałem jakieś dziwne nieregularne stuki w okolicy silnika <_< więc odkręciłem pokrywki zaworów ale nic nie ujrzałem dziwnego więc zdejmuje głowice i ukazało mi się iż na ostatnim tłoku tym od kabiny jest na tłoku odbity ten mały zawór. Na głowicy ciężko było ten zawór ruszyć gdzie inne pracowały po naciśnięciu ręką a ten właśnie który uderzał to bardzo ciężko pracował. Popychacze nie są pokrzywione silnik miał wymieniane uszczelki pod głowicą jakiś rok temu a po za tym nic nie było do tego czasu robione. Co może być powodem ?? :unsure:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stuki w silniku Dzisiaj, 04:09
  •  

#2 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2012 - 11:44

Stuki w silniku prawie powód już opisałeś-tylko dodaj sobie złą regulację zaworu,to znaczy za dużo się otwierał,bo co innego-krzywka na wałku przecież się nie powiększyła,tłok też nie urósł,korbowód się wyciągnął?wałek się przestawił?to wszędzie by szlag trafił.

#3 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 05 styczeń 2012 - 12:00

Stuki w silniku Zawór był ustawiony szczelinomierzem

#4 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2012 - 12:04

Stuki w silniku to się zatarł,i się nie cofnął,sprężyny go nie dawały rady cofnąć,całe są?
wymień prowadnicę i zawór i będzie ok.

#5 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 styczeń 2012 - 12:52

Stuki w silniku Zgadza się przyczyną jest zawór którego spręzyny nie mogły domknąć więc robił to tłok. Przy wymianie prowadnicy radzę obejżec dokładnie zawór. Czy jest prosty a najlepiej to go wymienić tak aby w przyszłości się nie urwał.

#6 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 05 styczeń 2012 - 12:58

Stuki w silniku Mam jeszcze taki problem iż przez rurkę odpowietrzającą skrzynie korbową ucieka mi olej. Jak silnik jest rozgrzany to jak chwile postoi w miejscu odpalony to jest plama. Latem przy prasie gdy obroty spadną na ok 800 to świeci mi kontrolka oleju

#7 Share maks

maks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pleszew-Jarocin-Krotoszyn

Napisany 05 styczeń 2012 - 18:35

Stuki w silniku No to szykuj sie do ponownego rozbierania silnika. Tam razem od dolu...
Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

#8 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 05 styczeń 2012 - 18:54

Stuki w silniku No właśnie rozbierał będę tylko co może być tego powodem ? Pompa olejowa ? Wyrobiony filtr znaczy ten "bąk"? Zawór pompy?

#9 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2012 - 20:11

Stuki w silniku jaki filtr,jaka pompa?-jak masz takie przedmuchy że aż olej zabiera to nie źle jest wybiegany,i również na elementach korbowych(panewki,wał),z tąd może tak słabe ciśnienie,bo jakby pękła sprężyna na zaworze przelewowym to w ogóle nie trzymał by ciśnienia.
pierwsze co zrób,to sprawdź ciśnienie oleju manometrem,a nie przez czujnik-to najwięcej wyjaśni.

#10 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 05 styczeń 2012 - 21:29

Stuki w silniku Tylko że nie mam jak bo silnik rozebrany jakieś 4 lata temu miał remont ten silnik wał był ok panewki także wymienione zostały tuleje tłoki pierścienie uszczelki zrobione głowice także zobaczę jak jutro zdejmę miskę olejową

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stuki w silniku Dzisiaj, 04:09
  •  

#11 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 styczeń 2012 - 23:03

Stuki w silniku głowice masz na stole-więc nie sprawdzisz ciśnienia :( .
jak zdejmiesz miskę to sprawdź panewki-odkręć jakieś stopki,sprawdzisz stan panewek,dobrze by było sprawdzić stan wału,najlepiej by było mikrometrem(korbowe).

jak masz górę otwartą,i będziesz miał dół,to przecież co ci zależy wyjąć tłoki i sprawdzić pierścienie(ze względu na przedmuch).

jaki na tulei jest uskok?

#12 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 06 styczeń 2012 - 11:41

Stuki w silniku takie zabawy to co ci dadza, remont kapitalny cie czeka, taka jest teraz jakosc czesci zamiennych-to nie oryginaly pierwszego montarzu, zeby 15 lat chodzily, mnie po 1 roku dym z odmy szedl, a profesjonalny mechanik od razu po zalozeniu powiedzial ze dlugo nie pojezdzi[ma odpowiedni sprzet] zestawy naprawcze byly z czech sprowadzane.takie dziadostwo teraz robia.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#13 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 06 styczeń 2012 - 12:24

Stuki w silniku Na tulei nie ma uskoku ale trzy tłoki są opalone jak by olejem jeden jest tylko idealny na którym widać że wszystko ok. Dziś wieczorem będę wiedział i widział więcej zrobię zdjęcia i ocenicie

#14 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2012 - 18:35

Stuki w silniku Co do spadku ciśnienia po rozgrzaniu to nie można od razu przesądzać, że wał- panewki.
Kolega wspomniał że ma odśrodkowy filtr oleju. A jak dawno robił w nim remont?
Oprócz tego, że należało by najpierw sprawdzić ciśnienie zewnętrznym manometrem, ale silnik rozebrany, to pasowało by zajrzeć do bąka i sprawdzić luzy na tulejkach, bo to przez nie (no i dysze) olej z pompy leci z powrotem do miski i mamy spadek ciśnienia.
A olej z odmy to przedmuchy, czyli pierścionki które się zużyły bądź zapiekły.
Jak masz zdjętą głowice to zalej nafty na każdy tłok. Tylko spuść olej z miski jeśli jest jeszcze dobry.
Bo ja bym najpierw to zrobił, złożył, popracował nim i sprawdził co jest do wymiany, zebrał kasę i siły i dopiero robił remont.

#15 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 06 styczeń 2012 - 19:27

Stuki w silniku jesli jeden tlok jest idealny to sprawdz wtryskiwacz czy napewno pracuje,bo wyglada na to ze 3 garach jezdziles.
jak olej sie leje to juz nic mu nie pomoze-chyba ze go sprzedajesz to mozesz jakis niby-remont + doktor q wystarczy,
co ma filtr do tego ze wali olej z odmy ?? wczoraj go czyscilem i tam jest tylko jedna tuleja,ktora olej idzie do srodka i tam zawsze jest luz bo musi sie krecic, jak by byl zle skrecony[nie na kreski] to tlucze sie jak diabli.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#16 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 07 styczeń 2012 - 10:26

Stuki w silniku wtryski były robione pompa paliwowa także regeneracje przeszła więc nie ma mowy że na 3 garach chodził co do bąka to ciągnik od nowości nie miał nic robione przy nim oprócz czyszczenia. Chcę bąka zmienić na zwykły filtr to dużo poprawia

#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 styczeń 2012 - 11:36

Stuki w silniku  Ci śnienie poprawisz jak założysz PP chociaż na jakiś czas. Ale to że jest już słabe to jakiś sygnał ubytku na np. na wale, pompie czy awari np zaworka przelewowego. Od biedy da się pocyganić. Awarie naprawisz, pompe można wymienić i takie tam niewielkim kosztem. Ale jak wali z odmy to już ratunku nie ma. Jak chłopcy piszą kompresja idzie pod tłoki a na to partyzantki nie ma. Powinieneś wyjąc najgorszy tłok, zdjąć pierścienie i włozyć w cylinder. Luz na zamku wszystko ci powie. 

Edytowany przez seweryn20, 07 styczeń 2012 - 11:37.

KPK Kumurun Team

#18 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 07 styczeń 2012 - 12:32

Stuki w silniku ja bym tam nie liczył że zmiana "bąka" na filtr PP coś zmieni z ciśnieniem-bączki wytrzymują kilka remontów danego silnika,a jeśli dysze,tulejki się wyrobią to musiałby na syfie jeździć,a nie oleju,to i tak reszta by była na złom.

wyjmiesz tłoki to się wyjaśni,i będziesz widział stan panewek korbowych,i jak będą kiepskie,to nie licz na to że główne będą ok.

szkoda że nie zmierzyłeś ciśnienia przed rozbieraniem-czasami czujnik potrafi oszukiwać.

#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 styczeń 2012 - 12:49

Stuki w silniku Coś tam może poprawić bo wiecej oleju idzie do magistrali ale masz racje to nie wyjście z sytuacji. Rozbieranie to najlepsze rozwiązanie. Bedzie wiedział na czym stoi.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stuki w silniku Dzisiaj, 04:09
  •  

#20 Share Jakub21

Jakub21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja , Stolarstwo, Informatyka, Nowości

Napisany 07 styczeń 2012 - 20:45

Stuki w silniku Na dziś zdążyłem zdjąć miskę i tą blachę z siatką od smoka w misce leżały dwa półksiężyce chyba od dystansu wału żeby wał się nie przesuwał a jeden został nie na swoim miejscu i widzę wał jest przesunięty. :unsure: W poniedziałek albo jutro będę wiedział więcej. Ciągnik ma 22lata 8789mth i z wałem nie było nic robione

Podobne tematy