Skocz do zawartości

Zdjęcie

Różnica w budowie alternatorów


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share NABUCH

NABUCH

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wiejski automatyk ;)

Napisany 29 grudzień 2011 - 20:23

Różnica w budowie alternatorów Witajcie . Szykuje się do wymiany alternatora i przełożenia go na druga stronę . Zgodnie z radą kolegi Elektrotechnika znalazłem alternator A 124 z elmotu(Gorące podziękowania za pomoc). Znaleziony ma dokładne oznaczenie a124f 44/55A(kolega z pracy ma taki na zbyciu). Mówił mi że jest to jakiś demontaż z Fiata/Poloneza. Byłem u sąsiada zobaczyć jego altrenator w 3512 i zauważyłem że u niego jest wyprowadzone ze szczotek 2 przewody niestety nie zwróciłem uwagi jak podłączone jest to wszytko z regulatorem .Poza tym wszystko wygląda tak samo. W zapożyczonym od kolegi alternatorze nie ma regulatora przypuszczam że jest zdemontowany . Ktoś naświetli mi różnice w podłączeniach?Z tego co go zmierzyłem na 99% ma 9 diód Czy w 3512 dochodzi tak samo jak w MF 255 1 przewód wysokoprądowy i jeden do kontrolki ?(PS link na forum ze schematem do 3512 nie działa grafiki się nie wyświetlją). Przypuszczam że w mf 255 alternator podłączony jest zgodnie ze schematami montażu alternatorów 9 diodowych zamieszczonych na forum.Proszę o jakieś proste wytłumaczenie co do różnic montażu regulatorów napięcia .


Czy różnica w instalacji jest dokładnie taka jak na 2 rysunkach)(oczywiście pomijając przekaźniki itp)

Dodany obrazek

Edytowany przez NABUCH, 29 grudzień 2011 - 20:32.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnica w budowie alternatorów Dzisiaj, 13:11
  •  

#2 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 29 grudzień 2011 - 22:24

Różnica w budowie alternatorów Ten z lewej to schemat alternatora takiego jak podałeś, jest prawidłowy. Schemat po prawej to schemat alternatora 6-cio diodowego np Ursusa C-385 i większych z tej serii (starsze wersje U-912 też tak miały), tego rozwiązania nie polecam. W U-3512 jest tak jak na schemacie po lewej, MF 255 ma nieco inny regulator i jest inaczej podłączony.

#3 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 grudzień 2011 - 18:28

Różnica w budowie alternatorów Jeżeli chodzi o ścisłość, to w MF 255 jest alternator A115.

#4 Share NABUCH

NABUCH

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wiejski automatyk ;)

Napisany 01 styczeń 2012 - 15:01

Różnica w budowie alternatorów Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie o regulator. Czy trzeba a coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie regulatora? To ma być jakiś konkretny regulator? Przyglądałem się regulatorowi w Mf 255 i jest inaczej wpinany więc domyślam się że można coś pokręcić a z tego co mi wczoraj gość pokazywał w sklepie to żadnej instrukcji wpięcia nie było... Jeszcze jedna rzecz , oglądałem wczoraj alternator z expomu i co ciekawe wygląda dokładnie jak ten elmot i nawet ma nabite na deklu oznaczenie elmot. Trochę to dziwne że niby to expom a oznaczenia elmotoskie. Pozdrawiam

#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 styczeń 2012 - 12:06

Różnica w budowie alternatorów Jeżeli masz alternator A 124 to kup regulator RNc-12 Elmot-u i wszystko będzie dobrze działać. Co do expomu, to sprzedają oni jako nowe regenerowane alternatory, dlatego niczym się nie różnią i mają napisy Elmot.

#6 Share NABUCH

NABUCH

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wiejski automatyk ;)

Napisany 02 styczeń 2012 - 23:11

Różnica w budowie alternatorów Właśnie pytałem u mnie w agromie o RNC 12 ale nie było . A jest to dostępne czy trzeba szukać w używkach ?A z uniwersalnych jest coś sensownego ? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 styczeń 2012 - 23:36

Różnica w budowie alternatorów Ten regulator jest cały czas produkowany, więc nie ma problemów z jego zakupem. Idż do sklepu z częściami samochodowymi, na pewno będą mieli. I nie zawracaj sobie głowy zamiennikami, bo jak zobaczysz rozerwane tranzystory w takich regulatorach to i tak pójdziesz po RNc 12.

#8 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 kwiecień 2013 - 16:00

Różnica w budowie alternatorów Siema.Mam pytanie.Czy mogę podłączyć alternator sześciodiodowy z regulatorem RNC-12?? Bo poskładałem sobie fajny altek który daje 60A no i mam nowy regulator ze szczotkami i się zastanawiam czy mogę tak podłączyć, bo z tego co mi wiadomo to te elektroniczne były do dziewięciodiodowych...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnica w budowie alternatorów Dzisiaj, 13:11
  •  

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 kwiecień 2013 - 16:25

Różnica w budowie alternatorów Nie możesz. Tylko RNA1.

#10 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 kwiecień 2013 - 16:31

Różnica w budowie alternatorów Bardzo niedobrze...A przekaźnik musowo do tego alternatora?

Edytowany przez locke, 12 kwiecień 2013 - 16:32.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 12 kwiecień 2013 - 16:33

Różnica w budowie alternatorów Jak masz amperomierz to nie. A jak nie masz to jakiś wskaźnik ładowania by się przydał (kontrolka).

#12 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 kwiecień 2013 - 20:06

Różnica w budowie alternatorów No to kontrolkę zrobię.Ale ja mam mostek z diodami wzbudzenia to bym go mógł założyć.Jak składałem alternator to nauczyciel mówił żeby przylutować kabel do stojana, a teraz chcę założyć elektroniczny regulator.Dużo jest roboty żeby wsadzić te diody?Mierzyłem multimetrem to wszystkie są sprawne przewodzą prąd w jedną stronę.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#13 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 12 kwiecień 2013 - 20:53

Różnica w budowie alternatorów Jak alternator nie jest z złota to może się nim pochwal co to za model to by się sporo wyjaśniło

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#14 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 kwiecień 2013 - 21:54

Różnica w budowie alternatorów No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

Dobra.Patrzałem w schemat alternatora 9 diodowego i jest normalnie podpięte, czyli wkręcę mostek diód wzbudzenia tam gdzie mostek z diodami i ten kabel z mostka podłączę do szczotek.Wtedy będzie przerobiony na 9 diodowy na elektronicznym regulatorze.Dobrze myślę? :)

Edytowany przez locke, 12 kwiecień 2013 - 22:12.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 kwiecień 2013 - 07:23

Różnica w budowie alternatorów

No to jest normalny z elmotu.Tylko jest wsadzone inne uzwojenie i daje 60A.

Sprawdzałeś go na stole, i po tym wiesz, że ma taki prąd wyjściowy? Czy tylko tak zgadujesz?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Różnica w budowie alternatorów Dzisiaj, 13:11
  •  

#16 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 13 kwiecień 2013 - 07:29

Różnica w budowie alternatorów Tak.Sprawdzony na stole.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Podobne tematy