Zaloguj się, aby obserwować  
damian95

Ogrzewanie i wentylacja kabiny

Polecane posty

damian95    22

Witam dziś wziąłem się za ogrzewanie i wentylatorki w mojim zetorku z tego względu mam kilka pytań. To tak wentylatory nie chodziły wcale więc wszystko posprawdzałem i okazało się że silniczki są dobre przekaźniki także. Problem jest w zasilaniu lewych przekaźników zasilanie niby dochodzi miernikiem mi wskazuje że napięcie jest lecz gdy podłączam to lipa napięcie spada i nic nie chodzi. Podkusiło mnie i zamiast tego zasilania co było spróbowałem podłączyć na krótko z tego względu wziąłem prąd z tylniej wycieraczki i wtedy wszystko pięknie chodziło. Więc doszedłem do wniosku że zasilanie musi być słabe z tego moje pytanie zobaczyłem że ten kabel "czerwony" idzie bezpośrednio z dołu czyli na górze nie może być nic złego czyli jak myślicie gdzie są jakieś słąbe punkty i jak to sprawdzić z tym zasilaniem?? Z pprzekaźnikiem po prawej stronie poradziłem sobie poprzez podgięcie blaszki. Tylko nie wiem czy teraz jest dobrze bo wentylatory na 1 biegu lewy chodzi na 50% a prawy na 100% zaś na drugim biegu jest cicho. Dlaczego gdy pierwszy keci się szybko drugi chodzi prezcież powinien chyba stać bo za lewy odpowiada lewy prezkaźnik?? Do takiego doszedłem wniosku. A więc jak myślicie czy to wszystko jest spowodowane słąbym zasilaniem i dla tego miernik wskazuje lecz wentylatory się nie kręcą??

 

Drugie moje pytanie to chłodniczki ogrzewania wyjąłem je i mam zamiar przepłukać wodą czy nic się nie stanie?? czy woda nie zostanie gdzieś w jakiś zakamarkach i nie zamarźnie?? Drugie pytanie to gdy będę montował cały układ to jak lepiej uszczelnić może towot na uszczelki?? Po trzecie gdy zmontuje to jak uzupełnić płyn chłodniczy dolewać na wolnych obrotach, czy jakoś odpowietrzać??

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romeooo    2

Z tym zasilaniem to sprawdż czy dobrze bezpieczniki łączą, ja szukałem też na górze a okazało się że bezpieczniki zaśniedziałe były, miernik pokaże ale jak pójdzie obciążenie to za słabe napięcie by kręcić silniczki. Ja swoje myłem wodo potem zalałem płynem i sam się odpowietrzył podczas jazdy tylko płyn dolewałem do chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    1

Spokojnie możesz chłodniczki w środku przepłukać wodą na pewno nic się nie stanie,przemyj wodą też te dwa przewody które doprowadzają ciecz do chłodniczek no i przy okazji sprawdź czy zaworek ten od przełączania zimno-ciepło dobrze działa bo one często lubiły się psuć.


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Heh zaworek to ja musiałem go obrószać na początku ledwo go ruszyłem rękoma ale teraz to już jednym palcem leciutko. Tak samo linka była urwana i zapieczona więc musiałem ją obrószać do środka napsikałem wd-40 i jest lepiej. Problem mam właśnie z tym zasilaniem niestety ale bezpieczniki ruszałęm wyjmowałem psikałem wd-40 zamieniałem i nic. :( Obawiam się że to może być gdzieś pod tą deską rozdzielczą ale tam jest strasznie słabe dojście. :( Wiecie może jak zdjąć tą pokrywę co jest przy desce rozdzielczej?? Chodzi mi o tą dużą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3035

ale po co bedziesz ja sciagal[kurcze do takiej roboty to potrzeba szarych komorek i to pare a nie forum ],w tym wypadku tak jak pisali koledzy popatrz dokladnie przy zasilaniu silniczkow.pewnie stycznik -ten ze sprezynka nie laczy,

 

bylo to juz kilka razy poruszane i pewnie tamtej zimy dokladnie opisalem jak naprawic,poszukaj bo juz dokladnie nie pamietam jak to robilem


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Jak byś dokładnie przeczytałł to byś wiedział że stycznik na sprężynce jest dobry. A problem już rozwiązany wkurzyłem się wziąłem tą skrzynkę od bezpieczników po odpinałem kabelki przeczyściłem skręciłem mocno dałem nowe bezpieczniki i chodzi. A co do ściągania tej obudowy To zapytałem się też na przyszłość bo chcę kiedy montować halogeny i właśnie tam chcę dać wszystkie kable, przekaźniki, włącznik itp. A nie ukrywam się bez zściągnięcia tej obudowy to chyba mało wykonalne. Więc pytam się jak ściągnąć bo jak tam patrzyłem to trochę roboty będzie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj