Skocz do zawartości

Zdjęcie

Case seria JX


1624 odpowiedzi na ten temat

#161 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 luty 2008 - 00:00

Case seria JX

http://www.allegro.p..._promocja_.html

ciekawi mnie skad takie ciekawostki sie wziely. od 2 dni przegladam jakie sie tylko da informacje na temat nowej proximy i nie moglem sie doszukac np. jaki jest poziom halasu w kabinie. a tak nawiasem mowiac to nowa proxi powaznie zachwiala moje postanowienie kupna jx'a. ja piernicze ale bedzie dylemat co wziac!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case seria JX Dzisiaj, 11:38
  •  

#162 Share wlodiw

wlodiw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow Zamojski

Napisany 29 luty 2008 - 00:19

Case seria JX http://www.allegro.p..._promocja_.html

Pytanie czy gościu to wszystko co opisał z wyposażenia, to zamieści w tej cenie co podał, ale dodać do tego jeszcze skrzynie 40 i rewersik to już jest tak jak pisałem 114 tyś

#163 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 luty 2008 - 00:24

Case seria JX

Ferdek robisz za chochlika ;) ???????? A do tematu sprzęgło na silniku........ Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Pytanie czy jest sens robić coś takiego w silniku turbodoładowanym??? Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowany do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność. Proxima faktycznie z tego co mówią nie ma turbo dziury jak Forterra, być może była by to zasługa zmiennych faz, ale nie wiem czy ona to akurat ma

Ferdek chyba chcial zazartowac a tu taka powazna wypowiedz.
zmienne fazy rozrzadu w silniku traktora to jakies science-fiction. za maly zakres obrotow-mozna optymalnie dobrac prace zaworow. takiego diesla usprawnia sie czterema zaworami na cylinder, common rail, zmienna geometria lopatek turbiny...
a co do turbodziury forterry to pewnie jest tak; wieksza moc wycisnieta z tego samego silnika wynika z wiekszej turbiny, a wieksza turbina=wieksza bezwladosc=wolniejsza reakcja

#164 Share wlodiw

wlodiw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow Zamojski

Napisany 29 luty 2008 - 00:38

Case seria JX prawdopodobnie tak to wygląda, z ta turbo dziurą, też tak myślę że przyczyna tkwi w większej turbinie. Myślę że turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek byłaby prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu w Forterce. Co do tematu Jx-a to poruszałem już go dzisiaj z Ferdkiem, bo byłem dzisiaj u dilera i on namawiał mnie jeśli już to alternatywa dla Proxy 8441 to JX 90.

#165 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 luty 2008 - 00:58

Case seria JX

prawdopodobnie tak to wygląda, z ta turbo dziurą, też tak myślę że przyczyna tkwi w większej turbinie. Myślę że turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek byłaby prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu w Forterce. Co do tematu Jx-a to poruszałem już go dzisiaj z Ferdkiem, bo byłem dzisiaj u dilera i on namawiał mnie jeśli już to alternatywa dla Proxy 8441 to JX 90.

masz racje zmienny kat to chyba nalepsze lekarstwo na dziure.
no wlasnie ja wybieram miedzy 8441 a jx90 i do tej pory bylem raczej za case'm.ta nowa proxi troche mi zamieszala(podobno cichsza, mniej pali). musze ja dokladnie obadac na targach w kielcach.

#166 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 08:05

Case seria JX cichsza mniej pali mocniejsza przednia oś intercooler, nowy wygląd, nowa kierownica rewers przy desce rozdzielczej a nie z boku fotelu, nowy wygląd obciążników z zaczepem, zrobiło się ciekawie ale cena podskoczyła z 5 tyś a za jx-a troche spadła

jak uważacie lepsza do tura proxima czy jx?

#167 Share wlodiw

wlodiw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow Zamojski

Napisany 29 luty 2008 - 16:48

Case seria JX Z tego co porównywałem te ciągniki, to Proxima jak by była większa i solidniejsza. Na pewno jeśli w pług, czy agregat to Proxima bez wahania, zresztą jak ci pisałem, gości sprzedający Case-a sam mówił, że jeśli już to Proximę można przeciwstawiać Case-owi JX 90, a nie JX 80

#168 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 17:11

Case seria JX Gdybym tak patrzył na rozmiar i masywność to bym belarusa już zamawiał ;), a tak poważnie, to oczywiście piszesz Włodiw o proximie 2008 większa może się wydawać bo maska wyższa, a tak wogóle to w jx przedni napęd i blokade mostów dzwignią mechanicznie się załącza?

Zastanawiające gdzie nh td 80d traci 18km w skrzyni i na wom taka mała moc zostaje, ale niby według ece r24 te 76km ma więc itak 4km silniejszy od 7441 ale czy w praktyce jx 80 lepiej w polu będzie szedł od 7441?

Masywność a użyte materiały to tez inny temat, ale nawet urwane ramie od tuz czy coś innego w zetorze pewnie 5 razy taniej będzie kosztowało jak do jx.

Możda sobie tak gdybać i gdybać, a wszystko i tak wyjdzie jak ktoś ruszy w pole proxą 2008 i opisze wrażenia a bardzo ciekawe jak się udały zetorowi te udoskonalenia silnika, czy w praktyce spadnie spalanie i silniczki będą żwawsze?

#169 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 29 luty 2008 - 19:34

Case seria JX Ferdek07 oj widzę że masz dylemat nie mały, wcale Ci się nie dziwię. Ja bym zrobił tak jeżeli chodzi o koszty, zapytaj u dealera Case i Zetora ile np. kosztują filtry, przeglądy, co ile się wymienia to raz. Po drugie porównaj ceny części zamiennych typowych np: pompa paliwowa, alternator, rozrusznik, pompa wodna, pompka zasilająca, lampy (czasem się zbije), przełącznik, pompka hamulcowa itd to da Ci obraz ewentualnych kosztów.
Nowa Proxima nie ma rewersu przy kierownicy, dotyczy to Proximy Plus. A mam pytanie czy już gdzieś dealerzy mają nową Proxę aby ją dokładnie obejrzeć?

#170 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 29 luty 2008 - 19:41

Case seria JX Tak , ta Proxa Plus jest już na większości składnic np. Agromasz Rzekuń .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case seria JX Dzisiaj, 11:38
  •  

#171 Share witild85

witild85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 29 luty 2008 - 19:56

Case seria JX wszedłem na strone Agromy Białystok mają tam podane ceny do jx , filtr paliwa 45 zł , filtr oleju 57 zł , dżwi 1166 zł . A jak u proxy z takimi częściami ?

#172 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 20:05

Case seria JX filtry do zetora napewno tańsze, ale np. dzwi pytałem pół roku temu to 1,5 tyś teraz juz taniej są dopstępne szyby, dzwi do zetora chyba niecałe 500 zł, a z innymi częsciami to już gorzej, bo w końcu nie ma potzreby całych podzespołów wymieniac i można zregenerować alternator czy rozrósznik, tak samo pompa paliwa do jx strasznie droga podobno 11 tyś (a może to do tl-a było) ale jak już coś siądzie to przecież jakis pier*olniczek czy cuś, gorsza sprawa to serwis , bo za kilka czy kilkanaście lat zetora rozpołowie czy coś tam pogrzebie w skrzyni czy inne takie z miejscowym macherem sam zrobie do jx-a nikt z miejscowych się nie dotknie

#173 Share cosmos

cosmos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 29 luty 2008 - 20:17

Case seria JX

ciekawe czy w tym transporcie nie zafałszowało wyniku w orce :P, ale 10l/ha to dobry wynik i chyba mniej z większym pługiem by nie wyszło
ps z jaką szybkością latałeś z tym 3x30?

Pewnie trochę zafałszował też ten transport, co do większego pługa to raczej więcej łyknie niż mniej ;) . Co do prędkości to latałem na II-4 lub II-3 biegu, ale miałem ściernisko potraktowane talerzówką bez wału tylnego i do tego w poprzek pola, więc to i tak było za szybko (strasznie trzęsło - koniecznie muszę dorobić jakiś wał do talerzówki). A prędkość to jeszcze od obrotów zależy, ale chyba tak z 11-12km/h było, ale z tym pługiem poszedł by szybciej jakbypole było gładkie, bo tak to bez amortyzowanej przedniej osi to ciężko, no i bałem się pługa połamać bo kamieni to ja mam jak mrówków.

Co do wymian oleju i filtrów w TD, to pierwsza to 50mtg potem co 300mtg, a przekładniowy to chyba 1200 albo 1500 mtg (nie pamiętam), co do cen to jeszczenie wiem bo mam dopiero 32mtg na zegarze.
a

#174 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 20:19

Case seria JX

Ferdek07 oj widzę że masz dylemat nie mały, wcale Ci się nie dziwię. Ja bym zrobił tak jeżeli chodzi o koszty, zapytaj u dealera Case i Zetora ile np. kosztują filtry, przeglądy, co ile się wymienia to raz. Po drugie porównaj ceny części zamiennych typowych np: pompa paliwowa, alternator, rozrusznik, pompa wodna, pompka zasilająca, lampy (czasem się zbije), przełącznik, pompka hamulcowa itd to da Ci obraz ewentualnych kosztów.
Nowa Proxima nie ma rewersu przy kierownicy, dotyczy to Proximy Plus. A mam pytanie czy już gdzieś dealerzy mają nową Proxę aby ją dokładnie obejrzeć?

To nie jest dokładnie tak jak piszesz MCKYLO-dajmy na to z tych tu w/w Twoim zdaniem "typowych" części zamiennych przez ostatnie 20 lat w moim Zetorku wymieniłem pompę wodną i pompkę zasilającą-więc nie wiem czy akurat części zamienne generują wysokie koszty utrzymania ciągnika-moim zdaniem największe koszty generują nie części,nie filtry ba nawet nie paliwko (i tak wszystkie ciągniki spalają porównywalne ilości paliwa)-a awaryjność-i nie chodzi mi tu nawet o koszty napraw-a bardziej o stracony czas,nie w porę wykonane zabiegi i oczywiście nerwy,nerwy.
Zresztą-czy między najuboższym Białorusem a wypasionym Fendtem istnieje aż taka dysproporcja w kosztach eksploatacji ?(z premedytacją pomijam koszty zakupu-bo często,gęsto ktoś zaoszczędzi na ciągniku żeby sobie jakieś lepsze autko kupić-takie do Kościółka i z powrotem :P )-a godziny na polu w jakiejś blaszance nabija (ale za to tanio ;) ).
Załóżmy że te różnice w filtrach,olejach itd to rocznie 1000-2000 zł-i jeżeli kogoś ta suma przeraża-to sorry ale chyba ten ktoś pomylił zawody (chociaż znam i takich którzy za przysłowiową złotówkę puszczaliby wiatry pod ołtarzem :) -ale to już inna bajka)
Na koniec polecam takie przysłowia-"tanie mięso to psy jedzą" i "nie zapłacisz za wódkę to zapłacisz za zimną wodę"

#175 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 20:28

Case seria JX Masz racje Jaro, a zapomniałem dodać że oleje do case jx są dużo droższe, kilka krotnie droższe jak do zetora, największy i głowny koszt to remont kapitalny silnika a reszta to drobnostki więc częsci częsciami, chociaż koszty szyb przy kosiarce są ważne, jak również wtryskiwaczy itd w dzisiejszych czasach nie ma dobrego paliwa.

ps. co ile mtg robi się przeglądy w casejx/nh td oraz co ile mtg w zetorze? i ile kosztowały?

#176 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 29 luty 2008 - 20:30

Case seria JX jaro ok jestem w stanie się z Tobą zgodzić z tymi kosztami. Ale też trafnie ująłeś stwierdzeniem "tanie mięso to psy jedzą" więc donosząc się do tego trzeba się zastanowić dlaczego JX jest stosunkowo tak tani i ta różnica w cenie do Zetora jest tak niewielka. Bez urazy co do użytkowników JX/TDD nie są to złe ciągniki. Żeby zaraz lawina postów się nie ruszyła na mnie. Stwierdzam cenowo fakt.

#177 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2008 - 22:08

Case seria JX To że drogie nie znaczy zaraz że takie drogie musi być, przecież gdyby tak każdy myślał to ursus nadal miał by dobrą sprzedaż ;). Nawet taki dobry bo tani belarus, jeśli doposarzyć go w most belkowy lepszą chydraulikę i takie tam inne szczegóły, dołóżmy lepsze opony i wyjdzie nam cena ponad 90 tyś, czyli tyle co i pronar 82sa, wiem że mtz należy porównywać z forterrą ale jakoś mi to tak nie wygląda więc porównam do proximy i okazuje sie że zetor 8441 jest nowy model 15 tyś droższy, a przecież podzespoły z białorusi są tanie jak barszcz, nawet w sokółce polski tani ciągnik jakim miał być farmer kosztuje 107 tyś, a z licenjonowanym czy jakimś na wzór jd silnikiem jest droższy od proximy, a jak jest z wykonaniem i awaryjnością farmerów były problemy, w końcu ursus 5714 - golizna i technika rodem z mf 255 i za co tu wołają ponad 110 tyś? To tylko kilka przykładów więc jaka żywotność ekonomiczna firmy taka cena i dobrze prosperujące marki jakimi są napewno case/nh mogą sobie pozwolić na sprzedaż maszyn taniej, niż firmy początkujące małe, czy upadajace jak ursus,

to że gołe wersje wypuszczają firmy to taka obecnie tendencja i to że case jest tani ale i goły czy zena zetora do której należy doliczyć za rewers obciążniki itd itd to juzinna sprawa

#178 Share beorn

beorn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 luty 2008 - 23:44

Case seria JX Ferdek zgadzam sie z Toba w pelni co do tej zywotnosci ekonomicznej firm. Moje zdanie jest takie-skoro jest zapotrrzebowanie na takie proste i tanie maszyny to dlaczego te duze koncerny mialyby z tego nie skorzystac?i wcale nie ma nic dziwnego w tym ze oferuja porownywalna cene np. z zetorem. Technologie jakie sa w obecnym td/jx wykorzystywali juz dawno, koszty jakie wydali na rozwoj juz dawno sie zwrocily. zetor i jego traktory obecnie to szczyt ich osiagniec, teraz musza odzyskac pieniadze jakie wlozyli w rozwoj. inna sprawa to wielkosc tych firm- CNH obraca miliardami i sadze ze stac go na pewien dumping cenowy aby zdobyc udzialy w rynku a poza tym watpie zeby zrobil sobie strzal samobojczy wypuszczzajac lipna serie traktorow. przeciez ktos kupi taki ciagnik i bedzie mu sie dobrze spisywal to potem kupi inna maszyne tej marki.

#179 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2008 - 00:03

Case seria JX spasowanie częsci i użytą stal chyba lepszą ma case jak zetor, za to zetor ma więcej bajerów jak załączanie napędu guzikiem i takie tam inne szczególiki, ale to jużchyba mniej istotne.

Mam pytanko, niby niczym ale tak naprawde w jakich szczegółach różni się case jx od new holland td tzn miejsce montarzu, zakłądane opony, wyposarzenie kolory tapicerki w kabinie itd, bo nh td to chyba dokręcająto i owo w płocku nie/?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case seria JX Dzisiaj, 11:38
  •  

#180 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 01 marzec 2008 - 12:01

Case seria JX Koledzy nie do końca się z wami zgodzę a mianowicie zapotrzebowanie jest na tanie ciągniki więc każdy je robi, oczywiście dumping cenowy jest możliwy ale z punktu biznesowego nie co roku tylko przez stosunkowo krótki okres czasu, idąc tym tokiem to Case/NH powinien dawno wykończyć Zetora a nie udało się im to i zapewniam Was że im się to nie uda. Zetor istnieje od 1946 roku i ma się coraz lepiej. Nie zgodzę się że Zetor to szczyt osiągnięć ponieważ w przyszłym roku będą nowe ciągniki 6-cyl to raz , po drugie Zetor ma własnych inżynierów silnikowych i własne konstrukcje a nie kupione jak to robi Case/NH, po drugie owszem koszt jaki poniósł CNH się zwrócił zapewne ale i między innymi że ma jeden produkt w dwóch kolorach a w innych modelach to i w trzech kolorach. Krótko mówiąc Zetor produkuje swój unikatowy produkt w sensie technicznym a CNH ponosi jeden koszt dla trzech teoretycznie różnych ciągników.
Ferdek co do tego spasowania elementów i stali to myślę że ani ja ani Ty nie jesteśmy w stanie dokładnie stwierdzić ich jakości i mówić na forum że to jest lepszy a to gorszy materiał. No jeżeli dla Ciebie załączanie blokady i przedniego napędu mechanicznie a elektrycznie to mało istotny szczegół to sorki, z punktu widzenia ergonomii to proszę włącz przedni napęd w JX jeżeli musisz go załączyć w krytycznym momencie np. wyjazd przyczepą z pola. Zanim sięgniesz do dźwigni w JX to zapewniam Cię że już jesteś zakopany.
Z tego co wiem to nic w Płocku nie dokręcają do JX/TDD produkt przychodzi w całości, jedyną rzeczą to pneumatyka któr a jest montowana w Polsce kwestia krajowa czy zachodnia ale jest temat o pneumatyce w TDD. Kwestie rozmiaru opon, skrzyń, itd to tylko wola dealera, natomiast tapicerka i inne elementy z logo są oczywiście zarezerwowane dla konkretnej marki w zależności co wyjeżdża z fabryki Case czy NH.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy