Skocz do zawartości

Zdjęcie

Generator wodoru


34 odpowiedzi na ten temat

#1 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 23 grudzień 2011 - 03:35

Generator wodoru Natknąłem się na necie o generator wodoru. Podobno zmniejsza zużycie paliwa o 50% oraz podnośi moc. Na innym forum ludzie piszą rózne cuda i wielu buduje takie coś na własną rękę. Ktoś na AF dołożył takie coś do ciągnika. Jeżeli jest ktoś z Dolnośląskiego lub Opolskiego kto się tym interesuje lub moze coś takiego wykonał to chętnie bym się blizej zapoznał i chciałbym zobaczyć jak daje efekt. Na YT jest masa filmików a nawet ten
Na początku chciałbym załozyć do merca 123 lub innego zabytku czy są efekty.
z góry dziękuję za zainteresowanie tematem B)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Generator wodoru Dzisiaj, 14:39
  •  

#2 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 grudzień 2011 - 10:10

Generator wodoru W takim klekocie to można wkładac pewnie coś tam pomoże. W nowoczesnym silniku z cr filtrem cząstek stałych itd raczej bym się nie odważył.

#3 Share 3grosze

3grosze

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 grudzień 2011 - 12:17

Generator wodoru Jak chce Ci się pobawić i masz 1000 zł możesz kupić sobie taki zestaw.
http://allegro.pl/ko...1993776141.html
Natknąłem się na to przypadkiem na allegro i nie mam pojęcia czy to naprawdę działa.

#4 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 grudzień 2011 - 14:33

Generator wodoru Elektroliza kosztuje 4x więcej energii iż uzyskamy ze spalenia wodoru. To powinno chyba wystarczyć żeby ostudzić emocje.

PS
Na allegro są też oszczędzacze energii, np. taki. Oszczędności do 25% i to za jedyne 125 zł ;), wystarczy tylko wetknąć do gniazdka i złotówki zostają w portfelu :lol: .

#5 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 24 grudzień 2011 - 15:45

Generator wodoru a co z fotką na AF który kolega cos takiego założył do ciagnika?

#6 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 24 grudzień 2011 - 17:01

Generator wodoru http://www.agrofoto....palania-paliwa/

@hubertus wszystko można ominąć, co ma filtr cząstek stałych do tego?
@mariusz x , najnowocześniejsze silniki turbodiesla osiągają najwyżej 35% sprawności, teoretycznie mogłyby osiągać 42% i nic więcej, pozostała energia ze spalenia paliwa czyli te 65% w tych najnowszych silnikach uchodzi jako ciepło ze spalinami, przez chłodnicę itd. Taka instalacja pozwala na odzyskanie część ciepła uchodzącego ze spalinami i wykorzystaniem go do przegrzania pary wodnej co potrzebne jest do elektrolizy, wiadomo że wodór jako paliwo bedzie w czymś takim dostarczane jako kilkanaście max 20 pare procent, a nie 40% jak niektórych ponosi wyobraźnia, ale przy tych cenach paliwa to zawsze coś.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#7 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 24 grudzień 2011 - 17:18

Generator wodoru Piszecie o parze wodnej a ja chciałbym rozwikłać budowę tylko na chłopski rozum.
CYTAT Z NETA :
Wiele osób wśród nas jest w stanie wykonać większość instalacji. Polak potrafi, jest takie powiedzenie. Blachę 316L przecież można kupić w kilka osób. Prosta matematyka, policzyć wszystko. Wzór na pole prostokąta raczej każdy zna, jeśli nie pamięta, to może zapytać swoje dziecko. Najprostsza konstrukcja generatora, sucha cela to kwadrat albo prostokąt złożony z 2 elektrod i 4-5 blach neutralnych, czyli razem 6 albo 7 blach. Zalecam wykonanie w miarę dużych, dobrze jest znaleźć jakieś miejsce na instalację celi wcześniej, pod maską lub bagażniku, wymierzyć przestrzeń i dopasować wymiarami celę. Jeśli miejsca nie ma zbyt dużo, to zwiększamy ilość cel, czyli generator będzie grubszy. Powierzchnia robocza generatora to powierzchnia blach wewnątrz celi. Jeśli na allegro sprzedawane cele mają np. po 1000 cm2 i kosztują np 400-500 zł, to łatwo obliczyć oszczędności. Już nie piszę o zamawianiu w jakiejś firmie cnc, można na dobrej gilotynie pociąć samemu, odpadają koszty robocizny. Z uszczelkami trochę kłopotu, ale przecież regionalnie można się dogadać z innymi i jedna osoba robi to, druga tamto.
Do tego potrzebujemy jeszcze bubler, jakiś zbiornik wyrównawczy, przydałby się arrestor. Jeśli chodzi o elektronikę, to PWM. W zależności od samochodu (marka, silnik, rodzaj paliwa itd.) mogą być potrzebne jeszcze jakieś układy oszukujące komputer (tzw. EFIE), aby nie podawał większej ilości paliwa, bo np. lambda(y) odczytają nieodpowiednią jakość spalin.
Ktoś pisał o skrótach. PWM to układ elektroniczny regulujący prąd zasilający celę. Bez układu PWM prąd idzie na maxa, tzn. można "regulować", upraszczając opis, pobór prądu poprzez gęstość elektrolitu, w tym wypadku stężenia np. KOH. Mniejsze stężenie - mniejszy pobór prądu. Osobiście zalecam użycie PWM. Mamy wtedy kontrolę nad poborem prądu przez układ. Dodam, że PWM'y na allegro w plastikowych obudowach, bez radiatorów i prądzie np. 40A to można kupić, ale na własne ryzyko. Prędzej czy później "spłoną". Ogólnie da się porządny, profesjonalnie zrobiony zestaw HHO skompletować w cenie od 700-800 zł wzwyż oczywiście metodą współpracy. Górna granica jest trudniejsza do policzenia. Szacuję, że na samochód z silnikiem 5.0 litra koszty powinny zamknąć się w 2000 zł.
Nowoczesne samochody benzynowe mogą potrzebować jeszcze komputera coś na wzór stosowanych w LPG, który będzie sterował mieszanką. Więc i kosz całości może się podnieść, ale nawet gdyby całkowity koszt osiągnął cenę zestawu instalacji LPG, to wychodzi nam to na korzyść, bo woda jest nadal duuużo tańsza


#8 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 grudzień 2011 - 19:38

Generator wodoru

@mariusz x , najnowocześniejsze silniki turbodiesla osiągają najwyżej 35% sprawności, teoretycznie mogłyby osiągać 42% i nic więcej, pozostała energia ze spalenia paliwa czyli te 65% w tych najnowszych silnikach uchodzi jako ciepło ze spalinami, przez chłodnicę itd. Taka instalacja pozwala na odzyskanie część ciepła uchodzącego ze spalinami i wykorzystaniem go do przegrzania pary wodnej co potrzebne jest do elektrolizy, wiadomo że wodór jako paliwo bedzie w czymś takim dostarczane jako kilkanaście max 20 pare procent, a nie 40% jak niektórych ponosi wyobraźnia, ale przy tych cenach paliwa to zawsze coś.


Nowoczesne diesle w samochodach osobowych mają sprawność do 42-43%(i to znienawidzone i wyśmiewane TDI), w silnikach niskoobrotowych może to być ok 50%. Jednak nie ma to nic wspólnego z tematem.

W tej instalacji wodór uzyskiwany jest w procesie elektrolizy. Prąd pobieramy z alternatora. Obciążając alternator obciążamy silnik. Silnik spala więcej paliwa. Uzyskany wodór nie pokrywa zwiększonego zapotrzebowania. Sprawność takiego obiegu jest zapewne poniżej 20%, czyli generuje straty.

#9 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 grudzień 2011 - 19:59

Generator wodoru Nie wiem co jaki to ma wpływ na filtr cząstek stałych i na inne elementy wysilonego silnika (np głowica tłoki). Nikt jeszcze tego nie sprawdził. Myśle, że to urzadzenie jak i wiele innych cudownych pseudo oszczędzaczy zniknie tak szybko jak się pojawiło.

#10 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 17 styczeń 2012 - 21:46

Generator wodoru Jakiś niecały tydzień natknąłem się na ten temat w internecie i doszedłem do wniosku, że skonstruowanie takiego układu jest dziecinnie proste, tak dziecinnie! Postanowiłem się wziąść najpierw za kompletowanie elementów do instalacji tego układu. Najgorsze jest wykosztowanie się i zdobycie blach nierdzewnych 316L do gena (generatora), podobno to stal chirurgiczna więc z samej nazwy brzmi już nieciekawie jeśli chodzi o dostępność:/

Tutaj jest bardzo ciekawy film na temat budowy gena -->

Jest też forum specjalnie poświęcone tego typu zasilaniu, nie wiem czy mogę zamieścić ale pozwolę sobie na to gdyż jego tematyka jest zupełnie odmienna od Agrofoto --> http://www.forum.gen...e536825c7e84f4f przeczytałem je całe, niestety nie ma za wiele co czytać, ale informacji trochę jest ;)

Sporządziłem sobie też listę, którą skrupulatnie będę starał się uzupełniać (oczywiście zawór flashback arrestor, bubler, czy zasilacz PWM do 50A regulowany trzeba będzie kupić na allegro): plexiglass 15mm 2sztuki po 30cm kwadrat LUB płyty poliwęglanowe (podobno lepsze), blachy 316L grubości 1mm 9szt. po 20cm kwadrat(tzw. kwasówka), mata uszczelkowa lub mata silikonowa, śruby, wężyki paliwowe na śruby, zbiornik płynu chłodzącego lub spryskiwaczy z samochodu, wężyki silikonowe, K(OH), woda destylowana 2x po 5l (nie demineralizowana!), kolanka, przewody elektryczne, aceton, ocet jabłkowy, opaski zaciskowe, rękawiczki gumowe, nóż do plexi to wtedy jak bym miał sam docinać.

Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie??

Edytowany przez Junkers, 17 styczeń 2012 - 21:48.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Generator wodoru Dzisiaj, 14:39
  •  

#11 Share karolci13

karolci13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKR

Napisany 18 styczeń 2012 - 12:57

Generator wodoru Ja też mocno przeszukałem internet i wydaje się to mieć jakiś sens, a na allegro można kupić gotowe zestawy już poniżej 600zł, a więc jeśli ktoś już się pokusił o taką instalacje to niech się podzieli wrażeniami!!!

#12 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 18 styczeń 2012 - 13:23

Generator wodoru jak potrzebujecie kwasówki bardzo dokładnie pocięta laserowo i w rozsądnej cenie to dajcie znać pomogę

#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 styczeń 2012 - 16:57

Generator wodoru

Elektroliza kosztuje 4x więcej energii iż uzyskamy ze spalenia wodoru. To powinno chyba wystarczyć żeby ostudzić emocje.

PS
Na allegro są też oszczędzacze energii, np. taki. Oszczędności do 25% i to za jedyne 125 zł ;), wystarczy tylko wetknąć do gniazdka i złotówki zostają w portfelu :lol: .



I wszystko w tym temacie. Perpetum mobile nie istnieje. W necie można znaleźć konkretne wyliczenie na temat bilansu zysków i strat. W skrócie: gdyby elektroliza wody odbywała się ze 100% sprawnością, to i tak silnik ma sprawność 40%, więc mamy 60% w plecy. Alternator też nie ma 100% sprawności, więc gdyby silnik diesla miał 100% to znowu tracimy na wytwarzaniu prądu potrzebnego do elektrolizy. Prościej wytłumaczyć się nie da.


PS. co do oszczędzacza energii z linku, to rzeczywiście stosuje się kompensację (a nie kondensację) mocy biernej, jednak wymaga to drogich urządzeń i nie ma aż takich oszczędności. Stosują to tylko duże zakłady, dla których liczy się każdy ułamek procenta zaoszczędzonej energii.

#14 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2012 - 17:27

Generator wodoru Moderator i też takie herezje głosi? Zakłady przemysłowe rozliczają się także za moc bierną, energetyka ściga ich za zbyt duży cos fi. Bateria kondensatorów utrzymuje cos fi na dozwolonym poziomie, ale nie ma wpływu na zużycie mocy czynnej, za którą płacą zwykli odbiorcy.

#15 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 18 styczeń 2012 - 18:10

Generator wodoru

I wszystko w tym temacie. Perpetum mobile nie istnieje. W necie można znaleźć konkretne wyliczenie na temat bilansu zysków i strat. W skrócie: gdyby elektroliza wody odbywała się ze 100% sprawnością, to i tak silnik ma sprawność 40%, więc mamy 60% w plecy. Alternator też nie ma 100% sprawności, więc gdyby silnik diesla miał 100% to znowu tracimy na wytwarzaniu prądu potrzebnego do elektrolizy. Prościej wytłumaczyć się nie da.


Do elektrolizy wody potrzeba do ok. 30A z zasilacza żeby nie podać pełnej mocy z alternatora, ilość podania amperów ustawia się zależnie od gena, więc nie obciąża tak silnika jakby się mogło wydawać, alternatory w samochodach mają różne amperaże, u mnie np. 100A opel vectra, więc te 30 to niewiele nawet jak dojdą światła i inne drobiazgi.


Tu nie chodzi o jazdę na 100% wodoru, tylko o oszczędność jazdy na ON, Pb czy nawet LPG.

Temat jazdy na "wodzie" jest teraz na takim samym poziomie jak LPG 15 lat temu. Każdy mówił, że silnik pójdzie na złom, a prawda jest taka że prawidłowo działająca instalacja przynosi więcej pożytku jak szkód (jeśli w ogóle o nich możemy mówić).


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2012 - 18:23

Generator wodoru Czyli zużywasz ok 350 W na produkcję wodoru. Odzyskasz z tego jakieś 100 W. Jesteś na plusie?

#17 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 18 styczeń 2012 - 21:34

Generator wodoru Dlaczego twierdzisz że 100W? Obliczyłeś sprawność układu zasilania wodorem, z tego co wiem to nie takie proste? Nie jestem ani chemikiem ani elektronikiem dlatego pytam.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#18 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2012 - 21:51

Generator wodoru "Elektroliza wody, czyli jej rozkład pod wpływem prądu elektrycznego na wodór i tlen została wykonana po raz pierwszy w 1839 r. przez angielskiego fizyka W. Grave'a, który także wynalazł ogniwo paliwowe. Od tej pory proces ten jest najprostszym sposobem przemysłowego otrzymywania tych gazów o bardzo wysokiej czystości. Jednak zasadniczą wadą tej metody jest jej niska sprawność (24-35%) powodująca wysokie zapotrzebowanie energii elektrycznej sięgające 50 kWh/kg wodoru"

Na starcie masz 35% sprawności. Przemiana wodoru na energie mechaniczną w silniku - następne 35%. Sprawność alternatora - 80%. Cały taki cykl wyjdzie poniżej 10%.

#19 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 18 styczeń 2012 - 22:05

Generator wodoru @Mariusz X
Na chłopski rozum ;)
Jeżeli auto z 8L zejdzie do poziomu minimum 6L na 100km i nie straci na mocy to bym w to wszedł.
Nie mam obciążającego car audio ;) tylko klima gdzie nie czuje wogóle utraty w żadnej postaci ;)
to że alternator będzie pracował na full to się spali? Nawet jeśli to są tanie używki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Generator wodoru Dzisiaj, 14:39
  •  

#20 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 styczeń 2012 - 22:12

Generator wodoru Cały czas pisze na chłopski rozum, i nikt nie może zrozumieć(tylko Elektrotechnik ogarnął temat).
Wyobraź sobie taki układ: silnik spalinowy napędza prądnice. Prądnica zasila "elektrolizator". Produkujemy tam wodór. Wodór zasila silnik. Silnik napędza prądnice ... i ma nawet nadwyżkę energii na napędzanie samochodu.

Czy nie wygląda to jak perpetum mobile?
Ale jeśli twierdzisz, że masz racje, to czemu nie zasilić silnika w całości wodorem?

Podobne tematy