Polecane posty

andrz17xd    0

Witam. Mam mały problem z bagnetem od skrzyni biegów w claas dominator 85 otóż chciałem sprawdzić stan oleju, ale zobaczyłem tylko, że bagnet jest ułamany. Czy mógłbym liczyć na was użytkowników tych maszyn jak wygląda ten bagnet i czy jest ten bagnet taki sam jak od zbiornika od hydrauliki? Proszę o podpowiedź. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Moment, w skrzyni nie kojażę typowej miarki kontrolnej stanu oleju-bagnet.

Na prawym boku skrzyni mniej więcej (nie pamietam dokladnie) po niżej wysokości półosi jest korek-wkręt na imbus. Wykręca się go i to jest górny poziom oleju. Powinien w otworze pojawic się olej, jeśli nie stan jest za niski. Dolewa się przez korek u góry skrzyni. Oleju w skrzyni 6 litrów przekładniowego 80W90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrz17xd    0

Jest też miarka bagnet kolego jak u mnie jest to musi być też i i Cb tylko, że u mnie jest ułamany i w tym jest cały problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

najpierw sprawdź, czy masz z boku tego imbusa.

 

jesli jest imbus, to nic nie masz ułamane- ot to jest po prostu korek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A to nie jest tylko odpowietrznik skrzyni? Miarka na samej górze skrzyni, czyli bagnet przez całą wysokość do dna przez wałki i zębatki, jakoś tego nie widzę

Dobrze przepatrzyłeś skrzynię, korek kontrolny jest nie duży.

Zrób jeszcze jedno zdjęcie ale ogólne skrzyni, bo jakaś taka inna mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrz17xd    0

to jest widok całej skrzyni

 

a jeszcze nie wiem co to jest to czy to jest ten odpowietrznik o który Ci chodzi mtracz? znajduje się to na skrzyni u samej góry

 

dodam jeszcze, że mam układ jezdny retromat i może dlatego nie zgadzamy się w tej kwestii :D

post-25433-0-01498800-1404992474_thumb.jpg

post-25433-0-18166800-1404992679_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati95115    0

Panowie mam problem z hydrauliką od motowideł otóż w tamtym roku słabo podnosiła mi prawa strona tzn wolniej i myslelismy ze to zatarty siłownik wiec poszedł do regeneracji ale to nic nie dało. Dalej problem jest ten sam prawa wolniej podnosi i opuszcza dodam jeszcze ze prawy siłownik był chyba dwu stronny bo tez ma u góry korek ale przy regeneracji załozyli mi taki odpowietrznik bo powiedziałem ze on tego otworu nie potrzebuje bo jest jedno stronny wiec mysle ze to nie wina siłownika. Dziś przedmuch*ję cały układ od motowideł i napotkałem na pewien mankament otóż wg mnie gdy dmuchnę w zasilanie lewego siłownika czyli od dołu to górnym otworem powinno lecieć powietrze a tu cisza no bo skoro prawy siłownik jest zasilamy lewym no to przez lewy ten olej jakos musi przepłynąć ja niewiem jak to działa? Czy tam powinien być przelot? Pomóżcie proszę bo lada chwila żniwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

Panowie mam problem z hydrauliką od motowideł otóż w tamtym roku słabo podnosiła mi prawa strona tzn wolniej i myslelismy ze to zatarty siłownik wiec poszedł do regeneracji ale to nic nie dało. Dalej problem jest ten sam prawa wolniej podnosi i opuszcza dodam jeszcze ze prawy siłownik był chyba dwu stronny bo tez ma u góry korek ale przy regeneracji załozyli mi taki odpowietrznik bo powiedziałem ze on tego otworu nie potrzebuje bo jest jedno stronny wiec mysle ze to nie wina siłownika. Dziś przedmuch*ję cały układ od motowideł i napotkałem na pewien mankament otóż wg mnie gdy dmuchnę w zasilanie lewego siłownika czyli od dołu to górnym otworem powinno lecieć powietrze a tu cisza no bo skoro prawy siłownik jest zasilamy lewym no to przez lewy ten olej jakos musi przepłynąć ja niewiem jak to działa? Czy tam powinien być przelot? Pomóżcie proszę bo lada chwila żniwa.

 

 

Przecież tam za szybkozłaczem masz trójnik i oba siłowniki od motowideł sa zalilane od dołu bynajmniej jest tak u mnie może wystarczy odpowietrzyć któryś


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati95115    0

No niestety ja już tak łatwo nie mam ale jak tak dalej będzie to drugi siłownik dam żeby na jednostronny przerobili i zrobię trójnik i będzie święty spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Taki typ uszczelnień że olej przedostaje się nad nie i dzięki temu zasila prawy siłownik.

Po prostu problem jest z lewym siłownikiem, lub przewodem łączącym obydwa siłowniki.

Możesz mieć także zatarte ramie motowideł z prawej strony, stawia większy opór i dlatego siłownik działa z opóźnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koka123    0

Koledzy jak moge wymienić tą gume na podsiewaczu a ściana?? Jak tam sie dostac ??

Ponieważ dzis było pierwsze koszenie.I w tym tunelu po przejechaniu paru metrów uzbierała sie słoma plewy i ziarna troche.

Czy to moze mieć cos wspolnego z tym ze idą kawałki słomy i kusia do zbiornika?

Edytowano przez koka123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Słoma i kłosy zapewne dostaje się przez sita, więc musisz je regulować. Jakie zboże kosiłeś?

Żeby wymienić uszczelnienie boczne podsiewacza trzeba go wyjąc na zewnątrz. Tam jest za ciasno by coś zrobić wewnątrz.

Natomiast uszczelnienia boczne sit można zrobić wewnątrz kombajnu bez ich wyciągania, trzeba tylko sita zamknąć i położyć coś na nie by można było leżeć.

Jak będziesz wyciągał podsiewacz to najpierw do wyjęcia blacha podwieszona pod wytrząsaczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koka123    0

kolego Mtracz-u uszczelnienie założyłem bez wyciagania. Wyjąłem sita i ledwo ledwo tam wszedłem. Brakowało poł tej gumy, dołożyłem i mam teraz tylko ok. 10 cm braku jej.

Dzis była próba i juz nir zbieraja sie w tym tunelu smieci. A co najważniejsze nie leca mi kusia i słoma do zbiornika. Zostaje mi problem z plewami w zborzu. Sita dolne całkiem domkniete. wiatry 85, obr młocarni ok 890 obr/min. obroty silnika 2200-2500. czasem i wyzsze.

Kosiłem pszenżyto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czyli kłosia i słoma były wciągane przez wentylator z tunelu nad nim i pchane pod sita i dlatego dostawały się do zbiornika.

Dobrze że udało się zrobić bez większych rozbiórek.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koka123    0

dokładnie tak było:)

Ale po sezonie wyciagam podsiewacz i wstawiam obie gumy nowe, sita dolne tez pojdą nowe. A na koncu cały tył w środku idzie do konserwacji. Chociaż zły nie jest ale nie zaszkodzi.

Dzięki wielkie za pomoc :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati95115    0

Witam mam pytanie założyliśmy nowy pas od jazdy i po godzinie pracy pękł pas był firmy roulunds. Podejrzewamy ze pęk dlatego ze był za mocno naciągnięty lub miał wadę fabryczną kupiliśmy dziś drugi z gatesa i przy minimalnym naciągnięciu wydaje się być za sztywny. Powiedzcie mi jaka powinna być szczelina miedzy pasem a tą tyleją w srodku dolnego koła przy maxymalnie pociągnietym przyspieszaczu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przecież on sam się napina. Zawsze jest tak samo mocno napięty bez względu z jaką prędkością jedzie kombajn. Luźny jest tylko gdy wciśnięte jest sprzęgło lub zgaszony kombajn.

Ten pęknięty pas bym reklamował i żądał zwrotu pieniędzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati95115    0

Tak pas bedę reklamował ale ja mam regulację własnie przy górnym kole ono jest przykręcone na 3 śruby koło przesunąłem maxmalnie do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale tym napinasz pas od silnika do wariatora, a nie pas wariatora. Pas wariatora i tak w czasie pracy napnie się jak struna i nic nie zmieni żadna regulacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati95115    0

W sumie masz rację bo naciąg jest trochę pod skosem. czyli jak napięcie pasa od jazdy jest stałe to tamten pas miał wadę fabryczną i pękł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrz17xd    0

Witam wszystkich czytających te forum. Chciałbym się dowiedzieć jak odpowietrzyć hamulce w claas dominator 85. Szykują mi się przejazdy z pola na pole poprzez drogi asfaltowe, a zauważyłem ostatnio, że hamulce bardzo słabo biorą. Też chciałbym podciągnąć hamulec ręczny. Poradzicie?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Odpowietrza się jak zwykły układ hamulców hydraulicznych.

Jedna osobę z butelką płynu do kabiny, a druga z kluczykiem 7 wężykiem i buteleczką pod kombajn. Odpowietrzać na rozpiętych hamulcach.

Odpowietrzniki są u góry bębna hamulcowego od strony skrzyni.

Ręczny można naciągnąć w kabinie przy dźwigni jak i pod kombajnem przy bębnie hamulca ręcznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj