grala13

Jak ustawić 1 tłok w gmp, jak ustawić zawory?

Polecane posty

grala13    7

Witam jak ustawić w c 360 1 tłok w gmp??,potrzebuje tego do ustawienia zaworów,nigdy tego nirobiłem,więc pytam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

GMP na 1 tłoku masz gdy na 4 tłoku wydech się zamknął a ssący otwiera taka zasada w czterocylindrowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masseyy    0

Kręć wałem i cały czas naduszaj spręzynę zaworu. Jak bedziesz czuł że tłok uderzy w zawór wtedy masz tłok w GMP.


MF 5470, Pronar 82SA, Ursus 3512, Weidemann 3006 i Bizonek Z056 xD Macie pytania w sprawie trzody?? Pisać!! Pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziuta5636    6

Po co ustawiać tłok w górze ustaw tak tłok aby zawory ssący i wydechowy się nie otwierały ani zamykały i w tedy ustaw luz na zaworach i tak z kolejnym tłokiem i po robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Temat walkowany sto razy warto poszukać a jedyna rozsądna odpowiedz to ta ze jak na 4 jest mijanka zaworów to się ustawia pierwszy i na odwrót jak na 3 jest mijanka ustawia się drógi i na odwrót po co wyjmować wtryski dusić zawory?? jak to jest takie prosty . A poto chociażby powinien być ew gmp żeby krzywka wałka rozrządu była od spodem a nie w połowie drogi do popychacza, co daje nam 100% pewności ze ustawimy dobrze


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kijem to mozna sobie... pogrzebać. Na kole zamachowym jest znaczek. GMP zero stopni najprościej lub popyściś którykolwiek wtrysk. jak zacznie tłoczyć to to z niewielkim wyprzedzeniem. Reszta jasna co 180 nstopni silnika plys wiedza o kolejności zapłonów. Lub jak mądże napisał jako jedyny Mariusz patrzyć na mijanke.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Wiem że nie po Bożemu ale najłatwiej dla osoby która pierwszy raz to robi jest tak(jeśli coś poknocę to mnie poprawcie)

 

Nie tyle ważny jest GMP co GMP przed suwem sprężania.

 

Odkręcasz przewód paliwowy przy pompie.Jak masz wyjęty wtryskiwacz to jeszcze lepiej.

 

Kręcisz wałem-np jakimś płaskownikiem w okienku gdzie widać wieniec Aż do momentu gdy z pierwszej sekcji pompy wtryskowej (z tej dziurki) pojawi się paliwo(najlepiej przed tym ją wydmuchać żeby dobrze było widać) następuje to kilka stopni przed górnym położeniem.Więc wtedy przez otwór na wtryskiwacz w głowicy wstawiasz np długi śrubokręt i dalej kręcisz wałem aż do momentu kiedy tłok osiągnie GMP- na pewno wyczujesz ten moment.Wtedy oba zawory są zamknięte i wtedy ustawiasz luz. I jeszcze jedno nie zapomnij dać dawki paliwa na max przed ustawianiem(czyli gaz ręczny do oporu)

 

Potem kolejno robisz to z następnymi cylindrami.

 

Wiem że to dużo rozbierania i sporo roboty ale to najłatwiejszy sposób do zrozumienia.

 

Pewnie Wprawieni mechanicy się na mnie oburzą.wink.gif Jeśli coś nie tak to mnie poprawcie.

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

pomysł z wyjmowaniem wtrysku odpada,z przyciskaniem zaworu też

ustawiając wg poczatku tłoczenia,może być zle,jesli mam zle ustawioną pompe?,a napewno mam żle bo na oko zakładana,i tez mam ja teraz zamiar ustawić,więc ten pomysł też odpada

o co chodzi ztym na mijanke bo niebardzo rozumiem??

a propo znaku na kole zamachowym,mam tam 2 która to gmp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po co wy mieszacie z ta pąmpą i początkiem wtrysku skoro kolega chce tylko zawory ustawić. Mijanka to moment gdy zamyka się zawór wydechowy a już w międzyczasie zaczyna otwierać ssący. Tłok jest wtedy w górze. W silniku czterocylindrowym, czterosówowym o kolejności pracy 1-3-4-2 oznacza to dokładnie to co napisał Mariusz. Na pierwszym jest mijanka to czwarty też jest w górze. na nim jest wtrysk i tem ustawiamy zawory. Obrót wału o 180 stopni, szukasz następnej mijanki, bedzie na 3 cyl na 4 ustawiesz zawory. Itd. Nie ma tu potrzeby ustawiania tłoka idealnie w GMP. W zupełności wystarcza moment mijania sie zaworów.

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziuta5636    6

Właśnie najlepiej to jak masz zawór ssący otwarty to wtedy ustawiasz luz na zaworze wydechowym i tak na zmianę zawór wydechowy otwarty ustawiasz luz na zaworze ssącym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Właśnie najlepiej to jak masz zawór ssący otwarty to wtedy ustawiasz luz na zaworze wydechowym i tak na zmianę zawór wydechowy otwarty ustawiasz luz na zaworze ssącym

 

Jesteś pewien tego co napisałeś?

 

 

Mam dwa pytania

__który jest zawór ssący a wydechowy? Po czym to poznać

__Jak poznać czy zawór jest otwarty czy zamknięty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Nie słuchaj bzdur i ustaw to tak jak pisze instrukcja w książce. Po raz któryś pisze jak mijanka na pierwszym ustawiasz oba na czwartym i odwrotnie. To samo 2i 3. Ssący to ten z krótką dzwignią zaworu. A poznasz np. po wysokości sprężyny. Otwarty b ędzie niższy. Jak ustawiasz   na mijanke wyraznie widać jak sie otwierają i zamykają

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Czytam w książce "KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C-360 I C-360 3P" i pisze tak:

'Regulacja luzu zaworowego

Luz zaworowy, mierzony zarówno przy zimnym jak i przy gorącym silniku, powinien wynosić:

- dla zaworu ssącego 0,18-0,22mm

- dla zaworu wydechowego 0,28-0,32mm

Aby właściwie ustawić luz zaworowy należy dźwignią klucza nasadowego zluzować nakrętkę śruby regulacyjnej, jednocześnie przytrzymując pokrętło wkrętaka przyrządu. następnie pokręcając wkrętakiem śrubę regulacyjną , ustawić przy użyciu szczelinomierza żądany luz pomiędzy odpowiednią dźwigienką a trzonkiem zaworu. należy pamiętać, że pomiar luzu zaworowego wykonuje się wówczas, gdy obydwa zawory są zamknięte a tłok znajduje się w górnym punkcie sprężania '

 

Mam pytanie po czym poznać czy obydwa zawory są zamknięte i tłok jest w górze?

Ps. Może to co napisałem się komuś przyda

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega @seweryn20 w poście #11 Ci wszystko ładnie opisał a Ty nie czytasz tylko ciągle swoje. I do tego jeszcze źle spisałeś wielkości luzów zaworowych.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

O matko. W końcu postęp. To tłumacze po raz kolejny. Mijanka oznacza że tłok jest w górze. Zamyka się wydechowy a otwiera ssący. Tłok jest w górze ale nie w momencie sprężania. Moment sprężania jest na innym cylindrze. I tak gdy zawory mijają się na 1 ustawiasz czwarty, gdy na 4 ustawiasz 1. Gdy na drugim ustawiasz 3 i gdy na 3 ustawiasz 2.  Ustawiasz oba zawory jednocześnie. Wiesz już o co chodzi?

 

Dzięki MAT. Ręce opadają.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Kolega @seweryn20 w poście #11 Ci wszystko ładnie opisał a Ty nie czytasz tylko ciągle swoje. I do tego jeszcze źle spisałeś wielkości luzów zaworowych.

No może źle przepisałem z książki pomyliłem kolejność liczb

Ale to co przepisałem z książki to nie jest zmyślane tylko po prostu przepisane

 

O matko. W końcu postęp. To tłumacze po raz kolejny. Mijanka oznacza że tłok jest w górze. Zamyka się wydechowy a otwiera ssący. Tłok jest w górze ale nie w momencie sprężania. Moment sprężania jest na innym cylindrze. I tak gdy zawory mijają się na 1 ustawiasz czwarty, gdy na 4 ustawiasz 1. Gdy na drugim ustawiasz 3 i gdy na 3 ustawiasz 2.  Ustawiasz oba zawory jednocześnie. Wiesz już o co chodzi?Dzięki MAT. Ręce opadają.

 

rozumiem, dobra już nie denerwuj się tak

 

dzięki wam za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Ale wy kombinujecie normalnie, jak bym się na tym nie znał i to czytając to już bym nie wiedział jak to zrobić :D wyjąć wtrysk, nie wyjmować, patykiem sprawdzić, nie sprawdzać, dusić zawoy, nie dusić, na mijankę , jeden zawór otwarty ustawiasz drógi a prawidłowa odpowiedz jest tylko jedna i bądz tu mądry po co pisać jak się nie ma pojęcia?? ozatym zawory ustawia się co drógi cykl bo to że jest w górze to jeszcze za mało ma być w górze podczas sówu sprężania tak jak to w instrukcji jest.

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

ozatym

Chcesz zwrócić uwagę innym a sam piszesz jakieś bzdury w dodatku językiem zrozumiałym tylko dla siebie.

Do ustawienia zaworów służą tylko i wyłącznie znaki na obudowie sprzęgła,kole zamachowym i zasada pracy silnika czterosuwowego,która jest taka że na "dwa obroty wału korbowego przypada jeden cykl pracy" i tego trzeba się trzymać przy ustawianiu zaworów i zapłonu.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Owszem znaki służą do ustawienia konta wtrysku dla pierwszego cylindra, ale nie zaworów i nie motaj tu już ! pozatym nie wypominaj mi że literę zjadłem jak nie wiesz o czym pisze to nie czytaj po prostu


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale wy kombinujecie normalnie, jak bym się na tym nie znał i to czytając to już bym nie wiedział jak to zrobić :D wyjąć wtrysk, nie wyjmować, patykiem sprawdzić, nie sprawdzać, dusić zawoy, nie dusić, na mijankę , jeden zawór otwarty ustawiasz drógi a prawidłowa odpowiedz jest tylko jedna i bądz tu mądry po co pisać jak się nie ma pojęcia?? ozatym zawory ustawia się co drógi cykl bo to że jest w górze to jeszcze za mało ma być w górze podczas sówu sprężania tak jak to w instrukcji jest.

 

 

 

1. Weź się chłopie nie ciskaj że kolega Ci jedną literkę wypomniał, bo Ty tu więcej błędów narobiłeś ;[

2. Kto według Ciebie nie ma pojęcia o ciągnikach? - koledzy @seweryn20 i @asharot? ;[ - NO TO TERAZ PIER.........EŚ RÓWNO ;[

3. Kolega @asharot miał na myśli przez znaki na kole, ustawienie tłoka 1 cylindra w GMP, tak jak opisuje to instrukcja, o której byłeś łaskaw wspomnieć, tylko dokładnie nie doczytałeś http://instrukcja.pl..._1870672700.jpg i dalej http://instrukcja.pl...e_682449564.jpg to jest chyba najprostszy opis dla ludzi którzy się biorą za to pierwszy. A na inne sposoby też można i gwarantuje Ci że będzie ustawione perfekt.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Zobaczcie że to co napisałem w poście #15 nie jest zmyślane :

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1541789426.jpg

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1831151056.jpg

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1364070542.jpg

 

Te linki są z internetu.

Te linki są z nowej książki z nowego wydania .

Edytowano przez PIOTREK44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zrób tak jak ci napisałem a na bank będzie dobrze. Znakiem na kole zamachowym znajdziesz to samo co mijanką na zaworacz. 1 i 4 tłok w górze i albo mijanka albo wtrysk paliwa na 1 cylindrze. Czyli dalej dwie możliwości. Nie czytaj postów które nic nie wnoszą do tematu. Mała rada. :rolleyes:

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
check    0

Zobaczcie że to co napisałem w poście #15 nie jest zmyślane :

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1541789426.jpg

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1831151056.jpg

 

http://instrukcja.pl/storage/photos/2/large_1364070542.jpg

 

Te linki są z internetu.

Te linki są z nowej książki z nowego wydania .

Ta książka nie jest nowa bo ma z 15 lat.

Edytowano przez check

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj