tombien

Zetor 5211 - 7211 [podnośnik]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hubertb    4007
13 godzin temu, Rafal_Zgierz napisał:

można powiedzieć ze tylko pracuje na środkowej pozycji 

Więc zapoznaj się z instrukcją obsługi ciągnika. Zaskoczyła cię konstrukcja z lat 50.... Dźwignie a właściwie ich położenia są ważne i nawet w siuntce(c-360) mają znaczenie. Jeśli nie chcesz uparcie wiedzieć jak działa podnośnik w ciągniku to polecam zbieranie grzybów jest ich w tym roku mnóstwo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    782

Ja też używam tylko środkowej pozycji bo na każdej innej podnośnik pracuje jak mu pasuje, na innej niż środkowa chcąc pług posadzić na 20cm to ryje od razu po ramę a jak podniosę wajche to od razu na maksa podniesie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Te trzy pozycje sąstworzone nie bez uja. Pozycyjna służy do pracy z maszynami kopiującymi czyli np. siewnik. Pozycja siłowa służy do orki. Mieszana czyli środkowa względem siłowej ma ograniczenie opuszczenia ramion. Zmiana regulacji ma odbywać sie na w pełni opuszczonych ramionach w innym wypadku dojdzie do uszkodzenia mechanizmu, ta zasada dotyczy też SZEŚDZIESIĄTEK. Sądziłem że to jest jasne w 21 wieku. Jednak jak widać nadal mamy styczność z kierowcami rodem z PGR. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4072

Coś pan mącisz panie @hubertb pozycja Pozycyjna automatycznie utrzymuje zawieszone narzędzia na jednakowej wysokości względem ciągnika i służy do pracy z maszynami bez koła kopiującego, to gdzie tu siewnik przyrównałeś?   chyba że siejesz siewnikiem bez kół kopiujących?   :P

Siłowa - wysokość zawieszonego narzędzia jest regulowana w zależności od zmiany oporu gleby, jest przewidziana głównie do orki, ale to też zależy od rodzaju gleby, bo orka może wyglądać jakby dziki zryły pole, ja całe życie jadę na pozycyjnej i po mnie na pewno orki nie poprawisz, więc proszę mnie tu nie przyrównywać do kierowców rodem z PGR

A  pozycja mieszana panie, łączy oba rodzaje regulacji pozycyjnej i siłowej,  żeby  to wszystko spełniało swoją rolę, to zależy jeszcze w jakim otworze na ciągniku jest zamontowany łącznik,{ i chodzi tu o 60-tkę czy Zetora} tylko przy pozycji pozycyjnej nie ma to znaczenia.  W serii ciężkiej działa to na innej zasadzie i tam zamontowanie łącznika nie ma znaczenia.

Faktycznie, pozycje stworzone nie bez uja jak to mówisz    xD  ale można się bez nich spokojnie obejść, wystarczy tylko dobrze działająca pozycyjna.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

@Desperado zbyt mocno uprościłem. Co do siewnika, maszyny z kołem kopiującym: Regulacja pozycyjna a dźwignia sterowania maksymalnie w dół, jest to położenie do pracy z kołem kopiującym. 

7 godzin temu, Desperado napisał:

wystarczy tylko dobrze działająca pozycyjna.

Jak dla kogo, ja korzystam z pozycyjnej i mieszanej. Co do położenia łącznika to tu też trzeba uzupełnić jak to działa im bardziej równolegle do gruntu łącznik tym reakcja podnośnika mocniejsza. Przy regulacji pozycyjnej łącznik powinien być nie omal w "sztorc"  ooo tak -> /. 

W serii ciężkiej ale i w takim ciągniku jak c-335 sygnał do regulacji siłowej brany jest z cięgieł dolnych co likwiduje kilka problemów. 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś dojrzałem do decyzji, aby oddać cały „plecak” do regeneracji. Już poczyniłem pierwsze rozkręcanie: wymontowałem fotel, tylna szybę i uchyliłem podłogę, moje pytanie czy olej powinien spuścić przed dalszym rozkręcaniem ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
2 minuty temu, Rafal_Zgierz napisał:

Dziś dojrzałem do decyzji, aby oddać cały „plecak” do regeneracji. Już poczyniłem pierwsze rozkręcanie: wymontowałem fotel, tylna szybę i uchyliłem podłogę, moje pytanie czy olej powinien spuścić przed dalszym rozkręcaniem ???

Z filtra przy baku spuść. 

Przy montażu nie chwytaj za "ramiona podnośnika", tam jest ucho za które podwiesza się podnośnik dość wygodnie robi się to żurawiem do silników. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli tylko z tego filtra przy baku, już się bałem ze trzeba cały od spodu spuszczać ;) 

jestem sam i nie mam pomocnika, ustawiłem sobie w środku w kabinie 2 kobyłki na błotnikach , metalową breżkę miedzi nimi, i będę podnosili przy pomocy pasa transportowego z napinaczom, aby było lżej ramiona tez odkręciłem, czy  na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy demontażu ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem już podnośnik z regeneracji, powoli przygotowywuję się do składania,  mam już pierwsze pytanie: czy ten kruciec (łącznik) należy wymienić na nowy czy wystarczy tylko oringi wymienić ???

46BB0558-8FD6-4198-B20F-505F9674B2FF.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

jesli nie jest uskodzony to wystarcza oringi.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Witam, mam pytanie. Czy do podnośnika w 7211 podejdą jakieś inne ramiona podnośnika, np C385? Za orginalne lewe trzeba dać ponad 1300 zł, więc trochę dużo. Ewentualnie czy da się jakoś zregenerować stare? Chodzi o to żeby pozbyć się luzu między ramieniem a wałem podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

Witam zetor 7211 strasznie szarpie podnosnik np z podpiętym pługiem uniesionym do gory opada 5cm i podnosi, co to moze byc ? siłownik wspomagający jest ok, cylinder z tlokiem w plecaku nowy, zawor bezpieczenstwa nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

albo rozdzielacz juz puszcza albo uszczelnienia tloka sa do niczego -jakie zalozyles ??

po co wymieniales cylinder z tlokiem ??  zawor bezpieczenstwa-to ostatnia rzecz do wymiany.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

olej nowy agrol  uszczelniacze nie pamietam ale wzialem jakies najdroższe chyba czerwone, wymienilem tlok z cylinderm bo mial zarysowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

a co sie konkretnie dzialo ?? bo chyba nie rozbierales bez powodu.

taka naprawa to najczesciej nic nie daje i jet zupelnie niepotrzebna-to nie silnik...to pewnei spora czesc kosztow nowego rozdzielacza-bo jesli to nie jakas pier**la -typu rurka-to pewnie on sie konczy,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

Rozbierałem ponieważ szarpał i myślałem że tlok jest winny i jego uszczelnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

bo tak przewaznie jest ze uszczelnienei puszcza. - moze gdzies rurka ma delikatna dziurke albo w najgorszym przypadku rozdzielacz jest na finiszu..

przestaw regulacje na mieszana lub pozycyjna jak ci przeszkadza . u mnie tez tak robi gdy sie rozgrzeje.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    782

Jaka może być przyczyna ciągłego rozpadania się napędu od pompy hydraulicznej? Pacjent to zetor 7011, w ciągu miesiąca już czterokrotnie był zakładany nowy napęd bo po prostu rozsypuje się na kawałki. Ciągnik ma założonego tura wpiętego bezpośrednio w pompę oraz nową wzmocnioną pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez Janek147
      Witajcie. 
      Od niedawna jestem posiadaczem sama explorera 70. I zauważyłem ze podnośnik samoczynnie zaczyna się podnosić. Ramiona razem z dźwignia. 
      W ciągniku wymieniłem wszystkie oleje. 
      Jak uważacie jest to jakaś awaria czy moje złe ustawienie czegoś. Spotkał się z was z takim przypadkiem. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj