tombien

Zetor 5211 - 7211 [podnośnik]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tombien    3

Podnośnik w moim Zetorze od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Gdy zaczepię coś cięższego to po rozgrzaniu na podniesionych ramionach opuszcza trochę i podnosi z powrotem do góry. Po prostu "faluje" maszyną na podnośniku. Po opuszczeniu ramion słychać w środku obudowy podnośnika specyficzne brzęczenie-syczenie. Po wyłączeniu pompy dźwięk ustaje. Gdy zostawię podniesione ramiona w górze i zgaszę silnik to powoli się opuszczają. Szukałem informacji na ten temat ale zdania się różne: rodzielacz lub oringi w nim, zespół tłoka z cylindrem lub zawór przeciążeniowowy lub filtr oleju. Czy ktoś zna 100% procentową przyczynę tego zachowania?

 

Drugie pytanie: Żeby dotrzeć do rozdzielacza trzeba kabinę ściągać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

niestetnie nie da sie bez rozbierania na 100% powiedziec co est przyczyna. zeby dobrac sie do podnosnika trzeba wyjsc siedzienie, podloge pod siedzeniem oraz ta czesc kabiny miedzy blotnikami pod tylnia szyba i wtedy mozna spokojnie wytargac podnosnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w 5211 tez tak mialem tzn opuszczal i podnosil.... u mnie to byla wina tloka ale to ladnych pare lat temu bylo to nie pamietam dokladnie czy tam są jakieś pierscienia czy gumowe uszczelniacze w kazdym razie jak to wymienilem to bylo juz git... a dobrac sie do to tak jak wczesniej Arek pisal przez podloge z tego co wiem to w zetorach jest stosunkowo dobry i malo awaryjny...

pozdrawiam

krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

ja miałem to w 2 zetorach 7211 i wymieniłem tylko gumowe uczczelniacze no ale rozbierania troche jest dostaniesz sie tendy pod siedzieniem blache odkrecasz cała od kabiny a pózniej juz nie jest trudno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Już po naprawie. Do wymiany były tylko 2 uszczelniacze gumowe na tłoku. Po tej wymianie jest wszystko ok. Dzięki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1

U mnie też były podobne problemy z podnośnikiem tylko, że w 7011.

Do wymiany niestety cały tłok :( a wcześniej myślałem, że tylko uszczelniacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2227

Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze w tym :)

 

Mam uszczelniac ramiona podnosnika w zetorku 7011 i pomyslałem sobie z tatuskiem ze moze by tak calego uszczelnic :) Zeby nie opuszczal itp-ale nie wiem zupelnie jak sie za to zabrac :) Nawet nie wiem gdzie rozkrecac :P Mozecie dac pare wskazowek?

 

I jeszcze jedno ile moze kosztowac caly komplet uszczelek? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze w tym :P

 

Mam uszczelniac ramiona podnosnika w zetorku 7011 i pomyslałem sobie z tatuskiem ze moze by tak calego uszczelnic :) Zeby nie opuszczal itp-ale nie wiem zupelnie jak sie za to zabrac :) Nawet nie wiem gdzie rozkrecac :) Mozecie dac pare wskazowek?

 

I jeszcze jedno ile moze kosztowac caly komplet uszczelek? :)

Kiedyś wymieniałem uszczelki w 5211. Trzeba rozkręcić podłogę , dalej robota prosta. Koszt pierścieni bardzo mały. Z tego co wiem to masz słabszy podnośnik, może w ramach remontu zmodyfikować do modelu 7211. Zakresy zmian nie znam, warto popatrzeć w katalog części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Nie wiem czy tam przypadkiem nie ma pompy od 7211 :P Czyli mozna to zrobic we wlasnym zakresie?

Jak najbardziej. Mi zajęło kilka godzin na świeżym powietrzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Trzeba sie za to zabrac-ale rozkrecic latwo gorzej skrecic :P Ale mysle ze sobie poradzimy.

Odwrotnie. Jak rozbierzesz, to będziesz wiedział jak skręcać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

robota jest identyczna jak w 60 wiec nie ma problemu[oprocz rozbiorki polowy kabiny :P ] dwoch silnych chlopow i do roboty,co do przerobki to silownik trzeba gdzies umocowac[nie wiem czy dobrze pamietam ze one nie maja silownika wspomagajacego] rozdzielacz ,weze.a pompe mam pod chlodnica wiec sie nie wypowiadam.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2227

Silownikow nie bede dokladal ale chodzi mi o to aby nie opuszczal. :P

 

Trzeba bedzie sie kiedys za to zabrac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

U mnie w 5211 tak samo sie działo, falował poprostu, góra dół.. wymieniłem pierscienie na tłoku i oringi i pomogło:D dobrze tez jest odrazu popatrzyc czy ten filter co zbiera metaowe zanieczyszczenia i go przeczyscic i sitko wymienic, on sie znajuduje pod spodem przed mocowaniami dolnego zaczepu ,taka duzo jak by sruba B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

a u mnie w zetorze to poprostu uciekal plyn hydrauliczny i kturegos dnia w polu nie moglem podniesc kultywatora i kicha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek7211    0

ja w swoim zetorze 7211 też niedawno wymieniłem bo też opuszczał tylko 2 manszety a pierścienia nie ruszałem bo był dobry a ze starych manszet tylko małe kawałki zostały a reszta nie wiem gdzie sie podziała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mialem tak w 7745 przy ciezszej maszynie ktora byla na podnosniku to az caly skakal ciagnik majster mowil ze to wina rozdzielacza ale tego nierobilismy bo i tak byl do sprzedania. chyba rozdzielacz kosztuje cos 1400zl niewiem dokladnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SzTyWnY    0

rozłożyc latwo ale żeby złożyc i dobrze chodziło to druga sprawa.Sam robiłem ze 3 miesiące temu w 360 i te uszczelniacze i napsuł mi krwi ten podnosnik bo nieszło dojsc do ładu jak żłozyłem i musiałem drugi raz ściągać.Teraz ma sie juz dobrze i faktycznie wymiana pomogła.Przedte, to pute ramino opadły za 2min. a teraz zrobiłem teścik i zapiołem opryskiwacz(pusty) i juz 2 dzień trzyma i nie pusci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Mam zamiar naprawić podnośnik w moim Zetorku,i mam pytanie jak wyregulować rozdzielacz żeby nie był taki czuły.To znaczy jak założe coś ciężkiego to jak troszke opuści to zaraz podnosi,albo jest tak że słychać że pompa podaje olej na rozdzielacz aż silnik lekko zchodzi z obrotów a podnośnik nie unosi.Uszczelniacze na tłoku raczej są w dobrym stanie jak zostawie z podniesioną maszyną to trzyma kilka godzin nim opuści 20 cm


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

W całym zakresie tak masz ? Jak dasz dźwignię do samego końca to cofnij ją 1-2 cm bo jak zostawisz na samym końcu to tłok jest przy końcu i go wypycha i wtedy olej (nadmiar) leci nie tylko przez rozdzielacz ale i przez dziurę w cylindrze i się cofnie i tak w koło. A jak dasz te 1-2 cm mniej to nie doleci do końca tłok i nie powinno falować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

U mnie było podobnie, pompa dawała olej co było słychać a podnośnik ledwo co podnośił. Winny był zawór przeciążeniowy, który jest przy pompie na dole w deklu.Po wymianie wszystko się unormowało, a ten stary zawów rozebrałem z ciekawości i

środek był dosłownie wypolerowany przez sprężynę i kulkę.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Tak się dzieje w całym zakresie i czy olej jest zimny czy rozgrzany,podnośnik dzwiga bez problemu nawet podniesie się mu przód tylko to ciągłe unoszenie lub wycie pompy mnie denerwuje.Lekko to on u mnie nie ma ale daje rade, kuzyn ma 7211 u niego opuści 5 cm podniesie i jest spokuj.Bez żadnego wycia pompy lub ciągłego podrzucania maszyny.


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor1988    1

Poszukuję części od podnośnika która mi ostatnio poszła przy podczepianiu pługa. Ta część znajduje się po prawej stronie podnośnika i umożliwia regulowanie ręczne podnośnika od wewnątrz kabiny. Gdzie mogę dostać tą cześć i jak ona się nazywa żebym wiedział jak się o nią pytać.

Tą część zaznaczyłem na czerwono

i10015_problem.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej612b    224

Witam kolegę - sory że się nie przywitałeś - co do części to na teraz mam przed sobą katalog części od zetora - zamówisz go na allegro ale jeśli potrzebujesz coś na wczoraj opisz jak to wygląda postaram się pomóc , w tym na czerwono jest sporo różnych drobiazgów ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez Janek147
      Witajcie. 
      Od niedawna jestem posiadaczem sama explorera 70. I zauważyłem ze podnośnik samoczynnie zaczyna się podnosić. Ramiona razem z dźwignia. 
      W ciągniku wymieniłem wszystkie oleje. 
      Jak uważacie jest to jakaś awaria czy moje złe ustawienie czegoś. Spotkał się z was z takim przypadkiem. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj