Skocz do zawartości

Zdjęcie

951-4 mały V-max


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 18 grudzień 2011 - 21:50

951-4 mały V-max Witam.
Kupiłem kilka dni temu takiego staruszka Renault 951-4.
Skrzynia 4biegowa mechaniczny rewers. Jadąc 4 biegiem na szybkich biegach prędkość maksymalna tego ciągnika to jakieś 15km/h. Na rewersie odnoszę wrażenie, że jedzie szybciej niż do przodu... Przy najbliższej okazji sprawdzę to przy pomocy GPS.
Gdy go kupowałem daję rękę uciąć że jechał bliżej 30km/h.

Może mi ktoś powiedzieć czy te ciągniki są takie powolne czy ja czegoś nie potrafię przełączyć. Reduktor ma L-N-H czy coś jeszcze? W podłodze mam 3 wajchy od lewej: reduktor, rewers i biegi.
Ciągnik ogólnie bardzo ciekawy tylko albo czegoś nie potrafię obsłużyć albo TTTM.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
951-4 mały V-max Dzisiaj, 00:21
  •  

#2 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 18 grudzień 2011 - 22:12

951-4 mały V-max Nie możliwe żeby tyle jechał nie masz jakiejś półówki w nim ?? ale to i tak było by za wwolno.
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#3 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 19 grudzień 2011 - 09:17

951-4 mały V-max nie mam pojęcia, skrzynia jest w 100% mechaniczna bez żadnych półbiegów. Dobrze by było żeby ktoś kto ma taki lub podobny powiedział co jak z czym i do czego. Podnośnik też ma kilka wajch i nie bardzo wiem która od czego.
Istnieje możliwość złożenia rewersu odwrotnie przy ewentualnym składaniu skrzyni? Naprawdę wydaje się, że do tyłu jedzie znacznie szybciej niż do przodu ale to sprawdzę GPS-em

#4 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 19 grudzień 2011 - 12:50

951-4 mały V-max wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol
wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h

Polska B

 


#5 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 19 grudzień 2011 - 13:13

951-4 mały V-max

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol
wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h



hol w sensie luz do holowania ciągnika?
U mnie wyczuwalne są jakby 3 zakresy z tym że ten po środku jest luz, może coś się rozsypało i nie wbija dobrze 2 i 3 zakresu? cięgno się rozkręciło czy coś w tym stylu? Wiem że przy zakupie jak tym się przejechałem to ładnie na 4 biegu leciał grubo ponad 20km/h

#6 Share erwin2

erwin2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2011 - 13:53

951-4 mały V-max Wydaje mi się że szosowe nie wchodzą,spróbuj pozmieniać zakresy reduktorem na pól sprzęgle.Jeśli w twoim ciągniku jest luz na reduktorze to daj na luz i potem największy zakres czyli 3.Odpisz jaki masz typ skrzyni biegów może wtedy bardziej Ci pomogę.

#7 Share mwilk

mwilk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 19 grudzień 2011 - 17:41

951-4 mały V-max Jeśli masz tam podobną skrzynie jak w 1151-4 to masz 3 zakresy plus luz. Biegi szosowe masz gdy dźwignia jest przesunięta maksymalnie do siedzenia z tym że musisz ją odchylić lekko w prawo i do siebie ale nie wiem czy u ciebie jest tak samo. A i powinieneś mieć na prawym błotniku rozpiskę ile na którym biegu pojedziesz i raczej nie będzie to więcej niż 25 km/h.

#8 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 19 grudzień 2011 - 20:12

951-4 mały V-max Co do typu skrzyni to bladego pojęcia nie mam.
W weekend będę na wsi to zobaczę co widnieje na tabliczce znamionowej. Wiem że typ silnika to D227.
Bardzo możliwe że nie wchodzi mi szybki zakres biegów, albo zwyczajnie nie potrafię go włączyć.
Ok spróbuję z tym przesunięciem dźwigni reduktora w prawo ale próbowałem bujać tą dźwignią na boki gdy była w położeniu luzu i nie miała żadnego ruchu na boki. Tylko przód/tył po linii prostej.
Ale skoro mówicie że te typy ciągników miały 3 zakresy biegów plus neutral to ja ewidentnie mogę wbić tylko 2 zakresy i neutral...

Nie oczekuje że pojedzie 30km/h ale niech chociaż jedzie te 25km/h a nie 15:)

Edytowany przez Levis, 19 grudzień 2011 - 20:12.


#9 Share wisniak222

wisniak222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów

Napisany 19 grudzień 2011 - 20:30

951-4 mały V-max Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

#10 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 19 grudzień 2011 - 20:38

951-4 mały V-max

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.



OK dzięki za informacje. Szczyt technologii jaki mogłem użytkować to był U4514, a tam było L/N/H i R-1-2-3-4 myślałem że tu podobnie tylko że z rewersem ;)

Zobaczę co da się zrobić.

A jeszcze może mi ktoś powiedzieć jakiej długości powinien być bagnet poziomu oleju do skrzyni? U mnie owego bagnetu brakuje bądź znajduje się w innym miejscu niż mi się wydaje.
Mianowicie z tyłu na podnośniki przed wyjściami hydraulicznymi mam taką tulejkę z dziurą na wylot, tu powinien być bagnet?
I jeszcze jedno, czy i gdzie znajduje się filtr sitkowy od hydrauliki?
Wymieniłem filtr na rurze dolotowej do pompy i filtr na wyjściu w takiej odkręcanej metalowej obudowie ale słyszałem, że występują jeszcze filtry tzw sitkowe.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
951-4 mały V-max Dzisiaj, 00:21
  •  

#11 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 19 grudzień 2011 - 20:58

951-4 mały V-max z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

#12 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 19 grudzień 2011 - 21:00

951-4 mały V-max

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam


Hmm dziwne, jak na wlew to ma skromną średnicę, może 8mm.
Z boku już szukałem i niestety nic nie ma....

#13 Share mwilk

mwilk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 19 grudzień 2011 - 21:51

951-4 mały V-max Nie jestem pewien ale masz tam chyba tylko śrubę przelewową którą odkręcasz i jak jest stan to olej się wyleje. Co do trzeciego zakresu w reduktorze to nie w pozycji neutral tylko maksymalnie do siebie lekko w prawo i jeszcze raz do siebie tak przynajmniej jest w 1151-4(czyli 3 zakresy patrząc od kierownicy 1 pełzające 2 neutral 3 polowe 4 lekko w prawo i do siebie i mam szosowe). Filtr od hydrauliki powinieneś mieć w miejscu z którego wychodzi rurka z zasilaniem oleju do pompy hydraulicznej (najniższy punkt pod tylnym mostem). Tam gdzie jest rurka zasilania do pompy po drugiej stronie powinien być taki dekielek po odkręceniu powinien się wysunąć filtr taki długi w kształcie cylindra, ale wcześniej trzeba spuścić olej.

#14 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 20 grudzień 2011 - 13:06

951-4 mały V-max A jeszcze jedno pytanie:
Jaki olej wlać do skrzyni biegów?
Przekładniowo-hydrauliczny np AGROL-U?
Czy coś specjalnego?

#15 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 20 grudzień 2011 - 13:24

951-4 mały V-max z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja
przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault

Polska B

 


#16 Share erwin2

erwin2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 98 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2011 - 13:25

951-4 mały V-max napisz mi na pw email to wyśle ci materiały o silniku d 227

#17 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 20 grudzień 2011 - 13:46

951-4 mały V-max

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja
przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault


Hmm no właśnie tez kiedyś coś mi się rzuciło w oczy że agrol nie jest polecany, tylko skoro spełnia on klasy lepkości i jakości innych zalecanych olei to w czym problem?
10W40 STOU i to wszystko co wiem odnośnie zaleceń oleju.

Klasy dla agrol-u to API GL4 i DIN HLP dla castrola to API GL4 i DIN HVLP, różnica między HLP i HVLP to tyle że HVLP jest przystosowany do pracy w zmiennych warunkach temperaturowych otoczenia. Z tego wnioskuję że tylko przystosowanie do zmiennych temp może mieć jakiś wpływ...

Edytowany przez Levis, 20 grudzień 2011 - 13:54.


#18 Share wisniak222

wisniak222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów

Napisany 20 grudzień 2011 - 19:27

951-4 mały V-max Ja leje agrol i nie widze żadnej różnicy. Tak samo jak do silnika turdus 15w40 nie bo słaby ale fusch 15w40 już tak a to sa prawie te same oleje no może jest jakaś różnica ale..... Akurat ja na silniku nie oszczędzam bo te 17 litrów to co to jest..... To w skrzyni jest jeszcze jakis filtr hydrauliki???? Nic o nim nie słyszałem, chociaż w zetorze 7211 też jest coś takiego i jest jeszcze magnes do opiłków i to jest wkręcane od spodu w skrzynie i co najśmieszniejsze to olej nie wyleci.

#19 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 20 grudzień 2011 - 19:36

951-4 mały V-max Gdyby to był jakiś naprawdę zaawansowany silnik to można myśleć o jakichś wynalazkach ale bez przesady, Turdus wystarczy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
951-4 mały V-max Dzisiaj, 00:21
  •  

#20 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 20 grudzień 2011 - 19:56

951-4 mały V-max U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

Edytowany przez Karol445, 20 grudzień 2011 - 20:01.


Podobne tematy