Levis

951-4 mały V-max

Polecane posty

Levis    10

Witam.

Kupiłem kilka dni temu takiego staruszka Renault 951-4.

Skrzynia 4biegowa mechaniczny rewers. Jadąc 4 biegiem na szybkich biegach prędkość maksymalna tego ciągnika to jakieś 15km/h. Na rewersie odnoszę wrażenie, że jedzie szybciej niż do przodu... Przy najbliższej okazji sprawdzę to przy pomocy GPS.

Gdy go kupowałem daję rękę uciąć że jechał bliżej 30km/h.

 

Może mi ktoś powiedzieć czy te ciągniki są takie powolne czy ja czegoś nie potrafię przełączyć. Reduktor ma L-N-H czy coś jeszcze? W podłodze mam 3 wajchy od lewej: reduktor, rewers i biegi.

Ciągnik ogólnie bardzo ciekawy tylko albo czegoś nie potrafię obsłużyć albo TTTM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Nie możliwe żeby tyle jechał nie masz jakiejś półówki w nim ?? ale to i tak było by za wwolno.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

nie mam pojęcia, skrzynia jest w 100% mechaniczna bez żadnych półbiegów. Dobrze by było żeby ktoś kto ma taki lub podobny powiedział co jak z czym i do czego. Podnośnik też ma kilka wajch i nie bardzo wiem która od czego.

Istnieje możliwość złożenia rewersu odwrotnie przy ewentualnym składaniu skrzyni? Naprawdę wydaje się, że do tyłu jedzie znacznie szybciej niż do przodu ale to sprawdzę GPS-em

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol

wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol

wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h

 

 

hol w sensie luz do holowania ciągnika?

U mnie wyczuwalne są jakby 3 zakresy z tym że ten po środku jest luz, może coś się rozsypało i nie wbija dobrze 2 i 3 zakresu? cięgno się rozkręciło czy coś w tym stylu? Wiem że przy zakupie jak tym się przejechałem to ładnie na 4 biegu leciał grubo ponad 20km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

Wydaje mi się że szosowe nie wchodzą,spróbuj pozmieniać zakresy reduktorem na pól sprzęgle.Jeśli w twoim ciągniku jest luz na reduktorze to daj na luz i potem największy zakres czyli 3.Odpisz jaki masz typ skrzyni biegów może wtedy bardziej Ci pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mwilk    0

Jeśli masz tam podobną skrzynie jak w 1151-4 to masz 3 zakresy plus luz. Biegi szosowe masz gdy dźwignia jest przesunięta maksymalnie do siedzenia z tym że musisz ją odchylić lekko w prawo i do siebie ale nie wiem czy u ciebie jest tak samo. A i powinieneś mieć na prawym błotniku rozpiskę ile na którym biegu pojedziesz i raczej nie będzie to więcej niż 25 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Co do typu skrzyni to bladego pojęcia nie mam.

W weekend będę na wsi to zobaczę co widnieje na tabliczce znamionowej. Wiem że typ silnika to D227.

Bardzo możliwe że nie wchodzi mi szybki zakres biegów, albo zwyczajnie nie potrafię go włączyć.

Ok spróbuję z tym przesunięciem dźwigni reduktora w prawo ale próbowałem bujać tą dźwignią na boki gdy była w położeniu luzu i nie miała żadnego ruchu na boki. Tylko przód/tył po linii prostej.

Ale skoro mówicie że te typy ciągników miały 3 zakresy biegów plus neutral to ja ewidentnie mogę wbić tylko 2 zakresy i neutral...

 

Nie oczekuje że pojedzie 30km/h ale niech chociaż jedzie te 25km/h a nie 15:)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

 

 

OK dzięki za informacje. Szczyt technologii jaki mogłem użytkować to był U4514, a tam było L/N/H i R-1-2-3-4 myślałem że tu podobnie tylko że z rewersem ;)

 

Zobaczę co da się zrobić.

 

A jeszcze może mi ktoś powiedzieć jakiej długości powinien być bagnet poziomu oleju do skrzyni? U mnie owego bagnetu brakuje bądź znajduje się w innym miejscu niż mi się wydaje.

Mianowicie z tyłu na podnośniki przed wyjściami hydraulicznymi mam taką tulejkę z dziurą na wylot, tu powinien być bagnet?

I jeszcze jedno, czy i gdzie znajduje się filtr sitkowy od hydrauliki?

Wymieniłem filtr na rurze dolotowej do pompy i filtr na wyjściu w takiej odkręcanej metalowej obudowie ale słyszałem, że występują jeszcze filtry tzw sitkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

 

Hmm dziwne, jak na wlew to ma skromną średnicę, może 8mm.

Z boku już szukałem i niestety nic nie ma....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mwilk    0

Nie jestem pewien ale masz tam chyba tylko śrubę przelewową którą odkręcasz i jak jest stan to olej się wyleje. Co do trzeciego zakresu w reduktorze to nie w pozycji neutral tylko maksymalnie do siebie lekko w prawo i jeszcze raz do siebie tak przynajmniej jest w 1151-4(czyli 3 zakresy patrząc od kierownicy 1 pełzające 2 neutral 3 polowe 4 lekko w prawo i do siebie i mam szosowe). Filtr od hydrauliki powinieneś mieć w miejscu z którego wychodzi rurka z zasilaniem oleju do pompy hydraulicznej (najniższy punkt pod tylnym mostem). Tam gdzie jest rurka zasilania do pompy po drugiej stronie powinien być taki dekielek po odkręceniu powinien się wysunąć filtr taki długi w kształcie cylindra, ale wcześniej trzeba spuścić olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

A jeszcze jedno pytanie:

Jaki olej wlać do skrzyni biegów?

Przekładniowo-hydrauliczny np AGROL-U?

Czy coś specjalnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja

przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja

przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault

 

Hmm no właśnie tez kiedyś coś mi się rzuciło w oczy że agrol nie jest polecany, tylko skoro spełnia on klasy lepkości i jakości innych zalecanych olei to w czym problem?

10W40 STOU i to wszystko co wiem odnośnie zaleceń oleju.

 

Klasy dla agrol-u to API GL4 i DIN HLP dla castrola to API GL4 i DIN HVLP, różnica między HLP i HVLP to tyle że HVLP jest przystosowany do pracy w zmiennych warunkach temperaturowych otoczenia. Z tego wnioskuję że tylko przystosowanie do zmiennych temp może mieć jakiś wpływ...

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Ja leje agrol i nie widze żadnej różnicy. Tak samo jak do silnika turdus 15w40 nie bo słaby ale fusch 15w40 już tak a to sa prawie te same oleje no może jest jakaś różnica ale..... Akurat ja na silniku nie oszczędzam bo te 17 litrów to co to jest..... To w skrzyni jest jeszcze jakis filtr hydrauliki???? Nic o nim nie słyszałem, chociaż w zetorze 7211 też jest coś takiego i jest jeszcze magnes do opiłków i to jest wkręcane od spodu w skrzynie i co najśmieszniejsze to olej nie wyleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Gdyby to był jakiś naprawdę zaawansowany silnik to można myśleć o jakichś wynalazkach ale bez przesady, Turdus wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

 

 

Powiedz jeszcze jaki masz ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Mam Renault 751-4 i w nim właśnie taka skrzynia z trzema dźwigniami umieszczonymi w skrzyni biegów miedzy nogami kierowcy

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Mam Renault 751-4 i w nim właśnie taka skrzynia z trzema dźwigniami umieszczonymi w skrzyni biegów miedzy nogami kierowcy

 

jasne, w położeniu Neutral już próbowałem przestawić dźwignię w bok ale nie dała się, jutro spróbuję przez 2 zakres.

 

Dzięki za pomoc.

 

A więc już wszystko jasne. 3 zakres biegów włącza się z 2 w prawo i do siebie ;)

Śmiga aż miło ;)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Powiedzcie mi jeszcze ile powinno wejść oleju do skrzyni? Szukałem śruby przelewowej, jedyna którą znalazłem i odkręciłem była chyba od czego innego. Znajdował się za nią metalowy bolec długości około 5cm, nie ciekł z tego otworu olej. Natychmiast wsadziłem ten bolec na miejsce z obawy iż może on trzymać jakąś dźwignie w pewnej pozycji.

A jeżeli to jest właśnie otwór przelewowy a ten bolec pełni rolę ogranicznika średnicy otworu to jednak jeszcze brakuje mi oleju.

 

Po wyczyszczeniu filtra sitkowego wlałem jakieś 45l oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Czyściłes filtr sitkowy ale który ???? Gdzie on się znajduje??? Śrube od stanu oleju masz z lewej strony skrzyni z tyłu na wysokości wałka na 10 kluczyk u mnie to jest za pomocniczym siłownikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj