Skocz do zawartości

Zdjęcie

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share cezar322

cezar322

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2011 - 12:42

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Witam mam problem z pronarem 1025a mianowicie ostatni zaczął wydmuchiwac uszczelke pod głowicą. Głowice planowałem i nie pomogło gdy tylko dostanie wiecej obciązenia zaraz wydmuchuje uszczelke. Nie mam pojęcia od czego tak sie może już dziać. Jesli ktoś miął by może jakoś rade byłbym wdzięczny A czy dawka paliwa może miec istotny wpływ na to? ponieważ na wiosne regenerowałem pompe paliwową? Pompiarz zwiekszył mi troszke dawke paliwa żebym mógł spokojnie ruszać z szybkiego zakresu biegów

Edytowany przez Matey, 16 grudzień 2011 - 21:06.
literówki


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Dzisiaj, 09:08
  •  

#2 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 16 grudzień 2011 - 13:39

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

#3 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 16 grudzień 2011 - 14:54

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A A wydmuchuje ją ciągle w jednym miejscu czy w różnych miejscach?

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#4 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2011 - 15:06

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#5 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 grudzień 2011 - 16:23

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A 100Nm to troche malo wg mnie.160Nm-180 to odpowiedni moment dla duzego Diesla. Chyba ze fabryka podaje inaczej w co watpie. Dmuchanie uszczelki moze byc od zapadnietej tuleji bo prawidlowo powinna ona wystawac ponad blok. Warto sprawdzic przy demontazu. Nawet złe ustawienie zaworow moze doprowadzic do wydmuchania.
Napisz cos wiecej na temat tego przedmuchu. Czy jest to zawsze w jednym miejscu?

#6 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 16 grudzień 2011 - 16:34

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A 180Nm też czasem może być mało, ja w Ursusie mam dokręcone chyba na 205 albo 210Nm.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#7 Share dzigit

dzigit

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 64 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie-Klementowice

Napisany 17 grudzień 2011 - 11:53

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A A to podkęcenie dawki to coś ci dało czy nie. Lepiej idzie ruszyc z szybkich biegów
Bo może bym coś w moim SA tak pomyślał zrobić
POWER IS BACK
POWER IS MTZ

#8 Share przemek1025a

przemek1025a

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 17 grudzień 2011 - 13:10

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A

Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.

o jakie pierścienie teflonowe ci chodzi? ja też przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą ale nie dla tego że wydmuchało tylko się poci olejem z pod głowicy i z pod tej przystawli z klawiaturą, kupiłem uszczelke ale nie jest zakuta pierścieniami miedzianymi w miejscach kanałów i kupiłem silikon żeby cieniotko przesmarować w miejscu tych kanałów i wkoło całej głowicy tzn po rogach mogło by tak być?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Dzisiaj, 09:08
  •  

#9 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2011 - 13:37

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Poza okuciem metalowym dochodzi na nie pierścień z teflonu http://allegro.pl/us...2001607931.html Jeżeli silnik się zaczął pocić, to przy wymianie dopasuj do otworu w uszczelce cienki o-ring na kanał olejowy od strony kierownicy.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#10 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 17 grudzień 2011 - 17:47

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A

a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

#11 Share szpeniek26

szpeniek26

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie okolice Opatowa

Napisany 17 grudzień 2011 - 19:03

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Ja w pronarze wymieniając uszczelke dokręciłem głowice z siłą 220Nm, na 180 wydmuchiwało teraz prawie rok jest ok.

#12 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 17 grudzień 2011 - 21:01

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

A co sie niepodoba? Mam 4 silniki po iławie i w kazym uszczelka pod glowica jest na silikon!!!! i ja tez tak robie i potem nie stekam jak wy ze uszczelke dmucha ;)

#13 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 17 grudzień 2011 - 21:50

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Uszczelki są nowe z silikonem.A jak ktoś ma ochotę to czemu nie. Na pewno nie zaszkodzi.

Jest specjalny spray do uszczelek pod głowicę.

Uszczelkę do MTZ montuję się z tymi podkładkami teflonowymi. Mi też w sklepie nie powiedzieli.

#14 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 13:09

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Faktycznie pomyliłem wielkość ostatniego dociągnięcia śrub, wynosi on 16-18kGm . Dokręcanie należy rozpocząć od śruby na środkowej przegrodzie między 2 a 3 cylindrem, od strony kolektora wydechowego. Jako drugą dokręca się następna śrubę na tej przegrodzie, potem na krzyż lewa prawa. Śruby dokręca się stopniowo max. o 2 obroty na raz. O-ringi do kanałów olejowych dobiera się o 0,5mm grubsze niż uszczelka. Tuleje cylindrów powinny wystawać w granicach 0,12+/-0,03mm.

Edytowany przez agromatik, 18 grudzień 2011 - 13:14.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#15 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 14:22

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Uszczelke sklada sie na czysto i na sucho. Silikonem mozna sobie załatwic caly silnik. Niech sie tylko glut oderwie i pojdzie w uklad smarowania np. w turbine lub w wał korbowy. Powodzenia z takimi praktykami @rino. Dobra uszczelka pod glowice np Elring jest fabrycznie pokryta silikonem i nic wiecej nie trzeba dokladac od siebie. To ze w Iławie partacza robote to nie znaczy ze ty tez musisz. Widzialem tez akcje ze smarowaniem uszczelki smarem ŁT.Tak niby na zapas ze by potem lepiej odeszła przy nastepnym remoncie ktory nastepuje bardzo szybko bo smar poprostu sie gotuje pomiedzy blokeim a glowica i drastycznie zmniejsza trwalosc takiego remontu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Dzisiaj, 09:08
  •  

#16 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 18 grudzień 2011 - 17:14

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A Teraz spotkałem się z sprayem do uszczelek. A z 15-20 lat temu w renault w serwisie mieli specjalne smary do uszczelek.Coś jak ŁT.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy