Zaloguj się, aby obserwować  
cezar322

Uszczelka pod głowicą Pronar 1025A

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cezar322    0

Witam mam problem z pronarem 1025a mianowicie ostatni zaczął wydmuchiwac uszczelke pod głowicą. Głowice planowałem i nie pomogło gdy tylko dostanie wiecej obciązenia zaraz wydmuchuje uszczelke. Nie mam pojęcia od czego tak sie może już dziać. Jesli ktoś miął by może jakoś rade byłbym wdzięczny A czy dawka paliwa może miec istotny wpływ na to? ponieważ na wiosne regenerowałem pompe paliwową? Pompiarz zwiekszył mi troszke dawke paliwa żebym mógł spokojnie ruszać z szybkiego zakresu biegów

Edytowano przez Matey
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

100Nm to troche malo wg mnie.160Nm-180 to odpowiedni moment dla duzego Diesla. Chyba ze fabryka podaje inaczej w co watpie. Dmuchanie uszczelki moze byc od zapadnietej tuleji bo prawidlowo powinna ona wystawac ponad blok. Warto sprawdzic przy demontazu. Nawet złe ustawienie zaworow moze doprowadzic do wydmuchania.

Napisz cos wiecej na temat tego przedmuchu. Czy jest to zawsze w jednym miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

180Nm też czasem może być mało, ja w Ursusie mam dokręcone chyba na 205 albo 210Nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

A to podkęcenie dawki to coś ci dało czy nie. Lepiej idzie ruszyc z szybkich biegów

Bo może bym coś w moim SA tak pomyślał zrobić


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłeś teflonowe pierścienie przy wymianie uszczelki pod głowicą? Dokręcasz na krzyż zaczynając od środka 60, 80, i 100Nm, po 50Mth dociągasz głowice jeszcze raz.

o jakie pierścienie teflonowe ci chodzi? ja też przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą ale nie dla tego że wydmuchało tylko się poci olejem z pod głowicy i z pod tej przystawli z klawiaturą, kupiłem uszczelke ale nie jest zakuta pierścieniami miedzianymi w miejscach kanałów i kupiłem silikon żeby cieniotko przesmarować w miejscu tych kanałów i wkoło całej głowicy tzn po rogach mogło by tak być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

a dokrecona w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednim momentem kluczem dynanometrycznym?, u mnie kiedys stary poczciwy polonez dmuchal ciagle uszczelki i sie okazalo ze w warsztacie za slabo dokrecali, wkoncu wzielismy sie sami i bez planowania glowicy - dobra uszczelka+ silikon i odpowiednie dokrecenie i problem znikł na zawsze.

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    5

Ja w pronarze wymieniając uszczelke dokręciłem głowice z siłą 220Nm, na 180 wydmuchiwało teraz prawie rok jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Silikon pod glowice....gratuluje pomyslu......hahaha

A co sie niepodoba? Mam 4 silniki po iławie i w kazym uszczelka pod glowica jest na silikon!!!! i ja tez tak robie i potem nie stekam jak wy ze uszczelke dmucha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Uszczelki są nowe z silikonem.A jak ktoś ma ochotę to czemu nie. Na pewno nie zaszkodzi.

Jest specjalny spray do uszczelek pod głowicę.

Uszczelkę do MTZ montuję się z tymi podkładkami teflonowymi. Mi też w sklepie nie powiedzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Faktycznie pomyliłem wielkość ostatniego dociągnięcia śrub, wynosi on 16-18kGm . Dokręcanie należy rozpocząć od śruby na środkowej przegrodzie między 2 a 3 cylindrem, od strony kolektora wydechowego. Jako drugą dokręca się następna śrubę na tej przegrodzie, potem na krzyż lewa prawa. Śruby dokręca się stopniowo max. o 2 obroty na raz. O-ringi do kanałów olejowych dobiera się o 0,5mm grubsze niż uszczelka. Tuleje cylindrów powinny wystawać w granicach 0,12+/-0,03mm.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Uszczelke sklada sie na czysto i na sucho. Silikonem mozna sobie załatwic caly silnik. Niech sie tylko glut oderwie i pojdzie w uklad smarowania np. w turbine lub w wał korbowy. Powodzenia z takimi praktykami @rino. Dobra uszczelka pod glowice np Elring jest fabrycznie pokryta silikonem i nic wiecej nie trzeba dokladac od siebie. To ze w Iławie partacza robote to nie znaczy ze ty tez musisz. Widzialem tez akcje ze smarowaniem uszczelki smarem ŁT.Tak niby na zapas ze by potem lepiej odeszła przy nastepnym remoncie ktory nastepuje bardzo szybko bo smar poprostu sie gotuje pomiedzy blokeim a glowica i drastycznie zmniejsza trwalosc takiego remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Teraz spotkałem się z sprayem do uszczelek. A z 15-20 lat temu w renault w serwisie mieli specjalne smary do uszczelek.Coś jak ŁT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj