Teddy

1.8T vs 2.3 VR5

Polecane posty

Teddy    0

Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

 

Zamierzam kupić Passata B5 lub Golfa IV rozważam dwa silniki 1.8T (150KM) albo 2.3 VR5 (150) auto miałoby być zagazowane. Który silnik wegług Was lepszy i oszczędniejszy ? za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ? Jakie są typowe awarie tych dwóch silników ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega ma 1,8 w audi tt tyle że 180 koni to 16-18 gazu łyka bez problemu także jeśli hys sie spalaniem kierował to ten na turbie raczej więcej będzie palił. Musisz gdzies się dowiedzieć jak z awaryjnością silnika 2,3 v5. VW z tym silnikiem są dosyć tanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

 

za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ?

 

Tylko jak przyjdzie wymienić rozrząd na łańcuszku to koszty masz bardzo duże. Jeżeli ktoś nie wymieniał oleju na czas to żywotność łańcuszka znacznie spadła.

 

Kolego Farmtrac685DT wcale niekoniecznie będzie więcej palił. Na obrotach biegu jałowego 2,3 spali więcej - większa pojemność i liczba cylindrów. Silnik z turbiną jest jednostką sprawniejszą. Przy masie Passsata uważam, że 1,8T będzie lepszym wyborem.

Z doświadczenia kolegów z forum Astry Coupe silniki 2.0T 200 KM potrafią spalić mniej niż 1,6 101KM. Słabszy silnik musisz bardziej "piłować". ;) Turbina przy gazowaniu w niczym nie przeszkodzi. o ile założy dobrą sekwencję dobry gazownik i odpowiednio dostroi ją do Twojego silnika.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

zdecydowanie polecam 1.8T jednostka bardzo malo awaryjna ,udana ,spalanie na dobrym poziomie

turbo swoje robi a co do 2,3 v5 to jednostka strasznie nie udana awaryjna wiec jej nie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

też myśle że 1.8T, weź pod uwagę że zawsze OC troszkę tańsze. Ale V5 znowu lepiej brzmi.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

co do 2,3 v5 to jednostka strasznie nie udana awaryjna wiec jej nie polecam

co dokladnie wplywa na jej awaryjnosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

Skoro jest to jednostka VR czyli widlasto rzędowa, ma bardzo wąsko rozchylone cylindry (kąt chyba 15st.) przykryte jedna głowicą - nie musze dodawać ze bardzo skomplikowana. A jeśli ma być lpg to glowice im prostsze tym lepsze bo po parudziesięciu tysiaczkach trzeba bezie coś przy niej dłubnąć - nawet przy najlepszej sekwencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

to juz jest nowa generacja silnikow VR i nie trapia ich tak duze problemy jak starych VR6 2.8 i 2.9 l.

wiadomo, glowica jest bardziej zlozona niz w silniku rzedowym, ale nie slyszalem zbytnio niepochlebnych opinii na temat awaryjnosci.

 

sam marze o samochodzie z takim silnikiem, fakt nie bede go gazowal ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0

no i nie wiem jak to jest właśnie z tym VR5 jedni piszą, że dobra jednostka inni, że same awarie a ta właśnie bardziej do mnie przemawia hmm nie wiem co robić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

moim zdaniem 1,8 będzie lepszym wyborem. ciekawe też jaki egzemplarz trafisz. turbo w 1,8 nie ma zmiennej geometrii z tego co mi się kojarzy więc to plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

kolego zastanow sie nad sielnieczkiem 2.8 kolega mial takowego zagazowanego sprzedal za 12tys chyba spalal mu jakies mowil ze w trasie sie dalo zejsc na 12-13l gazu wiec hcyba nie duzo no i mila bys te 200 kucy pod maska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A najlepiej takiego 2.8 bez gazu :D -ja mam i można nim jeździć ekonomicznie (oczywiście jak na taki silnik )-jeżdżąc delikatnie można nim zejść do 8,5 l/100 km (A6 C4 quattro) no a jak niedelikatnie to pewnie dwa razy tyle :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

szukaj dużej pojemności bez turbo. np bmw 5 na poduchach z tyłu :) komfort a i moment mimo wszytsko jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mathieu92    122

A czy gaz nie zaszkodzi zbytnio turbosprężarce w silniku 1.8T ??


Sympatyczny facet z okolic Lublina który za wszelką cenę postanowił prowadzić gospodarstwo rolne i je rozwijać pomimo przeciwności losu oraz skromnego dobytku który odziedziczył :)

 

Zapraszam do mojej galerii którą ostatnio niestety zaniedbałem przez nawał pracy w gospodarstwie oraz poza nim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

sam gaz do turbo to nijak sie ma - wiec ani nie pomaga ani nie szkodzi heh to tak jakbyś zapytał czy na ból zęba ma wpływ ból d..y :)

Powiem tak wszystkim niedowiarkom i tym co powtarzają to co słyszeli a nie to co przeżyli. Lat temu ze 3 może cztery uzytkowałem mercedesa CLK W208 z silnikiem 2,3 doładowanym spreżarką mechaniczną czyli kompressorem. Rok pojeździłem na benzynie i padł pomysł zagazowania. Czesc mowiła że sie nie da czesc że sie rozleci głowica czesc ze beda wolne obroty pływac itd itp. Z racji tego ze studiowalem w warszawie a mieszkam pod czestochowa stwierdziłem ze warto zaryzykowac - bo ciecie kosztów znaczne jezdzac na gazie. No i stalo sie zainwestowałem w instalacje Landi-Renzo OMEGAS dokupiłem sobie tylko wtryskiwacze KEIHIN i lepszy parownik (do mocy powyżej 200 KM). I co??? I nic wszystko działało jak należy ani jedniutkiej awarii. Fakt po przerobieniu z 2 dni stroiliśmy ja z kolega z warsztatu przerabiajacego. <apa wtrysku byla ustawiona tak zeby pali l ile chciał w mieście a malo w trasie przy predkościach 140-160 km/h (ach gierkówka wtedy nie by la jedna wieka zwęzką...:)) no i auto paliło średnio 12,5-13,5 litra gazowni gdzie normalnie wczesniej ok 9,5 -10,5 litra benzyny. NAkrecilem nim po zgazowaniu 65tkm i sprzedałem wiem ze bezawaryjnie jezdzi do dziś.:) Aha wymieniłem go na nowszy model W209 270cdi i... i d*pa to juz nei było to duzo gorzej wykonany delikatniejszy i słabiej jezdził... Tez już go pożegnałem. Hehe taka moja historia o doładowanych silnikach na gaz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teddy    0

hmm sam już nie wiem co zrobić a co jeszcze za autka byście polecili moc od 150KM koniecznie z LPG (spalanie po mieście tak do 18 litrów nie więcej raczej :P ) i w cenie do 14k ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

no można jeszcze w biemdablju strzelić jakieś e46 w 2,0 czy 2,5 benzynka zagazować i się cieszyć z zimy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

co dokladnie wplywa na jej awaryjnosc?

 

jest to jednostka strasznie skomplikowana i tak jak juz wczesniej ktos pisal takie polaczenie "V" z "R"

i niestety bardzo czula na jakosc paliwa ( na 95 nie radze jechac) a wiadomo jaka jest ta jakosc u nas a jeszcze chcesz zagazowanego wiec mysle ze nie bardzo ta jednostka bedzie to znosila

sa 2 rodzaje tych jednostek 10v 150 KM (2 zawory na garnuszek) i 20 v (4 zaworki) 170KM w porownaniu do 1,8T w ktorym seryjnie masz 150KM 4 zawory i turbine z ktorych to mozna jeszcze wykrzesac moc do 200KM jak bys sie chcial w chipa bawic :) a po za tym lepszy dostep do czesci w wypadku 1,8 i napewno tansze rozrzad na pasku( tansza wymiana) niz w 2,3 gdzie jak ktos nie zmienial regularnie oleju to tez trzeba bedzie wymienic

 

p.s nie ufam silnikom z niesymetrycznym rozmieszczeniem cylindrow wiaze sie to z przeciazeniami ktore wystepuja

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

akurat o tym paliwie to kompletna bzdura, jakosc a liczba oktanowa nie ma ze soba zadnego powiazania.

 

nie wiem dla mnie dziek vr5 powala i to wystarczy :D :D , koledzy smigaja autami z tymi silnikami i nikt jeszcze nie mial akuku.

robta co chceta i kupujta co wam sie podoba :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

jest to jednostka strasznie skomplikowana i tak jak juz wczesniej ktos pisal takie polaczenie "V" z "R"

i niestety bardzo czula na jakosc paliwa ( na 95 nie radze jechac) a wiadomo jaka jest ta jakosc u nas a jeszcze chcesz zagazowanego wiec mysle ze nie bardzo ta jednostka bedzie to znosila

sa 2 rodzaje tych jednostek 10v 150 KM (2 zawory na garnuszek) i 20 v (4 zaworki) 170KM w porownaniu do 1,8T w ktorym seryjnie masz 150KM 4 zawory i turbine z ktorych to mozna jeszcze wykrzesac moc do 200KM jak bys sie chcial w chipa bawic :) a po za tym lepszy dostep do czesci w wypadku 1,8 i napewno tansze rozrzad na pasku( tansza wymiana) niz w 2,3 gdzie jak ktos nie zmienial regularnie oleju to tez trzeba bedzie wymienic

 

p.s nie ufam silnikom z niesymetrycznym rozmieszczeniem cylindrow wiaze sie to z przeciazeniami ktore wystepuja

Kolego 1.8 i 1.8t są to jednostki 20-o zaworowe czyli 5 zaworów na cylinder (tak dla ścisłości). Kumpel ma 1.8t w a3 miało 150km teraz chyba 170-175KM jakoś tak. Po modzie spalanie wzrosło i teraz ciężko jest mu zejść poniżej 10l a przedtem udawało mu się zejść nawet do ok. 7,5l/100km (do tej pory nie wie jak mu się to udało :D ). Ma go 2 lata (a może i troszkę dłużej) od razu poszedł w LPG. Ostatnio po odzie mierzyliśmy przyspieszemnie na zamkniętym odcinku drogi i do oznaczonego punktu miał 210km/ha (pb) i 215 (LPG)- pomiar powtarzany kilkukrotnie zawsze na korzyść LPG :P .

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

Zgodze się z kolegą @kokoman0 - wszystko zależy od mapy wtrysku, można dostroic tak że bedzie lepiej latal na lpg - żaden problem, ale bedze to okupował większym spalaniem. W myśl zasady - chcesz mieć cieplo w domu?? - dokładasz do pieca :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj