Skocz do zawartości

Zdjęcie

1.8T vs 2.3 VR5


65 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Teddy

Teddy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieluń
  • Zainteresowania:Informatyka, głównie sieci i systemy(Unix, NT), muzyka

Napisany 13 grudzień 2011 - 19:37

1.8T vs 2.3 VR5 Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

Zamierzam kupić Passata B5 lub Golfa IV rozważam dwa silniki 1.8T (150KM) albo 2.3 VR5 (150) auto miałoby być zagazowane. Który silnik wegług Was lepszy i oszczędniejszy ? za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ? Jakie są typowe awarie tych dwóch silników ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
1.8T vs 2.3 VR5 Dzisiaj, 19:08
  •  

#2 Share Farmtrac685DT

Farmtrac685DT

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 225 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. podkarpackie < RSA >

Napisany 13 grudzień 2011 - 21:34

1.8T vs 2.3 VR5 kolega ma 1,8 w audi tt tyle że 180 koni to 16-18 gazu łyka bez problemu także jeśli hys sie spalaniem kierował to ten na turbie raczej więcej będzie palił. Musisz gdzies się dowiedzieć jak z awaryjnością silnika 2,3 v5. VW z tym silnikiem są dosyć tanie

#3 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 13 grudzień 2011 - 21:41

1.8T vs 2.3 VR5

Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ?


Tylko jak przyjdzie wymienić rozrząd na łańcuszku to koszty masz bardzo duże. Jeżeli ktoś nie wymieniał oleju na czas to żywotność łańcuszka znacznie spadła.

Kolego Farmtrac685DT wcale niekoniecznie będzie więcej palił. Na obrotach biegu jałowego 2,3 spali więcej - większa pojemność i liczba cylindrów. Silnik z turbiną jest jednostką sprawniejszą. Przy masie Passsata uważam, że 1,8T będzie lepszym wyborem.
Z doświadczenia kolegów z forum Astry Coupe silniki 2.0T 200 KM potrafią spalić mniej niż 1,6 101KM. Słabszy silnik musisz bardziej "piłować". ;) Turbina przy gazowaniu w niczym nie przeszkodzi. o ile założy dobrą sekwencję dobry gazownik i odpowiednio dostroi ją do Twojego silnika.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#4 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 grudzień 2011 - 22:08

1.8T vs 2.3 VR5 zdecydowanie polecam 1.8T jednostka bardzo malo awaryjna ,udana ,spalanie na dobrym poziomie
turbo swoje robi a co do 2,3 v5 to jednostka strasznie nie udana awaryjna wiec jej nie polecam

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#5 Share JurekS

JurekS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamyk

Napisany 13 grudzień 2011 - 22:11

1.8T vs 2.3 VR5 też myśle że 1.8T, weź pod uwagę że zawsze OC troszkę tańsze. Ale V5 znowu lepiej brzmi.....

#6 Share rolmik

rolmik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk

Napisany 13 grudzień 2011 - 22:27

1.8T vs 2.3 VR5 jeśli chcesz z gazem to 2.0 115pslub wlaśnie 2.3v5 więcej info na forum golf pl

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2011 - 22:52

1.8T vs 2.3 VR5

co do 2,3 v5 to jednostka strasznie nie udana awaryjna wiec jej nie polecam

co dokladnie wplywa na jej awaryjnosc?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share JurekS

JurekS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamyk

Napisany 13 grudzień 2011 - 23:04

1.8T vs 2.3 VR5 Skoro jest to jednostka VR czyli widlasto rzędowa, ma bardzo wąsko rozchylone cylindry (kąt chyba 15st.) przykryte jedna głowicą - nie musze dodawać ze bardzo skomplikowana. A jeśli ma być lpg to glowice im prostsze tym lepsze bo po parudziesięciu tysiaczkach trzeba bezie coś przy niej dłubnąć - nawet przy najlepszej sekwencji.

#9 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2011 - 23:22

1.8T vs 2.3 VR5 to juz jest nowa generacja silnikow VR i nie trapia ich tak duze problemy jak starych VR6 2.8 i 2.9 l.
wiadomo, glowica jest bardziej zlozona niz w silniku rzedowym, ale nie slyszalem zbytnio niepochlebnych opinii na temat awaryjnosci.

sam marze o samochodzie z takim silnikiem, fakt nie bede go gazowal ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 Share Teddy

Teddy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieluń
  • Zainteresowania:Informatyka, głównie sieci i systemy(Unix, NT), muzyka

Napisany 14 grudzień 2011 - 07:15

1.8T vs 2.3 VR5 no i nie wiem jak to jest właśnie z tym VR5 jedni piszą, że dobra jednostka inni, że same awarie a ta właśnie bardziej do mnie przemawia hmm nie wiem co robić :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
1.8T vs 2.3 VR5 Dzisiaj, 19:08
  •  

#11 Share pic2ek

pic2ek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łowicz

Napisany 14 grudzień 2011 - 07:36

1.8T vs 2.3 VR5 moim zdaniem 1,8 będzie lepszym wyborem. ciekawe też jaki egzemplarz trafisz. turbo w 1,8 nie ma zmiennej geometrii z tego co mi się kojarzy więc to plus.

#12 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 14 grudzień 2011 - 07:37

1.8T vs 2.3 VR5 kolego zastanow sie nad sielnieczkiem 2.8 kolega mial takowego zagazowanego sprzedal za 12tys chyba spalal mu jakies mowil ze w trasie sie dalo zejsc na 12-13l gazu wiec hcyba nie duzo no i mila bys te 200 kucy pod maska

#13 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2011 - 08:06

1.8T vs 2.3 VR5 A najlepiej takiego 2.8 bez gazu :D -ja mam i można nim jeździć ekonomicznie (oczywiście jak na taki silnik )-jeżdżąc delikatnie można nim zejść do 8,5 l/100 km (A6 C4 quattro) no a jak niedelikatnie to pewnie dwa razy tyle :D .

#14 Share pic2ek

pic2ek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łowicz

Napisany 14 grudzień 2011 - 09:17

1.8T vs 2.3 VR5 szukaj dużej pojemności bez turbo. np bmw 5 na poduchach z tyłu :) komfort a i moment mimo wszytsko jest :)

#15 Share Mathieu92

Mathieu92

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Gm. Konopnica
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja,komunikacja miejska,komputery ;)

Napisany 14 grudzień 2011 - 10:23

1.8T vs 2.3 VR5 A czy gaz nie zaszkodzi zbytnio turbosprężarce w silniku 1.8T ??

Sympatyczny facet z okolic Lublina który za wszelką cenę postanowił prowadzić gospodarstwo rolne i je rozwijać pomimo przeciwności losu oraz skromnego dobytku który odziedziczył :)

 

Zapraszam do mojej galerii którą ostatnio niestety zaniedbałem przez nawał pracy w gospodarstwie oraz poza nim ;)


#16 Share JurekS

JurekS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamyk

Napisany 14 grudzień 2011 - 14:31

1.8T vs 2.3 VR5 sam gaz do turbo to nijak sie ma - wiec ani nie pomaga ani nie szkodzi heh to tak jakbyś zapytał czy na ból zęba ma wpływ ból d..y :)
Powiem tak wszystkim niedowiarkom i tym co powtarzają to co słyszeli a nie to co przeżyli. Lat temu ze 3 może cztery uzytkowałem mercedesa CLK W208 z silnikiem 2,3 doładowanym spreżarką mechaniczną czyli kompressorem. Rok pojeździłem na benzynie i padł pomysł zagazowania. Czesc mowiła że sie nie da czesc że sie rozleci głowica czesc ze beda wolne obroty pływac itd itp. Z racji tego ze studiowalem w warszawie a mieszkam pod czestochowa stwierdziłem ze warto zaryzykowac - bo ciecie kosztów znaczne jezdzac na gazie. No i stalo sie zainwestowałem w instalacje Landi-Renzo OMEGAS dokupiłem sobie tylko wtryskiwacze KEIHIN i lepszy parownik (do mocy powyżej 200 KM). I co??? I nic wszystko działało jak należy ani jedniutkiej awarii. Fakt po przerobieniu z 2 dni stroiliśmy ja z kolega z warsztatu przerabiajacego. <apa wtrysku byla ustawiona tak zeby pali l ile chciał w mieście a malo w trasie przy predkościach 140-160 km/h (ach gierkówka wtedy nie by la jedna wieka zwęzką...:)) no i auto paliło średnio 12,5-13,5 litra gazowni gdzie normalnie wczesniej ok 9,5 -10,5 litra benzyny. NAkrecilem nim po zgazowaniu 65tkm i sprzedałem wiem ze bezawaryjnie jezdzi do dziś.:) Aha wymieniłem go na nowszy model W209 270cdi i... i d*pa to juz nei było to duzo gorzej wykonany delikatniejszy i słabiej jezdził... Tez już go pożegnałem. Hehe taka moja historia o doładowanych silnikach na gaz:)

#17 Share Teddy

Teddy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieluń
  • Zainteresowania:Informatyka, głównie sieci i systemy(Unix, NT), muzyka

Napisany 14 grudzień 2011 - 16:16

1.8T vs 2.3 VR5 hmm sam już nie wiem co zrobić a co jeszcze za autka byście polecili moc od 150KM koniecznie z LPG (spalanie po mieście tak do 18 litrów nie więcej raczej :P ) i w cenie do 14k ?

#18 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 14 grudzień 2011 - 16:53

1.8T vs 2.3 VR5 no można jeszcze w biemdablju strzelić jakieś e46 w 2,0 czy 2,5 benzynka zagazować i się cieszyć z zimy :D

#19 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 grudzień 2011 - 17:04

1.8T vs 2.3 VR5

co dokladnie wplywa na jej awaryjnosc?


jest to jednostka strasznie skomplikowana i tak jak juz wczesniej ktos pisal takie polaczenie "V" z "R"
i niestety bardzo czula na jakosc paliwa ( na 95 nie radze jechac) a wiadomo jaka jest ta jakosc u nas a jeszcze chcesz zagazowanego wiec mysle ze nie bardzo ta jednostka bedzie to znosila
sa 2 rodzaje tych jednostek 10v 150 KM (2 zawory na garnuszek) i 20 v (4 zaworki) 170KM w porownaniu do 1,8T w ktorym seryjnie masz 150KM 4 zawory i turbine z ktorych to mozna jeszcze wykrzesac moc do 200KM jak bys sie chcial w chipa bawic :) a po za tym lepszy dostep do czesci w wypadku 1,8 i napewno tansze rozrzad na pasku( tansza wymiana) niz w 2,3 gdzie jak ktos nie zmienial regularnie oleju to tez trzeba bedzie wymienic

p.s nie ufam silnikom z niesymetrycznym rozmieszczeniem cylindrow wiaze sie to z przeciazeniami ktore wystepuja

Edytowany przez Uziu92, 14 grudzień 2011 - 17:06.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
1.8T vs 2.3 VR5 Dzisiaj, 19:08
  •  

#20 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2011 - 18:26

1.8T vs 2.3 VR5 akurat o tym paliwie to kompletna bzdura, jakosc a liczba oktanowa nie ma ze soba zadnego powiazania.

nie wiem dla mnie dziek vr5 powala i to wystarczy :D :D , koledzy smigaja autami z tymi silnikami i nikt jeszcze nie mial akuku.
robta co chceta i kupujta co wam sie podoba :D .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy