Skocz do zawartości

Zdjęcie

Akumulator hydrauliczny MF6180


22 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Winio

Winio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 20 luty 2014 - 13:25

Akumulator hydrauliczny MF6180 Tylko trzeba chyba rozróżnić dwie rzeczy: ciśnienie azotu w akumulatorze (ok. 9 bar) i max. ciśnienie układu hydraulicznego 210 bar. tak ja to rozumiem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Akumulator hydrauliczny MF6180 Dzisiaj, 17:03
  •  

#22 Share Pridis3065

Pridis3065

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 06 październik 2014 - 17:24

Akumulator hydrauliczny MF6180

Jakie modele MF posiadały taki akumulator hydrauliczny? 3060/3065 posiadały? Przy pracy w polu zauważyłem że u mnie kabina i maszyna dostaje silnych drgań.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Akumulator hydrauliczny MF6180 Dzisiaj, 17:03
  •  

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Akumulator hydrauliczny MF6180 Dzisiaj, 17:03
  •  

#23 Share Expressbau

Expressbau

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stare Miasto

Napisany 04 lipiec 2015 - 13:01

Akumulator hydrauliczny MF6180

Na akumulatorach nabite jest maksymalne ciśnienie jakie może on posiadać - co nie znaczy że musi je posiadać.Ttutaj ciśnienie ma mieć 9 +/-1 bar, tożsame to jest z 8-10 bar. Ale po drugiej stronie jest układ ciśnienia np 180 bar to obudowa akumulatora musi wytrzymać to wyższe. Dlatego nie ma co się sugerować tym co na tabliczce. Cieszyć się tylko należy że może on wytrzymać ciśnienia rzędu 250 czy nawet 500 bar, bo prawdę powiedziawszy  niezły może być z tego pocisk. Druga sprawa - ciśnienia nabijane są często  w MPa - a jeden MPa to ok 10 bar. 

Z doświadczenia wiem że, o ile nie było jakichś drastycznych akcji z opiłkami w oleju to kontrola oraz ewentualne dopompowanie azotu co dwa lata wystarczy. Duże znaczenie ma także olej - niestety membramy są różne, zdarza się że olej niezgodny z zaleceniami przyspiesza jej niszczenie, powoduje twardnienie, kruszenie itp. Zadaniem jest utrzymanie równego ciśnienia w układzie oraz wytłumienie jego pulsacji które występuje przy pompach zębatych. Z drugiej strony mogą one pracować jako amortyzatory. Stosowane coraz częściej w Turach, czasem można dołożyć akumulator do tylnego TUZ - wtedy zmniejszamy ryzyko wyrwania mocowania przy gwałtownych przeciążeniach - szybka jazda po dziurach z ciężką maszyną. Z pewnością jest na tym forum kilku rolników którzy tego doświadczyli. 


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa


Podobne tematy