Skocz do zawartości

Zdjęcie

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów)


98 odpowiedzi na ten temat

#1 Share gajor24

gajor24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 17:06

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Dzisiaj, 11:31
  •  

#2 Share ogrodnikPPL

ogrodnikPPL

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 17:58

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) W forterze jest skrzynia 4-biegowa z 2 żółwiami - namacalnie rzecz ujmując po włączeniu np. jedynki masz do dyspozycji 2 żółwie czyli dwukrotnie możesz zwolnić i odwrotnie - powrócić do pełnej jedynki i taj na każdym z 4 biegów. Jest również tzw preselekcja - czyli po włączeniu pewnego przycisku podczas zmiany biegów (wciskaniu sprzęgła) włączają ci się 1 półbieg na każdym biegu(tzw. polówki - interpretacja własna), bardzo przydatne podczas transportu.

#3 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:07

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Nic dodać- nic ująć. ;)
W JD guzikami przyspieszasz a w Zetorze zwalniasz.
@ogrodnikPPL- a czy w transporcie nie można zwolnić bez sprzęgła? Zwykłym półbiegiem zamiast sprzęgłem?

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#4 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:14

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) można, tylko taka preselekcja jest przydatna do rozpędzania się a nie zwalniania, bo przy zmianie biegu głównego na wyższy mamy mniejszy przeskok predkości bo tylko o jeden półbieg

#5 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:18

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Aha, rozumiem. Czyli jadę na pełnej jedynce, włączam preselekcję i przy zmianie na 2 automatycznie załącza się półbieg, dobrze mówię? ;)

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#6 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:24

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) tak dobrze mówisz

#7 Share Ursus11

Ursus11

    Użytkownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:42

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Kolego @gajor nie obrazisz sie jak podepnę się pod twój temat. :P A wiec jak to jest ze spalaniem Fortki 90?? Brdzie większe niż w Proxie??

#8 Share gajor24

gajor24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 19:16

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) to jak to jest. bo wiecie jeździłem w takiej budzie co byłą podczepiana pod jelonka i miałem uczucie ze facet w jelonku ma automata bo jedzie i zara szarpie zmiana na półbieg i przyspiesza. a to sie okazuje ze włączasz sobie byle jaki bieg np najwyższy i ruszasz jedziesz np 10km/h zaś dusisz przyciski bez sprzęgła i przerzuca na wyższy jakby automat jest chyba max do 3 razy. i zaś jak zwalniasz i czujesz ze muli to dusisz żółwia i przeskakuje na niższe jak śmigasz po asfalcie. czyli tak jakby automat forterrka tez tak ma bo widze na drążku na zdjęciach z boku dwa przyciski H i L czy to znaczy ze wrzucam np 3 i ruszam i słyszę ze juz max predkosc to dusze H i sam przerzuca na wyższy półbieg?? bo mi sie to spodobało ze bez wduszania sprzegła dusisz a tu zmiana

Edytowany przez gajor24, 11 grudzień 2011 - 19:20.


#9 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 11 grudzień 2011 - 21:14

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Nie zrozumiałeś. Masz 4 biegi na których możesz 2 razy zwolnić przyciskiem żółwia (L chyba) i z nich powrócić do pełnego biegu zającem (przyciskiem H)
A w JD jest tak że wrzucasz zakres B i masz od razu na B1 i guzikiem przyspieszasz od B1 do B4 a w razie czego zwalniasz żółwiem do B1.
Czyli w Zetorze masz automatycznie na najszybszym półbiegu w każdym biegu a w JD na najwolniejszym.

Edytowany przez danielhaker, 11 grudzień 2011 - 21:18.

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#10 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 21:23

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) No chyba że masz zwykłe PQ-tam masz ten bieg na którym zostawiłeś ciągnik.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Dzisiaj, 11:31
  •  

#11 Share gajor24

gajor24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2011 - 08:30

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) aha czyli to samo co w jelonku. tylko ze jelonej ma tak ze przyspiesza a w zetorku masz ze idzie w dół tak. tez niby efekt automatu. bo to mi sie podoba ze smigasz szybkim biegiem. i jak cie telepie na drziurach to nie przegło i reduka tylko wciskasz przycisk i reduka na doł :)

#12 Share MgrLukash

MgrLukash

    Never Cut My Wings

  • Members
  • PipPipPip
  • 1643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Eastern Poland(Восточная Польша)
  • Zainteresowania:Bezinteresowne

Napisany 12 grudzień 2011 - 12:06

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) To i ja się dokleje :P

W jaki sposób zmienia sie predkosc WOM w Forterze?
Czy jest dostepna predkośc 540E?
Jak bardzo użyeczna jest 4 polowa? bo wiem że do tyłu nie ma 4 przełożenia <_<
♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

#13 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 12 grudzień 2011 - 13:55

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Ja polowych uzywam tylko do wyjeżdżania do garazu

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#14 Share gajor24

gajor24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2011 - 15:29

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) bo tak sie zastanawiam ze skrzynia ma 24 do przodu a na dzwigni widac tylko 4 :) to kazdy bieg ma 6 połbiegow i właczaja sie autoatycznie po wciskaniu przyciska H lub L

#15 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 12 grudzień 2011 - 15:43

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Masz 4 polowe i 4 szosowe biegi. Na każdym biegu masz 3 półbiegi (pełny bieg, raz zwolniony i dwa razy zwolniony). 4 biegi*2 stopnie (szosowe i polowe)*3 półbiegi= 24 biegi do przodu ;)

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#16 Share slawny

slawny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 369 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2011 - 16:48

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) predkosc walka zmienia sie przez pdwrocenie koncowowka walka yulko suprise z drugiej strony jest 21 wpustow, ale ja sobie inaczej z tym poradzilem:) wystarczy zatkac w walku otwor:) ja sobie tulejke dorobilem. z tego co patrzylem w katalogach to 540e mozna wziac zamiast 540, dla mnie troche glupio bo lepiej by bylo zamiast 1000.

#17 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6745 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)
  • Zainteresowania:fotografia, muzyka, motoryzacja, lotnictwo :p

Napisany 12 grudzień 2011 - 17:27

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Mógłbyś dokładniej opisać jak zmieniasz prędkość wałka na 1000?

Mój kanał na YouTube http://www.youtube.c...ser/danielhaker

KUPIĘ SŁOMĘ. SIEDLCE, ŁOSICE, ŁUKÓW, MIĘDZYRZEC PODL.


#18 Share serek244

serek244

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 12 grudzień 2011 - 19:52

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów)

Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Bierz jelonka albo jakiś inny ciągnik forterra to wyjątkowo nieudany ciągnik. Jestem użytkownikiem forterry 650 motogodzin awaria goni awarię, w transporcie skacze, dużo pali.

#19 Share gajor24

gajor24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2011 - 20:06

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów) Dzisiaj, 11:31
  •  

#20 Share serek244

serek244

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 12 grudzień 2011 - 20:19

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów)

wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Pękające węże faktycznie zdarzają się w każdym ale np. wymiana sprzęgła po 600 motogodzinach to już tylko w nowych zetorach.

Podobne tematy