gajor24

Forterra pytanie (wyjaśnienie schematu biegów)

Polecane posty

gajor24    1

Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnikPPL    0

W forterze jest skrzynia 4-biegowa z 2 żółwiami - namacalnie rzecz ujmując po włączeniu np. jedynki masz do dyspozycji 2 żółwie czyli dwukrotnie możesz zwolnić i odwrotnie - powrócić do pełnej jedynki i taj na każdym z 4 biegów. Jest również tzw preselekcja - czyli po włączeniu pewnego przycisku podczas zmiany biegów (wciskaniu sprzęgła) włączają ci się 1 półbieg na każdym biegu(tzw. polówki - interpretacja własna), bardzo przydatne podczas transportu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

można, tylko taka preselekcja jest przydatna do rozpędzania się a nie zwalniania, bo przy zmianie biegu głównego na wyższy mamy mniejszy przeskok predkości bo tylko o jeden półbieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Kolego @gajor nie obrazisz sie jak podepnę się pod twój temat. :P A wiec jak to jest ze spalaniem Fortki 90?? Brdzie większe niż w Proxie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

to jak to jest. bo wiecie jeździłem w takiej budzie co byłą podczepiana pod jelonka i miałem uczucie ze facet w jelonku ma automata bo jedzie i zara szarpie zmiana na półbieg i przyspiesza. a to sie okazuje ze włączasz sobie byle jaki bieg np najwyższy i ruszasz jedziesz np 10km/h zaś dusisz przyciski bez sprzęgła i przerzuca na wyższy jakby automat jest chyba max do 3 razy. i zaś jak zwalniasz i czujesz ze muli to dusisz żółwia i przeskakuje na niższe jak śmigasz po asfalcie. czyli tak jakby automat forterrka tez tak ma bo widze na drążku na zdjęciach z boku dwa przyciski H i L czy to znaczy ze wrzucam np 3 i ruszam i słyszę ze juz max predkosc to dusze H i sam przerzuca na wyższy półbieg?? bo mi sie to spodobało ze bez wduszania sprzegła dusisz a tu zmiana

Edytowano przez gajor24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Nie zrozumiałeś. Masz 4 biegi na których możesz 2 razy zwolnić przyciskiem żółwia (L chyba) i z nich powrócić do pełnego biegu zającem (przyciskiem H)

A w JD jest tak że wrzucasz zakres B i masz od razu na B1 i guzikiem przyspieszasz od B1 do B4 a w razie czego zwalniasz żółwiem do B1.

Czyli w Zetorze masz automatycznie na najszybszym półbiegu w każdym biegu a w JD na najwolniejszym.

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No chyba że masz zwykłe PQ-tam masz ten bieg na którym zostawiłeś ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

aha czyli to samo co w jelonku. tylko ze jelonej ma tak ze przyspiesza a w zetorku masz ze idzie w dół tak. tez niby efekt automatu. bo to mi sie podoba ze smigasz szybkim biegiem. i jak cie telepie na drziurach to nie przegło i reduka tylko wciskasz przycisk i reduka na doł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

To i ja się dokleje :P

 

W jaki sposób zmienia sie predkosc WOM w Forterze?

Czy jest dostepna predkośc 540E?

Jak bardzo użyeczna jest 4 polowa? bo wiem że do tyłu nie ma 4 przełożenia <_<


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

bo tak sie zastanawiam ze skrzynia ma 24 do przodu a na dzwigni widac tylko 4 :) to kazdy bieg ma 6 połbiegow i właczaja sie autoatycznie po wciskaniu przyciska H lub L

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

predkosc walka zmienia sie przez pdwrocenie koncowowka walka yulko suprise z drugiej strony jest 21 wpustow, ale ja sobie inaczej z tym poradzilem:) wystarczy zatkac w walku otwor:) ja sobie tulejke dorobilem. z tego co patrzylem w katalogach to 540e mozna wziac zamiast 540, dla mnie troche glupio bo lepiej by bylo zamiast 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Witam przymierzam sie do zakupu nowej forterry. i pytanie nietypowe. a wiec dzis byłęm na polowaniu i nie mieli kierowcy do John Deere. wiec posadzili mnie. i pytanie takie. bo jak wciaskasz bieg obojetnie jaki np E bo w jelonku nie ma numerycznie tylko alfabetycznie. i jedziesz na tym E i na dzwigni masz dwa przyciski zólwia i zajaca. i jak jedziesz i naduszisz zajaca to automatycznie zmienia bieg na wyższy a jak zówia to na nizszy niby to połbiegi. i czy w forterze tez taj jest?? czy raczej jak w ursusie starym 1 2 3 i 4 bez zadnych takich bajerów. chodzi o to ze wciskasz bieg i zas na nim zmieniasz automatycznie sobie ze szybcie i wolniej. prosze o odpiwedz.

Bierz jelonka albo jakiś inny ciągnik forterra to wyjątkowo nieudany ciągnik. Jestem użytkownikiem forterry 650 motogodzin awaria goni awarię, w transporcie skacze, dużo pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

wiesz nie stac mnie zbytnio na jelonki. musze zamknac sie w 300tys. a ciagnik z turem i do tego przyczepa za 50tys. a kazdy jest awaryjny akurat w ta niedziele jelonkowi pękł wąz i wypluł cały olej.

Pękające węże faktycznie zdarzają się w każdym ale np. wymiana sprzęgła po 600 motogodzinach to już tylko w nowych zetorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

ale na gwarancji. popadało wam. i macie ten najnowsze czy te starsze z małmi lampami z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    25

Koledzy nie chcę nikogo ganić ale 4 - 5 ostatnich wypowiedzi jest na poziomie wczesnego gimnazjum bez żadnego ładu ani składu, czy tak ciężko się trochę wysilić i napisać kilka rozwiniętych i poprawnie złożonych zdań ?

 

Jeśli ciągnikami jeździcie tak samo jak piszecie to nic dziwnego, że wam pada sprzęgło czy skrzynia.

 

Co do samej Forterry jak i innych ciągników tyczy się zasada jak dbasz tak masz.

Nie umiesz użytkować, konwerwować i dbać o ciągnik to miej pretensje tylko do siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

ale na gwarancji. popadało wam. i macie ten najnowsze czy te starsze z małmi lampami z przodu

Sprzęgło i uszczelniacz w przednim napędzie już po gwarancji.Zetor z 2008 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

a jeszcze jedno pytanie. czy nowa forterra ma amortyzowane przednie zawieszenie?? bo jelonek nie miał tylko sztywne i nak podskakiwał na polnych ze az ciezka jazda była.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj