Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt z Vario


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dymas05

dymas05

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2011 - 20:51

Fendt z Vario Mam pytanie jak obsługuje się skrzynię vario na czym polega ona czyli jakie czynności wykonuję na tej dźwigni bo jak oglądam filmy to niema tam żadnego tłumaczenia.Proszę o odpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt z Vario Dzisiaj, 12:35
  •  

#2 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 05 grudzień 2011 - 21:19

Fendt z Vario A o jaki model chodzi ?

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...


#3 Share kgbck

kgbck

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 05 grudzień 2011 - 22:26

Fendt z Vario jaki model ?!

#4 Share dymas05

dymas05

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2011 - 18:29

Fendt z Vario Fendt 409 vario

#5 Share kgbck

kgbck

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 06 grudzień 2011 - 20:35

Fendt z Vario ja nieslyszalem o fendt 409 :)

#6 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 06 grudzień 2011 - 22:30

Fendt z Vario Jest seria 409. Konedata

#7 Share BARABUS

BARABUS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WLKP

Napisany 07 grudzień 2011 - 11:24

Fendt z Vario Vario to Vario, wszystkie się obsługuje tak samo :P , różnice są właściwie w wersjach z TMS lub bez

jeżeli nie ma TMS to jazda odbywa się za pomocą joysticka, pchasz do przodu jedziesz do przodu i na odwrót, obrotami sterujesz za pomocą pedału gazu, ruch w lewo-zmiana kierunku jazdy, ruch w prawo uaktywnienie tempomatu

jeżeli jest TMS to do tego co napisałem powyżej dochodzi jeszcze:
- jazda za pomocą pedału jazdy TMS, czyli wybierasz kierunek jazdy i wciskasz gaz... ciągnik się rozpędza i sam sobie dopasowuje obroty do obciążenia, coś na styl skrzyni automatycznej
- jazda za pomocą joysticka TMS, czyli pchasz joystick do przodu i ciągnik się rozpędza sam dodając sobie obroty do obciążenia

o chyba na tyle... chyba nic nie pomyliłem :rolleyes:

#8 Share kosti68

kosti68

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 528 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2011 - 18:23

Fendt z Vario

ja nieslyszalem o fendt 409 :)


To malo jeszcze slyszales ;)
Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

#9 Share kgbck

kgbck

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 07 grudzień 2011 - 20:11

Fendt z Vario No faktycznie ale juz niedostepne ja zaczelem kupowac nowe fendy w 2007roku od 312 i niebylo juz wtedy 409 nawet niewiedzialem ze istanialy :)wczesniej sie tym nieinteresowalem:) teraz sa bodajze od 411 do 415

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt z Vario Dzisiaj, 12:35
  •  

#10 Share BARABUS

BARABUS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WLKP

Napisany 08 grudzień 2011 - 21:41

Fendt z Vario Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.
Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:
- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,
- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,
- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P
Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy
GO
- opuść siewnik
- włącz WOM
- obroty MAX (ustawione na 1750)
END
- wyłącz max obroty
- wyłącz WOM
- podnieś siewnik
- przerzuć znacznik

... tak mniej wiecej

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

#11 Share F1traktors

F1traktors

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie, Olesno
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 10 grudzień 2011 - 17:54

Fendt z Vario @Barabus Z tego co ja swoja 312 robiłem trochę z beczkowozem to ustawiam obroty na 1000 i pompa w beczkowozie ma 540 i mam obroty ustawione na 1050. Ja tam wole joyem jeździć ale na pedale też się da, jedziesz a obroty masz te same. tylko nie wiem jak byś troche przekroczyłbyś prędkość to by obroty nie wzrosły tego nie wiem.

#12 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 grudzień 2011 - 20:52

Fendt z Vario F1traktors jeżeli chodzi o beczkowóz to masz takie same problemy co wojtek0515??? Jeżeli jedzie z beczką to zwalnia jest coś takiego u Cb?

#13 Share F1traktors

F1traktors

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie, Olesno
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 11 grudzień 2011 - 09:15

Fendt z Vario @zetorek1234 Muszę powiedzieć że nie wiem. Ja tam często z beczkowozem nie jeżdże, więc nie wiem jak to wygląda.

#14 Share satanislaw

satanislaw

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2011 - 11:10

Fendt z Vario

Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.
Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:
- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,
- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,
- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P
Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy
GO
- opuść siewnik
- włącz WOM
- obroty MAX (ustawione na 1750)
END
- wyłącz max obroty
- wyłącz WOM
- podnieś siewnik
- przerzuć znacznik

... tak mniej wiecej

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

Elo Ziom. Ja na codzień śmigam nowym 824, używałem go w tym roku między innymi do siewu pszenicy. Siewnik mam całkiem podobny, również brona aktywna i nabudowany siewnik pneumatyczny.
No ale do meritum, jeżeli masz zakres pierwszy (czyli polowy) wrzucony na skrzyni to zwalnianie dżojem bez używania hamulca jest dozwolone(przynajmniej tak twierdził jeden z pracowników fendta na eurotur w tym roku), ja tak robiłem i póki co wszystko gra.
Ale ten sam facet podpowiedział mi całkiem inne i w moim mniemaniu znacznie lepsze rozwiązanie.
Używając Ti ustawiasz sobie sekwencje zdarzeń w której wplatasz załączenie tempomatu np.C1. Manewrując na polu masz cały czas sterowanie pedałem gazu(ja zawsze mam włączony TMS), więc możesz sobie z aptekarską dokładnością dawkować prędkość na uwrociach bez zbędnych szarpnięć, poezja jednym słowem. Wjeżdżając w przejazd roboczy opuszczasz siewnik, resztę funkcji typu załączanie wałka i wkręcenie się ciągnika na żądane obroty ustawiasz od procentowego położenia tylnego podnośnika. Na koniec zostaje załączenie tempomatu, które w Ti ustawiasz od przejechanego dystansu, zagłuszmy: od naciśnięcia "go" masz przejechać dwa mety by tempomat się uaktywnił.
W ten sposób masz cały czas sterowanie nogą a jedziesz w przejeździe roboczym ze stałą prędkością bez nadwyrężani nogi, wsłuchując się w głośno grające radio lub aksamitną pracę twojego Variata ;).
Co do kończenia przejazdu, nic prostszego. Wciskasz do końca pedał gazu co skutkuje automatycznym zrzuceniem tempomatu przez ciągnik, więc w sekwencji końcowej Ti nie musisz już uwzględniać wyłączenia tempomatu. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to maksymalna prędkość którą masz aktualnie ustawioną na pedale gazu. Z doświadczenia wychodzi mi że najlepiej przy prędkości roboczej 10km/h ustawić na pedale 8km/h, ciągnik lekko zwolni po wciśnięciu pedału przez ciebie na końcu pola, ty masz zaś pełną "pedałową" władze nad ciągnikiem ;]. Wciskasz "end" i spokojnie "pedałując" nawracasz.
podstawa to mieć większy traktor niż sąsiad i szerszą łopatę ;]

#15 Share BARABUS

BARABUS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WLKP

Napisany 11 grudzień 2011 - 18:41

Fendt z Vario jest dokładnie tak jak piszesz, zdążyłem już zapoznać się z Variotronikiem :P generalnie chodzi o to iż jazda z pedału jazdy jest wygodniejsza na uwrociach, bo tak to trzeba ciągle machać tym Joystickiem, a tak dusze tylko pedał jazdy lub puszczam i tyle, ewentualnie zarzucam tempomat i wio B)

co do zwalniania Joyem to się zgadza, jest to dozwolone (pisze nawet w instrukcji) zwalniać można, przyśpieszać nie ;)

No nic, trzeba poczekać do wiosny i zobaczymy, do tej pory jeździłem na Joyu i jakos dawałem sobie radę, jednak dla ojca to już troche magi, on tylko z pedału jazdy porusza się Fendtem, a czasami przydało by się jakby mnie zmienił :D

#16 Share kgbck

kgbck

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 15 grudzień 2011 - 20:41

Fendt z Vario Kolego ustawiasz sobie w variotronic ze jak opuszczasz siewnik agregat to automatycznie wlacza ci sie wom i automatycznie rozpedza sie do 1000obrotow ja tak sieje 5 rok nigdy nieuzywalem dzojstkia tylko gaz nozny na dzojstiku naciskam tylko start wiedz opuszcza siewnik wlacza wom dodaje gazu do 1000obrotow a moge jezdzic nawet 1 kilometr na godzine ale 1000obrotow mam non stop jak jestes gdziesz z okolic glogowa to ci to moge poustawiac .A moj tato jak juz mnie zastepuje to tez umie tylko na gazie .PS mam Fendta 820

Edytowany przez kgbck, 15 grudzień 2011 - 20:41.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt z Vario Dzisiaj, 12:35
  •  

#17 Share jacek1296

jacek1296

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:motoryzacja.sport

Napisany 22 styczeń 2012 - 13:47

Fendt z Vario Podepnę się pod temat.Interesuje mnie fendt z serii 400 z vario.Czy w serii 400 i serii 700 jest ta sama skrzynia(obie vario, ale czy te same, czy 700 ma większą?).Czy przy 400 też raczej nie kupować z numerem poniżej 2000? W jaki sposób sprawdzić błędy(tak krok po kroku).Na co jeszcze zwrócić uwagę?(pomijając rzeczy typowe dla każdej marki)

Podobne tematy