master20002

Co sprawdzić przed sezonem

Polecane posty

Exx    7

ja dopasowałem w tamtym roku w sklepie te gumki i jak na razie sucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Jakim olejem zalać silnik, dość wymęczony już tzn. ciśnienie coś traci. oleju nie bierze .

 

Turdusa, czy może gęstszy orlenowski 20W50, tak w ogóle który jest lepszy 15W40 czy 20W50?

Mam też możliwośc kupna Mobila bodaj Delvack po 8,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@pasiu66 zawór od ciśnienia oleju znajduję się koło filtra oleju.Korek na klucz 34 wykręć go obejrzyj dokładnie jak będzie widać na grzybku wżery to go wymień.Kosz koło 80 zł wraz ze sprężyną.Jak nadal będzie to samo to podłóż podkładkę a dokładnie pasuję 1 grosz i lub 2 podkładki i ciśnienie się podniesie. :) To samo tyczy się kolegi @pawlus224 .Ten zawór się zużywa a sprężyna pod wpływem temperatury traci swoją wartość.A jest to jedyny zawór redukcji ciśnienia w silniku sw 400. :rolleyes: Pozrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    6

Prosze o pomoc

kupiłem nowy pas klinowy do Napędu przekładni bezstopniowej nagarniacza HJ 1270 i wydaje się za krótki talerze mam na maksa rozszeżone i pas spoczywa na srubach od naciągu talerzy ,naciągniety do granic mozliwości i nie ma mozliwości skręcenia tych talerzy, szukam w internecie jakiś dłuższych pasów i nastepna to dopiero HJ 1430 a może macie u siebie własnie taką długość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@Poznaniak a gdzie masz tą przekładnie na końcu hedera czy koło przenośnika.Jak koło przenośnika to pasek do starego typu tak jak napisałeś HJ 1430 a HJ 1270 jest do przekładni na boku koło napędu targańca inaczej mówiąc nowego typu :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@Poznaniak - na górnym kole talerzowym ustawiasz luz taki że pas ma być w miarę luźno i kropka. U siebie mam tak naciągnięty, że jak szarpę nim na środku to jest gdzieś 2-3cm luzu i jeszcze się nie zdarzyło żeby się poślizgnął.Śruby z nakrętek (tam gdzie są te sprężyny) wystają po 1cm. Luz MUSI BYĆ. Jak nie to zmień pas.

 

Kiedyś mi pas wskakiwał na te dolne śruby to skręciłem trochę je aby tylko nie wskakiwał a chodził po najmniejszym obwodzie(zależy mi na małych obrotach), trzeba je równo skręcić, bo będzie nierówny ścisk pasa.

Problemem może też być u ciebie ustawianie naciągu na niepracujących kołach, co jakiś czas przy naciąganiu/luzowaniu pasa włączaj heder i zmieniaj prędkość nagarniacza żeby pasek mógł się ułożyć.

 

Dobrze że jest dłuższy pasek to sobie go kupię, bo mam problem z za szybkim nagarniaczem.

edit: postawiłem w jednym miejscu przecinek "," żeby jakiś moderator się nie przyczepił...

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Możesz jak najbardziej, więcej ludzi zobaczy i o to chodzi.

Klikam na link w pw to wyskakuje błąd 404 - strony nie znaleziono.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    6

Panowie w sklepie internetowym grene są dwie długości HJ 1430 i HJ 1460 i wolałbym kolejnej 100zł nie wyrzucać w błoto tylko kupić taki jaki powinien być, choć tu te 3cm chyba nie robią takiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Może myślał że od wolnej jazdy spalasz tyle a nie tyle nawiązując do brania oleju, ale na forum można sobie tylko gdybać, jak się nie widzi to raczej nie można oceniać człowieka po tym co napisze w internecie.

 

Co do alternatora: samemu w tym alternatorze możesz sprawdzić tylko to czy nie ma przebicia i est przepływ od szczotki do szczotki, jeśli będzie zwarcie to już tego nie zbadasz trzeba dać elektrykowi co wie jak, będzie chyba potrzebny miernik z pomiarem oporności, bo określona ilość drutu stawia pewny opór a jaki to trzeba sprawdzić na sprawnym alternatorze.

A i diody tak samo można sprawdzić: jest tam alternator 6cio diodowy, 3plusowe i 3 minusowe (3fazy) i te 3 będą puszczać prąd w jednym kierunku a 3 w przeciwnym do tamtych, sprawdź to prostownikiem do 12v i żarówką podłączając szeregowo powinna się świecić, a odwrotnie czyli żarówka z drogiej strony, nie powinna.

 

Co do oleju samo powiedzenie że Turdus jest lepszy od Superolu jest wiadome, tylko Superol CC dzielimy jeszcze na CC30 i CC40 i ten drugi lepiej zalać (jeśli już ktoś się zdecyduje na ten chłam) gdyż jest gęstszy i lepszy na upały niż Superol CC30 tzw. "czarna woda".

Jest też Superol Jakości CD jeszcze lepszy od CC a mianowicie CD15W40 ale i tak nie będzie lepszy od Turdusa czy innego, wiadomo droższego.

 

U siebie przy wymianie filtra hydrauliki (bizon '88) mam problem z kupieniem tych trzech gumek, uszczelniającej kielich, nad i pod wkładem filtra, co zrobić, czy rzeczywiście nie ma ich w sprzedaży?? Wkład filtru był sam, bez żadnych gumek...

 

 

Będę niedługo wymieniał filtr hydrauliki a mam go nie taki jak powinien być a puszkowy wymienny (koszt jego to 60 zł około) , nie wiem czy jest dopasowany czy coś jest dołożone (ktoś pisał ,że jakas głowiczka od rekorda) , jeśli jest taka potrzeba to mogę bez problemu w tym tygodniu zrobić zdjęcie głowiczki bez filtru (typ filtra 7SL 180 P10 -> zamiennik 51858 )

 

 

Co do przekładni przyspieszacza motowideł też mam z tym problem - za krótkie śruby (3 sztuki) i koła nie mogą się rozejść , kolego @poznaniak mógłbyś zrobić fotkę tej przekładni (głównie dolne koło) od lewej strony hederu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Z tą głowiczką (co dochodzą przewody) od Rekorda jak ktoś pisał to też tam była cała puszka wymienna.

U siebie mam kielich i kupiłem wkład papierowy, który jest o wiele tańszy niż wkład zespolony z kielichem, a tą kwadratową uszczelkę uszczelniającą kielich zastąpię jakimś grubym o-ringiem, a tamte 2 szerokie jakoś jeszcze pochodzą.

Jeśli mieszkacie w okolicach Kutna polecam sklep Alfa-Tech na ul. Łęczyckiej w Kutnie.

Mają tam dosłownie wszystko z łożysk, uszczelniaczy, o-ringów, pasów klinowych i nieklinowych do każdej maszyny i nie tylko, tańsze, droższe, lepsze i gorsze ;)


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Witam.

 

Wcześniej wspominałem, że kupiłem nowy orbitrol tylko jest troche inny niż ten co miałem. Mianowicie to stary był starego typu a nowy już ma wszystkie węże z jednej strony. Teraz pytanie, czy potrzebna jest ta nakładka regulująca ciśnienie? chodzi mi o tą kostkę przychodzącą przed węzami na samym orbitrolu (zorientowani będą wiedzieć o co chodzi), czy może on ma juz wbudowany ten regulator ciśnienia? Kogo się nie zapytam to mówi co innego...

 

pozdrawiam

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mam orbitrol z 4 przewodami z jednej strony i ta kostka musi być, bo inaczej to nie wkręcił byś tych 4 przewodów(2 do siłownika, zasilanie, przelew). Ta kostka jest przykręcana na dwie śruby z łbem imbusowym(sześciokątnym wewnętrznym) i między nią a orbitrolem są 4 o-ringi, w sklepie ci dopasują, ja założyłem odrobinę grubsze niż oryginalnie i teraz nic nie leci.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Podam z doświadczenia. Podłączenie orbitrola bez tej kostki skutkuje tym, iż ciężko opanować kierownicę, trzeba cały czas kontrować szczególnie na drodze jak się szybciej jedzie (tak jakby był duży luz w układzie kierowniczym).

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

No dobra, ale czy bez tej kostki nie po wywala mi uszczelek? Dzwoniłem do producenta i mówił że nic więcej nie trzeba bo wszystko jest wbudowane w środku. Aha, w jednej z dziur do wkręcania końcówki jest dławik. Po co on jest? Trzeba jakąś specjalną końcówkę na wężą?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asdfik    0

Na zużytym silniku dawniej jeździli na CB-50. Ja polecam Disel 2 20W-50. Ciśnienie piękne jak coś nie tak, wymienić sprężynę i zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Dziś zainwestowałem w bizona 1500zł ;)

 

Olej silnikowy : superol CD (zamiennik Falco) [187zł/20litrów]

olej hydrauliczny hydrol c-hl 68 < tak jak koledzy radzili [217zł/30litrów]

Pas odrzutnika słomy (trójpas młocarni po mojemu) 225 zł

pas jezdny 285zł

 

(może komuś przydadzą się ceny)

 

Siłownik już z wymienionymi uszczelniaczami , mimośród targańca założony , teraz czekam tylko na filtr hydrauliczny i biorę się za wymianę olei i innych częsci :) <- tu nasuwa się moje pytanie czy wymiana oleju hydraulicznego polega tylko na spuszczeniu oleju ze zbiornika czy trzeba go spuścić gdzieś niżej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizonek1    1

Najszybciej zeszedł by przy którymś siłowniku, tylko nie wiem, czy na zgaszonym silniku przejdzie przez otwarty rozdzielacz... Ale powinno. Np przy siłowniku podnoszenia zespołu żniwnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dobrze by było rozgrzać olej, tzn. uruchomić silnik i operować hydrauliką i kierowaniem, będzie wtedy rzadszy i szybciej i dokładniej spłynie, chcesz wymienić dokładnie olej to musisz z każdego siłownika spuszczać, bo olej pod górkę nie podleci.

Np. odkręcając tylko najniżej położony punkt czyli jak napisał Bizonek1 to olej dalej pozostanie w rurkach i siłowniku od kierowania i prędkości jazdy; podnoszenia, prędkości, wysuwu motowideł i ew. od cofania pochyłego co sumując robi się spora ilość starego oleju :(


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Tak właśnie czytałem w instrukcji obsługi (z linku który wczesniej podałeś) ze należałoby wypłukac układ 10litrami nowego oleju , znowu spuścić i dopiero zalac nowy ...

...tylko mi to dość drogo zacznie wychodzić , bo oleju w układzie jest tyle ze nie da się podniesc gardzieli ani skręcac kołami (wyciekł przez zimę siłownikiem) , gdybym wiedział jesienią ze na pewno bede go teraz wymieniał to poodkręcałbym (poluzował) węże przy siłownikach i pewnie wtedy by dużo więcej go wyciekło , nie trzeba by się bawić w płukanie itp. ;) A tak to robią się z tego poważne ilości oleju do kupienia i chyba pójdę na łatwiznę , spuszczę co się da ,wymienię filtr , zaleje nowym a w przyszłym roku lub za 2 lata wymienię znowu ten olej ...

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@pawlus wiesz gdzie za rozdzielaczami jest regulator przepływu do orbitrola? na dole tego regulatora jest najgrubsza rurka, to powrót, spuść olej, podstaw pod regulator wiaderko, odkręć ten przewód i zostaw na noc, zleci max 3-4l, dla mnie bezsensowna ilość aby się z nią bawić. Ja mam zamontowaną rurkę spustu oleju ze zbiornika, zrobić zdjęcie?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Wiem chyba o co Ci chodzi , to jest taka niewielka kostka pomiędzy filtrem oleju a rozdzielaczami ?

 

Ze zbiornika już spuściłem (mogli fabrycznie zrobić taką rurkę jak mówisz jak spust oleju z silnika i by było wygodniej) , na początku myślałem ze wszystko zejdzie ze zbiornika przewodem dopływowym do pompy , ale nic nie poleciało , patrze do zbiornika widzę ze oleju sporo bo światło się odbija , odkręciłem korek , zeszło jakieś 7 litrów , około 3 litrów zeszło z przewodu od siłownika (rozdzielacz ustawiony na podnoszenie hederu) , jakąś litrę oleju było w filtrze .

 

Planuję jeszcze uruchomić silnik i podstawić coś pod podstawę filtra a filtr wymontowac , myślę ze coś powinno jeszcze ściec w ten sposób ...

 

Tą rurkę którą mi radzisz będzie sens wtedy odkręcać , czy już nie ma potrzeby ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj