Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co sprawdzić przed sezonem


505 odpowiedzi na ten temat

#61 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2012 - 22:12

Co sprawdzić przed sezonem @master20002 środkowy talerz na wariatorze jest przesuwny. sprawdź jaki na nim jest luz i tak jak kolega Harnas88 napisał ale nie wiem czy jest warto bo nowe pierścienie są już ze zwykłej stali a nie utwardzanej jak w oryginale a może masz za mocno pasy po naciągane i zimą wariator przyrdzewiał paski się na ciągły i teraz się grzeją :) Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 17:58
  •  

#62 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 04 maj 2012 - 08:15

Co sprawdzić przed sezonem Dobra. Dzięki za porady. Nie chciałbym kupować nowej przekładni bo jej cena powala. Jak znajde chwile czasu to do niej zaglądne i napisze jak to wszystko wygląda.

Pozdrawiam
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#63 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 24 maj 2012 - 07:16

Co sprawdzić przed sezonem Witam.

Z przekłądnią się już uporałem, przyczyna grzania tkwiła w tym, że nie była w lini prostej z kołem silnika i lekko pasy krzyżowało. Teraz kolejna rzecz. Zacząłem rozbierać sprzęgło. Pewien stary kombajnista powiedział mi, że wystarczy odkręcić ten kołnież od ramy i śruby na nim te do okoła. Zrobiłem tak i to nic nie dało... Odkręciłem koło pasowe ale nie chce zejść... Niby jest sklinowane ale w miejscu klina nic nie ma... co tam jest?? jakiś segier czy ciągnąć na "hama"?? I kolejna sprawa, wczoraj zaczęło mi sadzić olej z pod kolumny kierowniczej. Patrzyłem na schematy i tam nie powinno nic lecieć bo nie ma z czego.

Bardzo proszę o jakąś wskazówke...

Pozdrawiam

Edytowany przez master20002, 24 maj 2012 - 07:17.

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#64 Share JanuszM6040

JanuszM6040

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Węgrowa

Napisany 24 maj 2012 - 13:07

Co sprawdzić przed sezonem Sprzęgło musi zejść po odkręceniu tego dekla (12śrub) nie trzeba zdejmować samego koła pasowego zejdzie z deklem i wałkiem , postukaj trochę młotkiem bo potrafi się zaklinować na zatoczeniach.
Kolumna kierownicza może cieknąć bo jest tam orbitrol a do niego dochodzi olej pod ciśnieniem.

#65 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 25 maj 2012 - 12:36

Co sprawdzić przed sezonem Witam. Udało mi się wczoraj sciągnąć tą obudowę i całe sprzęgło. Jak wspomniałem kiedyś nieco wyżej, nie wysprzęglał wogóle. Przyczyną był bolec który wypadł z docisku przez co jedna z łąpek nie opierała się o łożusko wyciskowe. Przy okazji wymienię tarcze bo lekko jest zjechana i łożyska. Ponoć podchodzi tarcza od stara, prawdą?
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#66 Share JanuszM6040

JanuszM6040

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Węgrowa

Napisany 25 maj 2012 - 13:15

Co sprawdzić przed sezonem Zgadza się tarcza pasuje ale od stara28

#67 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 27 maj 2012 - 17:29

Co sprawdzić przed sezonem i przy okazji sprawdź sobie stan walka sprzęgłowego żebyś drugi raz nie rozbierał

#68 Share miturskir

miturskir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pulawy

Napisany 27 maj 2012 - 17:40

Co sprawdzić przed sezonem jakim olejem zalać układ hydrauliczny Z056?


Z056, nie ZO56

Edytowany przez Marcin91, 27 maj 2012 - 19:59.


#69 Share robert983

robert983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 384 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 maj 2012 - 18:55

Co sprawdzić przed sezonem Witam ja używam takiego[AGRO HL46] nie drogi i dobry olej cena około 50-60 zł za 5litrów.Nie chcę niczego reklamować poprostu go używam i nie narzekam na niego pozdrawiam

Edytowany przez Marcin91, 27 maj 2012 - 20:00.
post napisany kursywą


#70 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 27 maj 2012 - 19:09

Co sprawdzić przed sezonem Do hydrauliki ja używam zwykłego najtańszego oleju hydraulicznego i nigdy nie było z tym problemów. Nie oszukujmy się, bizon to stara konstrukcja i nie wymaga drogich olejów bo konstruktorzy bizona nawet o takich wtedy nie marzyli :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 17:58
  •  

#71 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 27 maj 2012 - 20:49

Co sprawdzić przed sezonem tez leje zwykły hydrauliczny i zero problemów

#72 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 28 maj 2012 - 19:56

Co sprawdzić przed sezonem Witam.

Ostatnio jak odpaliłem bizonka to zaczęło lać z orbitrolu. Dokładniej to z połączenia orbitrolu z tą podstawą kierownicy. Co to może być? tam są jakieś uszczelniacze? Da radę zrobić to samemu w domowych warunkach?

Pozdrawiam
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#73 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 29 maj 2012 - 20:12

Co sprawdzić przed sezonem Orbitrola nie znając nie zrobisz w domowych warunkach lepiej kup nowy na allegro bo koszt regeneracji jest podobny a nowy to nowy

#74 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 30 maj 2012 - 07:14

Co sprawdzić przed sezonem Chciałem uszczelnić też siłowniki bo wszystkie leją okropnie. Wystarczy zmienić te gumy co widać czy jest tam więcej elementów do wymiany? Czy może najlepiej wyjąć wszystkie i dać do zakładu żeby zregenerowali?
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#75 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 30 maj 2012 - 07:35

Co sprawdzić przed sezonem Jeśli gładzie siłowników są w miare dobrym stanie to wymień uszczelniacze, nie jest to trudne i koszt uszczelniaczy nie jest duży

#76 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 30 maj 2012 - 15:01

Co sprawdzić przed sezonem Specjalistyczny zakład tez trochę wola za regeneracje . Ostatnio za siłownik od przyśpieszenia zapłaciłem 75zl

#77 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 30 maj 2012 - 15:17

Co sprawdzić przed sezonem Tylko że same uszczelniacze do przyspieszacza to koszt około 30-40 zł

#78 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 31 maj 2012 - 07:35

Co sprawdzić przed sezonem Może mi ktoś napisać jak krok po kroku wymienić te uszczelniacze? Może się wydać komuś śmieszne i głupie to pytanie, ale nigdy tego nie robiłem, a nie chciałbym czegoś zespuć bo kilka stów drogą nie chodzi.
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#79 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 31 maj 2012 - 07:38

Co sprawdzić przed sezonem Zalezy jaki siłownik ale podobnie sie rozbierają
Wyciągasz to zabezpieczenie na końcu siłownika a później to wyciągasz wszystko w środku sa uszczelniacze

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 17:58
  •  

#80 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 04 czerwiec 2012 - 21:50

Co sprawdzić przed sezonem U mnie też leci z orbitrolu tylko nie z połączenia kolumny z orbitrolem a z miejsca połączenia tych stalowych rurek z orbitrolem i leci po nakrętkach tych rurek. W tamtym sezonie wymieniłem podkładki miedziane i wszystkie te rurki poskręcałem na idealnie czysto i dalej leci. Nie wiem już co zrobić, jest obrzygana cała gardziel <_< , przez zimowy spoczynek naleciało do ok 4 litrów oleju, a olej leję ten gęstszy, nie hl-46 tylko hl-68 luzem z beczki.

Jeśli byście wymieniali kiedyś pas napędu młocarni w Bizonie polecam wziąć ze sobą stary, iść do sklepu z pasami i kupić szerszy, grybszy i ząbkowany. Ja w jednym sklepie się pytałem to jak koleś sprzedaje pasy do Bizona to tylko właśnie takie, pozwala na uzyskanie szybszych obrotów, kosztuje 330 i jest produkcji niemieckiej ale zapomniałem nazwy firmy, jak go kupię to na pewno odpiszę i podam wymiary i nazwę.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Podobne tematy bizon super z056 przegląd sezon