Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co sprawdzić przed sezonem


505 odpowiedzi na ten temat

#181 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 01 lipiec 2012 - 09:36

Co sprawdzić przed sezonem @Poznaniak - na górnym kole talerzowym ustawiasz luz taki że pas ma być w miarę luźno i kropka. U siebie mam tak naciągnięty, że jak szarpę nim na środku to jest gdzieś 2-3cm luzu i jeszcze się nie zdarzyło żeby się poślizgnął.Śruby z nakrętek (tam gdzie są te sprężyny) wystają po 1cm. Luz MUSI BYĆ. Jak nie to zmień pas.

Kiedyś mi pas wskakiwał na te dolne śruby to skręciłem trochę je aby tylko nie wskakiwał a chodził po najmniejszym obwodzie(zależy mi na małych obrotach), trzeba je równo skręcić, bo będzie nierówny ścisk pasa.
Problemem może też być u ciebie ustawianie naciągu na niepracujących kołach, co jakiś czas przy naciąganiu/luzowaniu pasa włączaj heder i zmieniaj prędkość nagarniacza żeby pasek mógł się ułożyć.

Dobrze że jest dłuższy pasek to sobie go kupię, bo mam problem z za szybkim nagarniaczem.
edit: postawiłem w jednym miejscu przecinek "," żeby jakiś moderator się nie przyczepił...

Edytowany przez Junkers, 01 lipiec 2012 - 09:41.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 04:47
  •  

#182 Share Poznaniak

Poznaniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 11:14

Co sprawdzić przed sezonem nie wiem czy mogę tu umieścic link ze zdjęciem wiec wysłałem go wam na pw

#183 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 01 lipiec 2012 - 11:29

Co sprawdzić przed sezonem Możesz jak najbardziej, więcej ludzi zobaczy i o to chodzi.
Klikam na link w pw to wyskakuje błąd 404 - strony nie znaleziono.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#184 Share Poznaniak

Poznaniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 14:12

Co sprawdzić przed sezonem http://www.fotosik.p...a31b8a9973.html

#185 Share Bizonek1

Bizonek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzeziny k. Ropczyc/Podkarpackie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Muzyka, Elektryka

Napisany 01 lipiec 2012 - 18:37

Co sprawdzić przed sezonem Masz stary typ hedera więc powinien być ten dłuższy typ paska. 1470 bodajże.

#186 Share Poznaniak

Poznaniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 19:17

Co sprawdzić przed sezonem Panowie w sklepie internetowym grene są dwie długości HJ 1430 i HJ 1460 i wolałbym kolejnej 100zł nie wyrzucać w błoto tylko kupić taki jaki powinien być, choć tu te 3cm chyba nie robią takiej różnicy

#187 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 01 lipiec 2012 - 20:29

Co sprawdzić przed sezonem Według katalogu w tym typie hederu ma być 1460.

#188 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 01 lipiec 2012 - 21:55

Co sprawdzić przed sezonem

Może myślał że od wolnej jazdy spalasz tyle a nie tyle nawiązując do brania oleju, ale na forum można sobie tylko gdybać, jak się nie widzi to raczej nie można oceniać człowieka po tym co napisze w internecie.

Co do alternatora: samemu w tym alternatorze możesz sprawdzić tylko to czy nie ma przebicia i est przepływ od szczotki do szczotki, jeśli będzie zwarcie to już tego nie zbadasz trzeba dać elektrykowi co wie jak, będzie chyba potrzebny miernik z pomiarem oporności, bo określona ilość drutu stawia pewny opór a jaki to trzeba sprawdzić na sprawnym alternatorze.
A i diody tak samo można sprawdzić: jest tam alternator 6cio diodowy, 3plusowe i 3 minusowe (3fazy) i te 3 będą puszczać prąd w jednym kierunku a 3 w przeciwnym do tamtych, sprawdź to prostownikiem do 12v i żarówką podłączając szeregowo powinna się świecić, a odwrotnie czyli żarówka z drogiej strony, nie powinna.

Co do oleju samo powiedzenie że Turdus jest lepszy od Superolu jest wiadome, tylko Superol CC dzielimy jeszcze na CC30 i CC40 i ten drugi lepiej zalać (jeśli już ktoś się zdecyduje na ten chłam) gdyż jest gęstszy i lepszy na upały niż Superol CC30 tzw. "czarna woda".
Jest też Superol Jakości CD jeszcze lepszy od CC a mianowicie CD15W40 ale i tak nie będzie lepszy od Turdusa czy innego, wiadomo droższego.

U siebie przy wymianie filtra hydrauliki (bizon '88) mam problem z kupieniem tych trzech gumek, uszczelniającej kielich, nad i pod wkładem filtra, co zrobić, czy rzeczywiście nie ma ich w sprzedaży?? Wkład filtru był sam, bez żadnych gumek...



Będę niedługo wymieniał filtr hydrauliki a mam go nie taki jak powinien być a puszkowy wymienny (koszt jego to 60 zł około) , nie wiem czy jest dopasowany czy coś jest dołożone (ktoś pisał ,że jakas głowiczka od rekorda) , jeśli jest taka potrzeba to mogę bez problemu w tym tygodniu zrobić zdjęcie głowiczki bez filtru (typ filtra 7SL 180 P10 -> zamiennik 51858 )


Co do przekładni przyspieszacza motowideł też mam z tym problem - za krótkie śruby (3 sztuki) i koła nie mogą się rozejść , kolego @poznaniak mógłbyś zrobić fotkę tej przekładni (głównie dolne koło) od lewej strony hederu ?

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#189 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 02 lipiec 2012 - 08:39

Co sprawdzić przed sezonem Z tą głowiczką (co dochodzą przewody) od Rekorda jak ktoś pisał to też tam była cała puszka wymienna.
U siebie mam kielich i kupiłem wkład papierowy, który jest o wiele tańszy niż wkład zespolony z kielichem, a tą kwadratową uszczelkę uszczelniającą kielich zastąpię jakimś grubym o-ringiem, a tamte 2 szerokie jakoś jeszcze pochodzą.
Jeśli mieszkacie w okolicach Kutna polecam sklep Alfa-Tech na ul. Łęczyckiej w Kutnie.
Mają tam dosłownie wszystko z łożysk, uszczelniaczy, o-ringów, pasów klinowych i nieklinowych do każdej maszyny i nie tylko, tańsze, droższe, lepsze i gorsze ;)
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#190 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 02 lipiec 2012 - 10:31

Co sprawdzić przed sezonem Witam.

Wcześniej wspominałem, że kupiłem nowy orbitrol tylko jest troche inny niż ten co miałem. Mianowicie to stary był starego typu a nowy już ma wszystkie węże z jednej strony. Teraz pytanie, czy potrzebna jest ta nakładka regulująca ciśnienie? chodzi mi o tą kostkę przychodzącą przed węzami na samym orbitrolu (zorientowani będą wiedzieć o co chodzi), czy może on ma juz wbudowany ten regulator ciśnienia? Kogo się nie zapytam to mówi co innego...

pozdrawiam

Edytowany przez master20002, 02 lipiec 2012 - 10:32.

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 04:47
  •  

#191 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 02 lipiec 2012 - 18:05

Co sprawdzić przed sezonem Mam orbitrol z 4 przewodami z jednej strony i ta kostka musi być, bo inaczej to nie wkręcił byś tych 4 przewodów(2 do siłownika, zasilanie, przelew). Ta kostka jest przykręcana na dwie śruby z łbem imbusowym(sześciokątnym wewnętrznym) i między nią a orbitrolem są 4 o-ringi, w sklepie ci dopasują, ja założyłem odrobinę grubsze niż oryginalnie i teraz nic nie leci.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#192 Share grzepo

grzepo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów

Napisany 02 lipiec 2012 - 19:19

Co sprawdzić przed sezonem Podam z doświadczenia. Podłączenie orbitrola bez tej kostki skutkuje tym, iż ciężko opanować kierownicę, trzeba cały czas kontrować szczególnie na drodze jak się szybciej jedzie (tak jakby był duży luz w układzie kierowniczym).

Edytowany przez grzepo, 02 lipiec 2012 - 19:22.


#193 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 03 lipiec 2012 - 07:05

Co sprawdzić przed sezonem No dobra, ale czy bez tej kostki nie po wywala mi uszczelek? Dzwoniłem do producenta i mówił że nic więcej nie trzeba bo wszystko jest wbudowane w środku. Aha, w jednej z dziur do wkręcania końcówki jest dławik. Po co on jest? Trzeba jakąś specjalną końcówkę na wężą?
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#194 Share asdfik

asdfik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska wschodnia

Napisany 03 lipiec 2012 - 13:43

Co sprawdzić przed sezonem Na zużytym silniku dawniej jeździli na CB-50. Ja polecam Disel 2 20W-50. Ciśnienie piękne jak coś nie tak, wymienić sprężynę i zawór

#195 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 03 lipiec 2012 - 18:47

Co sprawdzić przed sezonem Dziś zainwestowałem w bizona 1500zł ;)

Olej silnikowy : superol CD (zamiennik Falco) [187zł/20litrów]
olej hydrauliczny hydrol c-hl 68 < tak jak koledzy radzili [217zł/30litrów]
Pas odrzutnika słomy (trójpas młocarni po mojemu) 225 zł
pas jezdny 285zł

(może komuś przydadzą się ceny)

Siłownik już z wymienionymi uszczelniaczami , mimośród targańca założony , teraz czekam tylko na filtr hydrauliczny i biorę się za wymianę olei i innych częsci :) <- tu nasuwa się moje pytanie czy wymiana oleju hydraulicznego polega tylko na spuszczeniu oleju ze zbiornika czy trzeba go spuścić gdzieś niżej ?

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#196 Share Bizonek1

Bizonek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzeziny k. Ropczyc/Podkarpackie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Muzyka, Elektryka

Napisany 03 lipiec 2012 - 20:31

Co sprawdzić przed sezonem Najszybciej zeszedł by przy którymś siłowniku, tylko nie wiem, czy na zgaszonym silniku przejdzie przez otwarty rozdzielacz... Ale powinno. Np przy siłowniku podnoszenia zespołu żniwnego.

#197 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 04 lipiec 2012 - 07:43

Co sprawdzić przed sezonem Dobrze by było rozgrzać olej, tzn. uruchomić silnik i operować hydrauliką i kierowaniem, będzie wtedy rzadszy i szybciej i dokładniej spłynie, chcesz wymienić dokładnie olej to musisz z każdego siłownika spuszczać, bo olej pod górkę nie podleci.
Np. odkręcając tylko najniżej położony punkt czyli jak napisał Bizonek1 to olej dalej pozostanie w rurkach i siłowniku od kierowania i prędkości jazdy; podnoszenia, prędkości, wysuwu motowideł i ew. od cofania pochyłego co sumując robi się spora ilość starego oleju :(
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#198 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 04 lipiec 2012 - 12:40

Co sprawdzić przed sezonem Tak właśnie czytałem w instrukcji obsługi (z linku który wczesniej podałeś) ze należałoby wypłukac układ 10litrami nowego oleju , znowu spuścić i dopiero zalac nowy ...
...tylko mi to dość drogo zacznie wychodzić , bo oleju w układzie jest tyle ze nie da się podniesc gardzieli ani skręcac kołami (wyciekł przez zimę siłownikiem) , gdybym wiedział jesienią ze na pewno bede go teraz wymieniał to poodkręcałbym (poluzował) węże przy siłownikach i pewnie wtedy by dużo więcej go wyciekło , nie trzeba by się bawić w płukanie itp. ;) A tak to robią się z tego poważne ilości oleju do kupienia i chyba pójdę na łatwiznę , spuszczę co się da ,wymienię filtr , zaleje nowym a w przyszłym roku lub za 2 lata wymienię znowu ten olej ...

Edytowany przez Marcin91, 04 lipiec 2012 - 15:50.
ortografia

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


#199 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 04 lipiec 2012 - 14:01

Co sprawdzić przed sezonem @pawlus wiesz gdzie za rozdzielaczami jest regulator przepływu do orbitrola? na dole tego regulatora jest najgrubsza rurka, to powrót, spuść olej, podstaw pod regulator wiaderko, odkręć ten przewód i zostaw na noc, zleci max 3-4l, dla mnie bezsensowna ilość aby się z nią bawić. Ja mam zamontowaną rurkę spustu oleju ze zbiornika, zrobić zdjęcie?
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 04:47
  •  

#200 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1982 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 04 lipiec 2012 - 21:32

Co sprawdzić przed sezonem Wiem chyba o co Ci chodzi , to jest taka niewielka kostka pomiędzy filtrem oleju a rozdzielaczami ?

Ze zbiornika już spuściłem (mogli fabrycznie zrobić taką rurkę jak mówisz jak spust oleju z silnika i by było wygodniej) , na początku myślałem ze wszystko zejdzie ze zbiornika przewodem dopływowym do pompy , ale nic nie poleciało , patrze do zbiornika widzę ze oleju sporo bo światło się odbija , odkręciłem korek , zeszło jakieś 7 litrów , około 3 litrów zeszło z przewodu od siłownika (rozdzielacz ustawiony na podnoszenie hederu) , jakąś litrę oleju było w filtrze .

Planuję jeszcze uruchomić silnik i podstawić coś pod podstawę filtra a filtr wymontowac , myślę ze coś powinno jeszcze ściec w ten sposób ...

Tą rurkę którą mi radzisz będzie sens wtedy odkręcać , czy już nie ma potrzeby ?

ZAKUPIĘ KOSIARKĘ ROTACYJNĄ FAMAROL 1,65M

WYŁĄCZNIE WOJĘWÓDZTWO LUBELSKIE .


Podobne tematy bizon super z056 przegląd sezon