Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co sprawdzić przed sezonem


505 odpowiedzi na ten temat

#161 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 2162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 28 czerwiec 2012 - 17:22

Co sprawdzić przed sezonem Od początku ? jak np. mój bizon jest 7 lat starszy ode mnie , mam go od roku to jaki Ja , czy 90% użytkowników którzy kupili wczesniej czy później używane bizony/kombajny (bo nie mają ich od nowości , lub nie robili kapitalnych remontów silnika) mogliśmy mić wpływ na to jakie oleje były stosowane ?

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Bizon Super Z056


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 60000.00 PLN
  • 20 maj 2017
Bizon z50


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 6700.00 PLN
  • 22 mar 2017
BIZON BS Z110


Zobacz ogłoszenia w kategorii Maszyny do zbioru: Kombajny zbożowe: Kombajny Bizon
  • 68000.00 PLN
  • 19 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 09:58
  •  

#162 Share donborys

donborys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grzęda Sokalska
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze
    motoryzacja
    nowe technologie

Napisany 28 czerwiec 2012 - 18:04

Co sprawdzić przed sezonem Dlatego biorą oleje. W większości mamy stare maszyny i nie mieliśmy wpływu na to jak były traktowane od nowości. Możemy tylko mieć nadzieję, że trafimy dobry egzemplarz.

#163 Share Bizonek1

Bizonek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzeziny k. Ropczyc/Podkarpackie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Muzyka, Elektryka

Napisany 28 czerwiec 2012 - 18:43

Co sprawdzić przed sezonem No ja kupiłem od drugiego właściciela, który miał go od '95 r. i co drugi sezon lał ELF'a. Zapewniał mnie, że silnik nie bierze oleju. Wlałem więc taki sam olej i kontrolowałem stan przez sezon i nie wziął ANI KROPLI. Ważne też jest, aby zaraz po zimie kombajn przepalić, aby te wszystkie części silnika się nasmarowały.

#164 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 28 czerwiec 2012 - 21:24

Co sprawdzić przed sezonem Srutu tutu :D poco do 30-sto letniego wiechcia lać olej za 20zł/L jak przez 25 lat chodził na oleju superol cb, bo lepszych wtedy nie było... poza tym garstka silników nie była robiona w bizonach, a olej żre każdy, w normie jest spalanie oleju to 0.8%ilości paliwa, czyli 200L ON(bak)-1.6L oleju, czyli jeżeli wam tak żre macie książkowe silniki :D mi kiedyś zarł 10L dziennie :D
@panczo napisał bym ci jak się reguluje ten regulator, ale ci nie napisze z przyczyn BHP, regulator to najczęstsza przyczyna pożarów bizonów, w razie jakichkolwiek problemów wymienia się go, najlepiej na właśnie elektroniczny, to twoje rozwiązanie złego odpalenia(gotowania akumulatorów) i nadmiernego ładowania, na pw na twoją odpowiedzialność mogę napisać jak się to reguluje, ale to na krótką metę...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#165 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2455 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2012 - 22:54

Co sprawdzić przed sezonem @pawlus224 na zimnym mam 4,5 a na gorącym 4.Manometr manualny nie elektryk. Zapewne rozchodzi ci się ze na zimnym masz 5 a na gorącym 3. Jeśli tak to wymień zawór pod filtrem. Na stożku zrobił się tak zwany grzybek i działa nieprawidłowo. A co do brania oleju przez silnik to mój zalewając na sezon na max na bagnecie to na koniec sezonu po przepracowaniu kolo 80 godzin w sieczkarni i bez jest na połowie miedzy max a minimum. :) Pozdrawiam

Edytowany przez Marcin91, 29 czerwiec 2012 - 13:17.
ortografia


#166 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 29 czerwiec 2012 - 05:20

Co sprawdzić przed sezonem @bobytempelton - regulator zmieniałem juz kilka razy... na poczatku mialem mechaniczne teraz mam elektroniczny i nadal efekt jest ten sam. Na wolnych obrotach wszystko ok a na max obrotach ładuje 32... Tak więc chyba przyjdzie mi sie całe żniwa jezdzić na światłach:)
@balcerek1- gdzie dokładnie znajduje sie ten zawór? Mam podobny problem.. silnik po kapitalce na zimnym silniku mam 4,5 a po rozgrzaniu spada mi do 2,5...
Oczywiście mam zamiar w tym roku wymienic olej na jakiś dosyć dobry (myśle o Turdusie) ale wole wiedzieć jakby co to spojrze na ten zawór...

Edytowany przez panczo1922, 29 czerwiec 2012 - 05:27.


#167 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 397 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 29 czerwiec 2012 - 06:39

Co sprawdzić przed sezonem U mnie jest tak jak u kolegi balcerek1 czyli na zimnym 4,5 na gorącym spadnie do 4. I tak jak mówiłem wcześniej, wymieniam na superol cc co 2 rok. Po pierwszym sezonie różnica na bagnecie jest nie zauważalna, ale po drugim sezonie mniej wiecej po 50 godzinie na bagnecie zaczyna ubywać ale nie aż tak dużo żeby dolewać. W tym roku już zalałem shella:) zobaczymy czy polubi ten olej. Z tymi normami brania oleju to nie jest tak do końca. Poszukajcie danych technicznych tego silnika ale leylanda a nie andorii. polacy nie potrafili wyprodukować silnika tak dobrej jakości a więc żeby nie było reklamacji to podnieśli norme i stwierdzenie ze ten silnik bierze olej to jak stwierdzienie pana kazia że ten typ tak ma. Oczywiśćie jest norma na branie oleju, każdy silnik ją ma ale nie tak duża.

Edytowany przez Marcin91, 29 czerwiec 2012 - 13:20.
nazewnictwo


#168 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 czerwiec 2012 - 08:39

Co sprawdzić przed sezonem @panczo prawdopodobnie masz przepalony stojan a raczej izolację w stojanie alternatora, lub uszkodzoną jedną z diod prostowniczych.
Zawór redukcyjny jest pod filtrem oleju silnikowego, nie trzeba go wymieniać, trzeba odkręcić śrubę bodajże 36 i pod sprężynę podłożyć podkładkę. Tylko nie na sztywno!!!!
@harnas88 srutu tutu :D każdy silnik zeżre olej, tylko go obciąż, a że ty jeździsz jak z jajkami to spalasz w zamian 2x tyle paliwa :D i marnujesz czas.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#169 Share miturskir

miturskir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pulawy

Napisany 29 czerwiec 2012 - 10:50

Co sprawdzić przed sezonem jak ustawiacie sita górne a jak dolne

#170 Share pawlus224

pawlus224

    Rolnik z zamiłowania :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 2162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie - LLE
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze czasów PRL-u:)

Napisany 29 czerwiec 2012 - 11:51

Co sprawdzić przed sezonem

@pawlus224 na zimnym mam 4,5 a na gorącym 4.Manometr manualny nie elektryk.Zapewne rozchodzi ci się ze na zimnym masz 5 a na gorącym 3.Jeśli tak to wymień zawór pod filtrem.Na stożku zrobił się tak zwany grzybek i działa nie prawidłowo.A co do brania oleju przez silnik to mój zalewając na sezon na max na bagnecie to na koniec sezonu po przepracowaniu kolo 80 godzin w sieczkarni i bez jest na połowie miedzy max a minimum. :) Pozdrawiam



Nie , nie ;) właśnie o to chodzi ,że na zimnym mam jakieś 2,3-2,5 atm a na gorącym tylko 2 atm - wydaje mi sie ,że za mała jest różnica przy rozgrzanym a zimnym silniku ...

Chociaż słyszałem ,że i nowe potrafiły mieć takie(niskie) ciśnienie i chodziły lata ...
... to zły przykład ale w poprzednim kombajnie ciśnienie oleju wahało się między 2-3 atm a gdy było mało oleju a kombajn dostał po tyłku to spadało do 1 , mimo tego silnik moc miał , palił tak jakbym każdemu życzył , ale olej brał , bardzo dużo brał ...

@bobytemplton - a wiec jaki olej zalecasz ? superol cc ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 09:58
  •  

#171 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 czerwiec 2012 - 12:22

Co sprawdzić przed sezonem Turdus jest lepszy od superolu cc, ja go leje i ciśnienie jest ok.

#172 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 29 czerwiec 2012 - 16:51

Co sprawdzić przed sezonem

@bobytempelton - regulator zmieniałem juz kilka razy... na poczatku mialem mechaniczne teraz mam elektroniczny i nadal efekt jest ten sam. Na wolnych obrotach wszystko ok a na max obrotach ładuje 32... Tak więc chyba przyjdzie mi sie całe żniwa jezdzić na światłach:)
@balcerek1- gdzie dokładnie znajduje sie ten zawór? Mam podobny problem.. silnik po kapitalce na zimnym silniku mam 4,5 a po rozgrzaniu spada mi do 2,5...
Oczywiście mam zamiar w tym roku wymienic olej na jakiś dosyć dobry (myśle o Turdusie) ale wole wiedzieć jakby co to spojrze na ten zawór...

Weź zawieź ten alternator do sprawdzenia bo na pewno coś z nim jest nie tak skoro już tyle regulatorów zmieniałeś.

Edytowany przez Marcin91, 29 czerwiec 2012 - 22:05.
ortografia


#173 Share Harnas88

Harnas88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 397 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Augustów

Napisany 29 czerwiec 2012 - 21:00

Co sprawdzić przed sezonem Nie posiadam sieczkarni a więc mój bizon nie ma aż tak cięzko, a kosze głównie na usługach to nie ma mowy o żadnym wożeniu jajek bo konkurencja jest spora. A po drugie nie rozumiem twojego stwierdzenia że spalam 2x tyle paliwa

#174 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1605 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 29 czerwiec 2012 - 21:27

Co sprawdzić przed sezonem Może myślał że od wolnej jazdy spalasz tyle a nie tyle nawiązując do brania oleju, ale na forum można sobie tylko gdybać, jak się nie widzi to raczej nie można oceniać człowieka po tym co napisze w internecie.

Co do alternatora: samemu w tym alternatorze możesz sprawdzić tylko to czy nie ma przebicia i est przepływ od szczotki do szczotki, jeśli będzie zwarcie to już tego nie zbadasz trzeba dać elektrykowi co wie jak, będzie chyba potrzebny miernik z pomiarem oporności, bo określona ilość drutu stawia pewny opór a jaki to trzeba sprawdzić na sprawnym alternatorze.
A i diody tak samo można sprawdzić: jest tam alternator 6cio diodowy, 3plusowe i 3 minusowe (3fazy) i te 3 będą puszczać prąd w jednym kierunku a 3 w przeciwnym do tamtych, sprawdź to prostownikiem do 12v i żarówką podłączając szeregowo powinna się świecić, a odwrotnie czyli żarówka z drogiej strony, nie powinna.

Co do oleju samo powiedzenie że Turdus jest lepszy od Superolu jest wiadome, tylko Superol CC dzielimy jeszcze na CC30 i CC40 i ten drugi lepiej zalać (jeśli już ktoś się zdecyduje na ten chłam) gdyż jest gęstszy i lepszy na upały niż Superol CC30 tzw. "czarna woda".
Jest też Superol Jakości CD jeszcze lepszy od CC a mianowicie CD15W40 ale i tak nie będzie lepszy od Turdusa czy innego, wiadomo droższego.

U siebie przy wymianie filtra hydrauliki (bizon '88) mam problem z kupieniem tych trzech gumek, uszczelniającej kielich, nad i pod wkładem filtra, co zrobić, czy rzeczywiście nie ma ich w sprzedaży?? Wkład filtru był sam, bez żadnych gumek...
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#175 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 721 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 29 czerwiec 2012 - 21:40

Co sprawdzić przed sezonem Też mam problem z uszczelnieniem filtra hydrauliki i gość ze sklepu poradził wywalić kielich,założyć głowiczkę od rekorda i wtedy można zakręcić wiltr zewnętrzny i będzi git.Waśnie czekam na tą część ,bo sam filtr już kupiłem.

#176 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 30 czerwiec 2012 - 06:30

Co sprawdzić przed sezonem ja dopasowałem w tamtym roku w sklepie te gumki i jak na razie sucho

#177 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2028 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 30 czerwiec 2012 - 15:10

Co sprawdzić przed sezonem Jakim olejem zalać silnik, dość wymęczony już tzn. ciśnienie coś traci. oleju nie bierze .

Turdusa, czy może gęstszy orlenowski 20W50, tak w ogóle który jest lepszy 15W40 czy 20W50?
Mam też możliwośc kupna Mobila bodaj Delvack po 8,5

#178 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2455 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2012 - 22:02

Co sprawdzić przed sezonem @pasiu66 zawór od ciśnienia oleju znajduję się koło filtra oleju.Korek na klucz 34 wykręć go obejrzyj dokładnie jak będzie widać na grzybku wżery to go wymień.Kosz koło 80 zł wraz ze sprężyną.Jak nadal będzie to samo to podłóż podkładkę a dokładnie pasuję 1 grosz i lub 2 podkładki i ciśnienie się podniesie. :) To samo tyczy się kolegi @pawlus224 .Ten zawór się zużywa a sprężyna pod wpływem temperatury traci swoją wartość.A jest to jedyny zawór redukcji ciśnienia w silniku sw 400. :rolleyes: Pozrawiam

#179 Share Poznaniak

Poznaniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 08:57

Co sprawdzić przed sezonem Prosze o pomoc
kupiłem nowy pas klinowy do Napędu przekładni bezstopniowej nagarniacza HJ 1270 i wydaje się za krótki talerze mam na maksa rozszeżone i pas spoczywa na srubach od naciągu talerzy ,naciągniety do granic mozliwości i nie ma mozliwości skręcenia tych talerzy, szukam w internecie jakiś dłuższych pasów i nastepna to dopiero HJ 1430 a może macie u siebie własnie taką długość

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co sprawdzić przed sezonem Dzisiaj, 09:58
  •  

#180 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2455 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2012 - 09:26

Co sprawdzić przed sezonem @Poznaniak a gdzie masz tą przekładnie na końcu hedera czy koło przenośnika.Jak koło przenośnika to pasek do starego typu tak jak napisałeś HJ 1430 a HJ 1270 jest do przekładni na boku koło napędu targańca inaczej mówiąc nowego typu :) Pozdrawiam

Podobne tematy bizon super z056 przegląd sezon



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk