master20002

Co sprawdzić przed sezonem

Polecane posty

master20002    228

Panowie mam do wymiany łożyska na napędzie podsiewacza te od środka. Nie mogę zwalić koła pasowego. Klin wybity itd ale koło nie idzie. Tam coś jeszcze jest? Już jeden ściągacz własnej produkcji zepsułem... Jak to zwalić...


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jesli chodzi o takie duze kolo na 4 sruby, to ta piaste na 4 sruby mozna podgrzac, jest cienka ta tulejka to powinna sie rozszerzyc i zejsc z walu, nic innego tam mie ma.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statham    3

Witam. Mój kolega ma problem ze swoim Bizonem. Jego Bizona ma przejeżdzone 160mtg po remoncie silnika, Ciśnienie spadło mu do 2,3atmosfery na zimnym silniku, w dodatku skacze, a na ciepłym spada poniżej 1atmosfery.Czym to może być spowodowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zrobić pomiar zegarem mechanicznym jak ma elektroniczny jak jest to samo to sprawdzić zawór redukcyjny koło filtra olejowego czy nie pękła sprężyna a jak jest dobrze to albo wywaliło oring na magistrali olejowej albo rurka pękła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

To wyciągać silnik i odkręcać miskę i patrzeć albo oring na magistrali albo rurka od pompy pękła a jak wszystko w porządku to pompa olejowa mogła paść.Bez rozebrania nic się nie dowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    110

W jakim położeniu kosza sitowego przykręca się do niego podłogę podsiewacza (stołu tego zaraz pod klepiskiem) czy tak jak kosz sitowy jak jest w połowie jego ruchu? bo niby wszystko ok gumy na wieszakach dobre wieszaki nie pogięte kosz sitowy nie oberwany a podłoga uderza z góry o obudowę wentylatora

Edytowano przez leonardo111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie ma reguły w jakim położeniu.Troczę dziwna spraw bo przecież stół 2 cento jest wyżej od od budowy.A w którym momencie uderza jak idzie do przodu.Jak do przodu to podłóż dystanse pod ramiona popychające podsiewacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    110

Jak patrzyłem niz go wyciagłem to pęknięta blacha z obudowy wentylatora ''weszła'' w pęknięcie stołu więc to już nie było poznać teraz zaspawana blacha nad wentylatorem jest ciut niżej jak i zespawany stół w tym miejscu lekko sklepnięty jest trochę ''cienszy'' więc nie powinien bić w tą obudowę , ale dalej nie idzie znależć powodu czemu tak się stało, dwa lata po założeniu chodził ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

panowie poda ktoś numer paska z młockarni do gardziela (ten z napinaczem) pojedynczy - stary typ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego ciężka sprawa bo chodzi po nim rolka napinająca ale najlepiej jest jechać ze starym paskiem bo możesz mieć inną długość paska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

witam. na pewno większość z Was boryka się z problemem częstych wymian łożysk na wałkach wytrząsaczy w swoich bizonach. zastanawiam się jak można rozwiązać ten temat. niedawno pewien kombajnista doradził mi abym przed sezonem odkręcił panewki łożysk, zdjął zaślepki, którymi są pokryte łożyska i włożył tam tawotu. pomysł dobry jednakże wydaje mi się, że nie do końca mógłby się sprawdzić. szukam czegoś innego co pozwoli mi przepracowac na jednych łożyskach kilka sezonów. myślałem o przeróbce wałków i mocowań łożysk tak aby można było je bez problemy przesmarowac za pomocą tawotnicy jednakże zypełnie nie mam pojęcia jak to zrobić. dlatego zwracam się do Was. może ktoś z Was rozwiązał ten problem w jakiś sposób, niekoniecznie taki jak ja napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Jakiś czas temu jeden z kolegów znalazł na allegro drewniane panewki które podchodzą do bizona. Pisał, że spróbuje tego rozwiązania. Czy spróbował to nie wiem, ani nie pamiętam też dokładnie który to. Co do smaru to napewno gorzej nie będzie jak go nałożysz.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@master20002

przed sezonem co będzie będę zakładał te drewniane panewki na tyle bo mam już luzy na dwóch to wymienię tylny komplet dla testów, jak przelatają 2 sezony dobrze to przód też się ich doczeka. Jedyna zaleta to szybki i łatwy montaż/demontaż. Jakby tak było z łożyskami to bym nic nie przerabiał.

@witekarol

można założyć smarowniczki / kalamitki (jak zwał), tylko trzeba wywiercić dziury w bokach obudów łożysk, i nagwintować pod wymiar smarowniczek. Nawet 1 nasmarowanie przed sezonem dobrym smarem bardzo dużo da, bo tak to te łożyska pomimo założenia nowych chodzą na sucho, bo smar albo wyleci albo rozejdzie się na boki.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Więc po sezonie daj znać jak to pracowało bo jestem mocno zainteresowany.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Powiem tak że rozwiązanie z kalamitką to nic nie daję bo są łożyska kryte a te osłony nie są szczelne żeby zdawały egzamin na smarowanie.Co do łożysk na wytrząsaczach to powiem tak ; dobre łożyska nowe pół panewki na wał i przy montażu łożysk ustawić osiowość czyli nabić na końce wału łożyska zrobić podstawy pod łożyska żeby swobodnie obracać wałem dorobić kawałek deski koło 70 centymetrów skręcać piasty bez dekielków do pias deskę.Na koniec deski podstawić nawet stołek obrócić korbą do siebie ii zaznaczyć ołówkiem na stołku dajmy na to prawą stronę deski i obrócić korbę o 180 stopni i będzie widać czy kreska na stołku pokrywa z deską albo deska zakryła albo odeszła deska od kreski.Jak się nie zgrywa o 1 mm to jest dobrze ale jeżeli więcej to obrócić o 45 stopni pół panewki dokręcić nakrętkę i sprawdzić znowu.Trzeba też uważać aby podkładka zabezpieczająca nie ocierała się o osłonę łożyska.Metoda upierdliwa praco chłonna ale zrobiłem tak już kilka wałów pierwsze z 10 lat temu u szwagra i jest na razie spokój.Co dokładania smaru do łożysk otworzyć delikatnie zetkę z jednej strony i dołożyć smaru ale tylko z jednej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9151    0

Jestem właśnie w trakcie wymiany tych panewek. Tylko ze u mnie jest gorszy problem bo mam stary typ i dostałem tylko te kostki a panewki już nie są osiągalne. A więc potoczyłem z plastiku samosmarującego. Najważniejsze aby nie poskładać tego zbyt ciasno. Musi być delikatny luzik

 

Albo czegoś nie kupiłem albo takie robią te nowe panewki. Miałem duży luz według mnie i chciałem po wymieniać na całym nagarniaczu ale jak wymieniłem dwie to luz praktycznie został taki sam i moje pytanie brzmi: czy jest jeszcze coś co wchodzi pod tą panewkę plastikową? Całe to półłożysko składa się z dwóch części i obie miałem nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    18

Nic tam już nie wchodzi. Zakładasz te dwa półłożyska i skręcasz tą obejmą. Widocznie takie robią,lecz trochę luzu musi być. Ja bym tak zostawił, jeśli różnicy nie widać. Przed sezonem trochę olejem przesmarować i niech latają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj