Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Forum rolnicze
Zdjęcie

Przenżyto ozime zółknie

• Nie możesz odpowiadać w tym temacie
28 odpowiedzi na ten temat

#1 Tomato0

Tomato0

Użytkownik

• Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 26 listopad 2011 - 19:55

Przenżyto ozime zółknie Witam!
Jestem mało doświadczonym rolnikiem <_< . W tym roku zasiałem na polu brata pszenżyto ozime. Poprzednio pole było oddane w dzierżawę i rolnik siał na nim kukurydzę na kiszonkę. Zanim zacząłem zajmować się tym polem było baaardzo zachwaszczone. Wykonałem oprysk (Roundup 360sl w dawce 5L/ha), zaorałem, dużo uprawiałem i bronowałem aż pole zostało wyczyszczone.

24 września posiałem pszenżyto ozime. Wszystko bardzo ładnie rosło, a dzisiaj zauważyłem że w niektórych miejscach zboże zółknie i robi się jakieś liche. Co może być przyczyną? Susza? Brak odpowiednich pierwiastków w glebie? Proszę was o rady, bo niewiem co z tym robić. :(
Poniżej zamieszczam zdjęcia

SAM_0311.JPG
SAM_0309.JPG
SAM_0308.JPG
Z góry dziękuję.

Edytowany przez Tomato0, 26 listopad 2011 - 19:56.

• 0

Reklama AgroFoto Ads

• Reklama
Przenżyto ozime zółknie Dzisiaj, 01:24
  •  

#2 kozulek2

kozulek2

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1439 postów
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 26 listopad 2011 - 20:31

Przenżyto ozime zółknie cytat- ;;Złe warunki atmosferyczne wpływają niekorzystnie na wzrost i rozwój zbóż ozimych i rzepaku. Dodatkowo na wielu plantacjach pojawiają się różnego rodzaju przebarwienia w postaci żółknięć. Przyczyną ich występowania mogą być niedobory pierwiastków m.in. azotu, magnezu i manganu. Niedobór azotu uwidacznia się równomiernym żółknięciem od krawędzi starszych liści. Brak magnezu można rozpoznać po rozjaśnieniu starszych liści, począwszy od ich czubków, aż do ich silnego żółknięcia. Nerwy liścia pozostają przy tym zielone, a przez środek liścia biegnie zielony pas.