Skocz do zawartości

Zdjęcie

Informacje na temat obsługi Renaluta


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Rafii

Rafii

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń

Napisany 23 listopad 2011 - 08:05

Informacje na temat obsługi Renaluta Koledzy nie miałem nigdy przyjemności jeździć ciągnikiem z przednim napędem tym bardziej Renault np. model 110.54, dlatego mam kilka pytań odnośnie obsługi.
1. Czy można cały czas jeździć na żółwiu lub zającu(jeden gość mówił że ciągła jazda na żółwiu skraca życie tarczek i on cały czas jeźdź na zającu-żółwia używa sporadycznie)
2. Prawa dźwignia obok biegów służy do zmiany na szybką i wolną skrzynie-na czym to polega.
3. Czy żółwia i zająca oraz napęd można włączać podczas jazdy.
4. Czy prawidłowe jest zachowanie że jak się jedzie i wciśnie się sprzęgło to czuć że ciągnik hamuje.
5. Ile motogodzin jest w stanie wytrzymać silnik w tych ciągnikach.
6. Jak w warunkach nie polowych sprawdzić czy działa napęd.
7. Ile może kosztować założenie układu pneumatycznego do ciągnika(wiem że można przerobić, ale mamy dwa ciągniki i dwie przyczepy, które w sezonie chodzą na zmianę)
8. Czy ciągnik który pracował przy paszowozie będzie mocno zużyty mechanicznie.
Sorry za tyle pytań, ale chcę być trochę przygotowany przy oglądaniu ciągników. Wiadomo handlarz powie mi to co ja chcę usłyszeć

koledzy a jaka jest różnica pomiędzy 120.54 a 110.54-chodzi mi o silnik. Z czego wynika różnica w mocy?

Edytowany przez Rafii, 23 listopad 2011 - 23:31.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Informacje na temat obsługi Renaluta Dzisiaj, 09:58
  •  

#2 Share pawel89

pawel89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 23 listopad 2011 - 09:13

Informacje na temat obsługi Renaluta Witam... serii 1...54 jest kilka rodzajów skrzyni... żółw i zając to tylko półbiegi i można na nich jeździć...
2. Zmiana na polowe i szosowe :o tak jak w większości ciągników
3. Można ale napędu używaj raczej w terenie i w trudnych warunkach ( szybka jazda na napędzie spowoduję szybkie zużycie wałków i trybów... objawia się głośną pracą po włączeniu)
4.u mnie nie hamuję ;) sądzę że łożyska oporowego NIE MA...
5. silniki wytrzymałe ale do tytanowych nie należą... trzeba dbać... ale nawet do 20 tyś mtg sądzę że jednak z małą ingerencją :lol: znam takiego co ma 14tys. bez rozbierania...
6. najprościej to włączyć napęd rozpędzić się i hamujemy :lol: jeżeli widać prze przód hamuję to ok
7. nie wiem trzeba poszukać:)
8. zależy jaki paszowóz... oby nie więcej niż 15 m2

kilka moich sugestii...
1. zużycie opon i rok na oponach świadczy o stopniu eksploatacji
nowe kapcie też tanie nie są
2. zużycie wewnątrz... jeżeli wszystko poobdzierane i poprzecierane to jest nie dobrze :o
3. skrzynia jeżeli biegi wchodzą ciężko głośno pracuję szarpie itp to nie dobrze :lol:
4. elektyka i wyposażenie... lepiej kupić mechanicznego (moje zdanie... proszę się nie sugerować) EHR i 3 półbiegi oraz rewers elekrohydrauliczny nie należą do bardzo trwałych.....
5. zaczepy i obciążniki są drogie
6. trzeba sprawdzić czy ciągnik nie był rozbierany... np sylikon itp :lol:
7. odkręcamy korek wlewu i wyciągamy bagnet i pppeedaaał w podłogę... sprawdzamy odmę iiii jeżeli chlapię olejem to źle :(
8. trudność odpalania ( wiadomo)
POZDRAWIAM I ŻYCZĘ UDANYCH ZAKUPÓW
gmhnbmbnm

#3 Share Rafii

Rafii

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń

Napisany 23 listopad 2011 - 09:23

Informacje na temat obsługi Renaluta Kolego a jak sprawdzić ,że nie ma tego łozyska

Edytowany przez Rafii, 23 listopad 2011 - 09:23.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Informacje na temat obsługi Renaluta Dzisiaj, 09:58
  •  

#4 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 23 listopad 2011 - 11:47

Informacje na temat obsługi Renaluta skrzynia jest synchro wiec ciagnik moze hamowac, choc ja nie odczowam tego
zalozenie pneumatyki, w zaleznosci od stanu czesci, wyjdzie kolo 600zl, przy uzywkach
ta dzwignia, jak pisal kolega, to reduktor, polowe szosowe, zolw zajac, jak kto woli
silniki sa bardzo trwale, i znow jw. nawet 20tys i wiecej
sprawdzanie napedu, blokad: znajdz drzewo, podjedz przodem i wszystko widac

Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Informacje na temat obsługi Renaluta Dzisiaj, 09:58
  •  

#5 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 24 listopad 2011 - 09:07

Informacje na temat obsługi Renaluta Z przednim napędem jest tak, że powinien działać, ale znacznie gorzej jest jeśli przedni napęd się nie rozłącza. Może to świadczyć o zużyciu jakiegoś łożyska igiełkowego (kiedyś mówił mi o tym pewnen znwaca tematu), a wtedy niezbędna jest ingerencja w skrzynię biegów. Więc jeśli podjedziesz pod drzewko to najpierw sprawdź na wyłączonym napędzie a potem na włączonym.

Podobne tematy