stasiek87

Belarus jaki kupić???

Polecane posty

stasiek87    0

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika MTZ Belarus o mocy 81KM. Czy te ciągniki są godne zaufania i jaki model wybrać podstawowy czy wersje bogatszą o zsynchronizowana skrzynie biegów, napęd krzyżakowy???

\co wybrać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

kolego napisz czy ma to być główny traktor czy pomocniczy, ile ha będzie obrabiać, jakiej klasy ziemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

ja polecam wziasc na moscie krzyzakowym i szrszych oponach jest drozszy ale napewno lepszy mniej awaryjny

a co d o synchro to w modelach 80 konnych nie ma takowych chyba ze cos sie zmienilo

skrzynia synchro wystepuje dopiero w modelu 90 konnym ale zalezy co kto lubi moze to kwestja wprawy i przyzwyczajenia ale na pierwszy kontakt moim zdaniem synchro jest wygodniejsza niz zwykla 9... mialem przyjemnosc porownania tych przekaldni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

o patrz wiec sie mylilem dzieki kolego za poprawienie ale taki 920 mozna powiedziec w full opcji pewnie drogi bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

920 to z 90 przeżuci to już lepiej 952 bo jak 81km potrzebujesz to na stożku za75 to masz 20 a robotę tą samą zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Ta skrzynia też nie jest w pełni zsynchronizowana 1 i R nie są zsynchronizowane :P Ogolnie to ile za taki 920/952 "full wypas" cenia teraz?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

920 bedzie kosztować coś ponad 90 tys a więc warto pomyśleć nad czymś innym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2

Ja pytalem o model 952 to teraz kosztuje 98tys z przodem na krzyzakach i z monoblokiem. ale teraz bedzie podwyżka i ma kosztowac okolo 106tys ten model. Mialem taki kupowac ale za tą kase to sie powaznie zastanawiam. W styczniu jak skladalem wniosek na PROW to taki kosztował 84 tys. Proxima90 z samym tylko rewersem mechanicznym kosztuje 119tys. Mam teraz dylemat co robic. Zostac przy rusku czy dolozyc do Zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Ja bym wolał dołożyc do Zetora (lub innej marki) ponieważ MTZ (pomijając jego awaryjnośc i komfort pracy operatora) jest w tej chwili owiele za drogi jak na to co oferuje. A pozatym chyba ciągnika nie kupujesz na rok czy 2 więc może warto odrzałowac te kilka tys i kupic droższy ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

czytając posty również na innych forach doszłem do wniosku iż praktycznie rok temu za te pieniądze co trzeba dać an 920 to można było kupić 1025 ( 105) koni. I tak zrobiłem za 105 kuców dałem 94 tys brutto z klimą i tymi duperelami.... gdybym poczekał do teraz koszty doszły by pewnie do 110 tys. ja wiem czy warto dopłacać na te polmoty farmery itp?? zostanie ci kasa to na jakiś agregat,pług ogólnie mówiąc na osprzęt Ci zostanie, bo jakiejś przepaści nie widzę między Belarusem a polmotem pomijając komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nie warto obecnie kupować MTZ, zetor, nowy polmot czy nawet ursus będzie lepszym rozwiązaniem za niewiele większe pieniądze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

kolego piotrb14 gdzie masz zamontowana ta klime w 1025??? możesz wstawic fotki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    101

Ja, gdy kupowałem swojego Belarusa w styczniu 2010r. kierowałem się tym... że był to najtańszy na rynku 80 konny nowy ciągnik. A takowy właśnie był mi potrzebny od ręki. Gdybym chciał kupić wtedy JD w tej cenie, miał by on co najmniej 10 lat. Uznałem - nowe, to zawsze nowe. Jak na razie nie żałuję, jeśli chodzi o komfort to wiedziałem na co się decyduję a jeśli chodzi o awarię to jak dotąd brak. Jest to podstawowy model 820, tylko przednie opony w gratisie dali mi szersze. Kosztował 59 tys zł. Jestem z niego bardzo zadowolony, ale dodam że nie jest on największym ciągnikiem w gospodarstwie. Wracając do komfortu, to zamontowałem sobie radio na USB, 2 głośniki oraz wiatraczek chłodzący w kabinie i uwierzcie mi, da się nim pracować. Nie wiem ile teraz kosztuje ten model, ale tych niespełna 60tys jest wart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

znaczy wiesz może źle wyraziłem się mówiąc że to klima, z tego co pamietam to fachowo to się nazywa wnetylator dachowy lub coś w tym stylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

ja wiem czy warto dopłacać na te polmoty farmery itp?? zostanie ci kasa to na jakiś agregat,pług ogólnie mówiąc na osprzęt Ci zostanie, bo jakiejś przepaści nie widzę między Belarusem a polmotem pomijając komfort

Chyba pomijając komfort(który jak by nie było ma duży wpływ na zdrowie operatora), zwrotnośc, funkcjonalnośc, ergonomię i jakośc wykonania :P


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

tylko zauważcie że za polmota trzeba wydać 130 tys za 100 koni... a za te 30 tys można by kupić cały osprzęt do ciągnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Weź wersje z silnikiem który spełnią tą samą normę czystości spalin którą spełnia Perkins w P-M wyrównaj poziom wyposażenia i może się okaże iż MTZ będzie droższy od Pol-Mota :P


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

czasami jest też mowa o chińskim perkinsie :) a po 2 90% właścicieli nie zwraca uwagi na normy spalin a z 2 strony do czego to potrzebne... jeszcze rejestrują te MTZ i pewnie będą rejestrować a jak coś to ruskie dołożą katalizator i po sprawie... a według Ciebie kolego czy te silniki MMMZ są złe?? ja nie powiedziałbym tego, konstrukcja identyczna jak w starych 82 które mają po 20 pare lat i jeszcze jeżdzą. wiadomo to nie fendt ani inne marki czołowe ale już bez przesady na co tu narzekać... a pogłównie mówiąc to choć cenę podniesli to i tak jakie olbrzymie nakłady tych MTZ się przedają i będą się sprzedawały bo za cenę tą nic lepszego nie kupi.

 

a po 2 dlaczego skoro autor postu pyta się jakiego belarusa kupić to po co mu mówicie żeby kupił cos innego?? chyba nie oczekuje porównania ciągników i ich zestawiania tylko porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ale ten pol-mot to jeszcze nie sprawdzony jest to podobno turek&chińczyk a od komfortu w kabinie belarusa to chyba na zdrowiu nikt jeszcze nie podupadł komfort to przedział od 200 w górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paliwoda    1

ostatnio czytałem w gazecie ranking kupionych w tym roku ciągników to pierwsze miejsce zajmuje już od kilku lat NH a drugie Belarus ciekawe o czym to świadczy he czekam na jakąś odpowiedź na temat główny bo też mnie interesują te ciągniki ale nie wiem który lepiej nadaje się do tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek87    0

Kupnem Belarusa kieruje się tyn iż jest to najtańszy na rynku ciągnik rolniczy o największej mocy. Mam nie wielkie gospodarstwo i służył by mi jako główny ciągnik do wykonywania najcięższych prac polowych.

Za podstawową wersje Belarus 820 81KM chcą 75000

model 920.2 81Km (bogatsza wersja 820) szerokie opony zsynchronizowana skrzynia biegów z boczną dźwignią zmiany biegów + reduktor, napęd krzyżakowy, wzmocnienie ramy i osłona silnika. 3punktowy układ zawieszenia z dwoma siłownikami... cena 95000

Belarus 920 84KM to koszt 88000

 

za różnice w cenie miedzy Belarusem a zachodnim ciągnikiem można kupić nowy osprzęt do ruska i może zostanie jeszcze na paliwo..

Edytowano przez stasiek87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj