Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mtz80 nie dogrzany silnik


90 odpowiedzi na ten temat

#81 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2015 - 21:43

Mtz80 nie dogrzany silnik

Wymieniałem termostat ale powiem ci szczerze że już nie pamiętam. Żaluzje założyłem z 60-ki. Jest trochę węższa i krótsza na zime trzeba od góry chłodnicy kawałek dołożyć. Chłodnica oleju w zimie specjalnie niepotrzebna więc jej za bardzo nie przeszkadza to że powietrza przez nią wentylator nie ciągnie.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 19:47
  •  

#82 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 25 listopad 2015 - 21:49

Mtz80 nie dogrzany silnik

Dzięki za podpowiedzi, jak okiełznam bestię to dam znać co było grane i jakie efekty.



#83 Share dominik82

dominik82

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 26 listopad 2015 - 06:06

Mtz80 nie dogrzany silnik

koledzy moim skromnym zdaniem dobry termostat a zima przysloniecie hlodnicy i musi grzac.ja mojego z 93r kupilem to wcale niemial a wlasciciel gadal ze nietrzeba,.kupilem nowy termostat i te 50-70 stopni zawsze ma a jak ciagne dwie przyczepy galeziuwki to i te 80.mamy zime wiec wsadze mu cos do polowy na chlodnice i powiinno grac,nieposiadam orginalnego ogrzewania.co byscie polecili zastepczo zamontowac?



#84 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 26 listopad 2015 - 16:49

Mtz80 nie dogrzany silnik

Koledzy, czy wiecie, że układ ogrzewania w MTZ jest podciśnieniowy? Pompa zasysa wodę z bloku przez nagrzewnicę.

Ja mam nagrzewnicę od Autosana na klapie akumulatorów i grzeje super, czasem nawet za mocno ;) A mój w zimne dni rozgrzewa się do max 70*C

 

Układ ogrzewania odpowietrza się przez dolewanie wody do chłodnicy przy pracującym silniku.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#85 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2015 - 17:01

Mtz80 nie dogrzany silnik

Że jak?

Pompa przetłacza płyn działa na zasadzie różnic ciśnień. Przed pompa podciśnienie a za ciśnienie. Nie można powiedzieć jednoznacznie że zasysa czy tłoczy. 

Jak pompa w centralnym obiegowa. Idento sytuacja.


KPK Kumurun Team

#86 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 listopad 2015 - 17:19

Mtz80 nie dogrzany silnik

Jest różnica. Jeśli układ jest podcisnieniowy, to płyn jest zasysany z nagrzewnicy i chłodnicy przez pompę. Jakakolwiek nieszczelność w układzie powoduje, że zasysane jest powietrze, tłoczone do bloku, nagrzewa się, wzrasta ciśnienie i wywala płyn przez korek.

W przypadku gdy płyn jest tłoczony przez pompę z bloku DO nagrzewnicy i chłodnicy, to w przypadku nieszczelności po drodze w pierwszej kolejności wystąpią przecieki, np z nagrzewnicy. Głównym objawem w tym przypadku są wycieki płynu.

 

Układ podciśnieniowy stosowany jest np w Citroenach i tam np. dziura w chłodnicy objawia się "sadzeniem" płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 19:47
  •  

#87 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2015 - 17:28

Mtz80 nie dogrzany silnik

Masło maślane. W ruskim pompa zasysa z chłodnicy równocześnie tłocząc do niej płyn przez silnik jeśli jest otwarty termostat. Ona wprowadza w ruch płyn który jest przed nią i za. 

To samo gdy termostat zamknięty. zasysa z silnika i tłoczy do silnika.   

Energia mechaniczna dostarczona do p.o. przez silnik przekazywana jest za pośrednictwem wirnika do strumienia cieczy, powodując przyrost jej ciśnienia (energii potencjalnej) i prędkości (energii kinetycznej). Przyrost energii cieczy następuje tylko w wirniku pompy obiegowej, jako jedynym elemencie przekazującym energię. W pozostałych elementach p.o. następuje tylko zamiana jednej formy energii na inną, np. energii kinetycznej na energię ciśnienia. Na przykład w spiralnie ukształtowanym korpusie p.o. następuje zamiana części energii kinetycznej w energię potencjalną, co powoduje dalszy przyrost ciśnienia cieczy. Ciśnienie wytwarzane przez p.o. zostaje wykorzystane do pokonania oporów przepływu cieczy przez obieg grzewczy lub chłodzący. Podczas pracy pompy obiegowej w centralnej części wirnika następuje spadek ciśnienia cieczy, co powoduje napływ cieczy przez króciec ssawny. 

 

Tak że w silniku są stosowane pompy obiegowe. Nie ssąca ani tłocząca. Zawsze równocześnie przed nią będzie podciśnienie a za niż ciśnienie a wynika to z oporów jakie stawia przemieszczenie płynu z jednej strony pompy przez układ chłodzenia na drugi.

Tak samo jak  wprowadza w ruch płyn w układzie chłodzenia robi to z nagrzewnicą. 

 


Edytowany przez seweryn20, 26 listopad 2015 - 17:29.

KPK Kumurun Team

#88 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 26 listopad 2015 - 20:46

Mtz80 nie dogrzany silnik

Tu nie chodzi o powstawanie nadciśnienia czy podciśnienia, tylko o sposób obiegu w układzie. Pompa może tłoczyć gorący płyn z bloku do chłodnicy, albo tłoczyć płyn z chłodnicy do bloku. Akurat w MTZ pompa pobiera płyn z chłodnicy i tłoczy go do bloku i głowicy, skąd nagrzany płyn trafia z powrotem do chłodnicy.

Są też układy odwrotne, gdzie pompa zasysa płyn gorący z silnika i tłoczy w stronę chłodnicy. Kwestia fachowego i niefachowego nazewnictwa to sprawa wtórna.

Może dla uściślenia nalezy przyjąć kierunek obiegu płynu. Pompa obiegowa ma tez kierunek pracy.

Żadna pompa nie jest ssąca, ani tłocząca, bo żeby tłoczyć, trzeba zassać (lub pobrać), a jesli się zassie, trzeba popchnąć dalej. Pompa w ciągniku jest obiegowa, ale ma stronę wejsciową i wyjściową.



#89 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 26 listopad 2015 - 20:52

Mtz80 nie dogrzany silnik

Jeśli ja mając nagrzewnicę pod dachem odpowietrzałbym układ dolewaniem przy pracującym silniku to chyba wyrzygałoby płyn przez otwarty korek, a nie odpowietrzyłoby się więc coś tu chyba nie tak. Zgadzam się z Sewerynem. Sytuacja jak w centralnym. Pompa po prostu wytwarza obieg. Jak termostat zamknięty to wali na nagrzewnice a jak termo się otwiera to jeszcze dochodzi obieg przez chłodnicę i tyle.



#90 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2015 - 21:04

Mtz80 nie dogrzany silnik

A widzisz ty mówisz o kierunku w który przepompowuje pompa płyn. To nie czyni z niej innej. Z ciekawości szukałem informacji na ten temat ale jedyne co się powtarza to fakt że w silnikach stosuje się pompy ssąco-tłoczące. 

Wentylatory powtarza chłodnicy są ssące i tłoczące w zależności gdzie jest umiejscowiony przed czy za chłodnicą.

 

Mchammer nie wyrzyga. Nagrzewnica jest wyżej  a jej wlot i wylot jest zalany płynem. Sytuacja jak z odkręconą butelką zalaną wodą, odwrócona do góry dnem z szyjką zanurzona w wodzie. Jeśli nie dostanie powietrza to nic się nie wyleje.

Jeśli wszystko jest szczelne nagrzewnice odpowietrzają się same. Płyn z chłodnicy zastąpi powietrze w nagrzewnicy a ono z kolei wyląduje w chłodnicy. 

 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 19:47
  •  

#91 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 30 listopad 2015 - 18:50

Mtz80 nie dogrzany silnik

A więc sprawa ma się tak. Obudowa termostatu odkręcona. Wnioski takie, że gniazdo jest mega wyżarte. Oringu o którym ktoś wspomniał brak. Zresztą w tym przypadku to bez różnicy bo nie spełniałby żadnego zadania.  Jeśli dobrze myślę, to termostat ma zablokować przypływ zarówno z silnika jak i z węża który wchodzi z lewej strony obudowy termostatu(patrząc z pozycji kierowcy). Po włożeniu termostatu w gniazdo i dmuchnięciu w ten cieńszy króciec zero jakichkolwiek oporów więc myślę, że tu jest pies pogrzebany. W sobotę jazda po uszczelkę i http://allegro.pl/ko...5777244870.html i zobaczę co będzie dalej.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy