Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mtz80 nie dogrzany silnik


90 odpowiedzi na ten temat

#61 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 13 grudzień 2013 - 19:50

Mtz80 nie dogrzany silnik Tak sobie dzisiaj przegladalem czesci do mtz i sie troche usmialem bo z tym oringiem to ja Ameryki nie odkrylem bo przeciez tam ma byc oryginalnie oring na termostacie :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 09:58
  •  

#62 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 13 grudzień 2013 - 20:22

Mtz80 nie dogrzany silnik Tak, dokładnie. Nie tyle oring co gumowa uszczelka, a nawet pasuję od c-330. Kupiłem nową obudowę(starego typu) właśnie tą uszczelkę i termostat i z tym nie dogrzewaniem tak jak było tak jest, z ledwością do połowy białego pola na zegarze dochodzi.

Edytowany przez marioo117, 13 grudzień 2013 - 21:10.


#63 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 13 grudzień 2013 - 22:32

Mtz80 nie dogrzany silnik Koledzy jak wykręcacie obudowę termostatu to dużo wam płynu ucieka? Też mam chęć coś pokombinować z tym dogrzewaniem.

KPK KUMURUN TEAM

 


#64 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 14 grudzień 2013 - 14:04

Mtz80 nie dogrzany silnik W moim przypadku za dużo nie leciało płynu, ale ile to jest za dużo? :) może coś koło 100ml.

#65 Share roxtec

roxtec

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2013 - 17:45

Mtz80 nie dogrzany silnik Witam też mnie dręczy problem niedogrzanego silnika w MTZ 80, z tego co wyczytałem na forum problem ten dotyka głównie silniki ze starym typem termostatu, zastanawia mnie czy pomogła by zmiana na nowszy model obudowy - TS turbo, na pierwszy rzut oka wygląda że powinien pasować, wyjścia ma ukierunkowane tak samo a termostat byłby nowszy. Może to by rozwiązało sprawę. Tak on wygląda:
http://allegro.pl/ko...3793483951.html

Sławek 29 też dzisiaj oglądałem termostat do C330 i rzeczywiście jest prawie taki sam a temperatura otwarcia 85st., na allegro sprzedają do niego nawet termostaty od MTZ starego typu.

#66 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 grudzień 2013 - 19:04

Mtz80 nie dogrzany silnik Mam ten termostat nowego typu i cudów nie ma. Łapie max 70stopni ciężkiej robocie, na wiosnę spróbuje pokręcić tą śrubką w termostacie, może się da zwiększyć temperaturę otwarcia. Nie chce nikogo wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się ze w Mtz TS nie ma połączenia obudowy termostatu z pompą wodną tym gumowym wężem. Jak ktoś ma pod ręką TS-a to może sprawdzić, bo nie jestem pewny.

Edytowany przez zenekc330, 14 grudzień 2013 - 19:05.


#67 Share piotrek19812

piotrek19812

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 grudzień 2013 - 19:13

Mtz80 nie dogrzany silnik Jeśli nie jesteście pewni termostatów to ściśnijcie kolano z termostatu do góry chłodnicy jakimiś szczypcami żeby zatkać przepływ odpalcie i czekajcie kilkanaście min będzie widać czy jest różnica przyczyną raczej na pewno jest termostat lub obudowa miałem to samo dopiero po którymś tam nowym termostacie jest ok

#68 Share krzeniek

krzeniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 14 grudzień 2013 - 19:49

Mtz80 nie dogrzany silnik Kilka razy wymieniałem termostaty i nic to samo co piszecie ,2 dni temu wyciągnąłem termostat i sprawdziłem go termometrem od pieca centralnego, zagrzałem wodę w naczyniu na gazie włożyłem do niego termostat na którym jest napisane temperatura otwarcia 78-89 stopni termostat zaczoł się otwierać przy 72 stopniach czyli prawie jest ok. Jest sprawny sprawdzałem go 3 razy otwiera i zamyka oring na termostacie ok. Cały termostat siedzi ciasno w obudowie, ale po uruchomieniu silnika już przy 45 stopniach na zegarze góra chłodnicy robi się ciepła .Myślałem że może czujnik ,albo zegar mi szwankują ale sprawdziłem temperaturę płynu w chłodnicy tym termometrem od centralnego i jak na zegarze było około 45 stopni to w chłodnicy było 38 stopni , i o co tu chodzi, wszystko sprawne a nie działa czyżby ten termostat miał taka wymianę cieplną że nawet przez zamknięty, płyn w przewodzie górnym od chłodnicy do termostatu nagrzewa się.

#69 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2013 - 22:43

Mtz80 nie dogrzany silnik Pisałem zalutować dziurkę w termostacie i wywiercić wiertłem 1 mm to nikt tego nie pojmuję,

#70 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 15 grudzień 2013 - 17:23

Mtz80 nie dogrzany silnik

Jeśli nie jesteście pewni termostatów to ściśnijcie kolano z termostatu do góry chłodnicy jakimiś szczypcami żeby zatkać przepływ odpalcie i czekajcie kilkanaście min będzie widać czy jest różnica przyczyną raczej na pewno jest termostat lub obudowa miałem to samo dopiero po którymś tam nowym termostacie jest ok

doklaadnie tak jesli termostat bedzie sprawny i dobrze spasowany w obudowie i nie bedzie zbednych dziurek to nie ma sily musi sie nagrzac. oczywisie jesli temp ok 0 st. to chlodnice trzeba przyslonic pomimo sprawnego termostatu (przed uszczelnieniem termostatu cale lato mialem chlodnice zaslonieta :) ) jesli bedziecie mieli wyciagnieta obudowe z termostatem zalozcie oring badz uszczelke, docisnac reka termostat tak jak jest dociskany do bloku silnika i dmuchnac w wylot na chlodnice jesli da sie dmuchnac znaczy zle spasowane.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 09:58
  •  

#71 Share wojtf23

wojtf23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jeleśnia
  • Zainteresowania:wszystko po trochu :D

Napisany 14 listopad 2015 - 20:36

Mtz80 nie dogrzany silnik

Witam kolegów. Mam podobny problem tylko że sie dzisiaj kapłem że nie ma oringu a mam stary typ termostatu a nigdzie go nie ma. Wiecie jaki może wymiar ma ten oring oraz jak odpowietrzyć nagrzewnicę starego typu obok siedzenia???



#72 Share deymonnn

deymonnn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów

Napisany 15 listopad 2015 - 11:24

Mtz80 nie dogrzany silnik

Ja walczyłem u siebie ze słabym ogrzewaniem zmieniałem termostaty, dałem grubszy o-ring itp. Temperatura silnika zawsze w tym samym zakresie.

U mnie mtz trzyma temperaturę końca zakresu żółtego. Przetestowałem swój czujnik - wg niego woda wrze w temperaturze około 90 stopni więc chyba będzie ok.Kupiłem drugi czujnik pojechałem w pole i widzę że się przegrzewa i okazało się że wg niego ta sama woda wrze w temperaturze 120 stopni. Wydaje mi się że trzeba by zmierzyć temperaturę niezależnym miernikiem żeby mieć pewność ile ona wynosi.



#73 Share wojtf23

wojtf23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jeleśnia
  • Zainteresowania:wszystko po trochu :D

Napisany 15 listopad 2015 - 13:19

Mtz80 nie dogrzany silnik

Kolego a jaki oring dawałeś bo ja nie mam w ogóle i nie wiem jaki wymiar kupić i tak samo jak odpowietrzyć nagrzewnicę co jest koło siedzenia???



#74 Share deymonnn

deymonnn

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów

Napisany 15 listopad 2015 - 14:13

Mtz80 nie dogrzany silnik

więc jeżeli chodzi o o-ring to:

1 wersja starego typu o-ring ma nr katalogowy: 037-041-25-2-1 (po wpisaniu w google wychodzi że to o-ring 36*2,5

2. wersja nowego typu (ta którą ja mam) - nie ma o-ringa

Ja mam dwie nagrzewnicę w dachu ich się nie odpowietrza ( obieg jest z bloku w kierunku pompy wody (jak odkręcę kranik do spuszczania płynu to mógłby wiadra napełniać jest na tyle duże ciśnienie w obiegu ogrzewania). Nie wiem jak wygląda nagrzewnica u Ciebie ale zakładam że obieg płynu będzie podobny więc powinna się sama odpowietrzyć.

Podobno jak jest nieszczelny korek w chłodnicy to też ogrzewanie nie działa ale to informacja niepotwierdzona ale może coś w tym być bo u mnie jak otworzę korek w chłodnicy to płyn się wylewa (pewnie nadmiar z kabiny). 

U mnie błąd w ogrzewaniu polegał na tym że jeden z plastikowych kraników do spuszczania płynu był zaślepiony (odlew się nie udał) - jak udrożniłem kranik to grzeje super.



#75 Share wojtf23

wojtf23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jeleśnia
  • Zainteresowania:wszystko po trochu :D

Napisany 15 listopad 2015 - 15:48

Mtz80 nie dogrzany silnik

Ja właśnie usunąłem te plastikowe kraniki które były pod kabiną bo ciekło z nich.



#76 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 25 listopad 2015 - 20:09

Mtz80 nie dogrzany silnik

Koledzy odświeżę trochę. Ktoś namacał coś dalej?  Dziś kumuruna na warsztat znaczy się do stodoły i też chce dziadowi to ogrzewanie ogarnąć. Rolety nie mam na chłodnicy, na allegro są i około 80 zeta kosztują. Problem u mnie polega chyba też na termostacie, bo jak dobrze spojrzałem to po około 15 minutach góra chłodnicy jest letnia. Zapewne warto by wyjąć termostat i zatkać te dziurki i założyć oring jak to pisał sławek29 chyba. Jedno dla mnie nie pojęte jest, skoro wlewamy do chłodnicy płyn tudzież wodę to maksymalnie robimy to pod korek rzecz jasna. Z tego też faktu wynika, że nagrzewnice i węże powyżej silnika są puste więc po zakręceniu korka i odpaleniu nie mamy pełnego układu? Może pokusił się ktoś o założenie nagrzewnicy na poziomie silnika gdzie u dołu kabiny?  Dodam, że na dzień dzisiejszy przy orce 4 skibami ciągnik maks ma 70 stopni. Wskaźnik mam gazowy.

 

PS. czy nie istnieje również prawdopodobieństwo, że jeśli termostat nie trzyma to pompa nie dorzuci wody do nagrzewnic i stąd nie ma ciepłego powietrza w nawiewie?


Edytowany przez mchammer, 25 listopad 2015 - 20:12.


#77 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2015 - 20:58

Mtz80 nie dogrzany silnik

Nagrzewnice są w dachu i w niczym to nie przeszkadza póki układ od silnika do nagrzewnic i z powrotem jest szczelny.

najmniejszy przeciek i płyn będzie spływał w dół. Termostat ma być sprawny, cały układ łącznie z nagrzewnicami odpowietrza się samoczynnie bez jakichkolwiek dodatkowych zabiegów. Jesli silnik nie osiągnie temp. najmniej 60 stopni nagrzewnice nie będą grzać. W zimie gdy są mrozy to i 60 jest mało żeby w kabinie było na prawdę ciepło.


KPK Kumurun Team

#78 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 25 listopad 2015 - 21:18

Mtz80 nie dogrzany silnik

No cóż, dziękuję, w sobotę czas na zabawę. Korki pod kabiną lekko mokro czyli pewnie to też się przyczynia do tego że może nie dopływać. Jeszcze ciekawe jak korek od chłodnicy trzyma, niby nowy ale niby do ruskiego. 

 



#79 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 25 listopad 2015 - 21:21

Mtz80 nie dogrzany silnik

Musisz się pod dach dostać i sprawdzić połączenie węży z nagrzewnicami. Guma się uleży i powietrze dostanie się do układu. 

Termostat też sprawdź, dobrze przedmuchaj przewody. Trzeba kombinować. U mnie dziala to ustrojstwo bez problemu. W zimie jak jest na blacie koło 80 stopni można w koszulce zapylać traktorem.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 09:58
  •  

#80 Share mchammer

mchammer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLAND

Napisany 25 listopad 2015 - 21:31

Mtz80 nie dogrzany silnik

Jak pod dach się dostać to najwygodniej zdjąć go, a wtedy to musowo rozkręcić i na sylikon złożyć żeby dwa razy roboty nie robić. A zapytam, wspominałeś w którymś poście o zasłonach przy wentylatorach. Robiłeś je? Chodzi o te które miałby spowodować zaciąg powietrza jedynie od wymienników. Czy u Ciebie również brakowało oringu przy termostacie, bo wnioskując po przeczytanym temacie od a do z to chyba też borykałeś się z niedogrzanym silnikiem.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy