Skocz do zawartości

Zdjęcie

Mtz80 nie dogrzany silnik


90 odpowiedzi na ten temat

#41 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 23 listopad 2013 - 23:50

Mtz80 nie dogrzany silnik Ja myślę, że to jest dobrze zrobione gdyż jakiś przepływ moim zdaniem powinien jednak być ale te szczeliny są za duże dlatego trzeba pomyśleć jak to zdławić.

KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 05:12
  •  

#42 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2013 - 23:53

Mtz80 nie dogrzany silnik Jak termostat lata w obudowie to ma przepływ na chłodnicę to jak ma bez obciążenia się do grzać.

#43 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 24 listopad 2013 - 10:40

Mtz80 nie dogrzany silnik

Ja myślę, że to jest dobrze zrobione gdyż jakiś przepływ moim zdaniem powinien jednak być ale te szczeliny są za duże dlatego trzeba pomyśleć jak to zdławić.

w samochodach i innych ciagnikach jest tak ze termostat zamyka szczelnie.

#44 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2013 - 13:56

Mtz80 nie dogrzany silnik Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.
KPK Kumurun Team

#45 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 24 listopad 2013 - 17:38

Mtz80 nie dogrzany silnik Wydaje mi się, że musi być mały przepływ płynu ale w tym przypadku jest jednak za duży.

KPK KUMURUN TEAM

 


#46 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 24 listopad 2013 - 18:18

Mtz80 nie dogrzany silnik

Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.

do tego zeby omywal go plyn krazacy w malym obiegu sa wlasnie trzy przewody przy termostacie, jednym plyn wlatuje i jesli jest zamkniety termostat omywa go i wraca do bloku a jesli jest otwarty leci przez chlodnice, jesli miala by byc do tego mala dziurka to jesli silnik bylby gwaltownie obciazony to termostat nie zdazylby sie otworzyc przed przegrzaniem

#47 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2013 - 19:54

Mtz80 nie dogrzany silnik Na początek pooglądaj sobie kilka
https://www.google.p...adnik;1600;1200
Doszkol się żebyś bzdur nie opowiadał publicznie bo z tego co piszesz to wynika że nie masz o tym zielonego pojęcia.
Otworki są czy ci się to podoba czy nie i jakoś wszystko się otwiera. Pomaga też odpowietrzyć układ przy zalewaniu.

Edytowany przez seweryn20, 24 listopad 2013 - 20:00.

KPK Kumurun Team

#48 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 24 listopad 2013 - 20:20

Mtz80 nie dogrzany silnik Jak odpowietrzysz układ bez otworów? Będziesz czekał aż Ci się termostat otworzy? Potem ktoś przeczyta ten stek bzdur i będzie otwory w termostacie zatykał.

KPK KUMURUN TEAM

 


#49 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 24 listopad 2013 - 20:23

Mtz80 nie dogrzany silnik Celowo wprowadzają otworki czy wycięcia. Jego wielkość nie ma wpływu na rozgrzewanie się silnika. Jedno jest pewne termostat nie powinien luźno latać w obudowie. Tu jest coś nie tak.
KPK Kumurun Team

#50 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 24 listopad 2013 - 20:29

Mtz80 nie dogrzany silnik Być może! Ja właśnie kupiłem nowy ST jak będzie chwila to zobaczę what's up!

KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 05:12
  •  

#51 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2013 - 20:49

Mtz80 nie dogrzany silnik Ale jak uszczelnisz termostat to można wywiercić wiertłem 1 mm i będzie go omywało.Można powiedzieć że w dużej części termostatów stosowane są otworki a w niektórych wstawiane są grzybki.W silniku sw 400 jest otwór w termostacie o średnicy 2 mm i temperaturę masz 75 stopni ale wystarczy że rozwiercisz otworek na 4 mm i już masz 60 stopni bez obciążenia.Sprawdziłem na swoim silniku bo miałem pękniętą głowicę i nie nadążył wypychać kompresji przez otwór w 2 mm średnicy i wypychał wodę przez chłodnicę.Po wymianie głowicy też jest 60 stopni wiec jak macie luźny termostat to uszczelnijcie go żeby był szczelny i wywiercić otworek o średnicy 1 mm.Jak będzie się coś działo można zwiększyć otwór i tyle.W c 360 też jest otworek w chłodnicy i tak samo się dzieje że beż obciążenia silnik latem ma bidę 70 stopni osiągnąć a wystarczyło że zalutowałem otworek i wywierciłem o średnicy 1 mm i 75 osiąga zimą bez obciążenia a latem 80 nie przekracza na zegarze zetorowskim.A co do otworka w to jest tylko po to żeby układ chłodzenia przy napełnianiem płynem mógł się odpowietrzyć.Vw i Audi termostat jest montowany zaraz za pompą wodną i nie otworu więc odpowietrzyć układ chłodzenia to już jest trochę zabawy.

#52 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 24 listopad 2013 - 21:19

Mtz80 nie dogrzany silnik Ja wiem bo jak kupiłem swojego to był patent taki: termostat wywalony a w miejsce gdzie powinna być uszczelka to wsadzona pełna uszczelka wzmacniana blachą z wyciętym otworkiem fi8 na środku i powiem wam że nie było problemu z zagrzaniem. W zimie moment i można było ogrzewanie w kabinie włączyć.

KPK KUMURUN TEAM

 


#53 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 25 listopad 2013 - 19:54

Mtz80 nie dogrzany silnik

Na początek pooglądaj sobie kilka
https://www.google.p...adnik;1600;1200
Doszkol się żebyś bzdur nie opowiadał publicznie bo z tego co piszesz to wynika że nie masz o tym zielonego pojęcia.
Otworki są czy ci się to podoba czy nie i jakoś wszystko się otwiera. Pomaga też odpowietrzyć układ przy zalewaniu.

sam sie doszkol. dziurka jest do odpowietrzenia a nie do omywania termostatu. przecierz wystarczy logocznie pomyslec ze taka mala dziurka nie jest
w stanie przepuscic tyle plynu by termostat zareagowal wystarczajaco szybko na temperature silnika. jak pisalem wczesniej, maly obieg plynu przechodzi przez termostat by on mogl sie otworzyc w chwili przekroczenia temperatury. tak jest w samochodach (jestem mechanikiem samochodowym) i tak tez ma 60-tce z tego co widze. a w mtz wykombinowali jakies okienka nie wiadomo po co.
at u macie opisane jak dziala uklad chlodzenia w sinilku http://www.auto-swiat.pl/1-termostat-0

Edytowany przez slawek29, 25 listopad 2013 - 20:10.


#54 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 26 listopad 2013 - 06:46

Mtz80 nie dogrzany silnik Nie ma tam żadnych okienek. Po prostu taka jest konstrukcja termostatu. W taki sposób wyprofilowana blacha. Działa tak samo jak każdy inny. Nowszy typ jest zrobiony inaczej.
Mechanik jesteś czy nie mało ważne. Teraz jesteś taki mądry a kilka postów wcześniej stanowczo twierdziłeś że nie ma żadnych otworków, stwierdziłeś że nie zdąży się otworzyć przed jakimś tam przegrzaniem. Co to za bzdury?
I tak jak ci napisałem wcześniej są konstrukcje gdzie termostat jest z boku układu i celowo jest wprowadzona nieszczelność w stronę chłodnicy.
A przynajmniej były bo to wiadomości ze szkoły 20 lat temu.

Edytowany przez seweryn20, 26 listopad 2013 - 06:53.

KPK Kumurun Team

#55 Share krzeniek

krzeniek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 26 listopad 2013 - 17:28

Mtz80 nie dogrzany silnik Witam mam to samo 3 termostaty wymieniałem i nic nie dało, latem trzeba jeździć na zaciągniętej żaluzji żeby 80 złapał i to w orce jak ktoś wymieni obudowę termostatu na nowy typ to niech napisze czy się zagrzewa szybciej i czy wszystko jest ok.

#56 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 26 listopad 2013 - 20:05

Mtz80 nie dogrzany silnik udalo mi sie uzyskac by przy dzisiejszej temperaturze ok +1 trzymal powyzej 70 stopni na wolnych obrotach prawie 80 przy lekkim obciazeniu mysle ze wiecej sie nie da. no chyba ze faktycznie da sie przestawic termostat,nie mam narazie takiego termometru wiec sie za to nie biore, mysle ze w grudniu to opanuje. Termostat mam starego typu, w obudowie termostatu byla dziurka odpowietrzajaca ok 3mm -zatkalem ja. w termostacie tez byla dziurka ale bardzo malutka wiec ja zostawilem, termostat w miescu gdzie sie otwiera grzybek jest rant (zaznaczony na zdjeciu),na ten rant dopasowalem oring tak by po zlozeniu uszczelnil wylot na chlodnice by miedzy termostatem a obudowa nie mogl przelatywac plyn, i teraz jest tak ze plyn przelatuje przez okienka w termostacie i musi wracac tym cienkim przewodem z boku obudowy a do chlodnicy dopiero po otwarciu termostatu

Załączone miniaturki

  • termo.jpg

Edytowany przez slawek29, 26 listopad 2013 - 20:28.


#57 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 26 listopad 2013 - 21:37

Mtz80 nie dogrzany silnik No to już jest wielki postęp. Tak trzymać!

KPK KUMURUN TEAM

 


#58 Share mtz92

mtz92

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 11 grudzień 2013 - 16:48

Mtz80 nie dogrzany silnik Zrobił tak ktoś jeszcze? Ja dziś rozebrałem swój termostat mam chyba ten nowszego typu, bo bardzo podobny ale trochę inny, zatkałem dziurkę w obudowie, jednak nie zakładałem oringu. Moje pytanie brzmi co to daje? U mnie uszczelka bardzo dobrze dolega do obudowy i nie przepuszcza płynu, więc po to ten oring?, natomiast samo zatkanie dziurki nic nie daje...

#59 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 11 grudzień 2013 - 19:34

Mtz80 nie dogrzany silnik Oring jest po to aby termostat siedział szczelnie w gnieździe.

KPK KUMURUN TEAM

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Mtz80 nie dogrzany silnik Dzisiaj, 05:12
  •  

#60 Share slawek29

slawek29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów

Napisany 12 grudzień 2013 - 19:10

Mtz80 nie dogrzany silnik

Zrobił tak ktoś jeszcze? Ja dziś rozebrałem swój termostat mam chyba ten nowszego typu, bo bardzo podobny ale trochę inny, zatkałem dziurkę w obudowie, jednak nie zakładałem oringu. Moje pytanie brzmi co to daje? U mnie uszczelka bardzo dobrze dolega do obudowy i nie przepuszcza płynu, więc po to ten oring?, natomiast samo zatkanie dziurki nic nie daje...

Zalozenie oringu jest najwazniejsze, nie przepuszcza on plynu do chlodnicy, czy nie przepuszcza plynu mozesz sprawdzic gdy uruchomisz silnik temperatura powinna rosnac a chlodnica pozostac zimna, jezeli chlodnica od samego poczatku robi sie ciepla znaczy plyn przelatuje. termostat nowego typy jest na moje oko calkiem inny wiec mysle ze jezeli masz podobny to jest starego typu. u mnie mtz pracuje codziennie (w lesie) i jak narazie jest dobrze, 40st ma po ok15min 70st po niecalej godzinie i nie spada ponizej reszte dnia, mam wrazenie ze spalanie troche spadlo i co wazne w kabinie cieplutko. Ostatnio zobaczylem ze termostat od c330 jest CHYBA taki sam tyle ze otwiera sie przy 85st a nie jak ori mtz 70st. jak bede mial chwile to kupie i mysle ze powinien trzymac powyzej 80st.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy