Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpaleniem t25


343 odpowiedzi na ten temat

#141 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2012 - 17:06

Problem z odpaleniem t25

@Geo ten alternator już tyle razy miał wymieniane łożyska i nie tylko,od jakiegoś czasu,jak pojeżdżę z 30min to alternator jest taki gorący że nie da się go dotknąć. Kontrola mruga i na zegar przelatuje z +30 na -30 podczas jazdy,o jeździe na światła teraz w zimie nie masz szans bo na drugi dzień nawet nie odpali.

Zwarcie między zwojowe na stojanie, bądź inne zwarcie do obudowy.
Pasek klinowy jak i koło pasowe alternatora nie robi się ciepłe?
Może być spowodowane dużym obciążeniem alternatora przez zwarcie, a pasek się ślizga.
Może być słyszalne ciche piszczenie po zbliżeniu się do alternatora.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem t25 Dzisiaj, 15:26
  •  

#142 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 21 styczeń 2012 - 17:16

Problem z odpaleniem t25 Pasek ma 100% się nie ślizga.Jeszcze paska i koła pasowego nie dotykałem,z alternatora jedyne ci oddaje głos to łożyska.Takie dziwne wycie jak by łożyska nie były smarowanie i chodziły na sucho. <_<

#143 Share andrzej6131

andrzej6131

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2012 - 19:09

Problem z odpaleniem t25 Może ten odgłos to nie z alternatora tylko z dmuchawy ,padło łożysko słychać z daleka taki szum.

#144 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 21 styczeń 2012 - 20:06

Problem z odpaleniem t25 Jak za bardzo się naciągnie pasek to łożyska w dmuchawie wysiadają po kilku mtg :lol: Jest taki huk, że silnika z daleka nie słychać nawet tylko takie wycie.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#145 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 22 styczeń 2012 - 09:24

Problem z odpaleniem t25 To na pewnie nie w dmuchawie,też tak obstawiałem ale sprawdziłem to. B)

#146 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 22 styczeń 2012 - 11:55

Problem z odpaleniem t25 Łożyska w alternatorze właśnie chodzą na sucho. Z tego co kiedyś czytałem to mają to być łożyska ceramiczne czyli takie które normalnie pracują na sucho. Więc jeśli coś słychać to z łożysk już nic nie zostało ;). Najłatwiej sprawdzić zdejmując pasek i pokręć ręką - jeśli chodzi cicho to ok, a jeśli się przycina lub słychać jakieś stuknięcia to do roboty alternator albo do wymiany. Alternatory oryginalne do tego traktora są tanie. Ja ostatnio kupiłem za 150 zł, ale dlatego, że nie było kosztów transportu - jestem spod Białegostoku. Na allegro znajdziesz aukcję dotyczącą tego alternatora i najtaniej jest w Moto-Agro w Białymstoku. Alternator ma rok gwarancji więc wg mnie nie opłaca się naprawiać starego, bo niewiele mniej zapłacisz za regenerację. Ja poza tym mam złe doświadczenia z regeneracją alternatora do seicento. Alternator wytrzymywał po regeneracji nie więcej niż rok, a gwarancję facet udzielał tylko na pół roku. Dobrze wiedział, że dłużej nie wytrzyma ;). Dwa razy u niego robiłem i za każdym razem to samo. Strata pieniędzy. Raz też robiłem w renault 19 i też to samo. Do tego mechanika miał ciekawego. Zamiast klapkę nad akumulatorem otworzyć to on mi ją wyrwał. Jest taki w Białymstoku - polecany kiedyś był, ale ja nie polecam ;).

#147 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 22 styczeń 2012 - 13:29

Problem z odpaleniem t25 Jeśli miał bym kupować to na pewnie nie na allegro,w lokalnym sklepie zawsze się zaopatruje w części do Władka i nie mogę narzekać.Raczej już nie opłaci mi się go regenerować bo gość nic ciekawego mi nie powie.Jeszcze pojadę kiedyś do kolegi i zmierzę jakie najęcie podaje,ale regulator to mam już na max podkręcony,bo kiedyś słabo ładował i pod kręciłem. :(

#148 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 23 styczeń 2012 - 14:54

Problem z odpaleniem t25 Nie ma strachu :). Byłem w tym sklepie i jedno co mnie zdziwiło, to odpowiedź sprzedawcy kiedy zapytałem ile kosztuje alternator. Odpowiedź brzmiała 180 zł, a kiedy zwróciłem mu uwagę, że przecież na allegro jest po 150 zł to mało się na mnie nie obraził i mówi mi, że to nie ten sklep i takie tam. No to ja zadzwoniłem do gościa co sprzedaje te alternatory i się okazało, że w tym samym sklepie je sprzedaje tyle, że trzeba się z nim umówić przez telefon na transakcję z odbiorem osobistym ;). Miły gość wyszedł z zaplecza, przyniósł dobrze zapakowany alternator (w pudełku tekturowym na styropianie) z fakturą (rok gwarancji na podstawie faktury). I tyle.
Jedyna istotna informacja to to, że to są alternatory nowego typu czyli ze sterowaniem w alternatorze (płytka z mostkiem Graetza).

#149 Share Vladimir

Vladimir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieś
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 07 luty 2012 - 21:28

Problem z odpaleniem t25 Koledzy problem się znów pojawił po 2-3 próbach odpalenia... Ostatnio mi już ani jeden ani drugi rozrusznik nie chciał kręcić, a jeśli już kręcił to bendiks co chwilę wyskakiwał i znów wskakiwał ale to za mało, aby silnikiem obkręcić chociaż raz... <_<
Wymieniłem wszystkie przewody od rozrusznika (stare miały izolację potarganą i taśmą były poklejone a dawno miałem wymienić tylko jakoś czasu brakuje), włącznik dałem nowy (chodzi o hebel) no i zamontowałem grzałkę w misę, bo co z tego, że odpali jak olej niczym smalec i smarowania nie ma ;)

Rozruszniki były sprawdzone przyrządami i sprawne 100%-założyłem Magnetona bo lepszy jest o wiele...

No i dziś była próba odpalenia z praktycznie nową instalacją, grzałkę 5 minut podgrzałem, świece 30s, przekręcam kluczyk a tu lipa-nie kręci. Więc wziąłem na krótko i od strzała zarysał.

I tu pytanie-co się dzieje, że z kluczyka nie chce kręcić??? :mellow:

Wiem, że jest pod panelem ten cały przekaźnik rozrusznika-możliwe, że to jego wina? bo ostatnio też się tak działo, że albo wyskakiwał bendiks albo w ogóle nie kręcił... Pisze w książce, iż przyczyną może być właśnie on... Stacyjka sądzę, że raczej sprawna, bo świece grzeje.

P.s teraz Władek stoi niestety w ogrodzie, bo się zapowietrzył przez zasyfiony filtr paliwa i jutro muszę wyczyścić wstępny i czekać, aż przyjdzie wkład od tego dokładnego oczyszczania ;)
Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

#150 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 07 luty 2012 - 22:22

Problem z odpaleniem t25 To jest właśnie to rosyjska zaplątana instalacja... u mnie wiecznie były z tym problemy zawsze coś nie działało pełno kabli podłączanych już bezpośrednio do rozrusznika aby obejść tę rosyjską. W tym roku wszystko to wyrzuciłem i założyłem prostą od c-360 bez tych rosyjskich skrzyneczek i póki co spokój.

Musisz kogoś uczonego wziąć co ma nerwy do tej instalacji ciekawej ale solidnie zrobionej...

Jaką grzałkę zamontowałeś?
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem t25 Dzisiaj, 15:26
  •  

#151 Share Vladimir

Vladimir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieś
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 07 luty 2012 - 22:50

Problem z odpaleniem t25 Instalacja w nich nie jest znów taka zła... W A2 nie miałem żadnych problemów, gdzie mało się o to dbało a tu dbasz, to słuchać nie chce... :wacko: Prąd jest prąd-nie widać tego i tak to już jest... :mellow: przynajmniej teraz przyczyny zostają już tylko pod panelem... Nie mam zamiaru nikogo brać, bo powie mi 50zł za to, że popatrzy i znając życie zwali kolego na aku albo nowe przewody... <_< Instrukcję czytam i po kolei likwiduje elementy, które i tak się mi nie widziały od początku. Zresztą w zimie też to wszystko inaczej funkcjonuje jak w lecie ;)
Grzałkę na allegro zamówiłem przeznaczoną do T25-grzeję tylko 5min. i w połączeniu z Magnetonem przy -25 spokojnie odpala, a przynajmniej smarowanie ma od razu ;)

Edytowany przez milanreal1, 09 luty 2012 - 22:13.
cytowanie poprzedniego posta

Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

#152 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 09 luty 2012 - 14:28

Problem z odpaleniem t25 Gdzieś po drodze na pewno gubi prąd. Bendiks wyskakuje, bo po załączeniu włącznika elektromagnetycznego, a potem rozrusznika rośnie pobór prądu i jest go za mało na rozrusznik i włącznik elektromagnetyczny jednocześnie. Więc na początku wyskakuje włącznik. Objawy powinny być takie, że słychać będzie takie terkotanie włącznikiem. To albo akumulator jest już słaby albo gdzieś po drodze od akumulatora do rozrusznika jest jakieś słabe połączenie. Może też być słaby styk na samym włączniku elektromagnetycznym. Dlatego podczas uruchamiania na krótko wszystko działa. Rozrusznik będzie nawet kręcił na słabym akumulatorze podczas uruchamiania na krótko, a z kluczyka nie właśnie z powodu jaki opisałem wyżej.

#153 Share Vladimir

Vladimir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieś
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 09 luty 2012 - 21:16

Problem z odpaleniem t25 Koledzy Władka dziś odpowietrzyłem po bardzo wielu próbach kręcenia rozrusznikiem-uff :P filtr wstępnego oczyszczania jak rozkręciłem, to myślałem, że się przewrócę... Normalnie galaretka w zbiorniku na wysokość może 5cm :mellow: Wymyłem go, później założyłem filtr dokładnego oczyszczania, przepompowałem ręczną pompką, poluzowałem śrubę na pompie wtryskowej w celu odpowietrzenia i kręciłem, kręciłem, ale w końcu odpalił :rolleyes:
Teraz aku ładuję w domu, bo nie doładuje ich do końca po tylu próbach odpalania ;)
Ze stacyjką coś mi świruje, bo nie chciał kręcić jak był zimny, a potem jak go już odpaliłem na ostro i zajechałem do szopki to znów z kluczyka palił normalnie-pewnie ten przekaźnik coś szwankuje...

Przewody muszę przekręcić na nowe te od aku do rozrusznika i ten masowy, bo chwilowo jeszcze tamte dałem i pewnie to też ma jakiś udział. Dałem sobie dodatkowy kabel masujący od hebla do jednej ze śrubek co się nimi rozrusznik przykręca i widać już jakąś poprawę :rolleyes:

P.s grzałka sprawuje się elegancko-7 minutek sobie podgrzeję i pali jak auto ;)
Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

#154 Share Jonecki

Jonecki

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 12 luty 2012 - 20:46

Problem z odpaleniem t25

Ze stacyjką coś mi świruje, bo nie chciał kręcić jak był zimny, a potem jak go już odpaliłem na ostro i zajechałem do szopki to znów z kluczyka palił normalnie-pewnie ten przekaźnik coś szwankuje...

Przewody muszę przekręcić na nowe te od aku do rozrusznika i ten masowy, bo chwilowo jeszcze tamte dałem i pewnie to też ma jakiś udział. Dałem sobie dodatkowy kabel masujący od hebla do jednej ze śrubek co się nimi rozrusznik przykręca i widać już jakąś poprawę :rolleyes:



Witam

Panowie, miałem kiedyś podobne problemy z odpalaniem mojego Władka. Podczas przekręcania kluczyka słychać było jak bendiks wyskakuje i amperomierz pokazywał -30 i oczywiście nawet nie zakręcił. Przez miesiąc sprawdzałem wszystko jak leci w instalacji i nic nie znalazłem: kupiłem nowe aku, założyłem nowe kable aku-rozrusznik ( zrobiłem je z kabli do spawarki),sprawdzałem rozrusznik i nic! W końcu założyłem nową stacyjkę i ten przekaźnik w desce rozdzielczej... jak ręką odjął :D po ich sprawdzeniu okazało się ze i stacyjka i przekaźnik miały nadpalone styki!!
Drugi problem jaki miałem to słaby rozrusznik, nawet w ciepłe dni trzeba było palić na odprężniku bo nie miał siły przekręcić wałem a przy lekkim mrozie musiałem odpalać z użyciem prostownika :blink: co i tak nie zawsze pomagało. Kiedy moje wk......e sięgnęło poziomu krytycznego kupiłem na alledrogo rozrusznik z przekładnią czy jak się to tam zwie i problem przestał istnieć. Teraz przy -20 odpala bez problemów po nocce (choć z odprężnikiem) a w lato można niemal na nim jeździć B) Trzeba się tylko przyzwyczaić do charakterystycznego gwizdu podczas odpalania.


PS.
Od tamtej pory (1,5 roku) nie miałem z odpaleniem jeszcze żadnych problemów.

PS.2
Radzę również sprawdzić stan lutów na kablach w desce rozdzielczej bo u mnie kilka było uszkodzonych.


Pozdrawiam Jonecki

#155 Share soltys123

soltys123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2012 - 20:58

Problem z odpaleniem t25 Witam. Panowie potrzebuje pomocy!!!
Posiadam T25 i mam ciągły problem z odpalaniem.
Ciągnik mi nie odpala. Próbowałem ustawić go na znakach na rozrządzie tam są podajrze literki H B I i trzy kreski, ustawiłem tak że każda literka zgrywała się z kreską i na rozciąg odpalał dobrze siłę miał ale gdy go zgasiłem to już po 10 min. nie odpalał. Akumulator jest dobry rozrusznik też wszystkie filtry nowe czyste odstojnik też był czyszczony. Dodam jeszcze że miał już wymieniany dwa razy wał, a słyszałem że po wymianie te trzy literki i kreski nie powinny sie na siebie nakładać.
Jeśli ktoś może to niech pomoże:)

#156 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2012 - 21:20

Problem z odpaleniem t25 Układ paliwowy się nie zapowietrza? Albo czy paliwo się nie cofa?
Bo na to by wychodziło jeśli po 10 minutach jest problem z zapaleniem.
Próbowałeś przepompować ręczną pompka przed odpaleniem? Słychać, że paliwo wraca do baku powrotem?
A co ma ci się nie zgrywać z tym wałem. Wał ustawia się z rozrządem na znaki.
Ma być tak samo jak ze starym. Podejrzewam, że jak by był źle złożony to by było po silniku.

#157 Share soltys123

soltys123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2012 - 21:43

Problem z odpaleniem t25 Nie zapowietrza się i już próbowałem z pompką i też nic nie pomaga a jak pompuje to paliwo sie normalnie cofa. No i tłoki i cylindry wymieniałem z rok temu, siedze dłubie przy nim i nic nie daje a abym go troche pociągnął to pali... Może sprężania nie ma?

#158 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 06 marzec 2012 - 21:47

Problem z odpaleniem t25 Może być to wina pompy wtryskowej

#159 Share soltys123

soltys123

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2012 - 22:02

Problem z odpaleniem t25 I jak radzicie? Oddać tą do regeneracji czy kupić nową? I czy myślicie że tam na tym rozrządzie może być żle ustawione?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpaleniem t25 Dzisiaj, 15:26
  •  

#160 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2012 - 22:04

Problem z odpaleniem t25 Tak jak wyżej.
Oddaj ja do sprawdzenia razem z wtryskami.
A zanim to zrobisz to wykręć wtryski z głowicy i przykręć je z powrotem do przewodów od pompy i zakręć silnikiem.
Zobaczysz czy paliwo jest podawane przez pompę i jak pracują wtryski.
Edit:
To znaczy jak masz złożony rozrząd bo ja go nie widziałem ;)
Jak masz dobry zakład regenerujący pompy w pobliżu to ja naprawiaj.
Ale najpierw sprawdź czy paliwo podaje pompa wtryskowa z poluzowanymi przewodami od wtrysków a potem z wtryskami ale wykręconymi z głowic.
Pompa ogólnie jakoś pracuje bo w końcu po odpaleniu sinik działa więc musisz zobaczyć co się dzieje po postoju jak nie zapala.

Edytowany przez mtracz, 06 marzec 2012 - 22:09.


Podobne tematy odpala