Skocz do zawartości

Zdjęcie

Valtra N163


69 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 listopad 2011 - 21:27

Valtra N163 a skąd wiesz, że większa siła działa na tłok w filce niż we wspomnianym ursusie? ;) Nie liczy się tylko ilość spalonego paliwa, ale także i czas w jakim to nastąpi a z tym bywa różnie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 11:09
  •  

#42 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 listopad 2011 - 21:32

Valtra N163

bez jaj 120KM to jak najbardziej w 4 gary ale 100km w 3 to tez duzo tam jest na jednym duza siła coś wkoncu nie wytrzyma. te 170 KM w czwórce pójdzie ale jak długo? w szóstki tez kłądą 500KM ok ale te 500Km nigdy nie jest w 100 % wykozystane nawet 90%

Dlaczego tak twierdzisz?
Po drugie, największe 6 w ciągnikach mają około 400 km(Fendt 939). Wykorzystane są tak jak w każdym innym ciągniku. Wg Ciebie żeby taki silnik chodził długo i bezawaryjnie to ile powinien mieć cylindrów? 10? A może 12?

#43 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2011 - 21:34

Valtra N163 spokojnie za 5 lat jak nie wyhamuja z tymi normami to 170 KM bedzie z 3 cylindrow, nie wspominajac o tym, ze 70 z nich bedzie napedzac ulepszacze spalin :lol: :lol: .
jak to moj promotor mowil "wczasy pod rura beda modne", wszak spaliny beda czystsze od powietrza ktore do trafia do silnika :lol: .

gdyby dzisiejsze silniki zrobic bez tego calego ekokastrowania to 120 KM z 6 cylindrow bez turbo nawet nie mialoby czego szukac w orce z dzisiejsza 3 cylindrowka tej samej mocy, jak chlopaki mowili sterowanie - to klucz B) . niestety dzis to narzedzie wylacznie dla ekoglupkow.
jedno czego nigdy nowoczesny silnik nie bedzie mial, to cudowny dzwiek starego n/a, jak sasiad jedzie jd ciuchcia to az czapki zdejmuja, co by kazdy dzwiek tej symfonii wysluchac :D .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#44 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 23 listopad 2011 - 21:39

Valtra N163 170 km jest z powerboost, normalnie ma 150(?). ogólnie idea jest ciekawa-na pewno koszt wytworzenia jest niższy bo to tylko 2/3silnika, charakterystyka trochę inna, być może oszczędniejszy niż inna standardowa konstrukcja tej mocy. Valtra zrobiła ogólnie ciekawy ekspeyment-raz dostaje piedestał wśród rolniczych czwórek, dwa sprawdzi koncepcję w praktyce, oby nie kosztem rolnika który bedzie szybciej remontował. poza tym gama silników jest tak duża, że jeśli ktoś nie chce podejmować ryzyka może wziąć inny motor, ale dla tych którzy chca mieć lekki ciągnik z dużą rezerwą mocy której być może nie myślą ciągle wykorzystywać pomysł wydaje sie być ciekawy.
kwestia sił jest tak, że im wiecej garów w danej pojemności tym delikatniejsze korbowwody, mniejsze łożyska, czylisumma sumarum naprężenia zostają podobne. krótszy wał też ma tę zaletę że jest krótszy. jedyne co może działąć na niekorzyść to moment bezwładnośći ukladu korbowego, który rośnie progresywnie względem skoku tłoka.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#45 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 23 listopad 2011 - 21:39

Valtra N163 powiem wam ze o tych 400KM w 6 garach nie pomyslaem zwracam honor hmmm troche pomysle nad tym moze jeszcze coś wymyśle

#46 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2011 - 22:03

Valtra N163 @ahme to ty podaj jakieś konkrety a nie jakieś frazesy piszesz ja swoje wypunktowałem pore postow wyzej co mi sie nie podoba
1)piszeszo ubogiej mieszance tylko ja napisałem o opoznieniu "zapłonu" celem dopalenia NOx poprzez podniesienie temp. w kolektorze wydechowym (ciagniki obecnie jak sie nie myle do 100km)
2)jezeli zaleta wału korbowego jest to "krótszy wał też ma tę zaletę że jest krótszy." to chyba dla producenta bo mniej czasu i materiału na wykonanie no i w konsekwencjii krotszy silnik
3)jezeli mowimy tu o Valtrze to na pewno nie sa to lekkie ciagniki kolega ma n82 i w prospekcie na mase 4650 a jak stanął na wadze to było ponad 5000kg
4)jezeli ty piszesz o oszczednosci w takiej valtrze to zapytaj sie posiadaczy n 141 ile one pala
5)i tak jak kolega @brzozak pisze jak sie nie myle JD miał nawet 100 km i 6cyl i jak to chodziło
6) zobacz i prześledz od ilu lat nie zmieniaja sie pojemnosci skok tłoka i srednica cylindra nawet w tej twojej valtrze tylko dokładaja coraz to nowsze pierdoły tylko dlatego zeby ekologow zaspokoić i nas po kieszeni doić a spalanie wcale nie jest mniejsze tylko wieksze ;[
7) jezeli isc tropem zmniejszania ilosci cylindrow to za pare lat sie dowiemy ze jeden cylinder to jest przyszłosc
8)a teraz cos na co powoływałeś sie pare postow wyzej przyjechał do nas na testy MF 7495 i wiesz co maja na stronie u korbankow zuzycie paliwa 201 g/kwh a przy orce w polu pługiem G-B komp. pokazywał spalanie 33 l/H i predkosc 6.5 kM szerokosc 2,5m i wydajnosc 1,5 ha/h i jak to sie ma do teorii?

Edytowany przez karolek12, 23 listopad 2011 - 22:15.


#47 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 23 listopad 2011 - 22:10

Valtra N163 jeden cylinder a kociołek nie wiadro jak w bombaju a lac do niego jak z kranu :Dna wode to to nie pójdzie :D co najwyzej bedzie wspomagane parą dobra niech kombinują az zaczną głwice latać albo korbowód wyjdzie dołem razem z tłokiem mi naprzykład w 3011 przeciwwaga wyleciała bokiem scinając wałek rozrządu a przeciez to mały silnik i obrotów tez duzych nie ma :Da kto wie czy nie zaczna podnosić obrotów w tych nowych silnikach?? np jak jest w aucie isuzu 1,7TDi 6 tys naliczniku do 5 spokojnie idzie wyzje juz odcina :lol:

#48 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 24 listopad 2011 - 17:03

Valtra N163

piszeszo ubogiej mieszance tylko ja napisałem o opoznieniu "zapłonu" celem dopalenia NOx poprzez podniesienie temp. w kolektorze wydechowym (ciagniki obecnie jak sie nie myle do 100km)

Wraz ze wzrostem temperatury w cylindrze następuje wzrost ilości NOx, gdyż następuje rozbicie N2, O2 i reszty powietrza, oraz retryfikowane paliwa zostają rozbite na pojedyncze atomy ze względu na wzrost temperatury po czym w trakcie ochłodzenia w kolektorze wylotowym powstaje NOx, jakbyś podniósł temp w kolektorze wylotowym to dopiero byś narobił NOX kiedy spaliny wyleciały by z gorącej rury wydechowej do zimnej atmosfery :lol: Dlatego stosuje się EGR aby obniżyć szczytową temp w cylindrze by nie powstały właśnie tlenki. A dodatkowo wykorzystuje się pojemność cieplną spalin.
Im mieszanka bardziej uwarstwiona tym ilość wydzielonych NOx jest mniejsza. Ale HC i CO wzrasta

jezeli mowimy tu o Valtrze to na pewno nie sa to lekkie ciagniki kolega ma n82 i w prospekcie na mase 4650 a jak stanął na wadze to było ponad 5000kg

5230 kg :D Finki mają to do siebie, że chyba ważone są bez kół ;)

jezeli ty piszesz o oszczednosci w takiej valtrze to zapytaj sie posiadaczy n 141 ile one pala

znajomy uzytkuje M150 ten sam silnik co n141 tylko że starsza przed UE jeszcze to max w pługu 4x42 na 35-40 cm pali 18-20l/ha (czyli tyle co reszta przy takim obciążeniu) w zależności od warunków, przy formatownicy aktywnej do 20 złapie, na glinach pod Sandomierzem. Ma natłuczone dobre 8 tyś i remontu nie potrzebowała jak do tej pory. Jego brat ma M130 to spalanie 4x50 ma 15-17l na II klasie brunatnej ale też glinie my to borowina nazywamy. Jego Fendt 714 mniej nie pali ;)

i tak jak kolega @brzozak pisze jak sie nie myle JD miał nawet 100 km i 6cyl i jak to chodziło

ursus c-31100 miał 6 garów i 100KM i jakoś nie słyną z niezawodności 5,5 katalog 4-7 tyś mtg (życie) i remont kapitalny :D

zobacz i prześledz od ilu lat nie zmieniaja sie pojemnosci skok tłoka i srednica cylindra nawet w tej twojej valtrze tylko dokładaja coraz to nowsze pierdoły tylko dlatego zeby ekologow zaspokoić i nas po kieszeni doić a spalanie wcale nie jest mniejsze tylko wieksze ../../public/style_emoticons/default/angry.gif

te pierdoły zmieniły charakterystykę momentu obrotowego i mocy co w większości przypadków wpłynęło pozytywnie na silnik, nie mówię tutaj o jago kastrowaniu na rzecz ekoterrorist

a teraz cos na co powoływałeś sie pare postow wyzej przyjechał do nas na testy MF 7495 i wiesz co maja na stronie u korbankow zuzycie paliwa 201 g/kwh a przy orce w polu pługiem G-B komp. pokazywał spalanie 33 l/H i predkosc 6.5 kM szerokosc 2,5m i wydajnosc 1,5 ha/h i jak to sie ma do teorii?

A no tak, że 201 g/kWh to spalanie silnika, a seria 7400 ma bezstopniówkę vario z zajebiaszczą stratą mocy rzędu 16-17% jak spalił 33l/h to był obciążony średnio 94% ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#49 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2011 - 18:11

Valtra N163 "ursus c-31100 miał 6 garów i 100KM i jakoś nie słyną z niezawodności 5,5 katalog 4-7 tyś mtg (życie) i remont kapitalny :D "-co to za Ursus ???

Parę razy juz o tym pisałem-mth sprzed lat to nie dzisiejsze (zegarowe) mth-w rzeczywistości owe 4-7 tys mth może przekładać się na 12-16 tys mth (zegarowych)

#50 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 24 listopad 2011 - 20:12

Valtra N163 dziadek 12XX ;)
u nas wytrzymywał 4-7 tyś mtg co dawało max 8-9 tyś roboczogodzin ;) U1614 miał już prawie 1:1 h:mtg
żeby miał 2x tyle roboczogodzin co mtg to musiałby robić na 1/2 obrotów znamionowych
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 11:09
  •  

#51 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2011 - 21:16

Valtra N163 @lukasz nie zrozum nie zle ale w euro 5 Ograniczenie emisji cząstek stałych wymusza stosowanie filtra nazywanego przez producentów DPF lub FAP. Jego zawartość musi być okresowo wypalana, co wykonuje się dzięki dodatkowemu, późnemu wtryskowi paliwa. Wtrysk ten, możliwy tylko w układach Common Rail, powoduję zwiększenie temperatury spalin. Niestety, skutkuje też podwyższeniem zużycia paliwa – następuje zbyt późno, by tłok mógł wykonać dodatkową pracę.Co wiecej niektorzy producenci stosują dodatkowy wtryskiwacz przed filtrem jak sie nie myle JD ktory nie przeszedł na SCR. Moim zdaniem jest to podniesienie temp. spalin.
Co do ursusa to ja nigdzie nie napisałem ze te konstrukcje chodza po 20 tys. mtg tylko prownałem ten silnik do 4 cylindrow awaryjnosc i niezawodnosc to druga sprawa.Swoja droga co to za ursus "ursus c-31100 miał 6 garów i 100KM. jakos nie kojarze.

a i jeszcze w moich stronach w normalnych warunkach(a mamy tez borowiny) ciagniki takie jak U1224 1634 I Valtra T140 mieszcza sie w 15 litrach na ha

#52 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2011 - 21:26

Valtra N163 Jest tak jak piszesz,.
DPF i FAP to ten sam filtr, różne nazwy wynikają ze sposobu wypalania filtra. W jednym jest to zwiększenie dawki wtryskiwanej do cylindra(możliwe jest przedostanie się paliwa do oleju), w drugim jest to dodatkowy wtryskiwacz. Zapomniałem który to FAP a który DPF.

#53 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 24 listopad 2011 - 21:53

Valtra N163

@lukasz nie zrozum nie zle ale w euro 5 Ograniczenie emisji cząstek stałych wymusza stosowanie filtra nazywanego przez producentów DPF lub FAP. Jego zawartość musi być okresowo wypalana, co wykonuje się dzięki dodatkowemu, późnemu wtryskowi paliwa. Wtrysk ten, możliwy tylko w układach Common Rail, powoduję zwiększenie temperatury spalin.


tylko, że wypalenie następuje raz na jakiś czas a nie cały czas, dodatkowo aby podczas regeneracji filtra takie firmy jak scania, caterpillar, cummins, man (jak jeszcze miał egr) zastosowały tak zwany pusty suw, czyli zwiększoną ilość paliwa podanego do cylindra podczas suwu sprężania w którym nie zostały zamknięte zawory dolotowe i wylotowe powoduje to przedmuchanie komory spalania razem z paliwem, aby dostarczyć retryfikowane paliwo wymieszane ze spalinami, gdyż w tedy EGR pracuje w okolicach 30%. Dla ciężarówek czyszczenie następuje po 20000-120000 km.

FAP to tak zwany filtr mokry stosowany przez PSA, do filtra podawana jest płyn EOLYS zmniejszający temp spalin i ułatwiający regenerację
DPF to filtr suchy
Co do wypalania/regeneracji filtra to są III metody
pasywna w temp 400-500 stopni C jednak pojazd musi pracować na wysokich obrotach co w warunkach normalnej eksploatacji występuje rzadko
aktywna gdy czujnik ciśnienia spalin włączy ją automatycznie gdy przepływ spalin będzie zbyt niski, wtedy spaliny mają ponad 500 C następuje to przez obciążenie silnika, zmianę ustawienia EGR, opóźniony dodatkowy wtrysk, opóźniony kąt wtrysku
wymuszony to już serwis robi ;)
System wypalania nie jest tylko w CR bo Bosch ma pompę rotacyjną, która nie tylko pozwala na podział dawki paliwowej na 3 co powoduje, że filtr także jest w stanie wypalić

Moim zdaniem jest to podniesienie temp. spalin.

To już zależy od producenta

Co do ursusa to ja nigdzie nie napisałem

tu akurat chodziło Mi o wypowiedź Filipa, gdyż stwierdził, że 4 gary w Valtrze przetrzyma mniej niż 6 z Ursusa pod pełnym obciążeniem. Mój błąd wybacz
borowina borowinie, nie równa sam wiesz ;) a o tym, że to minutowa gleba to nie muszę przypominać, poza tym na spalanie w orce wpływ ma wiele czynników
Edit ort

Edytowany przez Lukasz1987, 24 listopad 2011 - 22:30.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#54 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2011 - 22:07

Valtra N163

tylko, że wypalenie następuje raz na jakiś czas a nie cały czas, dodatkowo aby podczas regeneracji filtra takie firmy jak scania, caterpillar, cummins, man (jak jeszcze miał egr) zastosowały tak zwany pusty suw, czyli zwiększoną ilość paliwa podanego do cylindra podczas suwu sprężania w którym nie zostały zamknięte zawory dolotowe i wylotowe powoduje to przedmuchanie komory spalania razem z paliwem, aby dostarczyć retryfikowane paliwo wymieszane ze spalinami, gdyż w tedy EGR pracuje w okolicach 60%.

W jaki sposób to zrealizowano? Dodatkowy wałek sterujący zaworami?

#55 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 24 listopad 2011 - 22:28

Valtra N163 zmienne fazy rozrządu, na chwilę rozrząd tak jakby zamiera, nie potrafię tego dokładnie opisać, ale chodzi o to, że w momencie kiedy tłok zasysa zawór dol jest otwarty w wyl zamknięty, gdy zaczyna sprężać zawór wyl pozostaje jeszcze otwarty ale otwiera się zawór wyl. (Zawór dol nie jest otwarty cały czas, tylko przez chwilę dokładnych czasów nie pamiętam musiałbym w OEM sprawdzić) po czym gdy powietrze zajmie całą komorę spalania aby nie nastąpiła cowka do układu dolotowego zawór dol jest zamykany i cała dawka paliwa podawana jest w momencie podania dawki zasadniczej do dopalającej, zależy od producenta. Początkowo, a raczej przez długi czas nie mogłem tego zrozumieć, ale na szkoleniu Inter Cars miało prezentację 3D zrobioną i tam było widać całą tą operację oraz fakt, że nie występowała kolizja w innych komorach spalania
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#56 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 listopad 2011 - 22:38

Valtra N163 Zmienne fazy-ok, ale jeśli zawór wydechowy ma być otwarty w suwie sprężania to regulacja musi być w zakresie 180 stopni :blink: . Do tego dowolne sterowanie wtryskiem- CR albo od biedy PD napędzane z tego samego wałka co zawory wydechowe. Skomplikowane rozwiązanie.

Za kilka lat pewnie zapomnimy o tych problemach, rozrząd elektromagnetyczny załatwi sprawę ;) .

#57 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 25 listopad 2011 - 10:22

Valtra N163 Skomplikowany to prototypowy układ SAABa, który w IAA Monachium zaprezentował w swoim silniku ze zmiennym stopniem sprężania ;)
Pogadam z chłopakami z IC jak mi pożyczą prezentację to Ci prześle
Co do wtrysku w xpi to sterowanie wtryskiem paliwa odbywa się w pełni elektronicznie. Oznacza to, że do uruchamiania wtryskiwaczy nie są potrzebne krzywki na wałku rozrządu, popychacze, drążki popychaczy i dźwignie.
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#58 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 listopad 2011 - 14:56

Valtra N163 Byłbym wdzięczny gdyby Ci się udało to podesłać. W necie ciężko o jakieś techniczne informacje o silnikach, znam tylko jedną stronę gdzie można się czegoś dowiedzieć.

Zmienny stopień sprężania realizowano do tej pory przez niepełne napełnianie, SAAB opracował jakieś inne rozwiązanie?

#59 Share slawny

slawny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 369 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 grudzień 2011 - 22:41

Valtra N163 a zauwazyl ktos jaki zestaw siewny ma valtra zawieszona w tym filmie na jego poczatku ??



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 11:09
  •  

#60 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 grudzień 2011 - 23:10

Valtra N163 Unia Idea zdaje się...

Podobne tematy