Skocz do zawartości

Zdjęcie

Valtra N163


69 odpowiedzi na ten temat

#21 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 14 listopad 2011 - 18:11

Valtra N163 jakiś czas temu w top technice było porównanie fakt faktem deutz fahr-a ale to o to samo chodzi i wycnikało z niego że 4 ma mniejsze spalanie wyższy moment obrotowy cichszy i odznaczał się lepszą kulturą pracy co kolwiek to oznacza.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 21:40
  •  

#22 Share maxiben

maxiben

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 890 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie i kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo glownie nowoczesna hodowla trzody chlewnej
    rodzinne wyjazdy

Napisany 15 listopad 2011 - 22:59

Valtra N163 no wlasnie co to oznacza? a praktyka ?

a jezdziles ciagnikami 4 i 6cyl ? jaka kultura w 4 chyba cos ci sie pomylilo

#23 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 16 listopad 2011 - 19:37

Valtra N163 Nie chce mi się grzebać w stosach czasopism aby tu te skany wstawiać, pisze co przeczytałem,
nie miałem okazji porównywania tamtych ciągników to ci nie powiem na czym ta kultura polegała, i radził bym unikania porównywania starych konstrukcyjnie silników z nowymi bo to calkiem inna bajka, jak np silnik TSI VOLKSWAGENA pojemność mała mocy dużo i kultura pracy też nienaganna.( to akurat jednostka benzynowa ale nic innego mi na szybkości do głowy nie wpadło)

Edytowany przez janusz20, 17 listopad 2011 - 17:03.


#24 Share maxiben

maxiben

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 890 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie i kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo glownie nowoczesna hodowla trzody chlewnej
    rodzinne wyjazdy

Napisany 16 listopad 2011 - 23:27

Valtra N163 z ta bajka to racja a ja porownoje nowe czyli z tego roku i 3 letni to kultura jak pisales na moje o niebo lepiej w 6

#25 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 17 listopad 2011 - 01:23

Valtra N163

ciekawe jak długo to bedzie działać kazdy materiałma swoją wytrzymałośc wkoncu coś pęknie tu juz jest duzo za duzo choć patrząc na ciagniki a samochody silnik z opla 2,0 ma 136 KM a tu bedzie w Valtrze 171 z 4,9 ale znowu 6,5 leylanda ma 110-130KM


czy to coś tak strasznego?
valtra 170 KM, 4,9 l wysilenie= 34 KM/l
volvo fh12-silnik o symbolu d13 500KM 12,8 l 39KM/l
scania 5cyl do 320KM i chyba 8,7l 37KM/l

o żywotności tych motorów nie muszę się rozpisywać, podobnie jak o świetnych, niskoobrotowych charakterystykach i sprawności.

może czas zmienić mentalność i dziadkowe poglądy, że silnik konstruowane w latach 50'i 60' a nawet póżniej miały dawane wysilenie poniżej 20KM/l i współczynnik bezpieczeństwa konstrukcji na poziomie ok 2,5-3. inna technologia produkcji, inne materiały i są efekty.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#26 Share MgrLukash

MgrLukash

    Never Cut My Wings

  • Members
  • PipPipPip
  • 1643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Eastern Poland(Восточная Польша)
  • Zainteresowania:Bezinteresowne

Napisany 21 listopad 2011 - 08:12

Valtra N163 W kabinie wielkich zmian niewidac...
Dodany obrazekDodany obrazek
♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

#27 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2011 - 20:33

Valtra N163 nie bede cytował ale jak porównujecie silniki 4 i 6 cylindrowe stare i nowe konstrukcje to chyba ktos nie wie o czym pisze 4 cylindry nigdy nie dorówna 6 i nie bede tutaj teoretyzował np o wystepowaniu sił obciazajacych układ tłokowo korbowy tylko powiem z praktyki na podworku stoi ciagnik ktory ma 500mtg 4- cyl turbo drugi poczciwy ursus 6 cyl bez doładowania 20-sto letni i ten 4 cyl mogłby sie od niego duzo nauczyc

#28 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 22 listopad 2011 - 20:40

Valtra N163 Ale czego mógłby się nauczyć?

#29 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2011 - 20:49

Valtra N163 1)dostepnosci momentu obrotowego na niskich obrotach
2)szybkosci wkrecania sie na obroty
3)spalania
4)kultury pracy (bo rechocze jak stare zaby)
5)jeszcze mogłby sie nauczyć od 6 olewaać ekologię

Edytowany przez karolek12, 22 listopad 2011 - 20:55.


#30 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 22 listopad 2011 - 21:48

Valtra N163 A teraz mi powiedz jakie dwa silniki [w jakich] ciągnikach porównywałeś?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 21:40
  •  

#31 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 22 listopad 2011 - 21:59

Valtra N163 zapewne wzorem "6" jest U12xx;) ....swoją drogą ciekawi mnie ta teoria o oszczędnośći owej "6" względem nowej valtry. o ile dobrze pamiętam to jednostkowe minimalne (czyli ok 1300s^-1) wynosi ok 250g/kWh a nominalne ponad 300...
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#32 Share janusz20

janusz20

    <<<<<<<<<<<<<<<<

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie pow. Sochaczew
  • Zainteresowania:Wszystko co związane z rolnictwem. Budownictwo, Historia

Napisany 22 listopad 2011 - 23:20

Valtra N163 A ma ktoś informacje czy ta modernizacja obejmie N101 a jesli tak to kiedy?

#33 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 listopad 2011 - 10:50

Valtra N163

1)dostepnosci momentu obrotowego na niskich obrotach
2)szybkosci wkrecania sie na obroty
3)spalania
4)kultury pracy (bo rechocze jak stare zaby)
5)jeszcze mogłby sie nauczyć od 6 olewaać ekologię

od tego jest CR i sterowanie silnikiem ;)

zapewne wzorem "6" jest U12xx;) ....swoją drogą ciekawi mnie ta teoria o oszczędnośći owej "6" względem nowej valtry. o ile dobrze pamiętam to jednostkowe minimalne (czyli ok 1300s^-1) wynosi ok 250g/kWh a nominalne ponad 300...

na silniku na kołach jest jeszcze więcej :P

#34 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 23 listopad 2011 - 18:18

Valtra N163 @JJ- wystarczy porównać silniki-technologia strat w napędach swoją drogą;) ale co do elektronicznego sterowania silnikiem to w pełni się zgadzam-nie ma takiej opcji by sztywny rozrząd i dawkowanie paliwa dorównały rozłożeniem momentu elektronice.

Bez urazy @karolek12 ale wydaje mi sie że twoje błędne argumenty wynikają tylko z niewiedzy i nieświadomości niektórych faktów i złych punktów odniesienia w ocenie. po prostu;]
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#35 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2011 - 19:32

Valtra N163 1) nie bede podawał marki ciągnika bo to nikomu nie potrzebne
2) w ktorym miejscu napisałem ze silnik jest na CR
3) @ahme tez bez urazy nie stawiaj bez poznania ludzi takich hipotez, bo mi sie wydaje po twoim poscie ze za duzo naczytałeś sie folderow i reklamowek od sprzedawcow jak kupisz i porownasz to bedziesz mogł pisać, wykład z teorii to jeszcze nie wszystko a i parametry takie jak moc moment obrotowy i przy jakich obrotach jest dostepny wygladaja ładnie w folderze w pracy w polu wszystko wychodzi tylko pamiętaj nie prospekt w polu pracuje tylko ciagnik
4) ktos tu pisał o silnikach nowej generacji to ja sie pytam gdzie one sa ? to sa w wiekszosci silniki z lat 90 siatych tylko podokładali CR, intercoolery a ca najgorzej" poprzykrecali" je zeby ekologia dobrze wychodziła,w najlepszym razie poopozniali poczatek wtrysku zeby tlenki azotu doplic.
5) prosiłbym łaskawie pana @ahme azeby mnie oswiecił swoja wiedza i rozumem
6) nigdzie nie pisałem o przeniesieniu napedu

#36 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 23 listopad 2011 - 20:42

Valtra N163

czy to coś tak strasznego?
valtra 170 KM, 4,9 l wysilenie= 34 KM/l
volvo fh12-silnik o symbolu d13 500KM 12,8 l 39KM/l
scania 5cyl do 320KM i chyba 8,7l 37KM/l

o żywotności tych motorów nie muszę się rozpisywać, podobnie jak o świetnych, niskoobrotowych charakterystykach i sprawności.

może czas zmienić mentalność i dziadkowe poglądy, że silnik konstruowane w latach 50'i 60' a nawet póżniej miały dawane wysilenie poniżej 20KM/l i współczynnik bezpieczeństwa konstrukcji na poziomie ok 2,5-3. inna technologia produkcji, inne materiały i są efekty.

myslisz ze silnik z valtry 170Km wytrzyma tyle co dajmy silnik z 1634 155 KM? przykład orka oba ciagniki w takich samych pługach w ciezkiej ziemi w obu dusisz gaz do podłogi (przykład)dajmy max obr 2500 a przy orce spadaja do 2000 a gaz w podłodze i co który silnik na tym wyjdzie lepiej?? czwórka te obciazenie rozłozy na 4 gary a szóstka na 6 który dłuzej pozyje??wez tez pod uwage ze teraz sie nie robi sprzetu po to by robił wieki tylko sztuka się liczy we wszystkim tak juz jest bo jakby miały robic wieki to po co by je ciagle produkowali?po to by po roku stania na placu sprzedać 20% taniej lub jeszcze taniej?? co jak co ale 4 wyzyłowane gary nie pozyja tyle co 6 i cos sie zdaje ze w 6 zapłon jest co mnie stopni obrotu wału jak w 4 co sie tez przykłada na sprawnośc czyż nie??

#37 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 23 listopad 2011 - 20:49

Valtra N163 @karolek-nie mam zamiaru ukrywać że moja wiedza o silnikach >70KM jest wyłącznie teoretyczna, ale taka też się przydaje:) to po pierwsze-po drugie piszę to co wiem i czego jestm względnie pewien i jednocześnie czekam aż ktoś wyprowadzi mnie z błędu konkretami albo wyjaśni coś dodatkowo . między innymi dlatego uważam że przycinki w tonie "prosiłbym łaskawie pana @ahme azeby mnie oswiecił swoja wiedza i rozumem" Kolega może zachować dla siebie.
teoria czerpana głównie z książek, nie z folderów-jedyne na co zwracam uwagę w folderach jest charakterystyka regulatorowa, a ona z powietrza się nie bierze. jeśli chodzi o napędy to zwracałem się do @janekjelonek.
jeśli chodzi o motory to są to w wiekszości konstrukcje względnie młode-powiedzmy poniżej 10 lat, nawet zetor, jako najbardziej konserwatywny wprowadził w końcu nowy motor z 16 zaworami to raz-dwa silniki tłokowe okres rozkwitu mają za sobą i ciężko jest w nich coś gruntownie zmieniać wiec zmiany często są niezauważalne dla zwykłego użytkownika.
co do tlenków NO to już się nie zgodzę-tu jest akurat tak że im uboższa mieszanka tym więcej jest emitowane

aha-odnośnienie oceniania-podobno "jakim cie widzą takim cie piszą", zwłaszcza na forum

tak wiec reasumując-czekam na jakieś konkrety w temacie, bo robi się ciekawy.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 listopad 2011 - 20:52

Valtra N163 @Filipoo
Nie przekłada się to na sprawność.
30 lat temu budowano silniki 6 cylindrowe poniżej 100 km, teraz 120 km maja silniki 3 cylindrowe. Technologia poszła do przodu, tylko niektórzy za nią nie nadążają("jak 120 km to tylko 6 cylindrów" itp).

Edytowany przez Mariusz x, 23 listopad 2011 - 20:53.


#39 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 23 listopad 2011 - 21:03

Valtra N163 @filipo- z jednej strony idąc tym torem że gdyby ilość garó wpływała na żywotność to w tirach siedziałoby co najmniej v12 albo lepiej, ale z drugiej strony uwaga odnośnie obrotów jest trafna-średnio w samochodzie automat zmienia na wyższy przy 1400obr, a w polu najczęściej dusi sie koło nominalnych 2 z kawałkiem...
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Valtra N163 Dzisiaj, 21:40
  •  

#40 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 23 listopad 2011 - 21:18

Valtra N163 bez jaj 120KM to jak najbardziej w 4 gary ale 100km w 3 to tez duzo tam jest na jednym duza siła coś wkoncu nie wytrzyma. te 170 KM w czwórce pójdzie ale jak długo? w szóstki tez kłądą 500KM ok ale te 500Km nigdy nie jest w 100 % wykozystane nawet 90% a dobrze wiedz ze ciągnik czesto pracuje przy prawie max obicazeniu. powiedz jak 4 gary mogą sprawniej pracować jak 6 przy obciazeniu ?? moze nie sprawniej, hmm moze tak gdzie sa mniejsze siły punktowe/miejscowe na wale?? przy 4 garach czy 6?? mówimy o tej samej mocy. niby szwedzka stal a prazyczepa sie zagieła od wywozu drewna> Kazdy materiał ma swoją wytrzymałóśc nie wiadomo jak bysmy go nie ulepszali utwardzali on i tak ma swoje granice i zeby sie nie okazało ze valtra przedobrzyła...

Podobne tematy