Skocz do zawartości

Zdjęcie

deutz M egr...


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2011 - 18:16

deutz M egr... witam
posiadam deutza z serii M i ma egr...czy idzie go obejsc w jakis sposob czy nic sie nie da z tym zrobic??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz M egr... Dzisiaj, 15:44
  •  

#2 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 12 listopad 2011 - 18:27

deutz M egr... A co miałby na celu ten zabieg?
Nie obejdziesz tego, bo pompa jest na CR, każdy element silnika jest oczujnikowany i nie ma lekko :P

#3 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 listopad 2011 - 18:45

deutz M egr... co się nie da? wszystko się da, :lol: , odkręć egr od kolektora ssącego i zaślep dziurę przez którą wpływają spaliny do kolektora, możesz też zaślepić rurkę od wydechu, możesz to zrobić monetą, lub jak ja zawsze dorabiam podkładkę z blaszki pomiędzy kolektor ssący a egr, tylko bez otworu , by spaliny nie przepływały :)
i ciesz się wiekszą mocą silnika, żwawszym przyśpieszeniem niech twój silnik odetchnie nareszcie świeżym powietrzem a nie spalinami :D
zawsze ze wszystkiego wywalam egr-y :lol:
a jeżeli ktoś po tym poście bedzie plumkał o jakieś euro tier czy inne wymysły zielonych przygłupów , niech pocałuje mnie wie gdzie .... :lol:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#4 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 12 listopad 2011 - 20:13

deutz M egr... Tylko widzisz kolego @bobytempelton EGR wywalić sobie możesz z Zetora Forterry albo Belarusa jeśli ma. W ciągnikach z wtryskiem CR wszystko jest, tak jak napisał kolega @kris14 wszystko jest w czujnikach. Aby zachować obecne normy emisji spalin, do silnika musi trafić 20% spalin (nie jestem do końca pewien). Jeżeli zablokujesz wylot spalin do zaworu EGR to nie będzie na nim ciśnienia i od razu poleci Ci błąd i tryb awaryjny silnika.
Zgodzę się z Tobą, ze te normy tylko podnoszą zużycie paliwa w silnikach, ale co zrobisz, ekolodzy głupieją. Zanieczyszczenie środowiska przez motoryzację, w tym maszyny rolnicze, to jest niewielki procent zanieczyszczenia ogólnego, ale to motoryzacji jest znacznie łatwiej się doczepić.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#5 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2011 - 22:46

deutz M egr... bobytempelton
wlasnie w czym to wywalales??

kris14
chce zeby ten ciagnik mial kopa :P

#6 Share mickboss

mickboss

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 12 listopad 2011 - 23:24

deutz M egr... Jesli EGR jest sterowany podcisnieniem mozesz go zaslepic bez problemu tak jak pisze @bobytempelton. Czujnik EGRa nie znajduje się na zaworze EGR tylko przy sterowaniu pociśnieniem, reaguje na ciśnienie jakie jest potrzebne do otworzenia zaworu. Zaślepienie EGR spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji tlenków azotu. Jesli Twoj EGR jest sterowany podcisnieniowo smialo mozesz go zaslepic napewno bedzie zwawszy. Egr-u nie da sie zaslepic jedynie gdy jest sterowany elektronicznie. Najnowsze systemy z reguły pozbawione sa instalacji podciśnieniowych a sterowanie zaworków oparte jest na stelmotorkach. Tam możliwość manipulacji gazami recyrkulacyjnymi jest zadna gdyż zawory posiadają czujniki pozycji otwarcia i inne cuda ktorych nie da sie oszukac.

Edytowany przez mickboss, 12 listopad 2011 - 23:26.


#7 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2011 - 08:59

deutz M egr... a ktos sie orientuje jak deutz ma to rozwiazane? :P rocznik 2008.

#8 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 listopad 2011 - 13:34

deutz M egr... zajrzyj kolego pod maske i jezeli do zaworu dochodzi przewod podcisnieniowy srednicy ok. 5mm to zawor jest sterowany podcisnieniem jezeli natomiast nie ma przewodu i do zaworu dochodzi kostka to jest elektroniczny
najlepiej zrob zdjecie zaworu to bedzie latwiej okreslic

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#9 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2011 - 16:54

deutz M egr... oki.jutro jak czas pozwoli to lukne :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz M egr... Dzisiaj, 15:44
  •  

#10 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 listopad 2011 - 19:05

deutz M egr... uziu92 i mickboss mają rację, a pozostałych dwóch panów w ogóle, z tym że jeżeli , egr jest sterowany pneumatycznie zatykając go, na mieszku dalej jest podciśnienie, a silnikach doładowanych nadciśnienie i dalej on sie otwiera i zamyka z tym że spaliny nie trafiają do kolektora dolotowego , bo jak? jest zatkany, a czujniki normalnie otwierają i zamykają go tylko na pusto, natomiast w silnikach gdzie egr jest sterowany elektrycznie bądź elektronicznie, na wyjściu czujnika podciśnienia bądź nadciśnienia w silnikach doładowanych w kolektorze dolotowym montuje się oporniczek o oporze odpowiednim dla danego czujnika , który oszukuje układ sterujący czyli podaje non toper zaniżone bądź zawyżone ciśnienie w dolocie,
michufarmer jakie 20% spalin ??? egr otwiera sie tylko w tedy gdy ciśnienie w dolocie wzrasta , lub podciśnienie maleje o określoną wartość, czyli kiedy silnik jest bardziej obciążony i kiedy rozpoczyna się w silniku niecałkowite spalanie, czyli zaczyna z tłumnika lecieć czarny dym, wtedy egr się otwiera i część spalin trafia do kolektora ssacego następnie do silnika dopalając się, a te wikipediowskie bzdury to kolegą w szkole tlumacz
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#11 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 listopad 2011 - 19:38

deutz M egr... a ja znowu slyszalem (uczylem sie) ze egr jest otwarty na biegu jalowym kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i nastepuje wtedy dopalanie spalin (mowie w tym wypadku o samochodzie z turbo napedzanym ON ) i kiedy wzrasta cisnienie w dolocie zamyka sie zeby powietrze doladowywujace nie uciakalo do tlumika lub spaliny do kolektora ssacego (miej spalin mniejsza moc turbiny ) co moze spowodowac spadek mocy ale jak jest w ciagnikach to nie wiem i nie mowie ze kolega wyzej nie ma racji moze sie to teraz zmienilo

Edytowany przez Uziu92, 13 listopad 2011 - 19:39.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#12 Share podcepiomy

podcepiomy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 441 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gózd

Napisany 13 listopad 2011 - 19:41

deutz M egr... @bobytempelton
Odniosę się do innego modelu DF-a Agrofarma PL. Gdy nim jeździłem i dodawałem gazu na postoju, podczas jazdy sadził czarnym dymem i był troszkę zdławiony jak na 100 kucyków. Diler mówił że to przez recylkulację spalin. To skoro przepala część spalin jeszcze raz do ponownego spalenia to dlaczego dymi niemiłosiernie ?

#13 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 listopad 2011 - 19:51

deutz M egr... za malo tlenu ma w takim wypadku a z duzo spalin i sie dusi
przerabialem to u siebie w aucie tylko u mnie bylo troszke inaczej
ogolnie to polecam zaslepienie egr jezeli to mozliwe
jezeli ktos widzial kolektor ssacy w dieslu z egr-em po kilkunastu tys km to wie co mam na mysli ciagnika to tez dotyczy) <_<
ah... Ci zieloni ;[

Edytowany przez Uziu92, 13 listopad 2011 - 19:52.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#14 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2011 - 16:33

deutz M egr... oto zdjecia.na zdjeciu gdzie jest pokazany tlumik jest rowniez przytwierdzona(przykrecona) rurka ktora idzie do filtra powietrza. magicy z jaryszek twierdza ze mam wlasnie sprobowac ja zatkac....czy maja racje?

Załączone miniaturki

  • 2011-11-15_11-29-33_850.jpg
  • 2011-11-15_11-30-09_503.jpg
  • 2011-11-15_11-30-22_857.jpg


#15 Share Piotrek1985

Piotrek1985

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 15 listopad 2011 - 17:41

deutz M egr... no raczej nic ci to nieda bo ten przewód wyciąga tylko większe zanieczyszczenia z filtra powietrza.
Z tego co wiem te silniki maja i-egr, czyli recyrkulacje wewnętrzną i nieda sie tego wyłączyć


troszkę o tym
http://www.cdc.gov/n...echnologies.pdf

jest zastosowana wewnętrzna recyrkulacja spalin czyli na wałku rozrządu są dodatkowe małe krzywki i w momencie suwu ssania zawory wydechowe są unoszone wtedy część spalin jest ponownie dopalana tak więc nic nie da się z tym zrobić

#16 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2011 - 18:21

deutz M egr... jedyne wyjscie to pozostac przy tym co sie ma lub zwiekszyc moment obrotowy...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
deutz M egr... Dzisiaj, 15:44
  •  

#17 Share szerszen

szerszen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2011 - 13:42

deutz M egr... koledzy pytanie z innej beczki. jakie macie plugi do swoich ''M''??


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy