Skocz do zawartości

Zdjęcie

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 listopad 2011 - 20:37

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Witam. W mf 595 konczy sie silnik, to wiem ze trzeba go robic. przy orce został trochę dojechany ze na 2terenowej nie idzie za bardzo i komin czerwony juz po chwili. Ostatnio nie palił wymieniłem pomkę wspomagającą, pomogło, palił ale silnik nie równo chodził. Miałem wrażenie jakby nie palił na 4 gary, więc sprawdzałem wtryski ale są ok. Pompa po regeneracji, i znowu nie pali.
Załozyłem nowe filtry pompka przeczyszczona, więc powinno byc ok, a nie jest.
Co to moze byc ? mógł się rozrząd przestawic ?

z góry dzięki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Dzisiaj, 05:52
  •  

#2 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 10 listopad 2011 - 21:08

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Jeśli z paliwem jest wszystko ok., to sprawdź luz na zaworach i przydałoby się sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Sam rozrząd nie przestawi się, chyba że ścięło klin na którymś kole, co w dieslu skutkowałoby kolizją tłoków z zaworami. Spróbuj odpalić przy pomocy samostartu, plaka, czy muchozolu, może jest zimno i niskie ciśnienie w cylindrze nie doprowadza do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Ten czerwony tłumik to dopalanie paliwa w wydechu, co może sugerować wypalone zawory. Co widać z odmy?

#3 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 listopad 2011 - 21:48

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) z odmy jak z ciuchci :D hehe

#4 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 listopad 2011 - 21:57

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Sciągaj głowice jakieś ziu ziu się stało, jak wali z odmy, paliwo spala się w tłumniku.... a olej przybywa w misce? miałem kiedyś taki przypadek dziura w tłoku była, możliwe też że pierścienie pękły albo się zapiekły,wypalone czy spięte zawory nie maja nic do odmy
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#5 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 listopad 2011 - 22:04

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) z olejem jest wszystko ok. wolałbym nie rozbierac bo mam jeszcze 5h do orania i dlatego w temacie pilne :)
ale bez tego widze ze sienie obędzie :(

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 10 listopad 2011 - 22:16

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Do odmy nie(chyba że takie coś jak prowadnica zaworu - przestało istnieć), do tłumika mogą coś mieć . Jakby zmierzył ciśnienie albo zdjął kolektor wydechowy, to by widział na którym cylindrze to się dzieje.

#7 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 listopad 2011 - 22:20

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) zorzyk2 chodzi ci o te pierścienie co mogą byc zapieczone ? troche to niemozliwe zeby sie chyba zapiekły (tak mi sie wydaje bynajmniej) ...

#8 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 10 listopad 2011 - 22:29

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Ja nic nie pisałem o pierścieniach. Te silne przedmuchy do komory korbowej powoli się nasilały czy bardziej tak znienacka? Możliwe jest, że każdy cylinder coś od siebie daje(mocno zużyty silnik) i to że na jednym cylindrze coś się stało. Zdarza się zapieczenie pierścieni, mogą też stanąć w wyniku zatarcia, mogą pęknąć. Te dwa ostatnie przypadki przeważnie dają dodatkowe odgłosy.

Edytowany przez zorzyk2, 10 listopad 2011 - 22:33.


#9 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 listopad 2011 - 22:47

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju
jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Dzisiaj, 05:52
  •  

#10 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 listopad 2011 - 23:16

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)

to jak chcesz to zmierz ciśnienie sprężania wyjaśni się wszystko bez rozbierania , ale te objawy oba razem to coś z ciśnieniem sprężania niedobrego się stało, gdybyś miał samo spalanie paliwa w wydechu to poprzestawiany rozrząd lub początek wtrysku,ale jak kompresja idzie w dół(tj. piszesz "ciuchcia"z odmy) to sprawa jasna- duża nieszczelność na którymś cylindrze, tylko dodatkowym objawem musi być ON w oleju
jeszcze napisz czy z odmy wali powietrze-kompresja czy sam dym, bo jak dym bez kompresji to gdzieś się olej smaży np. panwia się obróciła itp. przypadki

kiedy jeszcze odpalał były drgania całego ciągnika. co do tego dumy z odmy to sprawdze i wszystko opisze :)

zorzyk2 dymek się nasilał stopniowo

co do odmy to dym idzie swobodnie bez kompresji

Edytowany przez krzycho88, 10 listopad 2011 - 23:49.


#11 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 11 listopad 2011 - 08:58

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Co tu dużo debatować ciągnik z początku lat 80-ych czyli 30 na karku myślicie że ile to będzie chodzić kupując taki sprzęt trzeba się z tym liczyć.

#12 Share scisly97

scisly97

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Sport, Mechanika samochodowa i rolnicza, majsterkowanie w garażu, Muzyka.

Napisany 11 listopad 2011 - 17:39

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Mieliśmy podobny problem w 698. Z odmy jak z lokomotywy. Tylko że w naszym nie chciał odpalić na rozgrzanym silniku. Okazało się, że silnik się zacierał. Teraz zrobiony silnik i jest wszystko ok.

#13 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 11 listopad 2011 - 18:02

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Jeżeli dym idzie swobodnie to obala to teorie o uciekającej kompresji, a utwierdza w pewności że gdzieś smaży się olej np, na obróconej panewce,co nie ma związku z czerwonym kominem i nierówną pracą, mogą to być 2 różne usterki

lub jest jeszcze jedna sprawa łącząca te wszystkie objawy: jest źle ustawiony początek wtrysku, walnięta pompa lub zacięty wtryskiwacz, na wskutek zbyt późnego zapłonu ciągnik nie pracuje równo, niespalone paliwo spala się w tłumniku, powstaje duża temp na tłokach lub ktorymś tłoku ,a jetoil spryskujący olejem tłok od dołu spala się na wskutek wysokiej temp, dając dym, troche zagmatwane ale możliwe :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#14 Share KamilK199

KamilK199

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:ROLNICTWO,MOTORYZACJA I IMPREZY=KOBIETY:)

Napisany 12 listopad 2011 - 12:40

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Kolego czeka Cie rozbiurka slnika, wymiana prowadnic wraz z zaworami, proponuje rowniez zrobic planowanie bloku i wymienic tuleje. Jestem akurat na etapie skladania takiego samego slilnika i mialem podobne objawy, lecz ciagnik chodzil rowno jedynie z odmy lecialo jak z lokomotywy. Jesli ciagnik drzy i nie rowno pracuje mozliwe ze pompa oleju przeskoczyla na zebatce ,ale to malo prawdopodobne, musialoby klin sciac. I wazne jest zeby pompe ustawic wedlug znakow na kole, bo posiada ona przeciw wagi.
Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

#15 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 12 listopad 2011 - 19:27

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

Dzięki za pomoc :)

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?
Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?

Jezeli prowadnice zaworów wydechowych mają delikatne, mało wyczuwalne luzy to wymieniac je ?
Jak z tymi drugimi ? wymieniac ? (mają mniejszy luz)

Edytowany przez krzycho88, 13 listopad 2011 - 14:06.


#16 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 16 listopad 2011 - 16:18

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)

A więc rozebrałem go i poszła uszczelka pomiędzy 1 a 2 tłokiem, są wrzery w tulejach (tych dwóch) i w bloku. Progi na tulejach, a więc generalka prawie. Zobaczymy co dalej :/

Dzięki za pomoc :)

jak uzupełnic wrzery w bloku ? jakims klejem np.POXIPOL ? Słyszałem o jakiejs elektrodzie sprebrzance do spawania bloków, gdzie to mozna kupic ?
Jakie waszym zdaniem najlepsze rozwiązanie ?


Jak z prowadnicami ssącymi ? wymieniac ? (mają mało wyczuwalny luz)



#17 Share zolson21

zolson21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 07 styczeń 2012 - 01:28

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 595 problemy z silnikiem PILNE :) Dzisiaj, 05:52
  •  

#18 Share krzycho88

krzycho88

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.LBN

Napisany 10 styczeń 2012 - 14:23

mf 595 problemy z silnikiem PILNE :)

Witam.Panowie zbieram się do wymiany tylnich wieszaków. moje pytanie od jakiego ciągnika będą pasowały? moje są dorabiane i oporne w regulacji. proszę o podpowiedz.

elo kolego. szukaj, sprzedają czasami mf 595 na częsci więc wiesz warto popytac, na allegro np.

koledzy czym uzupełnic wżery w bloku pomiędzy 1 a 2 tuleją ? klej jakis ? wydmuchało z tulejami

Podobne tematy