wiesiek24

Ogrzewanie ciągnika renault

Polecane posty

wiesiek24    0

Witam.

Mam taki problem z swoim ogrzewaniem w Renault 113-14. Ogólnie jak na to wszystko spoglądam

na wentylator, nagrzewnice i doprowadzenie ogrzanego powietrza do kabiny to zadaje sobie

pytanie czy ono działało nawet jak ciągnik był nowy???

 

Najlepiej jakby ktoś wrzucił kilka fotek tu

jak to wszystko wyglada u Was koledzy. A w ogóle jak działa ogrzewanie w waszych ciągnikach?

U mnie z tych nawiewów bardzo słabo leci powietrze. Na pierwszym biegu nie zauwazalnie. Dopiero na trzecim jest w miare

ok jeśli tak to mozna nazwać.

Bedę wdzięczny za co kolwiek bo nie chcę kombinować czegoś gdy nie będę pewny poprawnego działania.

Edytowano przez wiesiek24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz może trzeba filtr kabinowy od kurzyć albo wymienić bo jest zabity a wyjmij filter i włącz nawiew wtedy zobacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja mam już wyjęty filtr kabinowy, bo właściwie to co z niego zostało ciężko już nazwać filtrem. Ogólnie widziałem przez otwór za filtrem, że całe wnętrze jest oblepione kurzem z ziemi. Ogrzewanie działa dość dobrze. I też kiedy zbliżam rękę do kratki a wentylator jest ustawiony na 1 to ruch powietrza jest ledwo wyczuwalny, a na 3 biegu trochę lepiej, ale też nie jest to wyjątkowo silny strumień powietrza. Ale jest jedno ale. Tak naprawdę dobra wentylacja czy ogrzewanie to jest takie, kiedy nie ma przeciągów w kabinie, ale za to spełnia swoją funkcję tzn zimą grzeje, a altem zapewnia dobrą wentylacją kabiny. Więc to niekoniecznie musi być wada tej wentylacji, a raczej zaleta. Z drugiej strony latem będę musiał się zabrać za umycie wszystkiego w środku łącznie z nagrzewnicami i wtedy się okaże czy wentylacja się poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

u mnie na 3 stopniu, bo tylko ten dziala, tez nie wieje rewelacyjnie

a bardzo cieple leci i po jakim czasie?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek24    0

Fajnie ze ktoś w ogóle sie wypowiedział, ale jak już wcześniej pisałem to przydały by się jakieś zdjęcia.

u kolegi w MF co prawda jest to kilku letni cięgnik to jak w tamtym roku odśnieżałem to tylko na pierwszym biegu bo na innym bym z gorączki nie wytrzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

W renówce masz o tyle dobrze, że możesz sobie ustawić intensywność ogrzewania i oczywiście intensywność nawiewu. Więc o umieraniu z gorączki nie ma mowy :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jakie dokladnie bys chcial zdjecia, moze cos sie uda pstryknac, oprocz tych elementow ktore sa pod dachem, bo tam na pewno przed zima nie dotre <_<


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja niestety już nie zamieszczę zdjęć - skończył mi się limit na załączniki ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek24    0

Przydało by się zdjęcie okolicy chłodnicy, czyli wyjścia zasilania nagrzewniczki i powrotu.

I najlepiej aby zaznaczyć który wąż gdzie idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Odgrzeje temat.

Po jakim czasie leci ciepłe powietrze?

Rozebrałem panel od regulacji ogrzewania.

Na samym dole pokrętło to coś jakby zawór na weżu od powrotu wodyz chłodniczki, zamyka lub otwiera.

Na samej górze linka która idzie do jakiegos elktr. urządzenia coś jakby stycznik.

Ktoś z was rozbierał to już?

problem jest w tym że słabo grzeje. Wąż powrotny od chłodniczki zimny.

 

Do czego słuzy urządzenie do którego idzie linka nr 1?

 

med_gallery_22353_1233_20118.jpg

 

img1647a.jpg

 

img1651y.jpg

 

img1655mg.jpg

 

img1656g.jpg

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

pokretlo jest od klimy, pewnie jakis ttopien chlodzenia

u mnie grzeje po ok.10 miin. ale rewelacji nie ma

moze masz zapowietrzona nagrzewnice, albo zaklejone zeberka jakims kurzem


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

ja kprzy swojej 113-`14 klimy nie mam ale tak po około 20 min już grzeje i lód z szyb zjeżdża, filtr kabinowy brudny i cały zaklejony ale nie wiem czy nowy można gdzieś dostać??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Zaden filtr kabinowy, bo to nie ma nic wspólnego z awarią.

Problem był w wężu który spuchł w środku i nie było przepływu cieczy chłodzącej.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Filtr kabinowy można kupić, ale najtańszy jaki widziałem w necie to minimum 250 zł, a są nawet takie za 500 zł. Czym się różnią nie wiem, bo jeszcze nie kupiłem tego filtra do swojej reni. Teraz mało będę nią jeździł więc może na wiosnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Koledzy gdzie szukać przyczyny że nie ma prądu na włączniku od dmuchawy. Kable widać że są całe, ale nie wiem który przekaźnik sprawdzić , ewentualnie jakieś newralgiczne połączenia.Od czego mogą pasować pokrętła do regulacji klimy i ogrzewania bo jednego nie mam a drugie jest wyłamane

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

też miałem ten problem. Ja załozyłem stare pokrętło od forda escorta.

Bezpieczniki na pewno sprawdziłeś więc nie pisze o tym ;)

Jeśli nie masz fazy w kablach przy pokrętle to niestety pozostaje ci tylko iść po kablach i szukać jakiegoś stycznika który pewnie nawalił.

 

Ps. Wiekszość ludzi na forum to osoby które nawet nie wiedza jak wygląda śrubokręt i w sprawach czysto technicznych sa zieloni. Sam juz się przekonałem że nie ma co liczyć na szczegółową pomoc.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

Pewnie przekaźnik od dmuchawy jest w skrzynce bezpieczników. A wiesz może który to. Po kolorze kabli trudno dojść bo wszystkie prawie takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tktomek74    2

Panowie może jakiś patent na zalanie tej nagrzewnicy kabinowej bez zbytniej ingerencji w układ,czy sama się odpowietrzy? Z góry dzięki jeśli coś podpowiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

Nagrzewnica powinna sama sie odpowietrzyc,zalej do pelna chlodnice zagrzej silnik i uzupelnij plyn -jak ostygnie. Co do kabli maja kolory pzy samych wsowkach,przekazniki u mnie sa pod dachem ,trzeba go zdemontowac,[nie mam klimy]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Dziś długo myślałem co zrobić żeby lepiej grzało.

Z racji że klima nie działała, gaz ulotnił się. Odkręciłem węże od chłodniczki klimatyzacji i podłączyłem węże od ogrzewania kabiny. Działa rewelacyjnie.

 

Miałem też duży problem z parującą przednią szybą. Rozwiązałem to przez zainstalowanie małej chłodniczki od skutera. Przekręciłem ją pod filtrem nad szybą. Na chłodniczkę 2 wentylatory 12V - 8cm te od komputera.

 

Koszt to tylko 30 zł. 3 metry węża i 2 trójniki. Chłodniczka z odzysku :)

Będzie trochę czasu to wrzucę foty jak to wygląda.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek24    0

cześć andrejus

jeśli chodzi o to urzadzonko tam gdzie idzie linka nr1 to jest termostat taki jaki masz np w lodówce, (skręcisz bardziej to mocniej chłodzi i na odwrót)

a z niego odchodzi taki cieniutki ''niby drucik'' ale to jest kapilara (rurka a w niej gaz, jest połączona do mieszka a ten jest bardzo czuły na zmiany temperatur i albo zwiera lub rozwiera styk termostatu) nie załamuj tego ani nie zaginaj.

te dwa kabelki to nic innego jak styk, który się załącza np. jak juz klima osiągnie zadana przez ciebie temperaturę chłodzenia i może np. wyłączyć sprzęgło klimy.

 

andrejus piszesz że:

Na samym dole pokrętło to coś jakby zawór na weżu od powrotu wody z chłodniczki, zamyka lub otwiera. ok to rozumiem, ale czy jestes pewny że ten wąż który idzie do tego zaworu to właśnie powrót? zobacz i mi napisz w miare możliwości czy ten wąż idzie prosto do chłodnicy, prawa dolna strona.

dzisiaj jeszcze próbowałem robić to chore ogrzewanie ale bez wiekszych efektów.

 

pozdrowionka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    8

koledzy ja poległem na elektryce w ogrzewaniu. Na wtyczce od sterowania dmuchawą nie mam w ogóle zasilania. Sprawdziłem wtyczkę pod popielniczką. Tam prąd jest na trzech środkowych pinach. Przy dmuchawach prąd jest na pierwszym pinie od kabiny ( na krótko dmuchawy chodzą). Gdzie jeszcze posprawdzać aby wyeliminować usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj