Gacuseks

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

Polecane posty

CIAPEK1981    8

Witam, chce zrobić remont silnika URSUS 912. W Grene są komplety naprawcze Zetor (tłok, tuleja, pierścienie ...) po 319 zł. Chce takie komplety kupić tylko chciałem sie zorientować jak z jakością tych części czy lepiej kupić z Krotoszyna? Druga sprawa panewki główne i korbowodowe też chce wymienić chciałbym kupić zetorowskie. Od zetora 8111 i 8145 powinny pasować? może ktoś sie orientuje, i jeszcze ile takie panewki mogą kosztować, są w grene panewki firmy Bimat (czy jakoś tak) tylko nie wiem czy dobre może ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi panewkami. Jak robiłem remont silnika przy ursusie 4011 to założyłem panewki firmy ROLMIX i na razie nie narzekam. Dzisiaj rozmawiałem ze sprzedawcą i powiedział mi ciekawą rzecz a mianowicie do u 385 ładowali grube korbowody a do 912 cienkie i tłoki na 3 pierścienie, grube korbowody kładli do 1012,1014 i zgłupiałem bo w Grene są tłoki na 3 pierścienie i jest napisane, że do ciągników z turbo a tłoki na 4 pierścienie do zwykłych silników jak to jest? Może ktoś sie wypowie na ten temat. Wolałbym założyć tłoki na 4 pierścienie, silnika jeszcze nie rozkręciłem więc nie wiem jakie korbowody są w silniku.

Pozdrawiam

Edytowano przez CIAPEK1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Jeśli nie masz turbo to zestaw na 4 pierścienie. Silniki o oznaczeniu Z 8401 były przystosowane pod montaż turbosprężarki, dlatego są inne korbowody.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

Nie do końca masz rację.były też ursusy 914 przystosowane pod turbo.wiem bo mój 914 z 1991r(mam go od nowego)miał tłoki 3-pierścieniowe.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Wg mnie dla wolnossącego lepszy jest zestaw 4 pierścieniowy. Silnika tzw. nowego typu było kilka odmian, mówi o tym cyfra po ukośniku w typie silnika. W mojej 902 na tabliczce znamionowej ciągnika widniał typ silnika Z 8001, a w rzeczywistości był już Z 8401 i to na zestawie 4 pierścieniowym. Nie będę się spinał, pewnie racja leży po połowie.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę że Ursus różne kombinacje robił w swoich ciągnikach. Mam 904 1985r(pierwsza rejestracja luty 1986) z pełną charakterystyką 914 silnik 8401.1 i fabrycznie miał założone grube korbowody i tłoki od turbo.Turbiny na 100% nie miał i w tym silniku nikt wcześniej nie grzebał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

A ten Twój kolego Kristoforn to nie jakaś wersja eksportowa? Ja teraz mam 912 z 1984, a Twój z 1985 i 904? Aczkolwiek moja 16tka to też 1604 i do tego rocznik 1987, choć tutaj to na pewno wersja eksportowa.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Eksportowa? Wątpię,eksportowe miały już wysoki dach,inna deskę rozdzielczą,tapicerowane błotniki w kabinie,miewały też blokadę przedniego mostu i hak do przyczep jednoosiowych a u mnie w kabinie iście spartańsko jak w wersji krajowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

To tak jak w moim, a tabliczki znamionowe wszystkie po angielsku:) Koniec off topa:D


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Mój 1004 z "87 i cofnięty z eksportu "Hiszpania" niczym się nie różnił od wersji krajowej poza filtrem powietrza.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Jeśli nie masz turbo to zestaw na 4 pierścienie. Silniki o oznaczeniu Z 8401 były przystosowane pod montaż turbosprężarki, dlatego są inne korbowody.

 

Witam LukaszP skąd wiesz że silniki 8401.1 jest przystosowany do turbo? gdzieś to wyczytałeś, bo mam instrukcje obsługi i katalog części do ursusa 912 i tam nic takiego nie jest napisane. Ja mam ursusa 912 rocznik 1984 (na tabliczce znamionowej w kabinie jest odbity numer 000121). Ciągnik jest koloru czerwonego, korpus silnika jest jasnoszary a felgi są kremowe. Jest to pierwsze wydanie 912 ale ma jeszcze rozwiązania z ursusa 385 lub 902 np. nie ma z przodu obciążników (tych prostokątnych od ursusa 330 lub 360). Podnośnik jest z siłownikiem wspomagającym, ma pompkę tłoczkową samo załączającą się ale nie ma zaworu odcinającego olej do tej pompki. Nie ma ograniczników teleskopowych dolnych cięgien podnośnika. A co do silnika to jest to silnik o oznaczeniach 8401.1 (numer na tabliczce znamionowej to 000696 czy jakoś tak) silnik ma grube korbowody i tłoki na 3 pierścienie. Sprzęgło jest już nowego typu tzw. słoneczko. Może rzeczywiście silnik ten jest przystosowany do turbo (przynajmniej wszystko na to wskazuje), tak się składa że sąsiad ma turbo na sprzedaż może bym do mojego założył ale muszę mieć pewność, że silnik jest do tego przystosowany i nic mu się nie stanie.

Właśnie robię remont silnika i chciałem założyć tłoki na 4 pierścienie ale jeden mechanik (mechanik z prawdziwego zdarzenia) powiedział żeby założyć takie same jak były, ponieważ miał przypadki że ktoś założył zamiast oryginalnie 3 pierścieniowe 4 pierścieniowe i ciągnik stracił na mocy.

Tłoki 3 pierścieniowe są masywniejsze a tym samym cięższe a 4 pierścieniowe na odwrót, więc ja nie będe kombinował tylko założe takie jak były. Jak ktoś zna różnice między silnikami 8001.1 a 8401.1 to niech napisze i niech poda źródło tej wiedzy.

A tak na koniec to jestem załamany, mam 30 lat napisałem kartke do Świętego Mikołaja, że chce na gwiazdkę komplet naprawczy do ursus 912 i chyba nic z tego. Za rok chciałem prosić o przedni napęd. Po 30 latach rozumiałem, że mikołaj nie istnieje wiedzieliście o tym?

Tym oto śmiesznym akcentem chciałem zakończyć tego posta (czy jak to się tam nazywa).

 

 

Zdrowych, spokojnych świąt i szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich z AGROFOTO życzy ciapek1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

katalog zetora mówi tak

 

Z8401.1, Z8401.134 są od 8111 i 8145

 

Z8002.1, Z8002.134 są od 10111 i 10145

 

Z8002.11 jest od 9111 i 9145

 

Z8002.1134 jest od 9111 i 9145

 

pokombinuj bo mi sie naprawdę dziś nie chce całego katalogu przeglądać.

Ogólnie - 4 pierścienie do silnika bez turbo, 3 pierścienie do silnika z turbiną (czy tą co jest z boku czy tą co jest między chłodnicą a bakiem).

Na twoim miejscu dołożyłbym kasy i uturbił ten ciągnik ale to tylko moje zdanie (wydać kasę raz a porządnie).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Witam LukaszP skąd wiesz że silniki 8401.1 jest przystosowany do turbo? gdzieś to wyczytałeś, bo mam instrukcje obsługi i katalog części do ursusa 912 i tam nic takiego nie jest napisane. Ja mam ursusa 912 rocznik 1984 (na tabliczce znamionowej w kabinie jest odbity numer 000121). Ciągnik jest koloru czerwonego, korpus silnika jest jasnoszary a felgi są kremowe. Jest to pierwsze wydanie 912 ale ma jeszcze rozwiązania z ursusa 385 lub 902 np. nie ma z przodu obciążników (tych prostokątnych od ursusa 330 lub 360). Podnośnik jest z siłownikiem wspomagającym, ma pompkę tłoczkową samo załączającą się ale nie ma zaworu odcinającego olej do tej pompki. Nie ma ograniczników teleskopowych dolnych cięgien podnośnika. A co do silnika to jest to silnik o oznaczeniach 8401.1 (numer na tabliczce znamionowej to 000696 czy jakoś tak) silnik ma grube korbowody i tłoki na 3 pierścienie. Sprzęgło jest już nowego typu tzw. słoneczko. Może rzeczywiście silnik ten jest przystosowany do turbo (przynajmniej wszystko na to wskazuje), tak się składa że sąsiad ma turbo na sprzedaż może bym do mojego założył ale muszę mieć pewność, że silnik jest do tego przystosowany i nic mu się nie stanie.

Właśnie robię remont silnika i chciałem założyć tłoki na 4 pierścienie ale jeden mechanik (mechanik z prawdziwego zdarzenia) powiedział żeby założyć takie same jak były, ponieważ miał przypadki że ktoś założył zamiast oryginalnie 3 pierścieniowe 4 pierścieniowe i ciągnik stracił na mocy.

Tłoki 3 pierścieniowe są masywniejsze a tym samym cięższe a 4 pierścieniowe na odwrót, więc ja nie będe kombinował tylko założe takie jak były. Jak ktoś zna różnice między silnikami 8001.1 a 8401.1 to niech napisze i niech poda źródło tej wiedzy.

A tak na koniec to jestem załamany, mam 30 lat napisałem kartke do Świętego Mikołaja, że chce na gwiazdkę komplet naprawczy do ursus 912 i chyba nic z tego. Za rok chciałem prosić o przedni napęd. Po 30 latach rozumiałem, że mikołaj nie istnieje wiedzieliście o tym?

Tym oto śmiesznym akcentem chciałem zakończyć tego posta (czy jak to się tam nazywa).

 

 

Zdrowych, spokojnych świąt i szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich z AGROFOTO życzy ciapek1981

 

Witaj, mieliśmy podobne życzenia do Mikołaja, ja chciałem nową pompę wtryskową do 8602. Ale po kolei. Swego czasu mój znajomy został z 912 jako głównym ciągnikiem na 80 ha. Jako, że 80 km nie bardzo chciało pracować z 3m rototilerem Amazone postanowił go uturbić. Zrobił tak samo jak Ty i przeczytał instrukcję od dechy do dechy i nic nie wyczytał. Postanowił zadzwonić do fabryki i zapytać co z tym fantem zrobić. Powiedziano my tylko tyle że ma wkładać sprężarkę i niczym się nie przejmować. Ale to nie takie proste, zestaw był na 3 pierścienie, zmiany wymagała chłodnica i pompa wtryskowa. Ciągnik chodzi do dziś, już ma lżej ale dalej chodzi. W razie czego służę numerem telefonu do zakładu, który potwierdzi to co tutaj napisałem i zakładają turbo tak samo jak Ci napisałem. Sądze, że Twoje korbowody mają dziurę w środku do smarowania główki korbowodu, a jednocześnie do natrysku na denko tłoka.

Co do różnic pomiędzy 8001 i 8401. Po pierwsze blok - nie ma dziury na grzałkę, ma dekle z lewej strony zamiast zaślepek, pompa wtryskowa smarowana własnym olejem, nie pod ciśnieniem inna pompa wodna. Szkoda, że sprzedałem blok z 385 byłyby dowody zdjęciowe:)). Świątecznie Pozdrawiam:)


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil902    0

jak ocenic czy tloki i tuleje  nalezy wymienic? tuleje sa gladkie i nie maja zadnych progow, glowica jest po kapitalnym, a ciagnik bierze olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj