Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?


37 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 02 grudzień 2011 - 21:11

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Ja na wiosnę kupiłem w Agromie zestawy oryginały zetora za ok 360zł do u 940 turbo, bo nii mieli Mahle Krotoszyn mimo, że chciałem. Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem. Gdybym teraz miał kupować jeszcze raz zdecydowałbym się na Mahle. W 60-ce założyłem zestawy z ursus chełmno i jak na razie jest w porządku. Oleju nie bierze tak jak przed remontem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Dzisiaj, 02:40
  •  

#22 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 grudzień 2011 - 22:07

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem.

W mądrych księgach znalazłem informacje ze silnik może zużuć do 2% oleju względem zużytego paliwa.Według mnie to i tak dużo ale co tam panowie MGR INZ w tym temacie są bardziej kompetentni niż ja.Możliwe ze pierscienie odwrotnie założyłeś- napisem TOP na dół a nie do góry.

#23 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 03 grudzień 2011 - 10:38

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Pierścienie są na pewno dobrze założone. Pewnie jakiś wpływ na zużycie oleju ma to, że założyłem drugi(inny) pierścień zgarniający, bo oryginalny pękł podczas montażu. Mimo to nie powinien tyle go spalać. Winy mogę chyba tylko upatrywać w oryginalności(jakości) zastawu.

#24 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 03 grudzień 2011 - 10:56

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Nie tylko pierścienie są przyczyną zużycia oleju,równie dobrze mogą być zużyte prowadnice zaworów w głowicach.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#25 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 03 grudzień 2011 - 19:19

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Prowadnice wg mnie były na pewno dobre, bo jak wyciągałem zawór i zatkałem otwór na końcu prowadnicy to wytwarzane podciśnienie nie pozwalało wyjąć. To samo w drugą stronę, podczas wkładania zawór działał jak tłok takie to było spasowane. Nie chcę już więcej mącić w tym temacie, bo nie o tym była mowa.

#26 Share CIAPEK1981

CIAPEK1981

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE INOWROCŁAWIA

Napisany 11 grudzień 2011 - 19:38

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Witam, chce zrobić remont silnika URSUS 912. W Grene są komplety naprawcze Zetor (tłok, tuleja, pierścienie ...) po 319 zł. Chce takie komplety kupić tylko chciałem sie zorientować jak z jakością tych części czy lepiej kupić z Krotoszyna? Druga sprawa panewki główne i korbowodowe też chce wymienić chciałbym kupić zetorowskie. Od zetora 8111 i 8145 powinny pasować? może ktoś sie orientuje, i jeszcze ile takie panewki mogą kosztować, są w grene panewki firmy Bimat (czy jakoś tak) tylko nie wiem czy dobre może ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi panewkami. Jak robiłem remont silnika przy ursusie 4011 to założyłem panewki firmy ROLMIX i na razie nie narzekam. Dzisiaj rozmawiałem ze sprzedawcą i powiedział mi ciekawą rzecz a mianowicie do u 385 ładowali grube korbowody a do 912 cienkie i tłoki na 3 pierścienie, grube korbowody kładli do 1012,1014 i zgłupiałem bo w Grene są tłoki na 3 pierścienie i jest napisane, że do ciągników z turbo a tłoki na 4 pierścienie do zwykłych silników jak to jest? Może ktoś sie wypowie na ten temat. Wolałbym założyć tłoki na 4 pierścienie, silnika jeszcze nie rozkręciłem więc nie wiem jakie korbowody są w silniku.
Pozdrawiam

Edytowany przez CIAPEK1981, 12 grudzień 2011 - 21:28.


#27 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2011 - 23:51

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Jeśli nie masz turbo to zestaw na 4 pierścienie. Silniki o oznaczeniu Z 8401 były przystosowane pod montaż turbosprężarki, dlatego są inne korbowody.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#28 Share rafalfalk1

rafalfalk1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo,machanizacja

Napisany 22 grudzień 2011 - 16:46

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Nie do końca masz rację.były też ursusy 914 przystosowane pod turbo.wiem bo mój 914 z 1991r(mam go od nowego)miał tłoki 3-pierścieniowe.

Edytowany przez rafalfalk1, 22 grudzień 2011 - 16:47.


#29 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2011 - 00:34

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Wg mnie dla wolnossącego lepszy jest zestaw 4 pierścieniowy. Silnika tzw. nowego typu było kilka odmian, mówi o tym cyfra po ukośniku w typie silnika. W mojej 902 na tabliczce znamionowej ciągnika widniał typ silnika Z 8001, a w rzeczywistości był już Z 8401 i to na zestawie 4 pierścieniowym. Nie będę się spinał, pewnie racja leży po połowie.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Dzisiaj, 02:40
  •  

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 grudzień 2011 - 11:16

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Widzę że Ursus różne kombinacje robił w swoich ciągnikach. Mam 904 1985r(pierwsza rejestracja luty 1986) z pełną charakterystyką 914 silnik 8401.1 i fabrycznie miał założone grube korbowody i tłoki od turbo.Turbiny na 100% nie miał i w tym silniku nikt wcześniej nie grzebał

#31 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2011 - 17:05

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? A ten Twój kolego Kristoforn to nie jakaś wersja eksportowa? Ja teraz mam 912 z 1984, a Twój z 1985 i 904? Aczkolwiek moja 16tka to też 1604 i do tego rocznik 1987, choć tutaj to na pewno wersja eksportowa.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 grudzień 2011 - 17:48

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Eksportowa? Wątpię,eksportowe miały już wysoki dach,inna deskę rozdzielczą,tapicerowane błotniki w kabinie,miewały też blokadę przedniego mostu i hak do przyczep jednoosiowych a u mnie w kabinie iście spartańsko jak w wersji krajowej.

#33 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 grudzień 2011 - 21:20

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? To tak jak w moim, a tabliczki znamionowe wszystkie po angielsku:) Koniec off topa:D
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#34 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3929 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 23 grudzień 2011 - 22:41

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Mój 1004 z "87 i cofnięty z eksportu "Hiszpania" niczym się nie różnił od wersji krajowej poza filtrem powietrza.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#35 Share CIAPEK1981

CIAPEK1981

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE INOWROCŁAWIA

Napisany 24 grudzień 2011 - 13:30

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

Jeśli nie masz turbo to zestaw na 4 pierścienie. Silniki o oznaczeniu Z 8401 były przystosowane pod montaż turbosprężarki, dlatego są inne korbowody.

Witam LukaszP skąd wiesz że silniki 8401.1 jest przystosowany do turbo? gdzieś to wyczytałeś, bo mam instrukcje obsługi i katalog części do ursusa 912 i tam nic takiego nie jest napisane. Ja mam ursusa 912 rocznik 1984 (na tabliczce znamionowej w kabinie jest odbity numer 000121). Ciągnik jest koloru czerwonego, korpus silnika jest jasnoszary a felgi są kremowe. Jest to pierwsze wydanie 912 ale ma jeszcze rozwiązania z ursusa 385 lub 902 np. nie ma z przodu obciążników (tych prostokątnych od ursusa 330 lub 360). Podnośnik jest z siłownikiem wspomagającym, ma pompkę tłoczkową samo załączającą się ale nie ma zaworu odcinającego olej do tej pompki. Nie ma ograniczników teleskopowych dolnych cięgien podnośnika. A co do silnika to jest to silnik o oznaczeniach 8401.1 (numer na tabliczce znamionowej to 000696 czy jakoś tak) silnik ma grube korbowody i tłoki na 3 pierścienie. Sprzęgło jest już nowego typu tzw. słoneczko. Może rzeczywiście silnik ten jest przystosowany do turbo (przynajmniej wszystko na to wskazuje), tak się składa że sąsiad ma turbo na sprzedaż może bym do mojego założył ale muszę mieć pewność, że silnik jest do tego przystosowany i nic mu się nie stanie.
Właśnie robię remont silnika i chciałem założyć tłoki na 4 pierścienie ale jeden mechanik (mechanik z prawdziwego zdarzenia) powiedział żeby założyć takie same jak były, ponieważ miał przypadki że ktoś założył zamiast oryginalnie 3 pierścieniowe 4 pierścieniowe i ciągnik stracił na mocy.
Tłoki 3 pierścieniowe są masywniejsze a tym samym cięższe a 4 pierścieniowe na odwrót, więc ja nie będe kombinował tylko założe takie jak były. Jak ktoś zna różnice między silnikami 8001.1 a 8401.1 to niech napisze i niech poda źródło tej wiedzy.
A tak na koniec to jestem załamany, mam 30 lat napisałem kartke do Świętego Mikołaja, że chce na gwiazdkę komplet naprawczy do ursus 912 i chyba nic z tego. Za rok chciałem prosić o przedni napęd. Po 30 latach rozumiałem, że mikołaj nie istnieje wiedzieliście o tym?
Tym oto śmiesznym akcentem chciałem zakończyć tego posta (czy jak to się tam nazywa).


Zdrowych, spokojnych świąt i szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich z AGROFOTO życzy ciapek1981

#36 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 24 grudzień 2011 - 15:33

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? katalog zetora mówi tak

Z8401.1, Z8401.134 są od 8111 i 8145

Z8002.1, Z8002.134 są od 10111 i 10145

Z8002.11 jest od 9111 i 9145

Z8002.1134 jest od 9111 i 9145

pokombinuj bo mi sie naprawdę dziś nie chce całego katalogu przeglądać.
Ogólnie - 4 pierścienie do silnika bez turbo, 3 pierścienie do silnika z turbiną (czy tą co jest z boku czy tą co jest między chłodnicą a bakiem).
Na twoim miejscu dołożyłbym kasy i uturbił ten ciągnik ale to tylko moje zdanie (wydać kasę raz a porządnie).
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#37 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 grudzień 2011 - 20:51

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

Witam LukaszP skąd wiesz że silniki 8401.1 jest przystosowany do turbo? gdzieś to wyczytałeś, bo mam instrukcje obsługi i katalog części do ursusa 912 i tam nic takiego nie jest napisane. Ja mam ursusa 912 rocznik 1984 (na tabliczce znamionowej w kabinie jest odbity numer 000121). Ciągnik jest koloru czerwonego, korpus silnika jest jasnoszary a felgi są kremowe. Jest to pierwsze wydanie 912 ale ma jeszcze rozwiązania z ursusa 385 lub 902 np. nie ma z przodu obciążników (tych prostokątnych od ursusa 330 lub 360). Podnośnik jest z siłownikiem wspomagającym, ma pompkę tłoczkową samo załączającą się ale nie ma zaworu odcinającego olej do tej pompki. Nie ma ograniczników teleskopowych dolnych cięgien podnośnika. A co do silnika to jest to silnik o oznaczeniach 8401.1 (numer na tabliczce znamionowej to 000696 czy jakoś tak) silnik ma grube korbowody i tłoki na 3 pierścienie. Sprzęgło jest już nowego typu tzw. słoneczko. Może rzeczywiście silnik ten jest przystosowany do turbo (przynajmniej wszystko na to wskazuje), tak się składa że sąsiad ma turbo na sprzedaż może bym do mojego założył ale muszę mieć pewność, że silnik jest do tego przystosowany i nic mu się nie stanie.
Właśnie robię remont silnika i chciałem założyć tłoki na 4 pierścienie ale jeden mechanik (mechanik z prawdziwego zdarzenia) powiedział żeby założyć takie same jak były, ponieważ miał przypadki że ktoś założył zamiast oryginalnie 3 pierścieniowe 4 pierścieniowe i ciągnik stracił na mocy.
Tłoki 3 pierścieniowe są masywniejsze a tym samym cięższe a 4 pierścieniowe na odwrót, więc ja nie będe kombinował tylko założe takie jak były. Jak ktoś zna różnice między silnikami 8001.1 a 8401.1 to niech napisze i niech poda źródło tej wiedzy.
A tak na koniec to jestem załamany, mam 30 lat napisałem kartke do Świętego Mikołaja, że chce na gwiazdkę komplet naprawczy do ursus 912 i chyba nic z tego. Za rok chciałem prosić o przedni napęd. Po 30 latach rozumiałem, że mikołaj nie istnieje wiedzieliście o tym?
Tym oto śmiesznym akcentem chciałem zakończyć tego posta (czy jak to się tam nazywa).


Zdrowych, spokojnych świąt i szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich z AGROFOTO życzy ciapek1981


Witaj, mieliśmy podobne życzenia do Mikołaja, ja chciałem nową pompę wtryskową do 8602. Ale po kolei. Swego czasu mój znajomy został z 912 jako głównym ciągnikiem na 80 ha. Jako, że 80 km nie bardzo chciało pracować z 3m rototilerem Amazone postanowił go uturbić. Zrobił tak samo jak Ty i przeczytał instrukcję od dechy do dechy i nic nie wyczytał. Postanowił zadzwonić do fabryki i zapytać co z tym fantem zrobić. Powiedziano my tylko tyle że ma wkładać sprężarkę i niczym się nie przejmować. Ale to nie takie proste, zestaw był na 3 pierścienie, zmiany wymagała chłodnica i pompa wtryskowa. Ciągnik chodzi do dziś, już ma lżej ale dalej chodzi. W razie czego służę numerem telefonu do zakładu, który potwierdzi to co tutaj napisałem i zakładają turbo tak samo jak Ci napisałem. Sądze, że Twoje korbowody mają dziurę w środku do smarowania główki korbowodu, a jednocześnie do natrysku na denko tłoka.
Co do różnic pomiędzy 8001 i 8401. Po pierwsze blok - nie ma dziury na grzałkę, ma dekle z lewej strony zamiast zaślepek, pompa wtryskowa smarowana własnym olejem, nie pod ciśnieniem inna pompa wodna. Szkoda, że sprzedałem blok z 385 byłyby dowody zdjęciowe:)). Świątecznie Pozdrawiam:)
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ? Dzisiaj, 02:40
  •  

#38 Share emil902

emil902

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów

Napisany 07 październik 2014 - 09:54

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

jak ocenic czy tloki i tuleje  nalezy wymienic? tuleje sa gladkie i nie maja zadnych progow, glowica jest po kapitalnym, a ciagnik bierze olej?



Podobne tematy