Skocz do zawartości

Zdjęcie

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II


70 odpowiedzi na ten temat

#61 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 03 listopad 2011 - 13:49

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Motory w vw i audi różnią się kodami silnika nie tylko ze względu na ustawienie motoru w pasku i a4. Jednak żeby dokładnie odpowiedzieć na to pytanie musiał bym posiadać specyfikacje techniczną danego motoru z danym kodem. Jedno jest pewne w a4 po 2005 roku wystepjue zdecydowanie mniej awarii silnika i osprzętu niż w pasku. Poprostu pasek jako tańsze auto musi być zrobiony z tańszych materiaów. Jako przykład a3 dwumasa sachs golf 5 dwumasa lucas. Niby motor ten sam. Podobnych przykładów juz słyszałem sporo. Potwierdzają to też mechanicy którzy mają czestą stycznośc z tymi autami.
I tak 1,9 tdi w pasku 05r nękają awarie kół dwumasowych i turbin. To chyba najczestsze. Do tego dochodzą wtryski, słyszałem też o pekniętej głowicy, która była made in poland.I nie porównujcie tego motoru do 130 km robionego przed 2005 rokiem. To jest inna bajka i tamtemu paskowi było bliżej do audi pod względem jakości.
Co do 2,0 tdi do listy bolączek 1,9 tdi można dodać problemy z zabierakami pompy olejowej. Spece wyjmuja domowymi sposobami wałki wyrównoważające itd. Tak więc taki dużo gorszy ten motor nie jest ale w wersji 16v ładnie ciągnie. Także podsumowując wybrał bym 2,0 tdi 16 v. Najchętniej nie w passacie. Problem z pękającymi głowicami w tych silnikach to była raczej choroba wielku dzieciecego. Wystepowała najczęściej w golfie z lat 2004. Kupując auto z póxniejszych lat produkcji raczej bym sie o to nie martwił.
Chyba w 2007 roku może w 2008 ale chyba w 7 vw wprowadził do dwulitrówek wtrysk cr. To sa jeszcze inne silniki. Kupując auto z tych lat wogóle juz bym nie zastanawiał się nad 1,9 tdi.
Ale chyba odbiegamy od tematu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Dzisiaj, 06:24
  •  

#62 Share mikic360

mikic360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Białej Podlaskiej
  • Zainteresowania:technika rolnicza, motoryzacja, hodowla bydła mięsnego

Napisany 03 listopad 2011 - 14:43

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II co sądzicie koledzy o volvo s80 2,5 TDI z roku 1999 ze skrzynią manualną?

#63 Share wojtas

wojtas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 listopad 2011 - 19:44

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II

jednemu się podoba Basia innemu Marysia

kolega miał pewno 1.6 lun 1.4 HDI to fakt za to 2.0 HDI to już inna bajka o wiele mniej awaryjny, Tata ma taki w berlingo hula aż miło,
fakt auta po 2003 roku to już nie to, nawet mercedesy widzi się pognite, trochę się człowiek naczytał żali, na różne firmy, m.in co to kupili nową hondę, a okazała się być naprawiana lakierniczo..itp.



z cytryn to tylko stare BX, AX i starsze nie miały ocynku w nowszych często korozja oznacza że było coś naprawiane, czy zaniedbane... ogólnie auto które miało jakieś przygody

Peugeoty.. na pewno seria 205 do 405 jest już w ocynku, jak rdzewieje patrz wyżej
jeszcze niedawno sąsiad pomykał 205 z 83 czy 85 roku i rdzy na nim nie uświadczyłeś

i jeszcze parę pojęć które zacytuję jak jesteśmy na kupnie samochodów:

Znajomy - postać mityczna, osoba, na którą powołują się Ci, którzy w życiu nie mieli francuskiego auta, ale "znajomy miał i mówił, że ciągle się psuje". Znajomy oczywiście nie istnieje, ale w legendach ma się całkiem dobrze. Znajomego nawiedzają różne klęski związanego z jego francuskim samochodem. Znajomy ma pecha i całe dnie spędza w warsztacie. Znajomy znajomego też ma pecha. Krótko mówiąc - znajomy to pechowiec.

Awaria elektryki – zdarzenie trapiące wszystkie samochody, np. japońskie, ale widziane głównie przez posiadaczy aut niemieckich i japońskich w samochodach francuskich. Każdy posiadacz Golfa czy Toyoty wie, że w samochodach francuskich „sypie się” elektryka. Oczywiście nie posiadając przy tym samochodu francuskiego. Gwoli wyjaśnienia, duża część elektryki we „francuzach” jest niemiecka, a reszta to mity i legendy ludowe. Mała część to rzeczywiście awarie, podobnie jak i we wszystkich pozostałych nacjach samochodowych.

ogólnie powiem z własnego doświadczenia nie napalać się na auto i dokładnie je przejrzeć, nawet ze znajomym, mechanikiem, który na to spojrzy chłodnym okiem

zgadza sie w 100%. jak widać po awatarze przez szereg lat byłem właścicielem peugeota 307 kombi. rocznik 2002. sprzedałem z przebiegiem około 280 tys km.autko od nowości w jednych rękach i do około 250 tys regularnie serwisowane.silnik 2.0 hdi trochę mułowaty ale przez te lata zero awarii . z elektryki to tylko wymiana dźwigni zmiany kierunkowskazów no i żarówek.karoseria ocynk , tak więc zero rdzawych wyprysków. .ogólnie byłem bardzo zadowolony z tego samochodu

#64 Share kamil040193

kamil040193

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kutna
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, dziewczyny i motocykle;)

Napisany 13 styczeń 2012 - 11:56

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Ja na twoim miejscu bym wziął audiczke :). Bardzo fajne autka. do 12 tyś. to juz powinieneś spokojnie jakąs furke trafic:) a jeszcze jakby byla w quatro to po prostu bajka:). Np. takahttp://allegro.pl/audi-a4-b5-guattro-2-8-30v-193ps-plus-lpg-sekwencj-i2037441237.html
Jeśli pomogłem naciśnij zieloną strzalkę :)

#65 Share piotrkrk

piotrkrk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2012 - 15:41

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Troche nie ta sama klasa. Mianowicie A4 oraz Passat należa do segmentu D, a Toledo to tylko 4-drzwiowa odmiana Leona z segmentu C.


A wiec tak, posiadałem kiedyś przez chwile Toledo II, posiadam obecnie Passata B5 tyle że FL, wiec coś moge powiedzieć na temat. Toledo II to prosty samochód oparty o płyte Golfa 4. Polecam prosty silnik 1.6 SR. Jeśli chcesz pchać sie w Diesla musisz sie liczyć, że samochód będzie miał sporo więcej przejechane, norotycznie występuje problem z kołami dwumasowymi (diesel), (koszt około 1800zł), w nowszym modelach pojawiaja sie problemy pompowtryskiwczy (modele po 2000/2001 roku). Czyli krótko mowiac decydujac sie na diesla musisz sie liczyc z wiekszymi kosztami utrzymania.


Toledo II jest zbudowane na bardzo prostym zawieszeniu, co jest tanie i trwałe w eksloatacji. Passat i A4 niestety jest na aluminiowym wielowahaczu, który nie do konca dobrze spisuje sie na polskich dziurach. Dopiero w modelu A4 B6 oraz w Pasku B5 FL poprawiono ten problem.





Po za tym jeśli Cie interesuje mam do sprzedania:


SEAT Toledo II 99r 1.6 SR 102 KM - cena około 9500zł

VW Passat B5 FL 2002r 1.9 TDI 131 PS Climatronic - 18000zł







"Motory w vw i audi różnią się kodami silnika nie tylko ze względu na ustawienie motoru w pasku i a4. Jednak żeby dokładnie odpowiedzieć na to pytanie musiał bym posiadać specyfikacje techniczną danego motoru z danym kodem. Jedno jest pewne w a4 po 2005 roku wystepjue zdecydowanie mniej awarii silnika i osprzętu niż w pasku. Poprostu pasek jako tańsze auto musi być zrobiony z tańszych materiaów. Jako przykład a3 dwumasa sachs golf 5 dwumasa lucas. Niby motor ten sam. Podobnych przykładów juz słyszałem sporo. Potwierdzają to też mechanicy którzy mają czestą stycznośc z tymi autami.
I tak 1,9 tdi w pasku 05r nękają awarie kół dwumasowych i turbin. To chyba najczestsze. Do tego dochodzą wtryski, słyszałem też o pekniętej głowicy, która była made in poland.I nie porównujcie tego motoru do 130 km robionego przed 2005 rokiem. To jest inna bajka i tamtemu paskowi było bliżej do audi pod względem jakości.
Co do 2,0 tdi do listy bolączek 1,9 tdi można dodać problemy z zabierakami pompy olejowej. Spece wyjmuja domowymi sposobami wałki wyrównoważające itd. Tak więc taki dużo gorszy ten motor nie jest ale w wersji 16v ładnie ciągnie. Także podsumowując wybrał bym 2,0 tdi 16 v. Najchętniej nie w passacie. Problem z pękającymi głowicami w tych silnikach to była raczej choroba wielku dzieciecego. Wystepowała najczęściej w golfie z lat 2004. Kupując auto z póxniejszych lat produkcji raczej bym sie o to nie martwił.
Chyba w 2007 roku może w 2008 ale chyba w 7 vw wprowadził do dwulitrówek wtrysk cr. To sa jeszcze inne silniki. Kupując auto z tych lat wogóle juz bym nie zastanawiał się nad 1,9 tdi.
Ale chyba odbiegamy od tematu."



Troche kolego pomyliłeś. 1.9 TDI PD nigdy nie mialo problemów z pekaniem głowic. Jest to ostatni dobrze chodzacy silnik VW na pompowtryskach (modele 100, 116, 131 i czasami 150 PS). Problemy zaczęły sie z wersjami 2.0 TDI, który jest poprostu rozwierconą wersją modelu 1.9. I faktycznie masz racje, w silnikach pękają głowice, wycierają sie zębatki od napedu pompy, wycieraja sie wałki rozrządu, nie wspominajac o dwumasie czy nizszej zywotnosci pompowtrysków niż w modelu 1.9. Owszem VW wprowadził nowe modele z wtrykiem CR, ale również one zaczynają mieć nie za dobre opinie (zwłaszcza model 2.0 170 PS).


Niestety już nie wróca czasy dobrych starych 1.6 TD czy 1.9 TDI na pompie wtryskowej, które robiły 500 tys km bez żadnego problemu :(

Edytowany przez piotrkrk, 26 luty 2012 - 16:10.


#66 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 luty 2012 - 16:01

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II 1.6 TDI to nowy silnik, stare 1.6 w Golfie II to 1.6 TD. To był prawdziwy twardziel, w budzie golfa dość dynamiczny, wąchał paliwo, odpalał po weekendzie pod chmurką przy -27.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Dzisiaj, 06:24
  •  

#67 Share danielhaker

danielhaker

    Po prostu Daniel ;)

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 6738 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wschodnie Mazowsze (WSI)

Napisany 26 luty 2012 - 16:12

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II To w takim razie jakiego samochodu szukać (Audi, Mercedes, VW) diesla z lat powiedzmy 2004-2008? Bo 2.0 VW niezbyt ludzie chwalą a Mercedes ma (a przynajmniej do 2000r. miał) problemy z rdzą. Ciekaw jestem, czy jest jakiś następca niezawodnych Passatów i A4 przed 2000r.?
Mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/danielhaker

Sprzedam:
koło zębate przekładni kątowej prasy Sipma

rozrzutnik dwuosiowy
zgrabiarkę gwiazdową

agregat prądotwórczy

#68 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 luty 2012 - 16:21

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Z tych lat to ciężko o coś bezawaryjnego. Typowych panzerwagenów już nie ma. Nie znajdziesz niczego tak trwałego jak passat b4, 80 b4 itp.

#69 Share piotrkrk

piotrkrk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2012 - 16:25

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II

To w takim razie jakiego samochodu szukać (Audi, Mercedes, VW) diesla z lat powiedzmy 2004-2008? Bo 2.0 VW niezbyt ludzie chwalą a Mercedes ma (a przynajmniej do 2000r. miał) problemy z rdzą. Ciekaw jestem, czy jest jakiś następca niezawodnych Passatów i A4 przed 2000r.?





Ten sam problem mam ;) Ogólnie Passat B5 FL to wg mnie ostatni w miarę udany Pasek. Silniki 1.9 nawet na pompowtryskach jeszcze w miarę sa bez awaryjne, minusem jedynie jest kolodwumasowe itd. a następca ?



Passat B6 od 2005 roku:


- cofnięcie sie z jakościa wykonania (wnętrze itd)

- totalna wpadka z silnikami 2.0 TDI (TSI równiez nie cieszy sie już dobrą opinią)

- psujący sie elektroniczy hamulec ręczny

- zawieszająca sie stacyjka na "Karto-Kluczyk"


+ jedynym w miarę jeżdżacym passatem "B6" to model z 1.9 TDI 105 PS




na passata B7 tez bym nie liczył, poniewaz to tylko kosmetyczny lifting modelu B6. Co prawda nowsze silniki na CR, ale to male problemy juz wystepuja.





co do Audi A4 to sprawa troche lepiej wygląda B6 i B7 śmiało można kupować z silnikiem 1.9 TD, omijać 2.5 TDI !! W tych modelach nie występuje system "Karto-Kluczyk" czy elektroniczny ręczny itd. Model B8 na pewno jest lepiej wykonany od Passata, jak nie decyzja na 2.0 TDI z CR to pozostaje motor 2.7, który w miare chodzi bez zarzutu.

#70 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2012 - 18:09

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II

1.6 TDI to nowy silnik, stare 1.6 w Golfie II to 1.6 TD. To był prawdziwy twardziel, w budzie golfa dość dynamiczny, wąchał paliwo, odpalał po weekendzie pod chmurką przy -27.

Potwierdzam-miałem go w T3-średnie spalanie 6,2-6,5 l (zapisywałem tankowania) nawet w takiej dużej budzie zamykał licznik i był całkiem dynamiczny.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Dzisiaj, 06:24
  •  

#71 Share piotrkrk

piotrkrk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2012 - 18:26

Audi A4 B5 vs VW Passat B5 czy Seat Tolego II Niestety teraz jest moda na robienie samochódów, które zaraz po gwarancji mają sie psuć i być kosztowne w naprawach :(

Podobne tematy