Zaloguj się, aby obserwować  
szotrab

Sterowanie podnośnikiem 820.3 Podnoszenie maszyny i nie cofnięcie gałiki w pozycje N

Polecane posty

szotrab    0

Witam.

Posiadam Belarusa 820.3 i dręczy mnie jedna sprawa a mianowicie podnośnik i nim sterowanie.

Czy to normalne że jak unoszę jakąś maszynę do góry i po maksymalnym podniesieniu nie wracam wajchą do pozycji "N" tylko zostaje w pozycji podnoszenia to obroty silnika spadają i silnik jakoś dziwnie pracuję?? Dodam że po podniesieniu maszyny maksymalnie nie cofnąłem gałki w pozycję N tylko została w pozycji podnoszenia i jechałem tak z 30 kilometrów to ubyło mi dużo płynu hydraulicznego. Hm ciekawe gdzie się on podział :) W załączniku dodaje foto ze zdjęciem zaznaczonej tej pozycji. Proszę o pomoc i wyjaśnienie mi tego. Z góry dziękuje za jakieś info.

post-38571-0-66937200-1320008709_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

płyn hydrauliczny :D masz na myśli olej myślę :D myślałem że coś pomogę ale w swoim 1025 mam 2 wajchy od podnośnika. ( sprawdzałeś nie ma wycieku nigdzie??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

kolego jak się nie mylę to pompa cały czas chodziła i dlatego silnik zamulał a olej pewnie się zagotował. Pomyśl sobie jak to jest gdy pompa tłoczy olej a siłownik już pełny co tam się dzieje...

Edytowano przez pynczor

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W moim mtz-cie z jakiegos powodu ta wajcha też nie cofa się automatycznie po podniesieniu podnośnika a według instrukcji powinna. Zamula silnik bo hydraulika jest wtedy pod maksymalnym ciśnieniem jakie jest ustawione na zaworze przelewowym. Jeśli chodzi o olej to gdzieś musiał sie podziać. Jak nie jest ulany ciagnik to pewno poszedł do skrzyni biegów. Musiał byś regulator przeglądnąć bo to pewnie jego wina.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

kurde licho :) Bez zastanowienia podniosłem ma maxa pług nie wracając dźwigni do N i w trasę heh 9ka i lecim hehe obroty duże to nic nie czułem że coś nie halo dopiero po 30 km zaczęło wspomaganie dziwnie działać i zobaczyłem że mało oleju hydraulicznego ;/ hmm powinna być ta dźwignia na sprężynie żeby wracała samoczynnie do pozycji N !! ;/ dzięki koledzy za odp. Hm Oleju hydraulicznego dolałem i wszytko jest ok. Hm a w skrzyni jest tyle oleju co było chyba hmmm i w silniku też hm na zewnątrz też nie wyleciał hm a dolałem go z 3 litry...

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

W 952 podnosnik na 2 silownikach i dwoch dzwigniach mialem przypadek ze przy ustawieniu dzwigni na opuszczanie podnosnik nadal w gorze obroty spadly ...wiec wziolem mlotek stuknolem z tylu w sterownik i opadly....czasem sie przywiesza...rozbieralem i nic dziwnego sie tam nie znalazo wiec trzeba wozic mloteczek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    5

Ja mam 820 i jak podnosze maszyne to potem dzwignia sama wraca w pozycje N bo jest tam taka sprężyna co odciąga wajchę. Są tam dwie sprężyny naprzeciw ległe. Jedna odciąga z pozycji podnoszenia do N, a druga z pozycji dociążania do pozycji najniższego opuszczenia.


"KPK Kumurun Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

Ja mam 820 i jak podnosze maszyne to potem dzwignia sama wraca w pozycje N bo jest tam taka sprężyna co odciąga wajchę. Są tam dwie sprężyny naprzeciw ległe. Jedna odciąga z pozycji podnoszenia do N, a druga z pozycji dociążania do pozycji najniższego opuszczenia.

 

No właśnie, a u mnie holerna dźwignia nie wraca i przez to taką głupotę odwaliłem :/

Dostała pompa po dupsku co? ;/ Hm może mi na gwarancji wymienią traktorka?? :D

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Haha uważaj bo ci wymienią :lol: . Ja też mam tam sprężyny i dźwignia odbija do N. Rozbierz tą zabudowę i popatrz, napewno tam są dziury na sprężyny.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli wszystko jest sprawne to skala odpowiada położeniu ramion podnośnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

olej zgubiłeś drogom u mnie jest podobnie raz gdy zostawiłem z podniesionym agregatem na wolnych obrotach było słychać pompę pod ciągnikiem była kałuża oleju olej uciekał przewodem przy rozdzielaczu którym pompa tłoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj