Zaloguj się, aby obserwować  
sampol222

Problem ze światłami Mtz

Polecane posty

piotrccc2    3

no tak jak mam właczone światła mijania to na tapicerce pali sie katrolka od długich świateł na niebiesko ale słabo a niepowinno wcale


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Źle podłączone przewody do żarówki reflektorowej . Odłącz kostki od żarówek i sprawdz jak zachowuje się kontrolka od długich.jak wszystko ok to podłącz przewody tak jak należy.

Patrząc na żarówkę od strony blaszek z lewej masa,na górze mijania ,z prawej długie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po prostu sprawdź czy w jednej z przednich lamp nie świecą się dwa żarniki naraz. Prawdopodobnie w masę żarówki masz wpięty kabel od mijania i przez żarnik długich prąd wraca na kontrolkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

problem rozwiązany tak jak seweryn pisał w masę żarówki miałem kabel od mijania wpięty dzieki za porady


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9235

Ja zmieniłem przełącznik od świateł na ten od MF 255. Te wyciągane mnie wkurzały, a teraz mam wszystko w jednym, światła pozycyjne, mijania, długie i sygnał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

dołączam się do tematu bo nie chcę zakładać nowego :D

 

w MTZ mam z przodu reflektory od c 360 a z tyłu 2 robocze ma żarówki h3, mam dwa nowe akumulatory, alternator po remoncie miał wymieniany regulator napięcia, bo wszystkie żarówki mi spalił :ph34r: i w nocy jak spuszczę go do mniejszych obrotów to światła przygasają :blink:, przecież na samych nowych akumulatorach powinny świecić, to ja żeby to sprawdzić odłączyłem przełącznikiem głównym masy to żadnej reakcji jakby nie miał połączenia z akumulatorami, a na zgaszonym ciągniku wszystko świeci normalnie niema problemu , zakładam własnie halogeny z przodu na kabinie i się zastanawiam chce coś z tym zrobić ale nie wiem co :ph34r: początkowo obstawiałem połączanie masy kabina+ kadłub ale przecie masa niema nic wspólnego z ładowaniem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na wolnych obrotach ruski alternator praktycznie nie ładuje i prąd jest pobierany z akumulatorów. Światła ci wtedy przygasają bo ruski założyły kabel o małym przekroju do tego połączyli go z resztą instalacji zwykłym blaszanym konektorkiem. Przynajmniej tak jest w mtz-cie z przełącznikiem 12/24. Sprawdź ten kabel.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja miałem mtz normalnie na 12V teraz mam przerobione zwykły rozrusznik i odpalanie na 24 V ale żadnego przełącznika nie mam, tylko wiadomo wyłącznik masy, instalacje kabiny prowadzę nowy kabel od głównego bezpiecznika mam tam taki 60 A bezpiecznik ten ruski szklany wywaliłem, to chyba założę jeszcze jedne taki na samą górę kabiny (kogut, nagrzewnica robocze przód tył, nawiew zimny, wycieraczka) albo po prowadzę od rozrusznika ten gruby kabel i tyle tak jak zrobiłem instalacje kabiny w c360 3p ale chyba trzeba iść do jednego akumulatora bo na rozruszniku jest 24V Nie ogarniam za bardzo instalacji ruskiego :P jest jakoś mocno schowana, a ta instrukcja przetłumaczona dosłownie to jakaś masakra B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

chce coś z tym zrobić ale nie wiem co

To wezwij kogoś kto wie.

początkowo obstawiałem połączanie masy kabina+ kadłub ale przecie masa niema nic wspólnego z ładowaniem :P

I tu się zdziwisz. Zresztą jak wypisujesz takie teorie, to od razu widać, że nie wiesz co robisz.

ale chyba trzeba iść do jednego akumulatora bo na rozruszniku jest 24V

I to jest najkrótsza droga do problemów z instalacją i z akumulatorami.

Nie ogarniam za bardzo instalacji ruskiego :P jest jakoś mocno schowana, a ta instrukcja przetłumaczona dosłownie to jakaś masakra B)

Wierz mi, że ta instalacja nie jest bardziej skomplikowana od C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

wiesz elektrykiem nie jestem i Mtz mam nie długo, instalacje 360, 330 bizona, znam na wylot a instalacje mtz to chciałbym ją poznać oczywiście że elektryka mogę wezwać ale ja wolę sam coś zrobić i się czegoś nauczyć :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystkie MTZ-y, Pronary, 330, 360, seria U-912 i pochodne, Zetory to praktycznie jest to samo. Żadnej elektroniki, tylko prosta instalacja, parę metrów przewodów, przekaźniki i to wszystko. Każda usterka do opanowania w pół godziny, pod warunkiem, że wie się jak i ma się czym zmierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj