Damianzb

c-360 paliwo na tłoku

Polecane posty

Damianzb    0

Witam mam taki problem a dokładnie dwa po zdjęciu czwartej głowicy zauważyłem że na tłoku jest paliwo [po paru dniach nie odpalania]a drugim moim problemem jest kiedy zdjąłem miskę olejową zauważyłem że na pierwszym tłoku a dokładnie na panewkach jest wypalony olej i jest ona zatarta co mogło być przyczyną tych dwóch problemów.Z góry wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Ja sie na tym nie znam niech się wypowiedzą inni (choć paliwo na tłoku to pewnie uszkodzony [lejący] wtryskiwacz), ale jestem ciekaw jakie miałeś objawy wyżej wymienionych problemów?

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

z panewką to albo przegrzałeś silnik albo ciśnienia ciągnik nie ma a z tą ropa to myślę ze wtryskiwacz no bo co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Podwiesiła się iglica wtryskiwacza i leje się paliwo nad tłok. Nie dymił na jasno-niebiesko, nie miałeś podwyższonego stanu oleju? Olej rozrzedzony paliwem mógł być przyczyną zatarcia panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

tak jak @zorzyk2 mówi-a rozrzedzone paliwo może rozpuścić(ropa w nim)osad na ściankach komory korbowej(jak silnik stary to aż kożuch tam jest),i "farfocel" mógł nawet wpłynąć-jeszcze bym sprawdził kanał we wale-wypłukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam kolegów :D Też bym się skłaniał że przyczyną zatarcia był zbyt rozrzedzony olej paliwem, właśnie z tego lejącego wtryskiwacza, a jeśli brał mu porządnie olej to mógł nawet nie zauważyć że stan się podnosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

@zorzyk2 z tą on w oleju nie pomyślałem ale jeśli tak jest tz on w oleju to twoja odpowiedź jak najbardziej trafna, a swoją drogą co to za kierowca co do oleju nie patrzy. mnie się raz rozkręciła klawiatura też był on w oleju ale przecież codziennie patrze do oleju, spuściłem tą miksturę nowego oleju wlałem i nic się nie stało z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Co do ON na denku tłoka jak najbardziej wtryskiwacz, czyli zawieszona iglica lub sprężyna, ale zwęglony olej jest oznaką smażenia się oleju w danym miejscu, czyli jak dla mnie dochodziła do czopów korbowych (bo o te się domyślam chodzi) zbyt skąpa ilość oleju z powodu nieszczelności w całym układzie, lub lichej pompy lub uszkodzonego zaworu redukcyjnego, łatwo domyśleć się że jeżeli pomimo że tam była zbyt wysoka temperatura aż spalało olej i nie doszło do przytarcia czy obrócenia panewek to masz pewnie panie zużyty wał i panewki w stopniu nieumożliwiającym zatarcie czyli wał do szlifu.

Gdyby rzeczywiście on w oleju był powodem przytarcia , to panewki były by mocno porysowane z miejscowymi wyrwaniami-rozwarstwieniami materiału, jedyne co on mógł zrobić to rozpuścić syf z silnika i ten syf trafił do kanałów olejowych wału i ich przytkał, zmniejszając przepływ oleju a tym samym zmniejszając chłodzenie i smarowanie doprowadzając do smażenia oleju na czopach korbowych i ot cała diagnoza .Co nie zmienia faktu że wał jest do szlifu bo gdyby był szczelny dawno by stanął


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Otórz to. Raczej szedł bym w strone kiepskiego cisnienia oleju na tym czopie. Normalnie gdy elementy nie są zużyte a cisnienie jest w porządku między wałem a panewką tworzy sie film oleju i to po nim powinna się ślizgać panewka. Jak tego nie ma to szczególnie na dolnej panewce pokazują się ślady tarcia. Nie chodzi mi o zatarcie. Jak ktoś robi silniki to wie że tak właśnie wyglada każdy zużyty wał i panewki. Nie jest to awaria tylko zużycie i nie jeden ciągnik chodzi jeszcze na tym latami.

 

Kolego rozbierałeś reszte korbowodów? Jeśli reszta wyglada normalnie to powiedział bym raczej że to zbieg okoliczności i coś się dzieje na panewce akurat na tłoku który leje.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianzb    0

Ciągnik kupiłem za niewielkie pieniądze od tego co kupowałem to powiedział że silnik jest do nie wielkich poprawek.

Po rozebraniu okazało się że cały silnik do roboty od 84r nikt tam nie zaglądał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jak go mało bedziesz używał to zmień panewki, pierścienie oporowe i tłucz do bólu, c330 na rozchełtanym wale i tak bedzie mieć 2 bary, a góre jak wychełtana mocno to zrób bo nie bedzie czym robić, czyli tylko tuleje tłoki pierścienie głowice i ma chodzić


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

kiedyś dało kupić w "Bimecie" panewki pół-wymiar-zakładałem komuś na któreś czopy(te bardziej wylatane)-silnik chodził jeszcze dłuuuuuugo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj