emilchaja

Zakup kombajnu fortschritt E514 prośba o pomoc

Polecane posty

emilchaja    21

Kolego Matey, czyli to sito pasowało by wymienić na oczkowe o takiej średnicy jak napisałeś.Orientujesz sie może ile takie sito może kosztować?. A co do linki to szczerze mówiąc jeszcze nie zaglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

Zajrzyj do linki, bo mozliwe ze bedzie ona wyciagnieta i podczas pracy zauwazysz takie jakby "skakanie" tej linki przez co mozesz miec wlasnie takie wahania obrotów. Koszt nowej 40zł jak dobrze pamiętam, jak ci szkoda kasy to możesz tam skombinowac jakąś rajstope i też bedzie smigac (w trakcie sezonu nam sie linka zgubiła i tak na szybkiego wymyśliłem taki myk i działał :P)

 

Sito nie pamiętam bo chyba 2 lata temu sie tym interesowaliśmy, używane chyba okolice 200zł, nowe ok 400zł. Ceny mogą sie roznic nawet o połowę w zaleznosci gdzie pytasz.

 

Troche cie z tą średnica widze ściemniłem, podałem ci do rzepaku, do zboża jest inne, zreszta tutaj mozesz zobaczyc jaka srednia jest najlepsza do danego zboża

http://imageshack.us/f/90/posta155tebelae512et4.jpg/


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

nie nie, mowa oczywiście o sicie otworowym (dolnym) :) żaluzjowe to chyba cos około tysiąca, ale po dróbnych przeróbkach bedzie pasowało od bizona


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

no dokladnie tak, z tego co slyszalem wystarczy uciac je po bokach no i nie wiem jak z uchwytami, czy nie trzeba nic kombinowac :P


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreg    0

Witam ! Też jestem zainteresowany zakupem kombajnu fortschritt E514. tylko ja chciałbym kupić taki z rocznika 93 i młodszy z silnikiem perkińsa 6 na skrzyni nie na hydrostacie. Znajomy ma takiego z 93 roku i sobie chwali. w lipcu i sierpniu to na allegro widziałem dużo takich ale teraz nic nie mogę znaleźć. Może ktoś wie kto ma taki kombajn na sprzedanie to niech napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Koledzy jeszcze takie pytanie, co to jest nad wytrząsaczami ten kawałek blach wiszący nad wytrząsaczami Obrazek

ta blacha , a w niektórych bajnach płachta, ma za zadanie spowolnić przemieszczanie słomy by wytrząsnąć jak najwięcej zaplątanego ziarna w słomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Witam bardzo serdecznie. Jestem tu nowy. Podczepię się do tematu bo nie dawno stałem się posiadaczem 514 z 91r. Po oględzinach kombajn wydawał się ok, jednak po zrobieniu 50 km pokazały się małe nieszczelności np uszczelniacz w zwolnicy.Generalnie nie jest źle, i tak muszę obracać koła także to sobie naprawię.Miałem z nim inne przygody np nie mogłem odczepić hederu.Zaczep musiałem odkręcić.(do tej pory jeszcze go nie odczepiłem- to jest zaczep automatyczny, wiecie może jak się do tego zabrać bo nie mogę znaleźć żadnego sposobu). Jeżeli ktoś szuka 514 to w niezłym stanie stoi koło Ząbkowic Śląskich, ale cena jak dla mnie trochę za duża.

Edytowano przez mateusz779

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

mozesz jakies fotki podrzucic? bo jakos nie moge sobie tego wyobrazic


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

zaliczka wpłacona, w poniedziałek z rańca jedziemy, 130km w jedną stronę , sprubuje coś nagrać zdiecia z relacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Może głupie pytanie, ale prośba o fotki to do mnie?. Jeżeli tak to już tłumaczę że chodziło mi o zaczep automatyczny pomiędzy wózkiem z hederem a kombajnem. Jeszcze jedno pytanie, gdzie w kombajnie ustawia się siłę wiatru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

tak, jakos z zaczepem automatycznym w Fortschrittcie nuie miałem doczynienia

 

wiatr regulujesz po prawej stronie kombajnu, znajdziesz tam takie pokrętło w kształcie talerza


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Dobrze dzięki za odpowiedź co do regulacji wiatru. Znalazłem to i chciałem się upewnić czy dobrze myślę co to jest. Postaram się wrzucić fotki tego zaczepu ale dopiero później bo teraz przekładam koła. Zaczep wygląda jak od hl 6011. Przykręcany do kombajnu na 4 śruby.Gdzie się reguluje sito żaluzjowe? Prawdopodobnie mam łożysko do wymiany w zwolnicy. Jak rozebrać zwolnicę?

Edytowano przez mateusz779

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

zwolnicy nigdy nie robilismy, nic nowego nie odkryje jak to ze musisz ja rozebrac :)

 

sita regulujesz z tyłu kombajnu, powinienes miec takie jakby okienko i pod sitem zaluzjowym powinno byc takie pokretło sluzace do regulacji sita


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Ok rozumiem.Poczytałem o rozbieraniu zwolnicy na forum fortschrita i już wiem z czym to się je.Chyba mam uszkodzone łożysko bo mam luzy na piaście. Chyba znalazłem tą regulację, jak się wyciąga sito dolne?.

Zdjęcia zaczepu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9700aff5afbcae7.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a84cc8ae39185b36.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c95e8ba3f7d6eb5d.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    884

dziwna sprawa, powinien sie zwyczajnie w swiecie otworzyc, probowales cos walczyc młotkiem i olejem?

 

zeby wyciagnac sito dolne musisz z lewej i z prawej zewnetrznej strony kombajnu je odbezpieczyc po czym wyciagasz do tyłu jak szuflade ;)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Z tym zaczepem już wcześniej musiały być problemy skoro ma już ułamaną rączkę sprubuj wziąć klucz hydrauliczny i kęcć tym trzpieniem w prawą stronę, wybijanie bolca młotkiem od dołu nic nie da bo w środku jest zabezpieczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Walczyłem już młotkiem, przecinakiem, był już grzany i nic. Podnosi się do 3/4 wysokości i dalej nie idzie, czuć opór. Zabezpieczenie o którym była mowa to rozumiem że chodzi o ten żółty(widoczny na pierwszym zdjęciu) plastik który wychodzi z boku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Kolego zabezpieczenie jest w środku i otwiera się z chwilą przekręcenia trzpienia Jeżeli masz nadal problem z otwarciem to odkęć te cztery śruby z góry i wyjmiesz cały mechanizm z bolcem bez najmiejszego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz779    1

Tu jest właśnie problem bo już ktoś wcześniej próbował i niestety główki śrub zniszczył i niestety klucz 17 jest za duży a 16 za mały, czyli kwadratura koła. Wiem że to zabezpieczenie jest w środku zaczepu, ale podczas podnoszenia sworznia wysuwa się z boku taki plastik, a po opuszczeniu się chowa, podejrzewam że w tym miejscu wychodzi to właśnie zabezpieczenie, i nie wychodzi do końca. Cyba pozostaje tylko ruski klucz czyli młotek i przecinak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj