Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kupno Samochodu


327 odpowiedzi na ten temat

#221 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2017 - 23:09

Kupno Samochodu

Z dwumasą to jest jak z filtrem dpdf -ktoś wymyślił  i teraz robi kase bo często siadają.

Filtr cząstek stałych wymyślili do ekologii, tylko zrobili jeden błąd - nie poinstruowali klientów że w ruchu miejskim trzeba co jakiś czas powinno się przejechać dłuższy dystans w celu regeneracji filtra, jakoś w samochodach na długie dystanse mało kto się skarży.

Dwu masowe koła to nie nowy wynalazek. Głównym powodem stosowania jest obniżenie wibracji silnika, wydłużenie żywotności skrzyni biegów i obniżenie zużycia paliwa. Teraz trochę o działaniu, w silnikach 4 cylindrowych oraz o większej liczbie cylindrów nie potrzeba ciezkiego koła, jednak obniżenie masy powoduje duże wibracje silnika i nerwowe zachowanie co nie koniecznie jest pożądane w ruchu miejskim(kto jeździł sportowym samochodem z lat 90 ten wie jak się tym jeździ w mieście), dwu masowe koło zachowuje się jak "jedna masa zbiorcza" gdy druga część nie jest obciążona od napędu, bezwładność obu kół jest równa, silnik nie drga jak w przypadku lekkiego koła zamachowego. To jest wielkie uproszczenie, najlepiej mieć przed sobą wykres nierównomierności pracy silnika wtedy widać jakie to ma znaczenie dla skrzyni, napędu czy wału korbowego. 

 

Tak są bardzo trwałe, naprawa jest droga ze względu na niecodzienność rozwiązania i małe doświadczenie mechaników. Amortyzatory są normalnie regenerowane a ich żywotność kilkukrotnie dłuższa niż zwykłych(najprościej rzec ujmując są to raczej siłowniki hydrauliczne tylko dość specyficznej konstrukcji, za amortyzacje odpowiedzialne są sfery). C5 ma kilka wad np. klapy nawiewu w MKII, specyficzne umiejscowienie hamulca ręcznego doprowadza do awarii linek hamulca ręcznego(ręczny na przednie koła). MKIII ma problem z jakością lakieru, zresztą jak każde świeże auto, jeśli wybierasz silnik to lepiej z FAP. Adblue jest dość kłopotliwe w utrzymaniu zwłaszcza zimą. 

Dwumasy mają koło 50 lat... I to co powiedziałeś jest ładnym ujęciem podawanym do ogółu. Tak naprawdę chodzi o zużycie paliwa na postoju i emisje CO2, żeby wychodziły mniejsze można... zmniejszyć obroty biegu jałowego. Jest jednak pułapka w silnikach jak tez napisałeś są drgania/wibracje ja ująłbym to rezonansem, i problem w tym że są zasadnicze trzy prędkości rezonansowe. Największy rezonans w dieslu przypada na obroty rzędu 700-800, drugi słabszy na okolice 1300-1500 i trzeci już jest praktycznie pomijalny. Dwumasa obniża rezonans na wyjściu do prędkości praktycznie pracy rozrusznika - 400-500. Wtedy mogą sobie obniżyć obroty biegu jałowego bez większego uszczerbku. Druga sprawa jest ze skrzyniami, gdzie zmieniły się zasady wyliczeń. Dawniej liczyli na przykładowo 80% obciążenia maksymalnego i wszystko ma wytrzymać przez x czasu pracy. Teraz wyliczają średnią z czasów obciążeń, czyli samochód jeździ z mocą wykorzystywaną na full to jakieś 3% całej eksploatacji, z wykorzystywaniem mocy w połowie jeździ 30% itd, potem to wszystko uśredniają i tak wyliczają. Dwumasę można w większości przypadków zastąpić jednomasą, razem z podniesieniem obrotów biegu jałowego.

 

Występuje zwykłe zawieszenie w przypadku mkII bliźniacze do 407. Zarówno 1.8 jak i 2.0 gaz tolerują, 3.0 wymaga droższej instalacji jednak również sobie radzi. W generacji pierwszej montowano silnik 2.0HPI gaz zamontujesz ale na upartego. 

 

 

Tłumiki drgań w tarczy to nie ten zakres "drgań" teraz oprócz tłumika w tarczy masz tłumik w kole. Skrzynie zostały mocno ogołocone, inne łożyska, koła, synchronizatory. Zresztą najlepiej widać na przykładzie golfa do silnika z pełnym zamachem skrzynia jest inna i wyraźnie cięższa. Nie uważam koło za jakiś wspaniały wynalazek raczej za taki który wymusili producenci skrzyń. Zapomniałem dodać że to prawda że nawet stan poduszek silnika i skrzyni wpływa na stan dwumasy, tak samo pozostawianie auta na biegu. 

Dwumasy mają wychył do ok 60 stopni, co na tarczy jest trudne do osiągnięcia. O łożyskach itd pisałem wyżej.

Silnik się nie rozleci od razu tak samo skrzynia, tyle że zmienia biegi się gorzej(przynajmniej według mnie), silnik mocno przenosi wibracje na wolnych obrotach. Zjawisko tym mocniejsze im nowszy silnik i skrzynia. 

Szybciej siada skrzynia niż silnik. O tym dlaczego wolne obroty przenoszą największe wibracje pisałem wyżej.

Hubercie auta są coraz lżejsze, mocniejsze a przełożenia skrzyń coraz krótsze. Nm też nie maja znaczenia, bo są do nich dobierane tylko sprężyny. Co do opon zgodzę się i nie rozumiem idiotycznego trendu karocowych kół. Dwumasa dużo wytrzyma na regularnych trasach, w ruchu miejskim ma zdecydowanie gorzej. 

Mówisz że przenoszone momenty nie mają znaczenia, nie powiedziałbym.... Sprzęgło wielkością zostaje takie samo, ale musi przenosić większy moment, więc trzeba je bardziej ścisnąć, potem przy załączaniu będzie większa siła tarcia to i większe temperatury, jeśli dodamy do tego dużą ilość cykli załączeń i rozłączeń to może do prowadzić do wytopienia smaru z cudownego koła dwumasowego i już mamy ładny ciąg zdarzeń.

 

Pompowtryski wyrabiają gniazda, nic się nie dzieje puki ktoś tego nie ruszy lub nie uszkodzi się o-ring. Efektem uszkodzenia jest przedostanie się ropy do oleju, lub spalin do układu zasilania. Jeśli silnik naprawdę mocno zacznie łomotać prawdopodobnie wytarł się wałek(krzywki od zaworów wydechowych), szklanki z hydro kompensacją również lubią się przytrzeć to samo panewki wałka. Skutkiem jest głowica do wymiany. Trzeba też pamiętać że PD dostarczał również kochany Simens i te PD padały jak muchy(usterka elektryczna). 


Golf IV może być nawet lżejszy niż II. Auta zaś rosną w rozmiarach najlepiej widać po takich maluchach jak np. clio. Notabene Renault po nie udanym 1.5/1.9 wypuściło 2.0 które cieszy się dobrą opinią. To samo silnik Hondy pierwszy hondowski diesel(wcześniej honda montowała silniki rovera) w accordzie siódmej generacji był nieco niedopracowany ten z generacji ósmej jest udanym silnikiem.

Jeśli ktoś po wyjęciu pompowtrysku czyści gniazdo śrubokrętem na chama to się nie dziwię.. O przypadku zalania ropy do oleju przez oring nie słyszałem, a pracuje z serwisantem z aso vw. Wałek wyciera się, owszem razem ze szklankami, prawdopodobnie wyliczyli je ze zbyt małym zapasem, tłumaczyłoby to zużycie strony wydechowej. Panewki lecą stopniowo wraz z nierówną pracą, wszystko się zgadza. Ale zastanawia mnie jaki masz skutek doprowadzajacy do wymiany głowicy? Bo bardzo mnie to ciekawi. Pumpeduse robione przez Siemensa sa wredne bo od razu silnik staje, na Boschu czasem się dokula.


KPK Kumurun Team


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 23:43
  •  

#222 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 02 marzec 2017 - 00:08

Kupno Samochodu

Co do nazewnictwa są to drgania, rezonans to ich następstwo i bardzo trafnie oceniasz położenie harmonicznych. Co do sprzęgieł, tam tez wprowadzono modyfikacje, obecnie stosuje się sprzęgła samonastawne, właśnie po to by eliminować problem o którym piszesz. Podwyższenie/obniżenie obrotów jałowych to nie jest takie proste zadanie wbrew pozorom. Diagnozowałem kilka tych jednostek, w 2 uszkodzona głowica poszła do naprawy w jednym właściciel zdecydował się na inna sprawną. Można naprawić gniazda pompowtrysku, poprzez wstawienie tulei ale i tak nie jest to inwestycja tania.

 

http://i.imgur.com/pEKTkWL.jpg

 

Wiele się nie naszukałem pierwsze z brzegu wpisanie "wytarte gniazda pompowtryskiwaczy" 

 

Dwumasy stosowano na początku w samochodach sportowych, bodaj już w latach 80, teraz pomimo zachowania nazwy stosuję się i trzecią masę koła umieszczoną na cienkim blaszanym pierścieniu(kilka ciężarków) mają jeszcze skuteczniej kompensować drgania wału korbowego. 

 

 

Film tłumaczący co nie co. 

 


Edytowany przez hubertb, 02 marzec 2017 - 00:12.


#223 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2017 - 10:16

Kupno Samochodu

Jednak to rezonans ma niszczącą siłę i czasami nie potrzeba długo czasu by wykończył elementy, gdy wyjdzie się z zakresu rezonansu, czyli na wyższych obrotach drgania skrętne nie powodują aż tak dużych strat i elementy wytrzymują znacznie dłużej. W tym kontekście się wypowiadałem. Późniejszej myśli też nie zrozumiałeś. Sprzęgła dzisiaj przeważnie przy zwiększaniu momentów napędowych nie zmieniają się adekwatnie do tego wymiarami, często zwiększa się siła docisku. Samonastawne mają za zadanie utrzymywać siłę docisku na podobnym poziomie przez okres eksploatacji. Jak również twierdził przedstawiciel Schaefflera zwiększa grubość graniczną zużycia tarczy sprzęgła, co daje przysuwanie sprężyny dociskowej, jednak niekoniecznie zwiększa czas eksploatacji, z przyczyn w/w.

 

Określasz że jak rozumiem cała gama silników na pompowtryskach ma ten problem, trafiały się jednostki z nalotem 400kkm i głowic wymienianych nie miały, ani nie słyszałem żeby działy się jakieś cuda.

 

Im bardziej zniwelują nierównomierność obrotu na wyjściu, tym bardziej będą mogli odchudzić skrzynie a za tym i osłabić. Tego nie powie się wprost, i w instrukcjach potem pisze że nie przewiduje się napraw, no ie przewiduje się gdy producent zakłada że samochód przejedzie 250kkm i potem przewiduje jego recykling. Taki numer wywijają z olejami do automatów.


KPK Kumurun Team


#224 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4188 postów

Napisany 02 marzec 2017 - 11:02

Kupno Samochodu

Hubercie auta są coraz lżejsze, mocniejsze a przełożenia skrzyń coraz krótsze. Nm też nie maja znaczenia, bo są do nich dobierane tylko sprężyny. Co do opon zgodzę się i nie rozumiem idiotycznego trendu karocowych kół. Dwumasa dużo wytrzyma na regularnych trasach, w ruchu miejskim ma zdecydowanie gorzej. 

 

Golf 3 1,9 tdi 90 KM 202 Nm waga 1195 kg koła 175/70/13

Golf 6 1,6 tdi 90 KM 230 Nm waga 1314 kg koła 195/65/15

Golf 7 1,6 tdi 90 KM 230 Nm waga 1321 kg koła 195/65/15

 

Widać wyraźnie jak utył jeden model 127 kg to dwie dorosłe osoby. Widać jak urosły koła. Wzrósł moment obrotowy. Oczywiście, że przełożenia się wydłuża zwłaszcza na wyższych biegach. A to dla obniżenia hałasu i spalania.

Koła i same opony powiększane są dla testów drogowych i własności jezdnych. Większe koła to krótsza droga hamowania, lepsza sterowność. Lepszy komfort resorowania itd. No i lepszy wygląd dla utytych samochodów. Bo do takiego golfa 7 takie 13 stki od golfa 3 pewnie by się na tarcze hamulcowe nie zmieściły. Nie mówiąc już o komicznym wyglądzie.

Oczywiście, że żywotność dwumasy ma związek z sposobem użytkowania. Tym bardziej dlatego nie ma co po jej trwałości oceniać samego silnika.

1,9 tdi czy 2,0 tdi to nie cuda motoryzacji. Ale zważywszy na ilość wysterowania na rynku samochodów z tymi motorami i na przebiegi jakie te samochody realnie mają a nie na licznikach to są to dość udane silniki. Poza kilkom wadami.

- jak słynny wałek napędu pompy w 2,0 tdi z układem wyrównoważającym zwłaszcza w audi. Bo wiele vw tego układu nie ma. Audi z motorem wzdłuż każde ma.

- pekanie czy osiadanie głowic. Ale co miało wypiekać to już wy pękało.

- panewki w 1,9 bxe. Gdzie ze względu na roczniki produkcji co się miało zatrzeć to już się zatarło. Bo jeśli panewki były wadliwe. To wada objawiała się przy przebiegach od 120 do 180 - 200 tys km. 

Na te wady użytkownik nie miał wpływu. Z wałkiem można jedynie zapobiegawczo wymienić. Panewki podobnie. Zużyciu nie da się zapobiec. Reszta tak zwanych wad wynika ze sposobu eksploatacji, przebiegu, jakości serwisu np odpowiedniego oleju z normą vw i częstotliwości jego wymiany. Ja tam mogę tdi 1,9 czy 2,0 czy to PD czy CR polecić każdemu. Warunek to nie może być trup z nieznanym przebiegiem. Drugi warunek to nie można oszczędzać na serwisie.

No i na koniec 2,0 tdi w crafterach w pewnej firmie robią po 600 tys km bez poważnych napraw. I nic bokiem nie wyłazi.


Edytowany przez hubertuss, 02 marzec 2017 - 11:08.


#225 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 02 marzec 2017 - 11:28

Kupno Samochodu

Rezonans to wzrost amplitudy, więc na każdej prędkości obrotowej jest równie niebezpieczny(może dojść do przekroczenia momentu skręcającego) w Mercedesie z silnikiem 2.2cdi uszkodzone koło dwumasowe spowodowało uszkodzenie wału korbowego i to nie jest moja opinia tylko MB. Sprzęgło rozgrzewa się tylko podczas poślizgu, więc samoregulacja ma tutaj niebagatelny wpływ. Jeśli zwiększysz nacisk należy zmienić materiał okładziny, przecież przy obliczaniu sprzęgła "sprawdza się go na nacisk powierzchniowy". 

 

Problemy z "huśtającymi" PD miałem w passacie b5 silnik 115KM, sharanie i bodaj a4, chwilę zawodu już nie praktykuje więc silników nie wymienię, łatwo znaleźć na necie z którymi jest problem, ja jednak uważam że raczej większość 1.9 pd będzie posiadać ten problem. Hubert nie tylko BXE, BXF oraz BLS również posiadają ten problem. BLS dodatkowo ma jeszcze DPF. To pamiętam bo problem sam posiadam:P 

 

Jeśli chodzi o same filtry to FAP w samochodzie mojego byłego szefa wytrzymał 400tys. 



#226 Share dobi77

dobi77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 02 marzec 2017 - 11:48

Kupno Samochodu

Skoro juz o dieslach mowa to co byście polecili z mocniejszych diesli tak 250KM+ ,najlepiej kombi ale nie koniecznie do max. 8 lat i max. 100tys. ?



#227 Share Teddy

Teddy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wieluń
  • Zainteresowania:Informatyka, głównie sieci i systemy(Unix, NT), muzyka

Napisany 02 marzec 2017 - 12:19

Kupno Samochodu f10/f11 530d/535d

#228 Share Mocnyfend

Mocnyfend

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 13:11

Kupno Samochodu

Smart 600 cm takie autko kupuje sasiad dla żony co nie ma prawo jazdy ,jest tak że można tym jechać bez prawka ,bo wiedziałem że jeżdzą jakieś pudełka z tyłu znak okrągły z 40 km ale Smart .Byłem dzisiaj z sąsiadem oglądać i zaliczkował już



#229 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4188 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 13:23

Kupno Samochodu

Bzdura. Na smarta potrzebne jest prawko.



#230 Share Mocnyfend

Mocnyfend

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 14:39

Kupno Samochodu

A jakie są przepisy co do mocy pojemności czy wagi pojazdu którym można jechać bez prawka ,oboje są przekonani że tym Smartem będą mogli poruszać się bez prawka ,i temu go kupują ,



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 23:43
  •  

#231 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4188 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 14:46

Kupno Samochodu

Są tak zwane mikrocary. po naszemu mikrosamochody ale jak widać na nie tez potrzebne prawko bo to pojazdy silnikowe.

 

http://prawo-porady....carami,777.html



#232 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 03 marzec 2017 - 16:32

Kupno Samochodu

Jeśli auto ma prędkość max do 45km/h, moc silnika 4kw i masę do 350kg to można jeździć 



#233 Share Mocnyfend

Mocnyfend

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 16:53

Kupno Samochodu

Też coś o takich przepisach wiedziałem ale oni ze mną się kłócili że będzie mogła jechać bez prawka i sami przekonają się za kilka dni jak auto będą mieć ,może ten smart mieści się w 350 kg ale pojemność 600 cm to moc inna jak 4 kw



#234 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4188 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 18:27

Kupno Samochodu

Smart waży więcej niż 350 kg. I to dwa razy więcej..Chcą niech jeżdżą. 



#235 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 03 marzec 2017 - 18:59

Kupno Samochodu

Koledzy potrzebóje poważnych opinii na temat Opla zafiry 1.8 125km.chodzi mi taka po głowie żeby sobie kupić-co powiecie na temat zafir?



#236 Share Mocnyfend

Mocnyfend

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 19:21

Kupno Samochodu

Smart waży więcej niż 350 kg. I to dwa razy więcej..Chcą niech jeżdżą. 

 

Teraz po waszych wpisach jestem pewny że ja miałem rację że na Smarta potrzeba normalnego prawa jazdy mimo że wygląda malutki , ale oni kłócili się ze mną sam jestem ciekawy kto im taki zakup doradził ,co podsłyszałem dali 1000 zł zaliczki i jak nie odbiorą w terminie umówionym zaliczka przepada ,albo odbiorą i będą jezdzić bez prawka do pierwszej kontroli policji
 



#237 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 03 marzec 2017 - 19:31

Kupno Samochodu

przecież smart to samochód w pełnej krasie i bez prawka to d*pa



#238 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 19:36

Kupno Samochodu

Który rok tej zafiry ? 



#239 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 03 marzec 2017 - 21:20

Kupno Samochodu

zafira 1 po lifcie i przed



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 23:43
  •  

#240 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 03 marzec 2017 - 21:37

Kupno Samochodu

Ruda lubi tego Opla, benzyniaki oplowskie mogą czasem wziąć trochę więcej oliwy. Do częstych usterek w mojej praktyce należał przepływomierz. 



Podobne tematy