Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kupno Samochodu


327 odpowiedzi na ten temat

#201 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2017 - 19:01

Kupno Samochodu

TDI-PD pisałem odnośnie 1.9TDI na pompowtrysku. Po za tym ile było udanych silników TDI-PD? Chyba zbyt mało żeby stwierdzić że to udany silnik moim zdaniem. Drżenie auta i odgłosy na wolnych obrotach nie sugerują raczej lekkiego uszkodzenia, sam popatrz nie napisałeś że drży tylko na moment przy ruszaniu tylko "Było tylko drżenie auta przy cofaniu i minimalnie hałasowała na wolnych obrotach", taki opis sugeruje raczej na poważne uszkodzenie czyli urwaną sprężynę wewnątrz koła. Jazda z uszkodzonym kołem kończy się zwykle awaria skrzyni biegów. I masz racje nie znam się z kołem zamachowym ja po prostu skończyłem szkołę w której wyłożono mi jak działa ów mechanizm i dlaczego się go stosuje. 

 

A więc dlaczego się go stosuje? :rolleyes:


KPK Kumurun Team


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 12:00
  •  

#202 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 01 marzec 2017 - 19:10

Kupno Samochodu Zeby ktos zaravial na jego produkcji ot co....

#203 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 01 marzec 2017 - 19:20

Kupno Samochodu

Z dwumasą to jest jak z filtrem dpdf -ktoś wymyślił  i teraz robi kase bo często siadają.Hubertb slyszalem że w C5 ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE JEST BARDZOTRWALE  ale myśle że jak się sypnie to naprawa ogromnie kosztowna bo to hydraulika względem standardowego zawieszenia a ceny części do francuzów też duże względem innych marek



#204 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 20:03

Kupno Samochodu

Dwu masowe koła to nie nowy wynalazek. Głównym powodem stosowania jest obniżenie wibracji silnika, wydłużenie żywotności skrzyni biegów i obniżenie zużycia paliwa. Teraz trochę o działaniu, w silnikach 4 cylindrowych oraz o większej liczbie cylindrów nie potrzeba ciezkiego koła, jednak obniżenie masy powoduje duże wibracje silnika i nerwowe zachowanie co nie koniecznie jest pożądane w ruchu miejskim(kto jeździł sportowym samochodem z lat 90 ten wie jak się tym jeździ w mieście), dwu masowe koło zachowuje się jak "jedna masa zbiorcza" gdy druga część nie jest obciążona od napędu, bezwładność obu kół jest równa, silnik nie drga jak w przypadku lekkiego koła zamachowego. To jest wielkie uproszczenie, najlepiej mieć przed sobą wykres nierównomierności pracy silnika wtedy widać jakie to ma znaczenie dla skrzyni, napędu czy wału korbowego. 

 

Tak są bardzo trwałe, naprawa jest droga ze względu na niecodzienność rozwiązania i małe doświadczenie mechaników. Amortyzatory są normalnie regenerowane a ich żywotność kilkukrotnie dłuższa niż zwykłych(najprościej rzec ujmując są to raczej siłowniki hydrauliczne tylko dość specyficznej konstrukcji, za amortyzacje odpowiedzialne są sfery). C5 ma kilka wad np. klapy nawiewu w MKII, specyficzne umiejscowienie hamulca ręcznego doprowadza do awarii linek hamulca ręcznego(ręczny na przednie koła). MKIII ma problem z jakością lakieru, zresztą jak każde świeże auto, jeśli wybierasz silnik to lepiej z FAP. Adblue jest dość kłopotliwe w utrzymaniu zwłaszcza zimą. 



#205 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 01 marzec 2017 - 20:29

Kupno Samochodu

a z bęzynowych jednostek co byś polecił?np.taką do gazu?a wogule występóje w c5 zwykle zawieszenie bo co oglądałem na OLX to właśnie były same hudrauliki



#206 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 01 marzec 2017 - 20:36

Kupno Samochodu Wczesniej byly kola zamachowe stale ale na tarczy byl tlumik drgan. A jezeli uwazasz ze byly wczesniej tylko lekkie kola to sie mylisz bo np. Oplowskie waza od 8 do 15 kg w zal3znosci od silnika.
Co do trwalosci skrzyn biegow to tez pic na wode bo wczesniej skrzynie wytrzymywaly spokojnie 300 tys km a im nowsze auto tym gorsze skrzynie. Np w oplu bardzo slawna m32 badziew nie z tej ziemi jakby w kazdym modelu nie moglaby byc wszedzie pancerna f40 ktora znosi obciazenia ponad 500 km....a montowana np. W 1.9 cdti w vectrze

#207 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 20:40

Kupno Samochodu

Występuje zwykłe zawieszenie w przypadku mkII bliźniacze do 407. Zarówno 1.8 jak i 2.0 gaz tolerują, 3.0 wymaga droższej instalacji jednak również sobie radzi. W generacji pierwszej montowano silnik 2.0HPI gaz zamontujesz ale na upartego. 

 

 

Tłumiki drgań w tarczy to nie ten zakres "drgań" teraz oprócz tłumika w tarczy masz tłumik w kole. Skrzynie zostały mocno ogołocone, inne łożyska, koła, synchronizatory. Zresztą najlepiej widać na przykładzie golfa do silnika z pełnym zamachem skrzynia jest inna i wyraźnie cięższa. Nie uważam koło za jakiś wspaniały wynalazek raczej za taki który wymusili producenci skrzyń. Zapomniałem dodać że to prawda że nawet stan poduszek silnika i skrzyni wpływa na stan dwumasy, tak samo pozostawianie auta na biegu. 


Edytowany przez hubertb, 01 marzec 2017 - 20:48.


#208 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 01 marzec 2017 - 20:51

Kupno Samochodu Wezcie dwumase montowana w vw czy audi z afn...wytrzymuje 300 i wiecej tys km a teraz ktora dwumasa tyle wytrzyma...w benzyniaku 1.8 140 tys km nie dojezdza 100 tys km gdzie moment obrotowy jest znikomy i osiagany dosc wysoko

#209 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 20:59

Kupno Samochodu

Tyle że to nie wina samego koła ale silnika:

http://autowiedza.re...ages/moment.jpg

Na tym wykresie widać przykładowy wykres nierównomierności im silnik nowszy tym ta "górka" ma większy i bardziej stromy szpic. To głównie to jest powodem uszkodzenia koła. Dla tego niektóre silniki niszczą je szybciej drugie wolniej. Sprawa drugą jest sama konstrukcja koła która też jest różna. 



#210 Share dobi77

dobi77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 01 marzec 2017 - 21:00

Kupno Samochodu

na tym swiecie sa jeszcze inne auta niz cały asortyment vw ja bym sie nie odwazył kupic auta z tej grupy nie dlatego ze sa złe, dlatego ze jest ich pełno,sam posiadam subaru forester kupiłem 3lata tamu w niemczech, przejechałem 100tys odpukac bez awarii,polecam kazdemu rolnikowi

Skoda lepsza od Subaru :)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 12:00
  •  

#211 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 01 marzec 2017 - 21:10

Kupno Samochodu

Mikrus koledze w passacie z afn poszla dwumasa i założył zwykle sprzegło jakie jest w 1z 90 km i już zrobił 15000 tys i nadal śmiga bez żadnych zastrzeżeń



#212 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 21:14

Kupno Samochodu

Silnik się nie rozleci od razu tak samo skrzynia, tyle że zmienia biegi się gorzej(przynajmniej według mnie), silnik mocno przenosi wibracje na wolnych obrotach. Zjawisko tym mocniejsze im nowszy silnik i skrzynia. 



#213 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4190 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 21:20

Kupno Samochodu

115 to inny blok, chociaż też nie bez wad, generalnie TDI-PD to straszne gówno. 

 

TDI-PD pisałem odnośnie 1.9TDI na pompowtrysku. Po za tym ile było udanych silników TDI-PD? Chyba zbyt mało żeby stwierdzić że to udany silnik moim zdaniem. Drżenie auta i odgłosy na wolnych obrotach nie sugerują raczej lekkiego uszkodzenia, sam popatrz nie napisałeś że drży tylko na moment przy ruszaniu tylko "Było tylko drżenie auta przy cofaniu i minimalnie hałasowała na wolnych obrotach", taki opis sugeruje raczej na poważne uszkodzenie czyli urwaną sprężynę wewnątrz koła. Jazda z uszkodzonym kołem kończy się zwykle awaria skrzyni biegów. I masz racje nie znam się z kołem zamachowym ja po prostu skończyłem szkołę w której wyłożono mi jak działa ów mechanizm i dlaczego się go stosuje. 

 

Przynajmniej postanowiłeś trochę te wywody uściślić. Bo wrzucanie wszystkich tdi pd do jednego worka i wyrażanie tak konkretnej opinii jest śmieszne. Ja nigdy nie pisałem, że tdi pd to jakaś udana konstrukcja. Ma jakieś tam swoje bolączki. Których jest dość mało. Ale pisanie, że to g i wrzucanie wszystkich tdi pd do jednego worka to tylko ośmieszyło ciebie. W mojej rodzinie żaden tdi pd nie zawiódł. Żadnego pompowtrysku, turbiny, przepływomierza nigdy nikt nie wymieniał. Wymiana świec żarowych to były największe ingerencje mechanika w te silniki.

Pisząc o skodzie napisałem, że drży przy cofaniu. Potem uściśliłem, że przy puszczaniu sprzęgła. Nie wiem po co w dalszym ciągu usiłujesz oceniać desperacko stan koła dwumasowego w aucie którego nie widziałeś. To też cię ośmiesza.

 

Wezcie dwumase montowana w vw czy audi z afn...wytrzymuje 300 i wiecej tys km a teraz ktora dwumasa tyle wytrzyma...w benzyniaku 1.8 140 tys km nie dojezdza 100 tys km gdzie moment obrotowy jest znikomy i osiagany dosc wysoko

 

bkd 2,0 tdi ma w tej chwili 210 tys km. Dwumasa na razie ok. 1,9 tdi pd wytrzymały po 310 tys km.

Dlaczego trwałość kół dwumasowych spada to wystarczy popatrzeć na same auta. Nie trzeba tutaj analizować wykresów. Chociaż wyższe moce i więcej Nm tez ma na to wpływ.

Teraz auta są coraz cięższe mają coraz większe koła i coraz szersze koła. Do tego coraz dłuższe przełożenia aby oszczędzać paliwo. Do tego zalecany wszem i wobec eco driving. Te stare vw czy audi jeździły na 195/15 Teraz nawet polo ma większe koła. A to ma niebagatelny wpływ na koła dwumasowe i cały układ napędowy.

Kiedyś miałem superba 1,9 tdi 130 km. Na kołach 225/45/17 albo 225/5017. Wywaliłem te opony i wrzuciłem 205/50/17 samochód jak by ze 20 koni dostał. I to właśnie najlepiej było czuć przy rozpędzaniu.


Edytowany przez hubertuss, 01 marzec 2017 - 21:23.


#214 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 21:29

Kupno Samochodu

Hubercie auta są coraz lżejsze, mocniejsze a przełożenia skrzyń coraz krótsze. Nm też nie maja znaczenia, bo są do nich dobierane tylko sprężyny. Co do opon zgodzę się i nie rozumiem idiotycznego trendu karocowych kół. Dwumasa dużo wytrzyma na regularnych trasach, w ruchu miejskim ma zdecydowanie gorzej. 



#215 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 01 marzec 2017 - 21:34

Kupno Samochodu

z tego co mi wiadomo to właśnie najwięcej wpadek z pompowtryskiwaczami było w silnikach 130 km i skrzynie 6 padały



#216 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 01 marzec 2017 - 21:59

Kupno Samochodu Hubertb ktore sa coraz lzejsze?
Przez ostatnie lata wszystkie urosly i to kolosalnie. Ze wzgledu na dodatkowe wyposażenie stosuje sie coraz lzejsze materialy bo jakby uzywano tych co 15 lat temu to zwykla corsa by wazyla prawie 2 tony a nie 1300 do 1400 kg.
Zwykla astra na ta chwile jest podobbej wagi albo ciezsza od mojej vectry b z 3.2 v6 pod maska i wyposazeniem jakim sie tylko dalo.

#217 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 22:09

Kupno Samochodu

Pompowtryski wyrabiają gniazda, nic się nie dzieje puki ktoś tego nie ruszy lub nie uszkodzi się o-ring. Efektem uszkodzenia jest przedostanie się ropy do oleju, lub spalin do układu zasilania. Jeśli silnik naprawdę mocno zacznie łomotać prawdopodobnie wytarł się wałek(krzywki od zaworów wydechowych), szklanki z hydro kompensacją również lubią się przytrzeć to samo panewki wałka. Skutkiem jest głowica do wymiany. Trzeba też pamiętać że PD dostarczał również kochany Simens i te PD padały jak muchy(usterka elektryczna). 


Golf IV może być nawet lżejszy niż II. Auta zaś rosną w rozmiarach najlepiej widać po takich maluchach jak np. clio. Notabene Renault po nie udanym 1.5/1.9 wypuściło 2.0 które cieszy się dobrą opinią. To samo silnik Hondy pierwszy hondowski diesel(wcześniej honda montowała silniki rovera) w accordzie siódmej generacji był nieco niedopracowany ten z generacji ósmej jest udanym silnikiem. 



#218 Share stempos1980

stempos1980

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Potworowa

Napisany 01 marzec 2017 - 23:00

Kupno Samochodu

Wsumie to każdy układ paliwowy ma swoje wady i zalety ale PD z tych wszystkich to najsłabiej wypad



#219 Share kickboxing

kickboxing

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Members
  • Pip
  • 43 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 23:02

Kupno Samochodu

Panowie czym w się przejmujecie dwu masą w samochodach osobowych nie jest aż tak kosztowna inwestycja bez przesady ;)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kupno Samochodu Dzisiaj, 12:00
  •  

#220 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 01 marzec 2017 - 23:05

Kupno Samochodu

Pompowtryski stosowane były nie tylko w osobówkach, w scani są i sobie radzą. Można koło dwumasowe regenerować. 



Podobne tematy